Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Μάρκου- Αναγνωστοπούλου: «Πάγια έλλειψη καθηγητών στα Καλλιτεχνικά και Μουσικά Σχολεία όλης της επικράτειας»

Μάρκου- Αναγνωστοπούλου: «Πάγια έλλειψη ...

Κατέθεσαν Αναφορά

Οι Βουλευτές Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κώστας Μάρκου και Αθανασία (Σία) Αναγνωστοπούλου στο πλαίσιο άσκησης Κοινοβουλευτικού ελέγχου κατέθεσαν ως Αναφορά Υπόμνημα της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων και  Επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αθηνών- αμφότερα απευθυνόμενα  προς την αρμόδια  Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.  Θέμα αυτής: το ζήτημα της πάγιας έλλειψης καθηγητών στα Καλλιτεχνικά και Μουσικά Σχολεία όλης της επικράτειας. Η αναφορά συνυπογράφεται από  26 ακόμη Βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.

Όπως αναφέρουν, συνιστά αδιανόητη πραγματικότητα το γεγονός ότι λίγο πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων, τα εκπαιδευτικά κενά, τόσο σε αντικείμενα γενικής εκπαίδευσης όσο και σε αντικείμενα καλλιτεχνικής είναι τεράστια. Οι μαθητές σε πολλά μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία στερούνται της διδασκαλίας υποχρεωτικών αλλά και επιλεγμένων καλλιτεχνικών μαθημάτων, όπως του ταμπουρά, του χορού και του κινηματογράφου, τουλάχιστον κατά το ήμισυ του σχολικού έτους. Ενδεικτικά, το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Γέρακα, σήμερα, τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν έχει ακόμη δασκάλους χορού και κινηματογράφου!

Τέλος, οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ  μεταφέροντας τις ανησυχίες των γονέων, των εκπαιδευτικών και των λοιπών εργαζομένων στις σχολικές μονάδες κάλεσαν για πολλοστή φορά την κ. Κεραμέως να μεριμνήσει για τη λήψη ουσιαστικών μέτρων πρόληψης της διάδοσης του κορονοϊού και να ανακαλέσει τα ακατανόητα μέτρα, που ισχύουν επί του παρόντος.

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Αναφοράς:

ρος το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων


 

                                                                                                                                                                                                      ΑΝΑΦΟΡΑ              

   Για την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως

 

Θέμα: «Πάγια έλλειψη καθηγητών στα Καλλιτεχνικά και Μουσικά Σχολεία  όλης της επικράτειας».

Οι Βουλευτές Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Μάρκου Κώστας και Αναγνωστοπούλου Αθανασία καταθέτουν ως Αναφορά το από 02/12/2021 Υπόμνημα της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων μετά της από 10/12/2021 Επιστολής του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αθηνών- αμφότερα απευθυνόμενα  προς την αρμόδια  Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων- αναφορικά με το ζήτημα της πάγιας έλλειψης καθηγητών στα Καλλιτεχνικά και Μουσικά Σχολεία όλης της επικράτειας.

Συνιστά αδιανόητη πραγματικότητα το γεγονός ότι λίγο πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων, τα εκπαιδευτικά κενά τόσο σε αντικείμενα γενικής εκπαίδευσης όσο και σε αντικείμενα καλλιτεχνικής είναι τεράστια. Συνεπεία αυτού, οι μαθητές σε πολλά μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία στερούνται της διδασκαλίας υποχρεωτικών αλλά και επιλεγμένων καλλιτεχνικών μαθημάτων, όπως του ταμπουρά, του χορού και του κινηματογράφου, τουλάχιστον κατά το ήμισυ του σχολικού έτους. Ενδεικτικά, αναφέρεται η περίπτωση του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Γέρακα, το οποίο, σήμερα,  τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν έχει ακόμη δασκάλους χορού και κινηματογράφου!

Επιπρόσθετα, οι γονείς επαναλαμβάνουν για πολλοστή φορά την απαίτησή τους να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα πρόληψης της διάδοσης του κορονοϊού στα σχολεία (και κατ ΄ επέκταση στις οικογένειες των παιδιών, των εκπαιδευτικών και των λοιπών εργαζομένων στις σχολικές μονάδες) και κατ ΄ ουσίαν να αναθεωρηθούν και να ανακληθούν τα ακατανόητα μέτρα, που ισχύουν επί του παρόντος: νόσηση μισών συν ενός μαθητών για να κλείσει ένα τμήμα, επιβάρυνση των γονέων με το κόστος διενέργειας rapid test, αντί της αραίωσης των μαθητών ανά τμήμα και της συνακόλουθης πρόσληψης εκπαιδευτικών.

Καλείται η αρμόδια Υπουργός να επιληφθεί του θέματος, να απαντήσει επί των ανωτέρω και να ενημερώσει το Σώμα σχετικά με τις πρωτοβουλίες, που έλαβε για τη διευθέτηση του ζητήματος, διασφαλίζοντας παράλληλα αφενός μεν ότι η πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για τις συγκεκριμένες ειδικότητες καθηγητών θα προκηρύσσεται έγκαιρα –και σίγουρα, πολύ πριν την έναρξη του σχολικού έτους- αφετέρου δε ότι η επίκληση της ατομικής ευθύνης θα πάψει πλέον να έχει προσχηματικό χαρακτήρα, με σκοπό την κάλυψη των κρατικών ελλείψεων. 

Επισυνάπτονται α)το από 02/12/2021 Υπόμνημα της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων και  β) η από 10/12/2021 Επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αθηνών. 

 

Αθήνα, 17 Δεκεμβρίου 2021

 

Οι βουλευτές που καταθέτουν

Μάρκου Κωνσταντίνος

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Αμανατίδης Γιάννης

Βαγενά  Άννα

Βαρδάκης Σωκράτης

Βασιλικός Βασίλης

Βέττα Καλλιόπη

Θραψανιώτης Μανόλης

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπαλάφας Γιάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μπουρνούς Ιωάννης

Μωραΐτης Θάνος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Παπανάτσιου Αικατερίνη

Πούλου Παναγιού

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σκουρλέτης Παναγιώτης

Σκούφα Μπέττυ

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νικόλαος

Φωτίου Θεανώ

Χαρίτου Δημήτριος

Χατζηγιαννάκης Μίλτος

Ψυχογιός Γεώργιος

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ
ΜΟΥΣΙΚΩΝ & ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
www.mousikart.gr
[email protected]
2/12/2021
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΠΡΟΣ
Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως
Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ζέττα Μακρή
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων
Κοινοβουλευτικές Ομάδες
Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων
Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας

Θέμα: Λειτουργία Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων
Η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων απευθύνεται για μία ακόμα φορά στο ΥΠΑΙΘ προκειμένου να εκφράσει την έντονη δυσαρέσκεια των γονιών για μία σειρά ζητήματα τα οποία άπτονται της λειτουργίας των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων. Δυστυχώς βρισκόμαστε στην δυσάρεστη θέση να υπενθυμίζουμε και να ζητούμε τα αυτονόητα!
Λίγο πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων τα εκπαιδευτικά κενά τόσο σε αντικείμενα γενικής εκπαίδευσης αλλά και σε αντικείμενα καλλιτεχνικής – τα παιδιά μας φοιτούν σε μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία τονίζουμε για μία ακόμα φορά– δεν έχουν καλυφθεί. Οι μαθητές σε πολλά μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία εξακολουθούν να στερούνται της διδασκαλίας υποχρεωτικών αλλά και επιλεγμένων καλλιτεχνικών μαθημάτων όπως αυτά του ταμπουρά, του χορού και του κινηματογράφου. Χαρακτηριστική η περίπτωση των 89 εκπαιδευτικών ΤΕ16 των οποίων οι πίνακες για την πρόσληψη έχουν αναρτηθεί αλλά δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί ο διορισμός τους αλλά και οι περιπτώσεις των καθηγητών κινηματογράφου και χορού. Έχει πλέον παγιωθεί η πρακτική η έναρξη της διδασκαλίας των μαθημάτων του χορού και του κινηματογράφου να γίνεται μετά τα Χριστούγεννα! Αν οι μαθητές των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα της ειδικότητάς τους, είναι απόλυτα λογικό το συμπέρασμα πως η αισθητική αγωγή και η καλλιτεχνική εκπαίδευση κάθε άλλο παρά προτεραιότητα της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης είναι.
Για πολλοστή φορά επαναλαμβάνουμε την απαίτησή μας για ουσιαστικά μέτρα πρόληψης της διάδοσης του κορονοϊού στα σχολεία και κατ’ επέκταση στις οικογένειές μας, όπως και τις οικογένειες των εκπαιδευτικών και των λοιπών εργαζομένων στις σχολικές μονάδες. Θα πρέπει να νοσήσουν οι μισοί συν ένας μαθητές για να κλείσει ένα τμήμα! Στο μεταξύ, η διασπορά της πανδημίας στα σχολεία συνεχίζεται με αυξητικές τάσεις και οι γονείς υποχρεωνόμαστε να επιβαρυνθούμε με το κόστος διενέργειας rapid test στις περιπτώσεις κρούσματος στο τμήμα που φοιτούν τα παιδιά μας, καθώς οι δημόσιες δομές στις οποίες μπορούμε να απευθυνθούμε λειτουργούν κατά την διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Αυτό σημαίνει πως τα παιδιά θα πρέπει να χάσουν το μάθημά τους και οι εργαζόμενοι γονείς να αποχωρήσουν από την εργασία τους. Επιπρόσθετα, οι δομές στις οποίες είναι δυνατή η δωρεάν διενέργεια rapid test είναι συχνά σε μεγάλη απόσταση από την σχολική μονάδα και τον τόπο κατοικίας των μαθητών.
Αντί της αραίωσης των μαθητών ανά τμήμα και της συνακόλουθης πρόσληψης εκπαιδευτικών – μέτρο απαραίτητο και για τα εκπαιδευτικά οφέλη που θα έχει για τους μαθητές σε συνδυασμό με την αναδιαμόρφωση της διδακτέας ύλης και την διευρυμένη ενισχυτική διδασκαλία στις κτηριακές εγκαταστάσεις των σχολείων μας – βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την επίκληση της ατομικής ευθύνης και την πρόταξη του εμβολιασμού ως μοναδικού τρόπου αντιμετώπισης της πανδημίας. Δεν μπορεί να αποτελεί λύση η εφαρμογή πρακτικών τιμωρητικού χαρακτήρα. Απαιτείται ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, σύνδεση των σχολικών μονάδων με αυτή ώστε να καταστεί δυνατή η ενημέρωση για τον εμβολιασμό και η εξατομικευμένη παρακολούθηση των μαθητών πριν και μετά από αυτόν, η άμεση πρόσληψη νοσηλευτών στα σχολεία.
Η αναγκαστική μετακίνηση των μαθητών με μέσα στα οποία επιβαίνουν από την αρχή της πανδημίας χωρίς να έχει ανασταλεί η 100% πληρότητα σε αυτά και η μετακίνησή τους με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στα σχολεία της επαρχίας επιτείνει την ανησυχία για την ασφάλεια των παιδιών μας. Είναι πια καιρός να δημιουργηθεί ένας ενιαίος, δημόσιος φορέας ο οποίος θα εξυπηρετεί τις ανάγκες ασφαλούς μετακίνησης του συνόλου των μαθητών, είτε αυτοί φοιτούν σε μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία είτε σε άλλα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η κατάργηση των χιλιομετρικών αποστάσεων, η πρόσληψη συνοδών και η πρόβλεψη ο συγκεκριμένος φορέας να έχει στην αρμοδιότητά του και την μετακίνηση των μαθητών στις περιπτώσεις σχολικών και εκπαιδευτικών εκδρομών είναι η μοναδική λύση ώστε να απαλλαχθούν οι γονείς από το άγχος αλλά και το κόστος που και πάλι υποχρεώνονται να αναλάβουν στην περίπτωση διοργάνωσης εκδρομών. Μέχρι την υλοποίηση του παραπάνω αιτήματος οι γονείς των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων απαιτούμε την υπογραφή συμβάσεων οι οποίες να προβλέπουν για το σύνολο των μαθητών οι οποίοι φοιτούν σε μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία τα παραπάνω.
Θα περίμενε κανείς πως η πολιτεία που προκρίνει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων και επικαλείται την αριστεία προκειμένου να αναβαθμίσει το μορφωτικό επίπεδο των νεότερων μελών της, θα είχε φροντίσει να εξασφαλίσει σε μαθητές και εκπαιδευτικούς όλα τα απαραίτητα μέσα για την επίτευξη αυτού του στόχου. Η πραγματικότητα όμως διαψεύδει το επιχείρημα της καλής πρόθεσης και είναι για μία ακόμα φορά αντικειμενική απόδειξη της άποψης πως άλλες είναι οι προτεραιότητες που τίθενται. Γιατί οι γονείς αξιολογούμε καθημερινά πως τα παιδιά μας κάνουν μάθημα σε ανεπαρκείς ή ακόμα και επικίνδυνες κτηριακές υποδομές που συχνά - και όχι κατ’ εξαίρεση - είναι γερασμένες, ελάχιστα συντηρημένες, χωρίς αντισεισμικό έλεγχο, χωρίς τις απαραίτητες υποδομές σε εργαστηριακούς χώρους και εξοπλισμό. Έχουμε σχολικές αίθουσες που λειτουργούν σε αποθήκες ή κάτω από κλιμακοστάσια, σχολικές μονάδες που πλημμυρίζουν, που δεν έχουν το σύνολο του απαιτούμενου προσωπικού για την καθαριότητα, την φύλαξη και την γραμματειακή υποστήριξή τους.
Με την ανάθεση στους εκπαιδευτικούς των πρόσθετων και άσχετων με το εκπαιδευτικό τους έργο ρόλων του νοσηλευτή, του φύλακα, του γραμματέα, του ψυχολόγου και του κοινωνιολόγου και πρόσφατα, μετά και την ψήφιση σχετικών νόμων, του κυνηγού χορηγιών ώστε να απαλλαχθεί η πολιτεία από την αδήριτη υποχρέωσή της να παρέχει ολόπλευρη μόρφωση και όχι περιορισμένες και προς όφελος αλλότριων προς τα συμφέροντα των νέων ανθρώπων δεξιοτήτων, ουσιαστικά δωρεάν, αποκλειστικά δημόσια, σύγχρονη και ολόπλευρη εκπαίδευση αντίστοιχη των δυνατοτήτων της εποχής μας δεν μπορούμε να έχουμε. Αυτό που το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση ονομάζουν αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων και του έργου των εκπαιδευτικών, εμείς το ορίζουμε ως άδικη, βαθιά ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων που διογκώνει το πρόβλημα της ανισοτιμίας στην εκπαίδευση. Απαιτούμε άμεσα την κατάργηση της εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και των ανισοτήτων που προκύπτουν από την εφαρμογή των Συντελεστών Βαρύτητας στα Πανελλαδικά Εξεταζόμενα Μαθήματα.
Τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία λειτουργούν στο πλαίσιο της δημόσιας, δωρεάν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι αδιανόητο να εξαναγκαζόμαστε οι γονείς να καλύπτουμε από τον πενιχρό και διαρκώς συρρικνούμενο οικογενειακό μας προϋπολογισμό το κόστος την προμήθειας των βιβλίων ειδικοτήτων και της αγοράς και συντήρησης του απαιτούμενου εξοπλισμού. Υπενθυμίζουμε πως για τα μουσικά και καλλιτεχνικά μαθήματα προβλέπονται προτεινόμενες δραστηριότητες και προτεινόμενη βιβλιογραφία, πρακτική που μεταθέτει στον εκάστοτε εκπαιδευτικό την ευθύνη της επιλογής τόσο της εκπαιδευτικής μεθόδου την οποία θα ακολουθήσει όσο και του εγχειριδίου μελέτης το οποίο θα διδάξει και το οποίο είναι φυσικά διαφορετικό ακόμα και για μαθητές που φοιτούν στην ίδια σχολική μονάδα. Μέχρι πότε δεν θα έχουν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί εγχειρίδιο μελέτης, δωρεάν διανεμόμενο και κοινό για όλους τους μαθητές; Αν έχει από τις αρμόδιες αρχές χρησιμοποιηθεί η παραπάνω πρακτική πειραματικά όλα τα προηγούμενα χρόνια προκειμένου να δοκιμαστεί η αποτελεσματικότητα της χρήσης του λεγόμενου «πολλαπλού βιβλίου», οι γονείς των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων δηλώνουμε απερίφραστα πως έχει αποδειχθεί αποτυχημένη!
Πάγιο αίτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων είναι η απονομή κατατακτηρίων εγγράφων στους αποφοίτους, ώστε να αναγνωρίζεται το επίπεδο των μουσικών και καλλιτεχνικών σπουδών τους αλλά και το αίτημα για την διεξαγωγή εξετάσεων για την απόκτηση πτυχίων στα αντικείμενα της Αρμονίας, της Βυζαντινής Μουσικής και των Ελληνικών παραδοσιακών οργάνων. Θα πρέπει να τονιστεί πως το τελευταίο προβλέπεται από την Υπουργική Απόφαση Αριθ. Γ2/3375/30-06-1999 (ΦΕΚ1505/Β'/22-07-1999) για τα μουσικά σχολεία και έχει εφαρμοστεί μόνο μία φορά μέχρι και σήμερα. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, όσοι επιθυμούν να αναγνωρίσουν το επίπεδο σπουδών τους και να αποκτήσουν αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα, υποχρεώνονται να καταφύγουν στην ωδειακή εκπαίδευση, να αναλάβουν το κόστος κατατακτηρίων εξετάσεων και να φοιτήσουν για τουλάχιστον ένα έτος σε αναγνωρισμένο από το κράτος ωδείο, συχνά επαναλαμβάνοντας μαθήματα (ανάλογα με την πολιτική η οποία ακολουθείται από το ωδείο) όπως η ιστορία της μουσικής, η υποχρεωτική θεωρία, η αρμονία, η μορφολογία και η οργανογνωσία, τα οποία όμως επί σειρά ετών έχουν ήδη διδαχθεί στα σχολεία τους. Αντίστοιχο αίτημα καταθέτουμε και για τους αποφοίτους των καλλιτεχνικών σχολείων, οι οποίοι επίσης δεν μπορούν να κατοχυρώσουν στο πλαίσιο της δωρεάν, δημόσιας εκπαίδευσης το επίπεδο των σπουδών τους και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.
Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε μία σύντομη αναφορά στον τρόπο εισαγωγής των αποφοίτων στα τμήματα μουσικών σπουδών της χώρας. Οι υποψήφιοι, προκειμένου να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε ένα από τα πέντε Τμήματα Μουσικών Σπουδών στο πλαίσιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, ΠΑΜΑΚ, Παν. Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο) απαιτείται να υποβληθούν σε δύο διαφορετικού τύπου εξετάσεις. Για την εισαγωγή στα δύο πρώτα τμήματα εξετάζονται στα αντικείμενα της κατεύθυνσής τους και σε δύο ειδικά μαθήματα (αρμονία, dictee) ενώ για τα υπόλοιπα προσμετράται ο βαθμός του απολυτηρίου, ο βαθμός στο μάθημα της έκθεσης, η βαθμολογία που επιτυγχάνεται στην ακρόαση ενός επιλεγμένου μουσικού οργάνου και η βαθμολογία στο ειδικό μάθημα Μουσική Αντίληψη και Γνώση.
Τελειώνοντας επαναφέρουμε το αίτημα να δοθεί λύση στο πρόβλημα το οποίο προκύπτει στα μουσικά σχολεία εξαιτίας αλλαγών που επήλθαν μετά και την δημοσιοποίηση - εν μέσω πανδημίας και πάλι - του ΦΕΚ 878/2021. Σύμφωνα με το παραπάνω ΦΕΚ, ένας μαθητής του Μουσικού Γυμνασίου παραπέμπεται στην δεύτερη εξεταστική του Σεπτεμβρίου όταν δεν επιτύχει τον γενικό μέσο όρο μαθημάτων 13 και έχει κάτω από την βάση του 10 σε τέσσερα μαθήματα γενικής παιδείας και δύο μουσικά μαθήματα. Ο μαθητής ο οποίος έχει κάτω από την βάση του 10 σε τρία μουσικά μαθήματα δεν έχει την δυνατότητα επανεξέτασης και υποχρεώνεται σε μετεγγραφή. Αν ο μαθητής αυτός έχει κάτω από την βάση του 10 σε τρία μουσικά μαθήματα και ένα γενικής παιδείας υποχρεώνεται σε μετεγγραφή και επανάληψη της τάξης σε γυμνάσιο γενικής παιδείας χωρίς να του έχει δοθεί η δυνατότητα επανεξέτασης, η οποία, ωστόσο, δίνεται σε όποιον έχει κάτω από την βάση του δέκα σε ένα μουσικό μάθημα και ένα μάθημα γενικής παιδείας. Ακόμα και στην περίπτωση που ο μαθητής έχει υψηλό μέσο όρο (οπότε και προάγεται στην επόμενη τάξη) δεν δίνεται στο γυμνάσιο η δυνατότητα επανεξέτασης αν δεν έχει επιτύχει την βάση του 10 έστω και σε ένα μουσικό μάθημα. Δυνατότητα επανεξέτασης έχει μόνο ο μαθητής των λυκειακών τάξεων του Μουσικού Σχολείου ο οποίος δεν έχει επιτύχει την προβλεπόμενη βάση σε ένα μουσικό μάθημα.

Για το Δ.Σ της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων
Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων
Η Πρόεδρος Ο Γραμματέας Χρονοπούλου Άννα Καραμπάτος Βασίλειος

Από:
Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του
Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αθηνών
Αθήνα 10 Δεκεμβρίου 2021

Προς:
Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κα Ν. Κεραμέως
Γ.Γ. Υπ. Παιδείας & Θρησκευμάτων κο Α. Κόπτση
Κοιν.
Τομεάρχες Παιδείας Κοινοβουλευτικων Ομάδων
Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των
Ελλήνων
Διεύθυνση Β/θμιας εκπαίδευσης Α Αθήνας
ΕΛΜΕ Α Αθήνας
Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αθηνών
Πανελλήνια Ένωση Συλλόγων Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών
Σχολείων

Κα υπουργέ,
Κε Γενικέ Γραμματέα
Με την παρούσα επιστολή, που αποστέλλεται σε συνέχεια της τηλεφωνικής επικοινωνίας του
Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αθηνών με το γραφείο του Γενικού
Γραμματέα, κυρίου Α. Κόπτση, η οποία πραγματοποιήθηκε στα μέσα του Νοεμβρίου του τρέχοντος
έτους, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε την πάγια έλλειψη καθηγητών του Χορού και
Κινηματογράφου στα Καλλιτεχνικά Σχολεία όλης της επικράτειας.
Οι συγκεκριμένες ειδικότητες έχουν οργανική σημασία για τις αντίστοιχες κατευθύνσεις, και η
έλλειψή τους κάθε χρόνο, επί σειρά ετών, χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, η οποία θα επέλθει μόνο
μέσω αντίστοιχης νομοθετικής ρύθμισης, όπου θα προβλέπεται ο διορισμός/τοποθέτηση των
καθηγητών της συγκεκριμένης ειδικότητας στα Καλλιτεχνικά Σχολεία ήδη από την έναρξη κάθε
σχολικού έτους.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι για το τρέχον σχολικό έτος 2021-2022 η πρόσκληση υποβολής
αιτήσεων καθηγητών για τις κατευθύνσεις Θεάτρου-Κινηματογράφου και Χορού εκδόθηκε από το
Υπουργείο στις 28/9/2021 και μέχρι σήμερα εκκρεμεί η τοποθέτηση των καθηγητών αντίστοιχων
ειδικοτήτων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία της επικράτειας. Ειδικότερα ως προς αυτό, διαπιστώνεται
παρέκκλιση ως προς τα χρονικά περιθώρια τοποθέτησης των καθηγητών Χορού , σύμφωνα με όσα
ρητά ορίζονται στην «Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων και επιλογής υποψηφίων για την πρόσληψη
ωρομίσθιου προσωπικού, εξειδικευμένου στα αντικείμενα των κατευθύνσεων Θεάτρου -
Κινηματογράφου και Χορού στα Καλλιτεχνικά Σχολεία, για το σχολικό έτος 2021-2022» (Αρ.
Πρ.:121856/Ε1/28-9-2021) και συγκεκριμένα στις σελίδες 2 και 9 του ως άνω.
Πιο συγκεκριμένα, για την κατεύθυνση Χορού των Καλλιτεχνικών Σχολείων όλης της χώρας, η
τοποθέτηση καθηγητών Χορού (Κλασσικού και Σύγχρονου) πραγματοποιείται με εξαιρετικά μεγάλη
και ιδιαίτερα επιβαρυντική για την εκπαίδευση και καλλιέργεια των μαθητών και μαθητριών των
σχολείων καθυστέρηση μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, γεγονός που υποχρεώνει τους
μαθητές και μαθήτριες των Καλλιτεχνικών Σχολείων να κάνουν τα αντίστοιχα μαθήματα μόνο κατά
το ήμισυ του σχολικού έτους! Ακριβώς τα ίδια ισχύουν και για τους καθηγητές Κινηματογράφου που
διδάσκουν στην κατεύθυνση Θεάτρου-Κινηματογράφου.
Οι μαθητές και μαθήτριες των Καλλιτεχνικών Σχολείων επιλέχτηκαν μεταξύ συνυποψηφίων
δίνοντας εξετάσεις στην Κατεύθυνση της επιλογής τους και βρίσκονται να φοιτούν σε σχολεία τα
οποία -λόγω πάγιων ελλείψεων σε καλλιτεχνικό εκπαιδευτικό προσωπικό- εντέλει δεν
ανταποκρίνονται στον τίτλο τους, αυτόν του Καλλιτεχνικού Σχολείου. Αντίθετα, κατά το μεγαλύτερο
μέρος του πρώτου τετραμήνου του σχολικού έτους, παρακολουθούν ένα ημερήσιο πρόγραμμα
γεμάτο με κενά σε διδακτικές ώρες, κατά τις οποίες το Υπουργείο οφείλει να έχει τοποθετήσει τους
αντίστοιχους εκπαιδευτικούς ήδη από την 1η
Σεπτεμβρίου.
Το κώλυμα που το Υπουργείο καλείται να θεραπεύσει είναι το γεγονός ότι οι καθηγητές Χορού και
Κινηματογράφου, οι οποίοι ανήκουν στην κατηγορία των «εμπειροτεχνών», τοποθετούνται ως
ωρομίσθιοι, ενώ την ίδια στιγμή δεν προβλέπεται η τοποθέτηση μονίμων καθηγητών οι οποίοι,
έχοντες οργανική θέση στα Καλλιτεχνικά Σχολεία, θα καλύπτουν τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες των
σχολείων αυτών.
Αποτελεί λοιπόν άμεση και επιτακτική ανάγκη, λαμβανομένων υπόψη των ψυχικών, αναπτυξιακών
και παιδαγωγικών αναγκών των μαθητών και μαθητριών που φοιτούν στα Καλλιτεχνικά Σχολεία της
χώρας, να υπάρξει ειδική νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία η πρόσκληση υποβολής
αιτήσεων για τις συγκεκριμένες ειδικότητες καθηγητών θα προκηρύσσεται έγκαιρα –και σίγουρα
πολύ πριν την έναρξη του σχολικού έτους.
Με εκτίμηση
Για το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αθηνών
Ο Πρόεδρος
Σοφοκλής Ζαφείρης
Η Γραμματέας
Ευαγγελή Μπίστα

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις