Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Απόστολος Λύτρας
Ανδρέας Φίλιας: Ο πρωτογενής τομέας ως μ...

Ανδρέας Φίλιας: Ο πρωτογενής τομέας ως μέσο τουριστικής ανάπτυξης της Δυτική Ελλάδας

Ολόκληρη η ομιλία του Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

TRAVEL WEST FORUM
/

Στο brand name Ολυμπιακή Γη και πως αυτό μπορεί να συμβάλει στον αγροτουρισμό, αναφέρθηκε ο Αντεπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Ανδρέας Φίλιας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, στο Travel West Forum, που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα.

Ο κ. Φίλιας, ανέπτυξε, όλους του τρόπους που η περιοχή μας, μπορεί να «χρησιμοποίησει» τον πρωτογενή τομέα ως μέσο τουριστικής ανάπτυξης.

Ολόκληρη η ομιλία του Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
Πρώτα, πρέπει να τονίσω, ότι όταν θες να χαράξεις μια πολιτική, σε σημαντικά θέματα όπως είναι αυτό του τουρισμού πρέπει να λάβεις υπόψη τα δομικά στοιχεία από τα οποία εξαρτάται. Τι είναι ο τουρισμός και από τι εξαρτάται; Ποιες είναι οι ανάγκες, δηλαδή οι προϋποθέσεις για να έχεις τουρισμό σε έναν τόπο; Σε γενικές γραμμές, είναι το γεωγραφικό ανάγλυφο και το φυσικό κάλλος και καταλαβαίνουμε ότι χωρίς αυτό να είναι ελκυστικό, είναι λίγο δύσκολο να έχεις τουρισμό και βεβαίως, στη συνέχεια το ιστορικό και πολιτιστικό αποτύπωμα της κάθε περιοχής, οι υποδομές φιλοξενίας, η δυνατότητα να παρέχει υπηρεσίες, η προσβασιμότητα και για εμάς που ασχολούμαστε με τον πρωτογενή τομέα, ο πρωτογενής τομέας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ως προς την ποιότητα και ως προς τη μοναδικότητα, που μπορούν πραγματικά κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις να αποτελέσουν, παράγοντα ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος.
Από κει και πέρα, θα ήταν λάθος να μην ξεκινήσω, από το brand name της περιφέρειάς μας, από την Ολυμπιακή Γη. Για αυτό το brand name, τα τελευταία χρόνια, με πρωτεργάτη τον Περιφερειάρχη μας, γίνεται μια ιδιαίτερη προσπάθεια να αξιοποιηθεί και να αποτελέσει την προμετωπίδα της στρατηγικής μας, για την απόκτηση αυτής της ιδιαίτερης ταυτότητας, αυτής της αναγνωρισιμότητας που μας έλειπε.
Σε πολλούς από εμάς η έννοια της Δυτικής Ελλάδας, είναι συγκεχυμένη και μιλάω για εμάς που μένουμε στη Δυτική Ελλάδα. Υπάρχει μεγάλο ποσοστό συμπολιτών μας, που δεν ξέρει από ποιες περιφερειακές ενότητες, συγκροτείται η Δυτική Ελλάδα και αν πάμε σε επίπεδο χώρας, τα ποσοστά είναι πολύ μεγαλύτερα, και αν πάμε σε επίπεδο Ευρώπης και ακόμα πιο πολύ, καταλαβαίνετε ότι η λέξη Δυτική Ελλάδα, είναι μια άγνωστη λέξη.
Όμως, είχαμε και έχουμε και τώρα τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε κάτι που έμεινε αναξιοποίητο τόσα χρόνια, μια πλούσια κληρονομιά, ένα σημαντικό πολιτιστικό και ιστορικό πόλο την Αρχαία Ολυμπία.

H λέξη Ολυμπία είναι αναγνωρίσιμη παντού και έτσι λοιπόν, χωρίς φυσικά να αναφέρουμε μόνο στον αρχαιολογικό χώρο, αλλά στο σύμβολο της πολιτιστικής κληρονομιάς και του πνεύματος των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων, αυτό θα πρέπει να είναι και είναι, η βάση στην οποία η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, χρησιμοποιώντας τα τελευταία χρόνια, το brand name ολυμπιακή γη, ακόμα και στον αγροδιατροφικό τομέα, στον τουριστικό κλάδο της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, προσπαθεί να αναδείξει, τις πτυχές που συγκροτούν την πολιτική μας, στο κομμάτι του τουρισμού.
Έτσι λοιπόν, στο κομμάτι της τουριστικής προσέγγισης, η Ολυμπιακή Γη, η οποία ούτως ή άλλως, ήταν ένας τουριστικός προορισμός της Ελλάδας, λόγω του πολιτιστικού,  του ιστορικού ενδιαφέροντος, βρίσκεται στο κέντρο και το δικού μας ενδιαφέροντος προς ανάπτυξη.
Προσπαθούμε μέσω αυτού και χρησιμοποιώντας και άλλα μέσα, όπως θα αναπτύξω στη συνέχεια, να προσελκύσουμε περαιτέρω επισκέπτες, περισσότερους κάθε χρόνο επισκέπτες, για να αναπτύξουμε τον τουρισμό στην περιοχή μας.

Τόσο το μαζικό τουρισμό, που μένει σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, όσο και έναν άλλο τουρισμό, που τουλάχιστον μέχρι πριν από λίγα χρόνια. ήταν άγνωστοW σε όλους μας, τον εναλλακτικό τουρισμό. Ήταν άγνωστος, αλλά στην ουσία, τον επιζητούσαμε, και εδώ θα κάνω ένα μια μικρή παρέκκλιση χρησιμοποιώντας την άλλη ιδιότητα μου, αυτή του εκπαιδευτικού, να πω ότι επιζητούμε και εμείς και χωρίς να το ξέρουμε τον νοηματικό τουρισμό, τον εξερευνητικό τουρισμό. Θα σας πω, την δική μου εμπειρία, ως εκπαιδευτικός, μέχρι πριν από λίγα χρόνια κάναμε εκδρομές με τα σχολεία και πηγαίναμε τους μαθητές μας, σε κλασικούς προορισμούς, Αρχαία Ολυμπία, Μυκήνες, χωρίς να έχουμε ιδιαίτερη ανταπόκριση και από τους ίδιους τους μαθητές μας. Στη συνέχεια, όμως αναζητήσαμε προορισμούς, οι οποίοι είναι βιωματική, δηλαδή προορισμοί στους οποίους είτε έχουν αθλητική ενασχόληση, είτε έχουν βιωματική δράση, όπως παραδείγματος χάρη σε οργανωμένα συγκροτήματα, με πολλές δραστηριότητες και παροχή υπηρεσιών, και αυτό τελικά, έχει επικρατήσει σήμερα στα σχολεία, πηγαίνουν εκδρομές, όχι απλώς περιηγητικές, για τα δούν ένα ιστορικό μνημείο αλλά εκδρομές, οι οποίες έχουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, δράσεις, οι οποίες παράλληλα είναι και εκπαιδευτικές. Αυτό λοιπόν, αν μπορέσεις να κάνεις μια προέκταση είναι και ζητούμενο και σήμερα και για τον απλό ενήλικα τουρίστα.

Φτάνουμε λοιπόν, στον αγροτουρισμό, ο οποίος είναι πράγματι ένας εναλλακτικός τουρισμός, ο οποίος μέσα από το brand name, μέσα από το δέλεαρ, ότι εμείς είμαστε η Ολυμπιακή Γη, εδώ γεννήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες, είμαστε η περιφέρεια, με ιδιαίτερο φυσικό κάλλος, με ωραίες παραλίες, με χιονοδρομικά κέντρα, με λιμνοθάλασσες, αλλά έχουμε και κάτι άλλο, έχουμε τη δυνατότητα, να δώσουμε μέσα από καμπάνιες που κάνουμε, στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό συμμετέχοντας, εδώ και λίγα χρόνια σε όσες περισσότερες εκθέσεις τουρισμού μπορούμε, να αναδεικνύουμε τον αγροτουρισμό ως κυρίαρχη μορφή εναλλακτικού τουρισμού. Γιατί; Γιατί είμαστε η περιφέρεια, όπου το 30% του ακαθάριστου προϊόντος που παράγεται έρχεται από τον πρωτογενή τομέα. Είμαστε δηλαδή περιφέρεια, η οποία έχει αγροτικές εκμεταλλεύσεις, οι οποίες με πολύ μικρές επενδύσεις και μάλιστα με επενδύσεις, οι οποίες μπορεί να έρθουν πολλές φορές με την βοήθεια του κράτους ή με την εκμετάλλευση ευρωπαϊκών προγραμμάτων, να γίνουν αυτές οι αγροτικές εκμεταλλεύσεις, επισκέψιμα αγροκτήματα, στα οποία μπορεί κάποιος να έχει διαμονή, αγροκτήματα στα οποία μπορεί κάποιος, όχι μόνο να δει, αλλά και βιωματικά, να συμμετάσχει στη διαδικασία της παραγωγής, είτε αυτό είναι ένα οινοποιείο, είτε ένα ελαιοτριβείο ή οτιδήποτε μπορεί να σκεφτεί κανείς.
Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει, ότι έχουμε έναν άλλο όγκο επισκεπτών, οι οποίοι πέρα από τους κλασικούς θερινούς μήνες, που μπορεί να επισκεφθεί τις θάλασσές μας, τις ακτές μας ή τον χειμώνα να επισκεφθεί το Χελμό να έχει τη δυνατότητα να επισκεφθεί, χώρους, τόπους που βρίσκονται στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και άλλους μήνες, αυξάνοντας έτσι, έμμεσα ή άμεσα τους μήνες όπου υπάρχει τουρισμός στη χώρα μας.

Επίσης, τα προϊόντα μας, όπου η Ολυμπιακή Γη έχει ιδιαίτερα προϊόντα, ιδιαίτερης ποιότητας, επίσης προϊόντα αξιόπιστα και αναγνωρίσιμα, έχουμε τη δυνατότητα, μέσα από δράσεις αγροτουρισμού, αλλά και μέσα όχι μόνο από δράσεις αγροτουρισμού, αλλά και μέσα από οργανωμένες και μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, όπως είναι το ολυμπιακό πρωινό, που είναι μια δράση που τρέχει εδώ και αρκετά χρόνια, στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, η οποία είναι εντυπωσιακή. Την είχα ακούσει, δεν την είχα δει, όμως είχα την ευκαιρία πέρσι, στην αρχαία Ολυμπία, στα πλαίσια της Διεθνούς Ολυμπιάδας Φιλοσοφίας Μαθητών, όπου μαθητές απ’ όλο τον κόσμο βρέθηκαν εκεί, φιλοξενήθηκαν μέσα στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις και εκεί, όπως και στα ξενοδοχεία που κάποιοι από αυτούς διέμειναν, υπήρχαν τοπικά προϊόντα στο πρωινό τους. Ήταν πραγματικά μια εικόνα, που και για μένα που γεννήθηκα, που ζω και δραστηριοποιούμαι εδώ, στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ήταν εξαιρετική.

Και κλείνοντας, να πούμε, ότι όλα αυτά μπορούν να συνδεθούν με ταυτόχρονες πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες, όπως παραδείγματος χάρη, είναι η δραστηριότητα, που για δεύτερη συνεχή χρονιά, έγινε πριν από λίγες εβδομάδες,  το L'Etape Greece, στην Aρχαία Ολυμπία.

Επίσης, να αναφερθώ και στη δραστηριότητα που και φέτος οργανώνεται και πάλι για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, στο Χελμό, όπου χιλιάδες επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα, μέσα από δράσεις, να επισκεφτούν το χώρο, να δουν το φυσικό κάλλος, να γευτούν τα προϊόντα της ελληνικής γης, της τοπικής οικονομίας. Πέρσι από τα  Καλάβρυτα, πέρασε τουλάχιστον 12.000-13.000 κόσμος. Στην αρχή, μπορώ να σας πω γιατί ήμουνα εκεί και τις τρεις ημέρες, ότι υπήρχε από τους καταστηματάρχες, εντός των Καλαβρύτων, η κλασσική ελληνική γκρίνια, ότι όλος ο κόσμος είναι στο Χελμό. Στο τέλος, όμως, έδειξε ότι όλοι αυτοί πέρασαν από την πόλη των Καλαβρύτων, έφαγαν στα εστιατόρια των Καλαβρύτων και άδειασαν και τα καταστήματα, που πουλούσαν τα τοπικά προϊόντα. Άρα λοιπόν καταλαβαίνουμε, όλοι ότι όταν μιλάμε για τουρισμό, όταν μιλάμε για ανάπτυξη του τουρισμού, δεν μιλάμε για ένα πράγμα, δεν μιλάμε μόνο για δρόμους, βεβαίως είναι και η προσβασιμότητα αναγκαία, είναι και οι υποδομές αναγκαίες,  είναι και η ποιότητα της παροχής των υπηρεσιών αναγκαία, όλα αυτά όμως από μόνα τους, δεν μπορούν να μας φέρουν τον τουρισμό, χρειάζεται ένα σύνολο δραστηριοτήτων. έτσι ώστε η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας να αναδειχθεί, σε έναν ισχυρό προορισμό.

Διαθέτουμε ισχυρό πλεονέκτημα, συνδυάζουμε το παρελθόν, μπορούμε να το αξιοποιήσουμε και ταυτόχρονα, να συμπεριλάβουμε πολύ περισσότερα στοιχεία από αυτά που σήμερα έχουμε στη διάθεσή μας, όπως ένα από αυτά είναι και ο πρωτογενής τομέας, έτσι ώστε να πούμε, ότι βαδίζουμε στο σωστό δρόμο για να αποκτήσουμε μια σημαντική θέση στην τουριστική ανάπτυξη, όχι μόνο της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αλλά και ολόκληρης της χώρας.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr