Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Πάτρα: Ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων

Πάτρα: Ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμ...

Με τις συγχωνεύσεις διαφωνεί και η σχολική κοινότητα

Ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων. Στη συνεδρίαση παραβρέθηκαν Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, Διευθυντές σχολείων καθώς και εκπαιδευτικοί, που εξέφρασαν την αντίθεσή τους στις συγχωνεύσεις των σχολείων, στηρίζοντας την πρόταση της Δημοτικής Αρχής, όπως αυτή κατατέθηκε στο Σώμα.

«Γνωμοδότηση για Μεταβολές Σχολικών Μονάδων, σχολικού  έτους 2016-2017», ήταν το δεύτερο στην ημερήσια διάταξη της χθεσινής (3 Φεβρουαρίου) συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Πάτρας, με εισηγητή τον Αντιδήμαρχο Παιδείας και Αθλητισμού Ανδρέα Αθανασόπουλο.

Στην εισήγησή του ο Αντιδήμαρχος τόνισε:

Με το σκεπτικό ότι,

-Με την πρόταση της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπ/σης συγχωνεύονται 18 Νηπιαγωγεία και 6 Δημοτικά,  υποβιβάζονται κατά 1, 2 θέσεις  2 Δημοτικά και προάγονται κατά 1,2 θέσεις 15 Δημοτικά και Νηπιαγωγεία.

-Το βασικό περιεχόμενο της συγκεκριμένης πρότασης είναι εναρμονισμένο με τις αντιδραστικές κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τη λεγόμενη “Eργαλειοθήκη” του Ο.Ο.Σ.Α. για την Εκπαίδευση, που επικαιροποίησε η Κυβέρνηση με το 3ο  "μνημόνιο" και προωθεί  με τον περιβόητο “Εθνικό διάλογο για την Παιδεία”, βάζοντας ταφόπλακα στο ήδη ρημαγμένο Δημόσιο Σχολείο.

- Ειδικά, με την πρόταση δημιουργίας τεράστιων συγχωνευμένων μονάδων διευκολύνεται η προώθηση αλλαγών όπως τα ελαστικά ωράρια Εκπαιδευτικών, οι υπερωρίες, η απόκρυψη των αμέτρητων κενών σε Εκπαιδευτικούς, η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, όπως και η αυτονόμηση (παιδαγωγικά–οικονομικά) των σχολικών μονάδων.

-Η τελική απόφαση της Κυβέρνησης μπορεί να είναι εντελώς διαφορετική: Το 2011 συγχωνεύτηκαν – καταργήθηκαν σχεδόν 2.000 σχολεία, ενώ οι προτάσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης των Δήμων και των Περιφερειακών Διευθύνσεων μιλούσαν για πολύ λιγότερα!

 

- Ως  προς το “λογιστικό-αριθμητικό” κομμάτι, που δεν είναι το σημαντικότερο, αν και υπαρκτό, οι αριθμοί των τμημάτων ανά σχολείο που θα λειτουργήσουν μετά τις συγχωνεύσεις , καθώς και ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, είναι στον “αέρα” όπως τους υπολογίζει η Διεύθυνση, επειδή:

α. Σε αρκετές περιπτώσεις τάξεων με 48-54 μαθητές, δε θα λειτουργήσουν 3 τμήματα, αλλά μόνο 2,

αφού  με το “25 +10%” τα τμήματα μπορούν πλέον να είναι 27άρια…

β. Επίκειται αύξηση του ορίου των μαθητών ανά τμήμα, στο νέο νόμο που ετοιμάζει η Κυβέρνηση (Απρίλιο –

Μάιο) για την εκπαίδευση ...

-Με τις προτεινόμενες αλλαγές θα υπάρξει σαφώς οικονομικό αποτέλεσμα από τις συγχωνεύσεις, (όπως ορθά–κοφτά ισχυρίζεται το κείμενο) στα πλαίσια των γενικότερων περικοπών των κοινωνικών δαπανών, όμως, το κυριότερο είναι ότι εξυπηρετούν τις συνολικότερες αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στο χώρο της Εκπαίδευσης.

-Η αντίθεση στις συγχωνεύσεις, βασίζεται κυρίως στο ότι αυτές εξυπηρετούν τη διαμόρφωση του νέου σχολείου της “αγοράς”, με ό,τι επιπτώσεις έχει αυτό στους μαθητές  και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

 

Ειδικότερα,

 

α. Στην πρόταση της Διεύθυνσης προβλέπονται Νηπιαγωγεία – τέρατα,  με έως 8 εκπαιδευτικούς αλλά και  και έως …120 μαθητές!  Είναι εντελώς αντιπαιδαγωγικό και θα συμβάλλει στην πρόωρη σχολειοποίηση των νηπίων, με δεδομένη την έλλειψη χώρων και υποδομών και τις συνακόλουθες λειτουργικές και διαχειριστικές δυσκολίες!

β. Η δημιουργία τεράστιων συγκροτημάτων στα Δημοτικά  (20/θ με σχεδόν 400 μαθητές σε 6ο–19ο, 8ο–9ο, 15ο-17ο), τα λεγόμενα “πολυδύναμα” των προηγούμενων κυβερνήσεων, είναι η πεμπτουσία του “νέου σχολείου”, αφού:

Με αυτό τον τρόπο διευκολύνεται ο σχεδιασμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ο.Ο.Σ.Α και της Κυβέρνησης για διάσπαση  του ενιαίου  αναλυτικού προγράμματος σπουδών, για “αυτονομία” της σχολικής μονάδας  στο περιεχόμενο της μάθησης  (κάθε σχολείο το δικό του πρόγραμμα), όπως επίσης στα ίδια πλαίσια, διευκολύνεται  η είσοδος  χορηγών στα Σχολεία, επιτυγχάνοντας “οικονομία κλίμακος”,  με δραστική μείωση της ολόπλευρης οικονομικής χρηματοδότησης του Δημόσιου Σχολείου που σήμερα αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας!

 

ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Δ.Ε.Π. ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΟΜΟΦΩΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ:

 

Α. Όσο αφορά την Α/Θμια Εκπαίδευση  (σχετικά με το έγγραφό της  με αρ. πρωτ. 274/14.01.2016)

 

1. Αποδέχονται την πρόταση της Διεύθυνσης Α/Θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας για  την προαγωγή των 6 Δημοτικών (σημεία 1,2,3,4,5,6)  καθώς και  των 9 Νηπιαγωγείων (σημεία 7,8,9,10,11,12,13,14,15).

 

•           Προαγωγή  36ου  Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου από 8/θέσιο 9/θέσιο

•           Προαγωγή 39ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου από 8/θέσιο σε 10/θέσιο

•           Προαγωγή  45ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου από 10/θέσιο 12/θέσιο

•           Προαγωγή  46ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου από 10/θέσιο 12/θέσιο

•           Προαγωγή  2ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Παραλίας  από 10/θέσιο 11/θέσιο

•           Προαγωγή  Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Μιντιλογλίου  από 7/θέσιο 9/θέσιο

 

•           Προαγωγή  20ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών από 2/θέσιο σε 4/θέσιο

 

•           Προαγωγή  13ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών από 2/θέσιο σε 4/θέσιο

•           Προαγωγή  23ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών από 2/θέσιο σε 4/θέσιο

•           Προαγωγή  24ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών από 2/θέσιο σε 4/θέσιο

•           Προαγωγή  28ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών από 2/θέσιο σε 4/θέσιο

•           Προαγωγή  41ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών από 2/θέσιο σε 3/θέσιο

•           Προαγωγή  53ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών από 2/θέσιο σε 3/θέσιο

•           Προαγωγή  2ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Οβρυάς από 2/θέσιο σε 4/θέσιο

•           Προαγωγή  Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Καλλιθέας  από 2/θέσιο σε 3/θέσιο

 

 

2. Διαφωνούν με τον υποβιβασμό  των 2 Δημοτικών  (σημεία 16,17).

•           Υποβιβασμό του 11ου Ολοήμερου Δημ. Σχολείου Πατρών από 12/θέσιο σε 10/θέσιο

•           Υποβιβασμό του 12ου Ολοήμερου Δημ. Σχολείου Πατρών από 12/θέσιο σε 10/θέσιο

 

3. Διαφωνούν  κατηγορηματικά  σε κάθε περίπτωση ,  με την πρόταση συγχώνευσης των 18 Νηπιαγωγείων (σημεία 18,19,20,21,22,23,24,25,26) και των 6 Δημοτικών (σημεία 27,28,29)

•           Συγχώνευση του 22ου Ν/Γ Πατρών  και του 69ου Ν/Γ Πατρών σε 3/θέσιο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο

•           Συγχώνευση του 3ου   Ολοήμερου  Ν/Γ Πατρών  και του 44ου Ν/Γ Πατρών σε 6/θέσιο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο

•           Συγχώνευση του 2ου Ολοήμερου Ν/Γ Πατρών  και του 37ου Ολοήμερου Ν/Γ Πατρών σε 8/θέσιο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο

•           Συγχώνευση του 10ου Ολοήμερου Ν/Γ Πατρών  και του 12ου Ολοήμερου Ν/Γ Πατρών σε 7/θέσιο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο

•           Συγχώνευση του 30ου Ολοήμερου Ν/Γ Πατρών  και του 67ου Ν/Γ Πατρών σε 6/θέσιο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο

•           Συγχώνευση του 32ου Ολοήμερου Ν/Γ Πατρών  και του 66ου Ν/Γ Πατρών σε 4/θέσιο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο

•           Συγχώνευση του 47ου Ολοήμερου Ν/Γ Πατρών  και του 68ου Ν/Γ Πατρών σε 4/θέσιο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο

•           Συγχώνευση του 18ου Ολοήμερου Ν/Γ Πατρών, του 26ου Ν/Γ Πατρών και του 36ου Ν/Γ Πατρών  σε 6/θέσιο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο

•           Συγχώνευση του 42ου Ολοήμερου Ν/Γ Πατρών  και του 57ου Ολοήμερου Ν/Γ Πατρών σε 5/θέσιο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο

•           Συγχώνευση του 6ου  12/θέσιου  Ολοήμερου Δ.Σ.  Πατρών  και του 19ου  12/θέσιου Ολοήμερου Δ/Σ Πατρών σε 20/θέσιο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο.

•           Συγχώνευση του 8ου 12/θέσιου  Ολοήμερου Δ/Σ Πατρών  και του 9ου 12/θέσιου  Ολοήμερου Δ/Σ Πατρών σε 20/θέσιο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο.

•           Συγχώνευση του 15ου 12/θέσιου  Ολοήμερου Δ/Σ Πατρών  και του 17ου 12/θέσιου  Ολοήμερου Δ/Σ Πατρών σε 20/θέσιο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο.

 

 

Επίσης,  αποδέχονται-συμφωνούν  με   την πρόταση της Διεύθυνσης του 65ου Δημοτικού για προαγωγή του Σχολείου από 6/θέσιο  σε 9/θέσιο.

 

Β .Όσο αφορά Γνωμάτευση για  Μεταβολές Σχολικών Μονάδων  στην Β/θμια Εκπ/ση Αχαΐας,  δεν υφίσταται  καμία  πρόταση  μεταβολών στις Σχολικές Μονάδες (από την αντίστοιχη υπηρεσία προς την Δ.Ε.Π, σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο της Β/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας), για το Σχολικό Έτος 2016-17.

 

Γ.  Επίσης,  τα μέλη της Δ.Ε.Π,  θεωρούν αναγκαία την δρομολόγηση των διαδικασιών από τους αρμόδιους φορείς  του Επανακαθορισμού των Γεωγραφικών Ορίων των Σχολικών Μονάδων, για την ορθότερη κατανομή των μαθητών στα σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη τα νεότερα στοιχεία  που προκύπτουν κυρίως  από τις αλλαγές στην οικιστική ανάπτυξη  του Δήμου Πατρέων.

 

 

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις