Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

SPOTLIGHT

/

Τζίμης Πολίτης: Ο καρναβαλιστής που κατέληξε στο σανίδι με μια στόφα παλιού κωμικού- Ο "ένοικος" με την πυτζάμα του σποτ που άξιζε ...Όσκαρ

Τζίμης Πολίτης: Ο καρναβαλιστής που κατέ...
Κοντογεωργοπούλου Γιώτα
[email protected]

Ο γιος του αξέχαστου δημοσιογράφου Νίκου Ε. Πολίτη είχε κολλήσει άλλο μικρόβιο... Και τελικά, ευτυχώς, νόσησε

Σε μια πόλη που σπανίως συγκλίνει σε συμφωνία για τα πρόσωπα που της είναι συμπαθή  και ευπροσήγορα, που με δυσκολία αναγνωρίζει στον άλλον τα ταλέντα του και εκείνη την ιδιαίτερη πάστα του επικοινωνιακού που διαθέτει το χάρισμα χωρίς να το περιτυλίγει με καμία “δηθενιά”, καμία φιοριτούρα ή ...υπόκλιση, είναι μεγάλο κέρδος να ...ανεβαίνει κανείς στη ζυγαριά και να την βλέπει να γέρνει προς την πλευρά του, διατηρώντας ωστόσο και το απαραίτητο αντίβαρο, που πιστοποιεί την ρήση πώς όταν όλοι μιλούν για σένα με καλά λόγια κάτι κακό μπορεί να συμβαίνει.

Αυτή η απαραίτηση ισορροπία, του να μιλούν για σένα με καλά λόγια οι περισσότεροι, είναι ένα δυνατό σημείο, ίσως το δυνατότερο, στο βιογραφικό του  Τζίμη Πολίτη, αυτού του υπέροχου τύπου που μας έχει κάνει με το πηγαίο υποκριτικό του ταλέντο πολλές φορές να ξαναδούμε τη ζωή με τα προστατευτικά φίλτρα  και τους  φακούς της σάτυρας και της κωμωδίας, αυτού του ανήσυχου Πατρινού που πάτησε το πόδι του στο σανίδι και από το λογιστήριο της "Πελοποννήσου" κατέληξε να κόβει εισιτήρια στο θέατρο, αυτού του πηγαίου κωμικού που έκανε τελικά το χόμπυ του δουλειά, αναλαμβάνοντας την ευθύνη της σκηνής του «Επίκεντρου+».

Τον είδα τελευταία φορά στην «Σολομώντεια λύση» η οποία τα έσπασε στα ταμεία και στις καρδιές των παιδιών και σκέφτηκα, πόσο τυχερή είναι αυτή η πόλη που διαθέτει έναν θεσμό από τον οποίο ξεπηδάνε άνθρωποι που μέσα από αυτόν, από το Καρναβάλι της Πάτρας, συνειδητοποιούν τα χαρίσματα και τα ταλέντα τους, ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και ανατρέπουν ακόμη και την καθημερινότητά τους, αλλάζοντας μυαλά, τρόπους έκφρασης, ακόμη και επάγγελμα.

Και βεβαίως σκέφτομαι πόσο πιο τυχερή θα μπορούσε να είναι αυτή η πόλη αν μέσα από αυτό το θεσμό είχε τους μηχανισμούς να ανακαλύψει μόνη της τα ταλέντα των ανθρώπων της και να τους υποστηρίξει με θέρμη, όπως συμβαίνει με άλλες περιοχές που έχουν λιγότερο πολιτική και περισσότερο ...ανθρώπινη παράδοση.

O Tζίμης Πολίτης, γιος του αείμνηστου και  πολυγραφότατου δημοσιογράφου Νίκου Ε. Πολίτη, του συγγραφέα του έκανε γνωστό σε όλη την Ελλάδα το «Καρναβάλι της Πάτρας» και την ιστορία του, δεν κόλλησε την «νόσο» της δημοσιογραφίας, παρά το γεγονός ότι ως γιος δημοσιογράφου έζησε τη μαγεία του επαγγέλματος την εποχή που τα κομπιούτερ ήταν λέξη άγνωστη και η λινοτυπία έκανε τα δικά της ... αξέχαστα.

Το μικρόβιο που είχε μέσα του, κοίταζε το σανίδι. Αλλά πήρε πολύ καιρό να το συνειδητοποιήσει.

«Χαρακτηριστικό παράδειγμα της εποχής εκείνης για τη δημοσιογραφία,  είναι ότι όταν κάποτε στο Λύκειο, πήρα μια επιβράβευση  για μια έκθεση που είχα γράψει, πήγα με καμάρι στον πατέρα μου και άκουσα τη μάνα μου να του λέει: "δεν τον βάζεις  με το που θα τελειώσει και το Λύκειο να γίνει και αυτός δημοσιογράφος;". Και ο πατέρας μου της απάντησε: να τον κάνω δημοσιογράφο για να ξενυχτάει μέχρι το πρωί;» Ήταν η εποχή που οι εφημερίδες έκλειναν στη 1 και στις 2 το πρωί  και δεν γίνονταν με ένα κομπιούτερ από το σπίτι» μου λέει.

 

Φωτό από το "Σολομώντεια Λύση"

Φωτό από το "Σολομώντεια Λύση"

Φωτό από το "Σολομώντεια Λύση"

Παρουσίαση Καρναβαλιού 2014

Παρουσίαση Καρναβαλιού 2014

Παρουσίαση Καρναβαλιού 2014

Έναρξη Καρναβαλιού 2005

Έναρξη Καρναβαλιού 2005

Έναρξη Καρναβαλιού 2005

«Στην νιότη μου, τότε που άρχισα να ζω την εξωστρέφεια των επαφών, να μπλέκω με τα καλλιτεχικά μέσα από το Καρναβάλι στην  αρχή και να ανακαλύπτω την δυνατότητα να δημιουργώ μια καλή ατμόσφαιρα διηγούμενος ιστορίες στις παρέες ή στις παντομίμες, αμφιταλαντεύτηκα ως προς την απόφαση να ακολουθήσω ή όχι την δραματική σχολή, αλλά δείλιασα, είτε επειδή δεν είχα την έγκριση από το σπίτι να μείνω για δεύτερες  σπουδές, είτε επειδή το φοβήθηκα  και εγώ ο ίδιος. Μου έπεφτε κάπως βαρύ το σοβαρό θέατρο να περάσει μέσα μου, δεν ήμουν έτοιμος για κάτι τέτοιο» μου λέει ο ίδιος.

Καπως έτσι βρέθηκε στο ΤΕΙ της Πάτρας να σπουδάζει Λογιστικά και μετά στον Πειραιά να σπουδάζει στην Βιομηχανική, την οποία στην πορεία εγκατέλειψε καθώς το μυαλό του ήταν αλλού.

Για να φτάσει σε αυτό το «αλλού» χρειάστηκε να περάσουν δέκα χρόνια στο λογιστήριο της εφημερίδας «Πελοπόννησος», όπου και εργάστηκε. Μετά ήρθαν τα ...όμορφα.

O Tζίμης είναι αυτό που λέμε φυσικό ταλέντο. Άν τον παρακολουθήσεις προσεκτικά, έχει τη στόφα  των παλιών κωμικών του ασπρόμαυρου κινηματογράφου. Υποδύεται, όπως και αυτοί , τον εαυτό του, τον οποίο προσαρμόζει στους ρόλους και δεν ακολουθεί την νέα σχολή που λέει ότι πρέπει να αφήσεις τον εαυτό σου στην άκρη και να γίνεις ο ρόλος. Αν ρωτάτε την γνώμη μου, προτιμώ τη στόφα του Τζίμη γιατί είναι πιο αληθινή. Είναι ένας από εμάς, πάνω στην σκηνή.

Ο Τζίμης βρήκε στην αρχή  τον θεατρικό εαυτό του μέσα από το Καρναβάλι, τις παντομίμες και τα θεατρικά πεντάλεπτα. Αυτό όμως που όπως λέει τον βοήθησε πολύ, είναι η συνεργασία με την Βικτωρία Αγγελοπούλου από την οποία είχε τα πρώτα ερεθίσματα με δυο τρία έργα που ανέβασαν την περίοδο του Καρναβαλιού, και τα οποία σκηνοθέτησε η ίδια, κάποιο εξ αυτών σε κείμενα του απίθανου Αντώνη Παπαντωνόπουλου. Αμέσως μετά, ¨δασκάλα¨του έγινε η ηθοποιός Χρυσούλα Παπαδοπούλου η οποία δίδαξε σε σεμινάρια όταν η Βίκυ Αγγελοπούλου ήταν Πρόεδρος της ΔΕΠΑΡ στο Δήμο Ρίου. Ένας από τους μαθητές της και ο Τζίμης, ο οποίος λέει ότι η Χρυσούλα είναι "μια καταπληκτική διασκάλα" και μου συμπληρώνει: "όταν ήταν να κάνουμε την Σολομώντεια Λύση" η Χρυσούλα μου είπε, δεν υπάρχει περίπτωση θα παίξεις. Θα παίζεις το πρωί και θα δουλεύεις το απόγευμα".

Το "θα δουλεύεις" κόλλαγε στον ρόλο του Τζίμη ως υπεύθυνου σκηνής του θεάτρου  "Επίκεντρο", έναν ρόλο που ανέλαβε από πέρυσι τον Νοέμβριο και ο οποίος τελικά τον έβαλε για τα καλά μέσα σε αυτό για το οποίο ήταν εξ αρχής φτιαγμένος...  στο θέατρο.

Με τον Ιάσονα Φωτήλα από παράσταση των "Υποκριτών" το 2011

Με τον Ιάσονα Φωτήλα από παράσταση των &...

Με τον Ιάσονα Φωτήλα από παράσταση των "Υποκριτών" το 2011

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 2010 HARRY FACES AWARDS ΜΕ ΝΑΤΑΣΣΑ ΤΡΑΓΟΥΣΤΗ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 2010 HARRY FACES AWARDS ΜΕ ΝΑ...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 2010 HARRY FACES AWARDS ΜΕ ΝΑΤΑΣΣΑ ΤΡΑΓΟΥΣΤΗ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ 2013 ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΤ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΥΚΑΛΑ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ 2013 ΓΙΑ  ΤΗ ΝΕΤ ΜΕ Τ...

ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ 2013 ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΤ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΥΚΑΛΑ

Ποιές είναι οι παραστάσεις που αγάπησε περισσότερο ο Τζίμης; "Εκτός απο το φετινό θεατρικό για τα παιδιά στο "Επίκεντρο" το οποίο είναι σχολείο για μένα, καθώς το παιδικό θέατρο σε θέλει πολύ συγκεντρωμένο στο μήνυμα που θα περάσεις, λατρεμένες παραστάσεις ήταν «Η Γιαννούλα η Κουλουρού» στο  Ρεφενέ και  το "Άντζουλος και Μαριεντίνα", το οποίο είχε γράψει ο πατέρας μου και η Βικτωρία Αγγελοπούλου του έκανε τη διασκευή" μου λέει.

"Θεωρώ ότι αυτό το έργο μαζί με το σπίτι το πατρικό του πατέρα μου που το φτιάξαμε με τον αδελφό μου ήταν οι δύο λόγοι που παρέτειναν τη ζωή του. Άντεξε να δει το έργο που το ήθελε πάρα πολύ. Και επειδή δεν μπορούσε να μετακινηθεί θυμάμαι ότι τότε, το 2004, κάναμε πριβέ παράσταση για αυτόν όλος ο θίασος. Αυτά τα δύο του έδωσαν ξανά ζωή.

Εκείνο που με συγκίνησε σε όλο αυτό ήταν που του έδιναν  συγχαρητήρια για την παράσταση και του έλεγαν "τι άλλο θα κάνεις;" και εκείνος, απαντούσε: "δεν  χρειάζεται να γράψω κάτι άλλο, είμαι  αυτός που έγραψε τον Άντζουλο και την Μαριεντίνα".

Αυτό το έργο το θεωρούσε  το νόθο από τα παιδιά του, από τα βιβλία του δηλαδή που τα είχε σαν παιδιά του. Ήταν το μόνο που δεν είχε σχέση με την ιστορία της Πάτρας. Γεννημένος στη Λευκάδα, έχοντας κάνει το πρώτο του ρεπορτάζ στη Ζάκυνθο,  και έχοντας πολλές ρίζες και επαφές με τα Επτάνησα όντας στο κρεβάτι επειδή είχε σπάσει την λεκάνη του, για να ευθυμήσει, έγραψε αυτό το βιβλίο στο οποίο έβαλε μέσα όλη την νοοτροπία και την τρέλα των Επτανήσων.

Θυμάμαι ότι η Βικτωρία η Αγγελοπούλου θα πήγαινε για Σαββατοκύριακο Ιταλία και μου είπε, έχεις τίποτα για να διαβάσω στο ταξίδι; Της έδωσα τότε αυτό το μικρό βιβλίο το οποίο ήταν και φθηνό έκανε σημερινά χρήματα  5 ευρώ. Και την Δευτέρα, να σου τη. Μου λέει, έλα από το γραφείο που σε θέλω. Είχε καθίσει στο καράβι και έκανε τη διασκευή για να γίνει παράσταση. Μου το έδωσε και μου είπε να το δείξω στον πατέρα μου να κάνει τις παρατηρήσεις του και τις διορθώσεις που ήθελε και αμέσως το κατέθεσε στο "Ρεφενέ" και το παίξαμε.

Από τις παραστάσεις που επίσης θυμάται με νοσταλγία ήταν "Η φιλονικία  των μελών του σώματος" στο Ρεφενέ, όλη η καρναβαλική τρέλα στα 7 χρόνια στο Κομιτάτο και το "Ποιά Ελένη" η δουλειά με τους "Υποκριτές", το " Να ζει κανείς ή να συζεί" και οι παραστάσεις για το "Μώμο".

 

Παράσταση με το "Ρεφενέ" το 2004

Παράσταση με το  "Ρεφενέ" το 2004

Παράσταση με το "Ρεφενέ" το 2004

"Ρεφενέ" 2007

"Ρεφενέ" 2007

"Ρεφενέ" 2007

Παράσταση "Κομιτάτου" 2008

Παράσταση "Κομιτάτου" 2008

Παράσταση "Κομιτάτου" 2008

ΚΟΜΙΤΑΤΟ 2010

ΚΟΜΙΤΑΤΟ 2010

ΚΟΜΙΤΑΤΟ 2010

Τελετή έναρξης Καρναβαλιού 2015

Τελετή έναρξης Καρναβαλιού 2015

Τελετή έναρξης Καρναβαλιού 2015

Τον ρωτάω αν γράφει και ο ίδιος όπως ο πατέρας του και μου απαντά: "θα πέσει φωτιά να με κάψει. Απλώς μουντζουρώνω χαρτιά".

Ωστόσο έχει κάνει ένα σατυρικό κείμενο για τον "Μώμο", με τον τίτλο "Ευχαριστώ κυρία" το οποίο και βραβεύτηκε ενώ είχε κάνει και το πολύ καλό σενάριο για το αφιέρωμα στον Τσίλερ που έκανε  το πλήρωμα ΄94 και έχει πειραματιστεί και στις διασκευές.

Ο Τζίμης έχει ασχοληθεί επί χρόνια και με το χάντμπολ. Το 1982 ήταν εκ των δημιουργών της ομάδας "Φοίνικας", στην οποία διετέλεσε  από παίκτης και παράγοντας μέχρι διαιτητής και γραμματέας, επί 22 συνολικά χρόνια.

Στο Καρναβάλι  έχει τρέξει πολλά χιλιόμετρα. Από τότε που ήταν 13 χρόνων και  τα γκρουπ έβγαιναν με αυτοκίνητα και πενταμελή πληρώματα, μέχρι σήμερα που είναι ο παρουσιαστής του.

Υπήρξε παρουσιαστής του παιδικού φεστιβάλ τραγουδιού, των καρναβαλουπόλεων, του κρυμμένου θησαυρού, των τελετών απονομής βραβείων, της τελετής έναρξης και της μεγάλης παρέλασης μαζί με την Κατερίνα Τσουκαλά. Και εξακολουθεί να παρουσιάζει το Καρναβάλι.

Στα 2004 όταν ο Τέλογλου γύριζε στην Πάτρα ένα ντοκυμαντέρ για το καρναβάλι, ο Τζίμης ήταν το πρόσωπο που παρακολουθούσε η κάμερα εν είδη  big brother για να προκύψει ένα εξαιρετικό ντοκυμαντέρ για το πώς περνάνε τη μέρα τους οι καρναβαλιστές.

Επί χρόνια έβγαινε στο καρναβάλι μαζι με το γκρουπ του Τάκη Ρούντου. Και μετά, εκτός από φίλοι, είπαν να γίνουν και συγγενείς καθώς παντρευτηκαν δύο αδελφές.

"Θεωρώ το καρναβάλι κεντρική πολιτιστική εκδήλωση της Πάτρας εφαλτήριο για πολλούς καλλιτέχνες, ηθοποιούς, τραγουδιστές, εικαστικούς κ.α καθώς πολλοί άνθρωποι έχουν καταλάβει μέσα από αυτό την κλίση τους σε κάποια μορφή τέχνης" μου λέει. "Δεν είναι τυχαίο ότι τόσες θεατρικές ομάδες ξεπήδησαν μέσα από το Καρναβαάλι.

Η γυναίκα του, η νηπιαγωγός Αθανασία Μήλα, ασχολείται και αυτή με το καρναβάλι αλλά περισσότερο με τις κατασκευές.

Έχουν δύο γιους, τον Νίκο που είναι στο τρίτο έτος του Οικονομικού Πανεπιστημίου, και τον  Γιάννη που δίνει φέτος πανελλήνιες.

"Ο μικρός,  κάθε φορά  που τον ρώταγες τι δουλειά θέλει να κάνει, έλεγε την εκάστοτε δουλειά που έκανα εγώ στις διάφορες παραστάσεις. Μετά μεγάλωσε και σοβάρεψε".

Όσο για το περίφημο σποτ του Ιάσονα Φωτήλα που έκανε τον γύρο της Ελλάδας με τον ίδιο πρωταγωνιστή και στο οποίο έδωσε κυριολεκτικά ρέστα στο ρόλο του προβληματισμένου μικρομεσαίου που δνε ξέρει τι να ψηφίσει;

Αυτός που επέμενε να είναι ο Τζίμης στο σποτ, ήταν ο Σπύρος Ματθαιόπουλος. Το σποτ που ήταν το καλύτερο της προεκλογικής περιόδου, έγινε σε μια μέρα. "Πήγαμε στο σπίτι της Θέμιδας κατά τις 4.30, και τελειώσαμε στις 10 το βράδυ. Μετά πήγα να κοιμηθώ και δεν είχα καταλάβει τι είχε γίνει. Τη  Δευτέρα, με παίρνει ο  Τέλογλου που τον ξέρω από το  2005 όπως σου είπα και μου λέει, "ρε τι κάνετε; Θα γίνει πάταγος"

Ο Θεοδωράκης βλέποντάς το είπε ότι αν το είχε δει νωρίτερα θα το είχε κάνει κεντρικό προεκλογικό σποτ του "Ποταμιού".

"Όλοι οι συνεργάτες ήταν άψογοι, από τον Σπύρο Ματθαιόπουλο που έκανε μια καταπληκτική δουλειά, μέχρι το Αυγουστίνο τον Κατσιβαρδά, τον Κώστα Φασουλά, τη Θέμιδα, και την αθέατη Έλενα Μπονέλη, που δεχόταν τις  κάρτες που άφηνε ο Ιάσονας για να μην πέφτουν κάτω και κάνουν θόρυβο."

"Χαίρομαι που και αυτό το σπότ έβαλε το λιθαράκι του για να βγει ο Ιάσονας" μου λέει.

Αλλά δεν ήταν το πρώτο του.

Ο Τζίμης έχει κάνει πάλι το γύρο της Ελλάδας μέσα από ένα σποτ του Porto Rio λέγοντας το περίφημο "γεια σας, μπήκα, κερδίζω;" ένα επίσης σποτ για την κατασκευαστική εταιρεία Ατάλλα και ήταν ένας από τους πελάτες του προπατζίδικου στο σποτ του ΟΠΑΠ με το συντριβάνι.

"Μέσα από αυτά, έχω κάνει τεράστιες φιλίες και έχω εισπράξει πολλή αγάπη" μου λέει....

Και είναι ήδη έτοιμος, για πολλά...άλλα. Καθώς όπως έλεγε και μια φίλη μου, όταν κάτι το έχεις μέσα σου, δεν μπορεί παρά κάποια μέρα, να βγει, να αυτονομηθεί και να σε οδηγήσει.

Αυτό το κάτι, ο Τζίμης το έχει σε μεγάλες δόσεις.

 

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Spotlight