Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

BEST VIEW

/

ΜΙΛΤΟΣ ΝΙΚΑΣ: ΑΠΟ 23/3 ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΓΕΛΙΟ ΜΕ ΘΙΑΣΟ ΓΝΩΣΤΩΝ ΣΥΜΠΟΛΙΤΩΝ-ΤΙ ΕΙΠΕ ΣΤΟ thebest.gr

ΜΙΛΤΟΣ ΝΙΚΑΣ: ΑΠΟ 23/3 ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΣΤΟ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

«Όταν φοβόμαστε μήπως χάσουμε αυτό που έχουμε»

«Ψύλοι στ’ αυτιά»: Μια διάσημη, «πικάντικη» γαλλική φαρσοκωμωδία περί συζυγικής πίστης, γραμμένη από τον Ζωρζ Φειντώ 110 χρόνια πριν, σκηνοθετεί ο γνωστός πατρινός ηθοποιός και σκηνοθέτης Μίλτος Νίκας ανεβάζοντας από τις 23 Μαρτίου στο σανίδι του Επίκεντρου της Αγίου Διονυσίου έναν 14μελή θίασο συμπολιτών με οικείο σκηνικό ταμπεραμέντο. Μιλάμε για ένα άκρως επινοητικό και παιχνιδιάρικο «γαιτανάκι» αλήθειας και ψέματος μέσα από το οποίο σχολιάζονται τα «κλισέ», τα «πρέπει» αλλά και οι ερωτικές φαντασιώσεις της αστικής τάξης.

 

Η Ραϊμόνδη, μια παντρεμένη κυρία της «καλής κοινωνίας», πολιορκείται επίμονα από διάφορους επίδοξους μνηστήρες, ωστόσο, δηλώνει πιστή στο σύζυγό της, μεγαλοασφαλιστή Βίκτορ Εμμανουήλ εφόσον, βέβαια, ο ίδιος δεν «κατρακυλήσει» πρώτος στην αμαρτία. Σιγά- σιγά, όταν αποφασίζει να τον «δοκιμάσει», ξετυλίγονται διάφορες αποκαλύψεις που πυροδοτούν τις υποψίες της για απιστία, μέσα σε έναν ανάστατο κύκλο του στενού περιβάλλοντος του ζευγαριού.

Τους ρόλους αποδίδουν οι: Λάκης Βανταράκης, Γιολάντα Δελή, Λεωνίδας Ευφραιμίδης, Ηλίας Ηλιόπουλος, Νάντια Κωνσταντινίδη, Αναστασία Μαρκάκη, Μάκης Νικολόπουλος, Γιάννης Πετρούτσος, Τζίμης Πολίτης, Θόδωρος Πούλιας, Μάρω Σκούτα, Κώστας Τσορτός, Ιάσων Φωτήλας, Σεσίλια Χαρμπίλα. Ζητήσαμε από το Μίλτο Νίκα να μας μιλήσει για την παράσταση-ήδη κυκλοφορούν σχετικές φωτογραφίες σαν παλιές καρτ-ποστάλ στο διαδίκτυο εν όψει της πρεμιέρας αλλά και η αφίσα με pin-up γυναικείες καλτσοδέτες:

Ποιό θέμα διαπραγματεύεται το έργο και τι έχει συντελέσει τελικά στη διαχρονικότητα και τη φήμη του;

Είναι μια κωμωδία για την απιστία, αλλά κυρίως για το φόβο μήπως χάσουμε αυτό που έχουμε, δηλαδή τη δεδομένη κατάσταση με το σύντροφό μας. Σε μια σχέση αρχικά εκτιμάμε τον άλλο και μετά συνηθίζουμε, ώσπου να αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε για την αγάπη του. Τότε τον ξαναεκτιμάμε… Στο έργο η σύζυγος αρχίζει να αμφισβητεί για το ενδιαφέρον του άνδρα της και τον ίδιο το γάμο της, επειδή η ερωτική της ζωή έχει ατονήσει. Τα διάφορα λάθος σημάδια που ακολουθούν, ενισχύουν ακόμα περισσότερο τις υποψίες της. Ο συγγραφέας είναι πραγματικά εξαιρετικός στην πλοκή, στο πως δηλαδή υφαίνει αριστοτεχνικά το «δίχτυ» των παρεξηγήσεων, ώστε να πέσουν όλοι μέσα.

Πόσο εύκολο ήταν να σκηνοθετήσεις τα «δικά μας» παιδιά, που φλερτάρουν πια σταθερά με το θέατρο και τι έχεις να πεις γι’ αυτούς;

Ο θίασος απαρτίζεται από συμπολίτες που δεν είναι επαγγελματίες, αλλά παίζουν χρόνια σε τοπικές παραστάσεις ή παρακολουθούν μαθήματα. Εχουν προχωρήσει πολύ, κάποιοι είναι και μαθητές μου. Είναι μεγάλη χαρά να είμαι κοντά τους. «Οι ψύλλοι στ’ αυτιά» θα παίζονται ως την Κυριακή των Βαίων εκτός Δευτέρας-Τρίτης.

Υπάρχουν νεωτεριστικά σκηνοθετικά στοιχεία που προστέθηκαν στο έργο;

Δεν υπήρχε λόγος να αλλάξω την εποχή και το είδος της κωμωδίας παρεξηγήσεων. Είναι ένα φοβερά επίκαιρο, σπαρταριστό κείμενο και τόσο σπουδαίο λόγω της θεματικής του ώστε δεν χρειάζονταν χρονικές αλλαγές ή άλλες παρεμβάσεις. Ο Φειντώ μιλάει για μια εποχή που όρισε το πώς βλέπουμε τα πράγματα ακόμα και σήμερα. Η χειραφέτηση και τα κοινωνικά δικαιώματα των γυναικών, η έκφραση της γυναικείας σεξουαλικότητας ξύπνησαν τότε και έχουν σαφείς αναλογίες με το σήμερα.

Μετά από καλλιτεχνική πορεία στην πρωτεύουσα, επέστρεψες εδώ μόνιμα. Πώς πήρες την απόφαση;

Βρίσκομαι στην Πάτρα γιατί εδώ νιώθω πιο δημιουργικός. Με ενδιαφέρει η πόλη και οι άνθρωποί της.

Συχνά συζητιέται στην πόλη, το «τοπίο» σύγχυσης μεταξύ ερασιτεχνικού και επαγγελματικού θεάτρου αλλά και οι κριτικές «ειδημόνων» που ολοένα αυξάνονται. Λένε πως αυτό συμβαίνει λόγω του «βήματος» του Καρναβαλιού. Εσύ συμμερίζεσαι αυτή την αίσθηση;

Είναι αλήθεια πως κυριαρχεί μεγάλο μπέρδεμα στο χώρο. Από τη μια έχουμε το ερασιτεχνικό θέατρο που είναι ένα ζωντανό κύτταρο που μακάρι να συνεχιστεί, από την άλλη έχουμε τις επαγγελματικές παραστάσεις και στη μέση επικρατεί μια «γκρίζα ζώνη», αυτή των ημι-ερασιτεχνών. Υποτίθεται πως οι ερασιτέχνες εμφανίζονται αμισθί και οι επαγγελματίες πληρώνονται αλλά στη «γκρίζα ζώνη» διεκδικούνται πια επίσης αμοιβές. Θεωρώ πως μερίδιο στη σύγχυση έχουν τα ΜΜΕ που δεν διευκρινίζουν κάθε φορά περί τίνος πρόκειται σε ανακοινώσεις και δημοσιεύματα. Βέβαια είναι θετικό ότι πας στο θέατρο για να δεις τη φίλη σου που κάνει το χόμπι της, αλλά αυτό γίνεται πια στην πλειοψηφία των θεαμάτων στην πόλη σε σημείο να μην υπάρχει κριτήριο και θίασοι αξιώσεων να μην τυγχάνουν της προσοχής που τους αξίζει. Οσο για την «πιπίλα» του εκπαιδευμένου κοινού της Πάτρας με την πανελλήνια φήμη θεωρώ πως έχει παρέλθει, ίσως ίσχυε σε μια αλλοτινή τάξη της μπελ επόκ. Το θέμα είναι να έχουμε την παιδεία και την κρίση να αντιλαμβανόμαστε τι βλέπουμε. Όμως αυτό δεν συμβαίνει μόνο εδώ αλλά και σε άλλες περιφερειακές πόλεις στις μέρες μας.

* «Ψύλοι στ’ αυτιά», Θέατρο Επίκεντρο, από 23/3 στις 9.15 μ.μ. Τετάρτη-Κυριακή. Τηλ. 2610461050.

 

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View