Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Υπάρχουν μυστικά στην Έκθεση;

Υπάρχουν μυστικά στην Έκθεση;

του Νίκου Χαλαζιά

Καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία των υποψηφίων αποδείχθηκε και στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις το μάθημα της Έκθεσης (Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας). Χαρακτηρίστηκε το μάθημα – μπαλαντέρ που έκρινε την επιτυχία όσων σκόπευαν σε υψηλόβαθμες σχολές (Ιατρικές, Νομικές, Πολυτεχνεία, Στρατιωτικές κλπ.). Και ασφαλώς δεν είναι τυχαία η δυσκολία των μαθητών να αριστεύσουν στην Έκθεση. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας εφέτος το ποσοστό των μαθητών που αρίστευσαν στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία ήταν μόλις 1,2%!

Τι συμβαίνει λοιπόν; Γιατί η Έκθεση φαντάζει ανυπέρβλητο εμπόδιο για την πλειονότητα των υποψηφίων; Και πώς μπορεί ο μαθητής να βελτιώσει την απόδοσή του στο συγκεκριμένο μάθημα;

Σε παλαιότερα άρθρα μου στο THEBEST εξέθεσα κατ’ επανάληψη τις απόψεις μου για το περιεχόμενο των βιβλίων της Νεοελληνικής Γλώσσας του Λυκείου, για τον τρόπο που διδάσκεται και εξετάζεται το μάθημα της Έκθεσης στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Σήμερα οι αναγνώστες θα γνωρίσουν τον προβληματισμό ενός μαθητή μου, που αρίστευσε στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις συγκεντρώνοντας 18855 μόρια και πέρασε στην Ιατρική Πατρών. Πρόκειται για τον Παναγιώτη Φιλιππόπουλο (9ο Λύκειο) που καταθέτει την εμπειρία του από την φροντιστηριακή εκπαίδευση στο μάθημα της Έκθεσης. Ας δούμε λοιπόν τι λέει ο ίδιος:

«. Ένα από τα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που με προβλημάτιζε πολύ ήταν εκείνο της Έκθεσης (Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας), το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. Πλέον πρέπει κάθε υποψήφιος αφενός να διαθέτει κριτική αντίληψη και αφετέρου να είναι ενημερωμένος σχετικά με την επικαιρότητα, κάτι που κρίνεται αρκετά δύσκολο μέσα σε μια πιεστική καθημερινότητα και σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που περιλαμβάνει ανεπαρκή σχολικά εγχειρίδια και καταδικάζει τους μαθητές στην στείρα απομνημόνευση.

Παρ’ ολ’ αυτά υπήρξαν μέσα και τρόποι κατά την διάρκεια της χρονιάς που με βοήθησαν ώστε να μπορώ να αντεπεξέλθω στα νέα αυτά δεδομένα. Ένα από τα κυριότερα ήταν η ανάγνωση εφημερίδας. Με την παρότρυνση του καθηγητή-φροντιστή κ. Νίκου Χαλαζιά άρχισα να διαβάζω άρθρα και σχόλια εφημερίδων. Αρχικά είχα την εντύπωση πως μια τέτοια συνήθεια δεν θα ήταν τόσο βοηθητική και θα μου έκλεβε πολύτιμο χρόνο διαβάσματος. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου αντιλήφθηκα ότι η εφημερίδα, μέσα από τα άρθρα που περιέχει, με βοήθησε να διευρύνω τις γενικές μου γνώσεις αποκτώντας συνάμα χρήσιμες εκφράσεις και λέξεις που τις χρησιμοποιούσα τόσο στο μάθημα της έκθεσης όσο και στην καθημερινότητά μου. Οπλίστηκα έτσι με πολύτιμα εφόδια τα οποία συνέβαλαν στο να αντιμετωπίζω διάφορα κοινωνικά φαινόμενα και γεγονότα με μια διαφορετική οπτική γωνία, πιο ώριμη και ρεαλιστική. Επιπλέον, η διαφορετική προσέγγιση του μαθήματος από τους καθηγητές του σχολείου και του φροντιστηρίου με οδήγησε στο να αποκτήσω μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα γι’ αυτό, κάτι που, πιστεύω, μου έδωσε αυτοπεποίθηση και σιγουριά. Τέλος, μέσα από μια σειρά εποικοδομητικών συζητήσεων κατά την διάρκεια του μαθήματος, κατάφερα να αποκτήσω άποψη για θέματα τα οποία δεν με είχαν προβληματίσει, αλλά μαθαίνοντάς τα αναγνώρισα την σημασία τους και εμβάθυνα τις γνώσεις μου σχετικά με αυτά, οξύνοντας έτσι την κρίση και την σκέψη μου.

Βέβαια, στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις με βοήθησε πολύ και το γεγονός ότι ο κ. Χαλαζιάς όχι απλώς μας είχε διδάξει το θέμα για την αξία της ιστορικής γνώσης αλλά μας το έβαλε και διαγώνισμα μια βδομάδα πριν από την έναρξη των Εξετάσεων!

Εν κατακλείδι, θα ήθελα να τονίσω πως με σοβαρή φροντιστηριακή προετοιμασία στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, και έχοντας την κατάλληλη καθοδήγηση, μπορεί ο μαθητής να ανταποκριθεί επαρκώς στις απαιτήσεις του Λυκείου και των Πανελλαδικών Εξετάσεων· επιπλέον, εμπλουτίζει τις γνώσεις του και το λεξιλόγιό του αφ΄ ενός, οξύνει το κριτικό του πνεύμα αφ’ ετέρου και αποκτά την ικανότητα πραγματοποίησης ενός υγιούς διαλόγου, κάτι που σπανίζει δυστυχώς στις μέρες μας».

Η κατάθεση του μαθητή και πλέον φοιτητή της Ιατρικής Παναγιώτη Φιλιππόπουλου απαντά και στο ερώτημα του τίτλου: δεν υπάρχουν μυστικά για να αριστεύσει κανείς στην Έκθεση. Η επιλογή δοκιμασμένου και έμπειρου καθηγητή-φροντιστή, η μεθοδική προετοιμασία και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, η επαφή με τον δοκιμιακό λόγο αποτελούν τις βασικές προϋποθέσεις για να αριστεύσουν στην Έκθεση (Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) όσοι υποψήφιοι σκοπεύουν ψηλά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις!

_

Ο Νίκος Χαλαζιάς διδάσκει το μάθημα της Νεολληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στο φροντιστήριο ΘΕΜΕΛΙΟ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις