Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

11 Μαΐου 2011: Αφετηρία διεθνούς προσπάθειας του ΟΗΕ για την οδική ασφάλεια

11 Μαΐου 2011: Αφετηρία διεθνούς προσπάθ...

ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΗΛΙΩΝΗ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ-ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΥ

Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας αποτελεί στις μέρες μας κεντρικό ζήτημα για τις αναπτυγμένες κοινωνίες και τους διεθνείς Οργανισμούς. Η ΕΕ υιοθέτησε το 2000 το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2001 – 2010. Τα αποτελέσματα στις χώρες – μέλη διέφεραν σημαντικά, όλες πάντως έχουν να επιδείξουν βελτίωση – μεταξύ αυτών και η Ελλάδα. Σήμερα «τρέχει» το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δράσης 2011 – 2020.

Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών προχώρησε τον Μάρτιο του 2010 στην έκδοση μιας ιστορικής απόφασης (Απόφαση 64/255), με την οποία, η δεκαετία 2011 – 2020 χαρακτηρίζεται ως περίοδος συντονισμού δράσης σε παγκόσμιο επίπεδο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, βάσει ενός Παγκόσμιου Σχεδίου Δράσης. Ως ημέρα έναρξης της παγκόσμιας αυτής εκστρατείας ορίστηκε η 11 Μαίου 2011.

Οι στόχοι του Σχεδίου συνοψίζονται σε μια πολύ ενδιαφέρουσα Έκθεση. Οι αριθμοί  σοκάρουν: ο φόρος αίματος των τροχαίων ατυχημάτων σε παγκόσμια κλίμακα υπολογίζεται σε 1,3 εκατ. θανάτους ετησίως. Το μεγαλύτερο μέρος των απωλειών αυτών συμβαίνει στις αναπτυσσόμενες χώρες, εκεί όπου τα δίκτυα είναι σε κακή κατάσταση, τα οχήματα είναι παλαιά, η διαχείριση των δικτύων ελλιπής  και η κυκλοφοριακή αγωγή ανύπαρκτη.

Η Απόφαση υιοθετεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση: θέτει ως στόχο τη δημιουργία ενός «Ασφαλούς Συστήματος Οδικών Μεταφορών», που περιλαμβάνει το δρόμο και το όχημα, βασίζεται στη αποδοχή του αναπόφευκτου του ανθρώπινου λάθους (που αποτελεί το αίτιο τη συντριπτική πλειοψηφία των τροχαίων συμβάντων) και επιδιώκει στην ελαχιστοποίηση των συνεπειών των ατυχημάτων στους χρήστες του οδικού δικτύου.

Απευθύνεται σε όλους του εμπλεκόμενους με το σχεδιασμό και τη λειτουργία του συστήματος των οδικών μεταφορών και την αντιμετώπιση των τροχαίων συμβάντων: διεθνείς οργανισμούς, θεσμικά όργανα, υπηρεσίες διαχείρισης οδικών αξόνων, αυτοκινητοβιομηχανία, αστυνομία, αλλά και άλλους εμπλεκόμενους, όπως οι υπηρεσίες υγείας, το δικαστικό σύστημα, το εκπαιδευτικό σύστημα και οι σχετικές ΜΚΟ.

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», εκπρόσωπος της χώρα μας σε διεθνείς οργανισμούς,  πρότεινε - και ο Δήμος Πατρέων αποδέχτηκε ως συνδιοργανωτής -  την Πάτρα ως τόπο οργάνωσης της εναρκτήριας δράσης για τη συμμετοχή της Ελλάδας στην προσπάθεια του ΟΗΕ, επιλογή που έχει συμβολικό χαρακτήρα, μιας και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος κατατάσσεται πολύ ψηλά στον κατάλογο των πλέον επικίνδυνων περιοχών της Ευρώπης από την άποψη της οδικής ασφάλειας.

Η εκδήλωση  (η οποία θα πραγματοποιηθεί όπως προγραμματίστηκε σήμερα στις 19:00 μ.μ. στην «Πολιτεία») απευθύνεται σε παιδιά στοιχειώδους εκπαίδευσης και στους συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων. Κρίθηκε – και σωστά – ότι ο συμβολικός χαρακτήρας της ημέρας υπηρετείται ορθότερα αν ως πληθυσμός - στόχος επιλεγεί η συγκεκριμένη ομάδα παιδιών.

Δυστυχώς η σημερινή απεργία δεν επιτρέπει την – επίσης συμβολική – έναρξη λειτουργίας του Πάρκου Κυκλοφορικής Αγωγής «Πάνος Μυλωνάς» με συμμετοχή παιδιών του δημοτικού, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί. Σε κάθε περίπτωση, το Πάρκο αποτελεί μια πολύ σημαντική υποδομή κυκλοφοριακής αγωγής και είναι στο χέρι του Δήμου που έχει την αρμοδιότητα λειτουργίας του να το αξιοποιήσει αποτελεσματικά, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο και τους συνεργαζόμενους φορείς που είναι σε θέση να παρέχουν ουσιαστική υποστήριξη.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις