Απαραίτητο να εντοπιστεί και το μαύρο κουτί του μοιραίου αεροσκάφους στο οποίο επέβαιναν 239 άνθρωποι
Στο νότιο Ινδικό Ωκεανό συγκεντρώνονται πλέον τα βλέμματα όλου του κόσμου, μετά τον εντοπισμό δύο μεγάλων αντικείμενων που θα μπορούσαν να είναι συντρίμμια του εξαφανισμένου αεροσκάφους της Malaysia Airlines, μετά από 12 ημέρες ερευνών. Ποια ωστόσο θα είναι τα επόμενα βήματα;
Όπως γράφει το σάιτ της εφημερίδας Έθνος επικαλούμενο στοιχεία από τα ρεπορτάζ του CNN, ένα Αυστραλιανό αεροπλάνο πετάει πάνω από την περιοχή αυτή όπου εντοπίστηκαν δορυφορικά τα αντικείμενα ενώ στο σημείο έχουν κατευθυνθεί κι άλλα, συμπεριλαμβανομένων ενός από τις Ηνωμένες Πολιτείες και ενός από τη Νέα Ζηλανδία.
Όμως η απόσταση που πρέπει να διανύσουν τα συγκεκριμένα αεροπλάνα μέχρι να φτάσουν στο απομακρυσμένο σημείο στη μέση του ωκεανού, θα χρειαστεί μεγάλη ποσότητα καυσίμων μειώνοντας αισθητά το χρόνο που θα έχουν οι πιλότοι για να ερευνήσουν την περιοχή, σύμφωνα με ειδικούς.
Μόλις οι Αυστραλοί πιλότοι βρουν το πεδίο, θα πρέπει να ρίξουν μια σημαδούρα για να σηματοδοτήσουν το σημείο.
Θα μεταφέρει δεδομένα από το σημείο, όπως δηλώνει ο εμπειρογνώμονας της αεροπορίας Μπιλ Γουόντοκ. Αυτό θα βοηθήσει τα υπόλοιπα πλοία να προσεγγίσουν το σημείο. Διαφορετικά δε θα είναι σε θέση να δουν τα συντρίμμια.
Η περιοχή είναι γνωστή για τους ισχυρούς ανέμους και τα μεγάλα κύματα μπορεί να κρύβουν τα συντρίμμια, σύμφωνα με τον Γουόντοκ.
Μάλιστα μια καταιγίδα πλησιάζει στην περιοχή, η οποία μπορεί να αποτρέψει τις έρευνες από αέρος. Το πλήρωμα της Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας στην Αυστραλίας δεν μπόρεσε να εντοπίσει τα δύο αντικείμενα που «είδαν» οι δορυφόροι, δήλωσε η αυστραλιανή Αρχή για την Ασφάλεια στη Θάλασσα μέσω twitter.
«Αυτό που ψάχνουμε είναι μια επιβεβαίωση πως όντως ανήκουν στο αεροσκάφος ή όχι» δήλωσε ο Τζον Γιανγκ, αξιωματούχος της Αυστραλιανής Αρχής για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (AMSA).
Μόλις ένα πλοίο διακρίνει κάτι από τα ύποπτα συντρίμμια, τότε κάποια από αυτά θα πρέπει να μεταφερθούν πάνω στο πλοίο προκειμένου να ερευνηθούν, δήλωσε. Η έκταση του ωκεανού, όπου βρίσκεται, παρουσιάζει τα δικά της προβλήματα.
Έχει μια φήμη πως αποτελεί στέγη για συλλογή επιπλεόντων απορριμμάτων από όλο τον κόσμο και θα μπορούσαν να υπάρχουν μπερδέματα με τμήματα αεροπλάνων που πιθανά να βρίσκονται εκεί εδώ και καιρό.
Σε αυτή την περίπτωση, η τύχη δε θα είναι με το μέρος των ερευνών.
Το εμπορικό πλοίο που έχει σπεύσει στην περιοχή, όπως γράφει το «Έθνος», ανοίγει μεγάλες δυνατότητες, δήλωσε ο πρώην ειδικός της αντιτρομοκρατικής Τζεφ Μπίτι.
Θα μπορούσε να λειτουργήσει ως βάση για τις πρώτες ομάδες διάσωσης, ειδικά αν ένα ελικόπτερο μπορεί να προσγειωθεί επάνω σε αυτό.
Αμερικανικές δυνάμεις θα μπορούν να εφοδιάσουν με καύσιμα τα ελικόπτερα που σπεύδουν στην περιοχή στον αέρα και τα οποία μεταφέρουν δύτες προκειμένου να αναζητήσουν μικρότερα κομμάτια από τα συντρίμμια. Υπάρχει όμως ένα πιο πειστικό θέμα: Να βρεθεί η συσκευή εγγραφής από το κόκπιτ καθώς και το μαύρο κουτί όσο το δυνατόν πιο σύντομα.
Ο χρόνος για την εύρεσή τους είναι ελάχιστος. Οι μπαταρίες που τροφοδοτούν το μαύρο κουτί λογικά θα έχουν ακόμη αρκετό χρόνο ζωής, αλλά κάποια στιγμή θα στερέψουν, δήλωσε ο Ντέιβιντ Σούκι, συγγραφέας του βιβλίου «Why Planes Crash: An Accident Investigator Fights for Safe Skies».
«Η ανάκτηση των συσκευών από τα συντρίμμια θα μπορούσε να είναι το ίδιο αγωνιώδης. Τα κουτιά δεν είναι μεγάλα, αλλά και πάλι θα πρέπει να “κοσκινίσουν” τα συντρίμμια για να τα βρουν», είπε χαρακτηριστικά ο Ντέιβιντ Σούκι.
Το τμήμα του αεροσκάφους που βρίσκονται αυτές οι συσκευές είναι στην ουρά, που μπορεί και να χρειαστεί να αποσυναρμολογηθεί προκειμένου να ανακτηθούν.
Το μαύρο κουτί συλλέγει πληροφορίες για τις πρώτες 25 ώρες πτήσης και κατέχει περίπου 17.000 πληροφορίες, δήλωσε ο Σούκι.
Υπάρχουν επίσης οι καταγραφές από το πιλοτήριο.
Μια τεχνική λεπτομέρεια μπορεί να τους εμποδίσει να πουν στον κόσμο τι πήγε στραβά με το MH370. Οι πρώτες ώρες θα έχουν διαγραφεί αυτόματα, αν η συσκευή λειτουργούσε σωστά.
«Αν καταγράψει για δύο ώρες, στη συνέχεια τα δεδομένα σβήνονται και γίνεται επανεγγραφή πάνω από την καταγραφή των προηγούμενων δύο ωρών» δήλωσε ο Σούκι και πρόσθεσε ότι «οι δύο τελευταίες ώρες όσων συνέβησαν προτού συγκρουστεί το αεροσκάφος θα μπορούσαν να είναι πολύ σημαντικές προκειμένου να καθοριστεί εάν παίχτηκε ένα “βρώμικο” παιχνίδι ή όχι».
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr