Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

Αύξηση πωλήσεων σε μια κρίσιμη καμπή για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ

Αύξηση πωλήσεων σε μια κρίσιμη καμπή για...

Αύξηση για δεύτερο συνεχή μήνα

Αύξηση για δεύτερο συνεχή μήνα κατέγραψαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, στοιχείο που ερμηνεύεται ως ισχυρή ένδειξη σταθεροποίησης της αγοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τον Ιούλιο του 2014 εμφανίζουν αύξηση 3,5% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2013, ενώ ανάλογη αύξηση -της τάξης τους 3,6%- είχαν καταγράψει οι πωλήσεις του κλάδου και τον Ιούνιο του 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Η επιστροφή των πωλήσεων σε θετικό πρόσημο σε συνδυασμό με τις πρωτοβουλίες που είναι σε εξέλιξη για την αναδιάρθρωση του δανεισμού των επιχειρήσεων εκτιμάται ότι θα επιταχύνει τις επιχειρηματικές αποφάσεις στον κλάδο για συγχωνεύσεις, εξαγορές και επεκτάσεις δικτύου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι θετική μεταβολή των πωλήσεων παρατηρήθηκε για πρώτη φορά φέτος μετά δύο χρόνια συνεχούς υποχώρησης. Για πρώτη φορά οι πωλήσεις εμφάνισαν θετικό πρόσημο τον Απρίλιο του 2014, καταγράφοντας αύξηση 1,1% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2013, υποχώρησαν στη συνέχεια τον Μάιο κατά 4,1% για να εμφανίσουν τους δύο επόμενους μήνες αύξηση και μάλιστα πολύ υψηλότερη από του Απριλίου. Η κάμψη των πωλήσεων τον Μάιο αποδίδεται από τους αναλυτές της αγοράς αφενός στη ρευστότητα που επικρατούσε στο πολιτικό σκηνικό λόγω των εκλογικών αναμετρήσεων (ευρωεκλογές και περιφερειακές εκλογές), αφετέρου στην έντονη συζήτηση γύρω από τις πιθανές επιπτώσεις τις οποίες θα είχε η χώρα λόγω των καθυστερήσεων στην εφαρμογή των υποχρεώσεων που απορρέουν από το Μνημόνιο.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2013 οι πωλήσεων των σούπερ μάρκετ κινήθηκαν πτωτικά, με τη μεγαλύτερη αρνητική μεταβολή να σημειώνεται τον Απρίλιο (-7,7% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2012), ενώ το 2012 η πτώση έφτασε μέχρι το 9,4% (τον Φεβρουάριο του 2012).

Από τις μετρήσεις προκύπτει ότι οι πωλήσεις των τροφίμων, οι οποίες επίσης υποχωρούσαν το 2013 (κατά 3,3%), εμφανίζουν το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2014 οριακή αύξηση 0,8%. Η κατηγορία των προϊόντων καθαριότητας σπιτιού (απορρυπαντικά κ.ά.) εξακολουθεί να υποχωρεί και φέτος κατά 3,2%, όμως η μείωση της αξίας των πωλήσεων στην παρούσα συγκυρία αποδίδεται στα εκτεταμένα προγράμματα προσφορών που γίνονται σε αυτά τα είδη. Οριακή μείωση πωλήσεων 0,2% (έναντι μείωσης 3,9% το 2013) καταγράφει η κατηγορία των προϊόντων ατομικής φροντίδας (όπως σαμπουάν, αφρόλουτρα κ.ά.).

Οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ που επέζησαν της κρίσης λαμβάνουν θέση στην αφετηρία για την επόμενη μέρα, έτσι ώστε να αποσπάσουν ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο της «πίτας». Η εταιρεία Μαρινόπουλος για παράδειγμα ενισχύει την παρουσία της στην περιφέρεια, η ΑΒ Βασιλόπουλος επενδύει εκ νέου σε υπέρ-μάρκετ, μετά την τάση που επικράτησε τα προηγούμενα τρία χρόνια για καταστήματα μικρότερου μεγέθους, ενώ οι πληροφορίες που θέλουν την εταιρεία Σκλαβενίτης και τη Βερόπουλος να συνεργάζονται ενισχύονται σε καθημερινή βάση. Η Lidl, θέλει όχι μόνο να διατηρήσει αλλά και να αυξήσει το μερίδιο της, ενώ σε επέκταση του δικτύου τους επενδύουν αλυσίδες, όπως η Μετρό ΑΕΒΕ.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά