Έτσι γίνονται σήμερα οι αγορές στο σούπερ μάρκετ - Με το φυλλάδιο των προσφορών στο χέρι... Δείτε πίνακες

Αγορά

Τις ευκαιρίες μέσα από έξυπνες αγορές στα σούπερ μάρκετ κυνηγούν 8 στους 10 καταναλωτές

23/04/2017 22:50

Μοιραστείτε το άρθρο:


Διαβάστε ακόμα
Στο διάστημα σήμερα ο μικροδορυφόρος που δημιουργήθηκε στο πανεπιστήμιο Πατρών
Πάτρα: Πέφτει και άλλο η θερμοκρασία την Τρίτη
Σοκάρει η υπόθεση εντοπισμού εμβρύου μέσα σε κάδο ανακυκλώσιμων υλικών
Μεγάλο προβάδισμα στη ΝΔ δείχνει νέα δημοσκόπηση για λογαριασμού του ΣΚΑΪ- "Βυθίζεται" το Ποτάμι
Έτσι γίνονται σήμερα οι αγορές στο σούπερ μάρκετ - Με το φυλλάδιο των προσφορών στο χέρι... Δείτε πίνακες Τις ευκαιρίες μέσα από έξυπνες αγορές στα σούπερ μάρκετ κυνηγούν 8 στους 10 καταναλωτές
 

Όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα κυνηγούν οι Έλληνες καταναλωτές στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από τα αποτελέσματα ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2016/2017, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.

Ποσοστό 88% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπεταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το 59% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 32% τουλάχιστον 10%.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 10% περίπου.

Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 7 ευρώ ανά εβδομάδα, 30 ευρώ μηνιαία ανά νοικοκυριό και 375 ευρώ ετησίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010 εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης τόσο του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών, όσο και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.

Εκείνοι που ψωνίζουν περισσότερα, εξοικονομούν περισσότερα

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι μία σταθερή συσχέτιση της εξοικονόμησης μέσω προσφορών και εκπτώσεων στο σουπερμάρκετ με την εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ. Συγκεκριμένα, όσο αυξάνεται η εξοικονόμηση μέσω προσφορών και εκπτώσεων, τόσο αυξάνεται η δαπάνη στο σουπερμάρκετ, όσο και η εξοικονόμηση μέσω των προσφορών και εκπτώσεων.

Οικογένειες με παιδιά στην κορυφή της λίστα όσων καταναλώνουν και ζητούν εκπτώσεις

Για παράδειγμα, οι καταναλωτές που εξοικονομούν λιγότερο από 5% έχουν μέση εβδομαδιαία δαπάνη 74,76 ευρώ και εξοικονομούν μόλις 2 ευρώ ανά εβδομάδα. Αντίθετα οι καταναλωτές που εξοικονομούν 20% έως 30%, έχουν μέση εβδομαδιαία δαπάνη 89,46 ευρώ, αλλά εξοικονομούν 22 ευρώ ανά εβδομάδα ή 1.163 ευρώ τον χρόνο

Πρόκειται για ένα αναμενόμενο εύρημα, καθώς είναι λογικό ότι οι καταναλωτές που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες και άρα υψηλότερη δαπάνη (π.χ. οικογένειες με παιδιά), κυνηγούν περισσότερο τις προσφορές προκειμένου να αποκομίσουν μεγαλύτερη αξία. Αντίθετα καταναλωτές με μικρότερη δαπάνη, όπως π.χ. εργένηδες, φοιτητές κλπ είναι πιο αδιάφοροι προς τις προσφορές και αρκετά βιαστικοί στις αγορές τους.

Φτάνουν στο ταμείο, χάρη στις προσφορές

Η έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ενδιαφέροντα ευρήματα σε σχέση με τις αντιλήψεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με την επιλογή προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, δύο στις πέντε επισκέψεις στο σουπερμάρκετ έχει ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφθεί το κατάστημα, κάτι που με δεδομένο ότι μέσος Έλληνας καταναλωτής επισκέπτεται το σουπερμάρκετ 4,5 φορές ανά εβδομάδα, πρακτικά σημαίνει ότι περίπου δύο φορά την εβδομάδα ο καταναλωτής αφιερώνει χρόνο για την αγορά (ή και κυνήγι) προσφορών.

Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει ότι ψάχνει ενεργητικά για προσφορές και εκπτώσεις στο διαδίκτυο και στα φυλλάδια των αλυσίδων σουπερμάρκετ πριν επισκεφθεί το κατάστημα για τις αγορές του.

Επιπλέον στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις. Συγκεκριμένα, το 71% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ και το 63% ότι οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν.

Το 76% των καταναλωτών δηλώνουν ότι αγοράζουν περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με το παρελθόν. Ποσοστό 46% των καταναλωτών είναι διατεθειμένοι μέχρι και να αλλάξουν το πρόγραμμα τους και τη διατροφή τους αν βρουν καλές προσφορές σε κάτι άλλο από την αρχική τους λίστα, κάτι που υποδηλώνει την μεγάλη διείσδυση στην καθημερινότητα του φαινομένου των προσφορών και εκπτώσεων.

Τέλος, οι καταναλωτές αξιολογούν ιδιαίτερα θετικά τις επιδόσεις των σουπερμάρκετ στον τομέα αυτό με το 79% του κοινού να δηλώνει ότι είναι εύκολο να βρει προσφορές στο σουπερμάρκετ και το 74% να δηλώνει ότι συγκριτικά με άλλα καταστήματα στο σουπερμάρκετ βρίσκει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις.
πηγη

 

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 23/04/2017 22:50

Τυπώθηκε: 17/08/2018 19:57

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/433448

thebest.gr © 2018






κλείσιμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πάτρα: Πέθανε ενώ ήταν διακοπές - Σήμερα η κηδεία του 50χρονου Στάθη Δημόπουλου Πάτρα: Πέθανε ενώ ήταν διακοπές - Σήμερα η κηδεία του 50χρονου Στάθη Δημόπουλου
Ένα υγιέστατο κοριτσάκι απέκτησαν, ο διοικητής του αστυνομικού τμήματος Χαλανδρίτσας Θ. Χριστόπουλος και η σύζυγός του - ΦΩΤΟ Ένα υγιέστατο κοριτσάκι απέκτησαν, ο διοικητής του αστυνομικού τμήματος Χαλανδρίτσας Θ. Χριστόπουλος και η σύζυγός του - ΦΩΤΟ
Αχαΐα: Έντονες βροχοπτώσεις στους Δήμους Ερυμάνθου και Καλαβρύτων Αχαΐα: Έντονες βροχοπτώσεις στους Δήμους Ερυμάνθου και Καλαβρύτων
Πάτρα: Αναστάτωση στην Φαβιέρου από σοβαρό επεισόδιο σε σπίτι Πάτρα: Αναστάτωση στην Φαβιέρου από σοβαρό επεισόδιο σε σπίτι
ΝΔ: Αυτοί “παίζουν” για υποψήφιοι Περιφερειάρχες Δυτικής Ελλάδας ΝΔ: Αυτοί “παίζουν” για υποψήφιοι Περιφερειάρχες Δυτικής Ελλάδας
Αχαΐα: Ντεραπάρισε όχημα χρηματαποστολής – Απεγκλωβίστηκαν δύο άτομα- Κι άλλο τροχαίο στο Γομοστό Αχαΐα: Ντεραπάρισε όχημα χρηματαποστολής – Απεγκλωβίστηκαν δύο άτομα- Κι άλλο τροχαίο στο Γομοστό
Και ξαφνικά βρέθηκε η… αγνοούμενη Πάτρα- Άλλαξε η σήμανση μετά την παρέμβαση του thebest.gr! ΦΩΤΟ Και ξαφνικά βρέθηκε η… αγνοούμενη Πάτρα- Άλλαξε η σήμανση μετά την παρέμβαση του thebest.gr! ΦΩΤΟ
Κηδείες που θα γίνουν την Πέμπτη 16 και την Παρασκευή 17 Αυγούστου Κηδείες που θα γίνουν την Πέμπτη 16 και την Παρασκευή 17 Αυγούστου
Θάνατος στα βράχια του Φιλοπάππου - Νεκρός 25χρονος, μετά από επίθεση ληστών Θάνατος στα βράχια του Φιλοπάππου - Νεκρός 25χρονος, μετά από επίθεση ληστών
Τολμηρή ΦΩΤΟ ανέβασε η Κόνι Μεταξά -ΔΕΙΤΕ την Τολμηρή ΦΩΤΟ ανέβασε η Κόνι Μεταξά -ΔΕΙΤΕ την