Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Ελένη Παράσχη: Ο ρόλος των υδροπλάνων στ...

Ελένη Παράσχη: Ο ρόλος των υδροπλάνων στην τουριστική ανάπτυξη- Η θέση της Πάτρας

Όσα είπε στο Travel West Forum

TRAVEL WEST FORUM
/

Στο Travel West Forum έδωσε το παρών ως ομιλήτρια η Ελένη Παράσχη, Διδάκτωρ Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Πανεπιστημίου/ Αεροπορική ταξιδιωτική βιομηχανία εστιάζοντας στο υδατοδρόμιο της Πάτρας.

Πιο συγκεκριμένα επικεντρώθηκε στο ρόλο των υδροπλάνων  στη διεύρυνση της τουριστικής αγοράς παρουσιάζοντας και οπτικό υλικό.

Όπως ανέφερε η κα Παράσχη, «νομίζω ότι αυτό το φόρουμ γίνεται την κατάλληλη στιγμή. Υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη σε έργα- και χερσαία και θαλασσίων και εναέριων μεταφορών- οπότε είναι χρόνος όλα αυτά να συνδυαστούν, να συνεργαστούν για να δώσουν στην Πάτρα το καλύτερο αποτέλεσμα. Θα μιλήσω για τα υδατοδρόμια που είναι εν τη γενέσει τους στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά δεν είμαστε τόσο καινοτόμοι όσο πιστεύουμε. Στην Ελλάδα για πρώτη φορά πέταξε υδροπλάνο το 1926. Γινόντουσαν δρομολόγια τακτικά στη γραμμή Πρίντεζι- Φάληρο- Κωνσταντινούπολη και υπήρχαν επίσης δρομολόγια  και από την Κέρκυρα και από τη Ζάκυνθο και από το Καστελόριζο, οπότε υπήρχε τεχνογνωσία. Εκτός από το ότι πετούσαν τα υδροπλάνα κατασκευάζαμε και υδροπλάνα στο εργοστάσιο κρατικό εργοστάσιο αεροπλάνων στο Φάληρο

Τα υδροπλάνα δεν είναι μια καινούργια ανακάλυψη. Παρ όλα αυτά, τα τελευταία 15 χρόνια έχει ανακάμψει αυτή η συζήτηση. Και στο πρόσφατο παρελθόν υπήρχε εταιρεία που επιχειρούσε και από την Πάτρα για μία πενταετία περίπου από το 2004 μέχρι το 2009. Λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων και μη ωριμότητας της αγοράς, δεν κατάφερε να συνεχίσει τη λειτουργία της. Παρόλα αυτά μας άφησε μια παρακαταθήκη 15.000 δρομολογίων και 180.000 επιβατών και κυρίως μηδενικών συμβάντων ασφαλείας. Κατοχυρώθηκε στην πεποίθηση και των αρχών και του κοινού ότι είναι ένα ασφαλές μέσο μεταφοράς.

Σήμερα έχουμε φτάσει, σε ένα σημείο όπου δύο εταιρείες έχουν εκφράσει ενεργό ενδιαφέρον να δραστηριοποιηθούν στον ελληνικό χώρο με την μία να φαίνεται ότι είναι σε ένα ωριμότερο στάδιο για να πετάξει υδροπλάνο. Ταυτόχρονα, αυτές συνεργάζονται με εταιρείες ανάπτυξης υδατοδρομίων. Μια από αυτές έχει κατασκευάσει υδατοδρόμια στην Ελλάδα. Ένα από αυτά είναι και το υδατοδρόμιο της Πάτρας και το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας και των Παξών. Να πούμε εδώ ότι τρία είναι τα υδατοδρόμια που είναι έτοιμα για λειτουργία στον ελλαδικό χώρο: είναι η Πάτρα, η Κέρκυρα και οι Παξοί και η Πάτρα είναι στην ευχάριστη θέση να είναι καθ’ όλα έτοιμη, δηλαδή μπορεί αύριο δυνητικά να φιλοξενήσει τα υδροπλάνα, εφόσον αυτά πετάξουν. Ταυτόχρονα έχουν αδειοδοτηθεί και 3 υδάτινα πεδία, τα οποία δεν προϋποθέτουν την ύπαρξη χερσαίων εγκαταστάσεων στα διαπόντια νησιά, οπότε υπάρχει και αυτή η εναλλακτική επέκτασης των δρομολογίων στα διαπόντια νησιά.

Το υδατοδρόμιο της Πάτρας  φιλοξενείται στο λιμάνι της Πάτρας. Έχει τη δυνατότητα πρόσδεσης δύο υδροπλάνων και υπάρχει δυνατότητα όταν πετάξουν τα υδροπλάνα να κάνουν ταξίδια μέχρι διάρκειας μιας ώρας μέχρι και την Κέρκυρα, που είναι ο μακρύτερος προορισμός και σε όλη την περιφέρεια και των Ιονίων νήσων και της Πελοποννήσου που υπάρχουν πάρα πολλοί προορισμοί που θα μπορούσαν να συνδυαστούν με την Πάτρα για να προσφέρουν μια ταξιδιωτική εμπειρία, πλήρη και ποικίλη.

Τα υδροπλάνα ως μέσο τουριστικό και μετακίνησης και επισκεπτών και μόνιμων κατοίκων είναι πολύ ανεπτυγμένα στις Μαλδίβες, όπου βρίσκεται ο μεγαλύτερος στόλος υδροπλάνων με 61 υδροπλάνα. Διακινούνται κάθε χρόνο ένα εκατομμύριο επιβάτες. Εκεί έχουν μια εδραιωμένη κουλτούρα μετακίνησης με τα υδροπλάνα. Προκειμένου τώρα να αποκτήσουμε μια εικόνα των δυνατοτήτων των υδροπλάνων στον ελλαδικό χώρο, θα κάνουμε εν συντομία μια ανάλυση για να δούμε τα δυνατά, τα αδύναμα σημεία, τις ευκαιρίες και τις απειλές αυτού του κλάδου, ξεκινώντας από τα δυνατά σημεία.

Το δυνατό σημείο είναι καταρχάς ότι η Ελλάδα έχει μια μεγάλη ακτογραμμή, έχει μια πολύνησιωτικότητα που δυνητικά προσφέρει πάρα πολλές δυνατότητες για την ανάπτυξη αυτού του είδους περιηγητικού τουρισμού. Εδώ έχω βάλει στην εικόνα από τον Καναδά, που είναι επίσης μια περιοχή που έχει έντονη ανάπτυξη το δίκτυο των Υδροπλάνων. Εταιρείες προσφέρουν περιηγητικές εκδρομές, να δει κάποιος στα αξιοθέατα μέχρι να παρατηρήσει τις φάλαινες. Και αντίστοιχα αυτά θα μπορούσαν να γίνουν και στον ελλαδικό χώρο, π χ. Στον Αμβρακικό με τα δελφίνια.  Άλλα πλεονεκτήματα ότι υδροπλάνου είναι ότι η δημιουργία των υδατοδρομίων και ο εξοπλισμός των υδροπλάνων είναι γενικά λίγο απαιτητικό σε κεφάλαιο, οπότε εύκολα μπορεί να δραστηριοποιηθεί μια εταιρεία και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διάφορους λόγους όχι μόνο για τον τουρισμό, αλλά με μικρές μετατροπές να γίνει ακόμα και μεταφορά ασθενών.

Τώρα στα αδύναμα σημεία είναι ότι το υδροπλάνο είναι ένα μέσο το οποίο δεν είναι καινοτόμο από τη φύση του. Συνήθως τα υδροπλάνα δεν έχουν δημιουργηθεί ως υδροπλάνα, δεν έχουν κατασκευαστεί ως υδροπλάνα, αλλά είναι παλιά αεροσκάφη στα οποία προστίθενται οι πλωτήρες για να εξυπηρετήσουν την προσθαλάσσωση και την αποθαλάσσωση. Επίσης, αν κάποιος το συγκρίνει με εναλλακτικά μέσα μεταφοράς, όπως η χερσαία μεταφορά ή το πλοίο,  δεν συμφέρει, αλλά δεν μιλάμε για τους ίδιους χρόνους ταξιδιού. 

Αν το συγκρίνει με το πιο συγγενικό του μέσο, το αεροπλάνο είναι ένα οικονομικό μέσο. Και τέλος δεν υπάρχει τεχνογνωσία ακόμα στην Ελλάδα δεν υπάρχουν πιλότοι οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι για υδροπλάνα. Για αυτό στην αρχή σκοπεύουν να λειτουργήσουν με εισαγόμενους από τον Καναδά, όπου υπάρχει αυτή η μεγάλη πληθώρα προσωπικού. Υπάρχουν και ευκαιρίες οι οποίες έχουν να κάνουν με τις πολυτροπικές μεταφορές, με τον συνδυασμό κυρίως υδροπλάνου με άλλα μέσα τουριστικής μετακίνησης, κυρίως με την κρουαζιέρα και εδώ ανοίγει ένα μεγάλο κεφάλαιο πού θα μπορούσαν να δραστηριοποιηθούν τα υδροπλάνα και με την κρουαζιέρα στο Κατάκολο και με τη μαρίνα, γιατί απευθύνονται κυρίως σε επιβάτες και σε τουρίστες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου.  

Υπάρχει ένα ενδιαφέρον από τους περιηγητές για μια περιήγηση όπως αυτή που προσφέρει το υδροπλάνο που γίνεται η πτήση σε χαμηλό ύψος και αυτό προσφέρει μια πολύ καλή εικόνα του τοπίου. Η κυριότερη απειλή είναι η ελληνική γραφειοκρατία. Παρ όλα αυτά έχουν γίνει βήματα, πιστεύουμε ότι θα γίνουν και περισσότερα στο επόμενο διάστημα και πάλι να τονίσω ότι η Πάτρα είναι πολύ ευνοημένη σε αυτό γιατί έχει ήδη περάσει από όλους αυτούς τους φορείς και έχει φτάσει στο στάδιο που μπορεί να υποδεχτεί υδροπλάνα.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr