Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Σύγκρουση πλοίων στη Χίο: Τα 120 λεπτά της έντασης

Σύγκρουση πλοίων στη Χίο: Τα 120 λεπτά της έντασης

Βίντεο από την εικόνα που μεταδιδόταν live στο κέντρο επιχειρήσεων

Η σύγκρουση των δυο φορτηγών πλοίων το μεσημέρι της Παρασκευής, στα 9 ναυτικά μίλια βόρεια –βορειοδυτικά της Χίου σήμανε συναγερμό στις ελληνικές αρχές.

Κι αυτό γιατί υπήρξαν σκέψεις ότι οι Τουρκοι θα μπορούσαν να την εκμεταλλευτούν και να προκαλέσουν επεισόδιο. Και αυτό γιατί μπορεί να έγινε σε διεθνή ύδατα, ήταν όμως σε περιοχή που τα όρια για την έρευνα και διάσωση συμπίπτουν με το FIR της Αθήνας και, κατά συνέπεια, την αρμοδιότητα την έχουν οι ελληνικές Αρχές.

Για 120 λεπτά, η κινητοποίηση στα κέντρα επιχειρήσεων στο ΓΕΕΘΑ (παρουσία Φλώρου) και στο υπουργείο Ναυτιλίας (ήταν παρών ο υπηρεσιακός υπουργός Θεόδωρος Κλιάρης και ανώτατα στελέχη του Λιμενικού) ήταν μεγάλη, για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση που είχε διαμορφωθεί.

Κατόπιν της απόφασης που ελήφθη από τις ηγεσίες, στο σημείο εστάλησαν drones, που παρείχαν live εικόνα, μαζί με τρία Super Puma, 6 πλωτά του Λιμενικού, ένα πλοίο Ανοιχτής Θάλασσας ΠΛΣ και ένα πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού, με συνέπεια, όπως επεσήμαναν επιχειρησιακά στελέχη «όταν τουρκικές ακταιωροί κατέπλευσαν στη θαλάσσια περιοχή της σύγκρουσης, βρέθηκαν μπροστά σε τετελεσμένα γεγονότα. Οι ελληνικές επιχειρησιακές δυνάμεις ήταν ανώτερες, 7 προς 1 με αποτέλεσμα οι Τούρκοι οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν είχαν επισήμως αρμοδιότητα, έμειναν παρατηρητές».

Όταν το Λιμενικό επιχείρησε να επικοινωνήσει με τους καπετάνιους των δύο πλοίων, ο ένας από αυτούς δεν ανταποκρίθηκε. Τα στελέχη του Λιμενικού κατάλαβαν ότι ο καπετάνιος είχε επικοινωνία και έπαιρνε εντολές από τους Τούρκους αποφεύγοντας συνειδητά κάθε επικοινωνία με την ελληνική διασωστική ομάδα. Όπως διαπιστώθηκε, στο συγκεκριμένο πλοίο, το οποίο είχε υποστεί μεγάλη ζημιά, ονόματι «ΑΝΤ» και σημαίας Βανουάτου, τα 10 από τα συνολικά 13 μέλη του πληρώματος ήταν Τούρκοι.

Διασώστης «κατέβηκε» από Super Puma στο κατάστρωμα και κατέστησε σαφές στον πλοίαρχο ότι το πλοίο βρίσκεται σε περιοχή όπου αρμοδιότητα για έρευνα και διάσωση έχει η Ελλάδα και η μόνη βοήθεια μπορεί να του δοθεί από τις ελληνικές αρχές.

Αφού ο πλοίαρχος του απάντησε πως «δεν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα», το πλοίο ξεκίνησε να κινείται με ίδιες δυνάμεις προς τις τουρκικές ακτές.

 

Το άλλο πλοίο «POTENTIA», σημαίας Σιγκαπούρης με 19 αλλοδαπούς πλήρωμα σήμερα ταξιδεύει για την Μάλτα. Και τα δύο πλοία ήταν κενά φορτίου. Τα αίτια της σύγκρουσης είναι υπό διερεύνηση.

To πλοίο ΑΝΤ είχε αποπλεύσει από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και είχε προορισμό την Ουκρανία. Το άλλο, το Potentia, είχε αποπλεύσει από τη Σμύρνη

Τα δύο πλοία εξέπεμψαν σήμα κινδύνου σε διεθνή ραδιοσυχνότητα με αποτέλεσμα να ενημερωθεί και η ελληνική και η τουρκική πλευρά.

Η ανακοίνωση του Λιμενικού για το περιστατικό: «Αναφορικά με τη σύγκρουση του Φ/Γ πλοίου ''ΑΝΤ'' σημαίας Βανουάτου με το Φ/Γ πλοίο ''POTENTIA'' σημαίας Σιγκαπούρης, μεσημβρινές ώρες την 02/06/2023, στη θαλάσσια περιοχή 9 ν.μ. βόρεια βορειοδυτικά ν. Χίου σε Διεθνή Ύδατα και εντός ελληνικής περιοχής έρευνας και διάσωσης, γίνεται γνωστό ότι το μεν Φ/Γ πλοίο ''ΑΝΤ'' σημαίας Βανουάτου κινήθηκε αυτοδυνάμως με τη συνοδεία περιπολικών σκαφών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προς τον λιμένα Σμύρνης, όπου και εξήλθε με ασφάλεια από την ελληνική περιοχή έρευνας και διάσωσης πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, ενώ το πλοίο ''POTENTIA'' σημαίας Σιγκαπούρης κινήθηκε αυτοδυνάμως με προορισμό λιμένα Μάλτας. Από το συμβάν δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση και δεν αναφέρθηκε τραυματισμός ατόμων».

πηγη

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις