Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

BEST VIEW

/

ΠΗΓΑΜΕ «ΡΩΜΕΟ Κε ΙΟΥΛΙΕΤΑ» ΣΤΟ ΛΙΘΟΓΡΑΦΕΙΟΝ. ΠΩΣ ΜΑΣ ΦΑΝΗΚΕ Ο «MADE IN PATRAS» ΜΠΟΣΤ

ΠΗΓΑΜΕ «ΡΩΜΕΟ Κε ΙΟΥΛΙΕΤΑ» ΣΤΟ ΛΙΘΟΓΡΑΦΕ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Απ΄ τη Βερόνα στο καταγώγιο

Ικανοποιητικά ξεκίνησε η κωμική παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στο Λιθογραφείον, όπως μας έλεγε ο υπεύθυνος του θεάτρου Δημήτρης Τουλιάτος. Παρά το εορταστικό τετραήμερο (Αγίου Δημητρίου και μετά αργία 28ης Οκτωβρίου και weekend) ο κόσμος είδε το έργο ξεπερνώντας τα πρώτα αυτά βράδια τα 220 άτομα. Πήγαμε το περασμένο σαββατόβραδο και σας έχουμε εντυπώσεις:

Ξέρουμε πως θα δούμε «πειραγμένο» το αξεπέραστο σαιξπηρικό ειδύλλιο. Ο πενταμελής τοπικός θίασος περιμένει ακούνητος στη σκηνή τον κόσμο, με το που μπαίνει να καθίσει. Το δάπεδο και η αυλαία είναι στολισμένα με ναίφ «μπορντούρα» και το σήμα της εκκίνησης δίνει το live πιάνο. Οι διάλογοι σε στίχους και τα εμβόλιμα χορευτικά με παντομίμα ξεκινούν. Εξ αρχής βέβαια το βλέμμα πέφτει στην πληθωρική φιγούρα της Ιουλιέτας, που υποδύεται ο Ηρακλής Τζαβέλας με λευκό baby doll και ξανθά μπουκλάκια. Όπως αποδεικνύεται στη συνέχεια είναι η κυρίαρχη μορφή παρωδίας της παράστασης σε ύφος πονηρής και υπολογίστριας «μπεμπέκας», με απολαυστικούς μονολόγους αλλά ευτυχώς χωρίς «καρναβαλίζουσες» υπερβολές και «κορώνες». Στον αντίποδα ο Ρωμαίος του Σπύρου Κανελλάκη που είναι η «σταθερά» της παράστασης ο μόνος συνεπής σε ύφος και στάση, ο πιο ρομαντικός, ιδεαλιστής και καλός τραγουδιστής. Η υπόλοιπη τριάδα (Μαρία Καλλιαμβάκου, Ευάγγελος Μιχάλης, Τζούλια Ροδοπούλου) μοιράζεται ρόλους ακατάπαυστα, έχοντας να αναμετρηθεί διαρκώς με εναλλαγές στυλ, κίνησης, φωνής. Με γκριμάτσες, ένταση και στοιχεία καρικατούρας των προσώπων συνδέουν την πλοκή.

Το πρώτο μέρος κυλάει με ρυθμό, σαν σύγχρονη κομέντια ντελ αρτε,  ενώ το δεύτερο ξεδιπλώνεται πιο χαλαρά, με  επιθεωρησιακές πρακτικές που συναντάμε πλέον συχνά (street έκφραση, μικρόφωνο κλπ)

Γίνονται αναφορές επικαιρότητας (ανεργία, διεφθαρμένη εξουσία, φτώχεια, υποκρισία, παρακμή) αλλά στο φινάλε το αισιόδοξο μήνυμα με το τελικό χορευτικό είναι η αγάπη που διαρκεί παρά το πέρασμα του χρόνου.

 

Γενικότερα είναι ένα θέαμα ευχάριστο, με μεγάλο βαθμό δυσκολίας για τους ηθοποιούς, χωρίς όμως πολύ γέλιο, επειδή πια στο διεθνές ρεπερτόριο συναντάμε τακτικά χιουμοριστικές διασκευές κλασικών έργων. (Σκέφτεσαι δηλαδή πως αν δεν απαρτίζουν το θίασο σκληροπυρηνικά ισχυρές κωμικές στόφες με αυτοσαρκαστική δυναμική, εύκολα ένα τέτοιο κείμενο κουκουλώνει ή διασύρει).  Το σημαντικότερο είναι τελικά πως η παράσταση μας συστήνει έναν «ανατρεπτικά ανορθόδοξο» έλληνα θεατρικό δημιουργό, που άφησε εποχή,  με ντόπιες καλλιτεχνικές δυνάμεις. Δείτε το. Η σκηνοθεσία είναι της Μαίρης Σιδηρά, τα σκηνικά της Μαρίας Αλανιάδη, τα κοστούμια της Θεοδώρας Τσούλου, οι χορογραφίες της Κατερίνας Αναλυτή, οι φωτισμοί του Παναγιώτη Λαμπή. Στο πιάνο παίζει ο Ηλίας Γομάτος.

*Θα παιχθεί άλλες δυο εβδομάδες- Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 9:30 μμ και Κυριακή στις 8μμ. Εισιτήρια:12 € Γενική είσοδος, 8 € Μειωμένο (φοιτητικό, μαθητικό, ανέργων, ομαδικό άνω των 10 ατόμων),6 € Ειδικό εισιτήριο για φοιτητές τμήματος θεατρικών σπουδών και δραματικών σχολών

Προπώληση και κρατήσεις στο 2610 328394, ή με μήνυμα στην σελίδα του θεάτρου Λιθογραφείον.

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View