Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Κοινό μέτωπο βουλευτών και Δήμου Πατρεών για το κυκλοφοριακό

Κοινό μέτωπο βουλευτών και Δήμου Πατρεών...

Διεκδικούν την χρηματοδότηση της αστικής συγκοινωνίας της πόλης

Την στήριξή τους στο αίτημα του Δήμου της Πάτρας για την χρηματοδότηση της αστικής συγκοινωνίας στην Πάτρα, όπως συμβαίνει στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, εξέφρασαν οι βουλευτές Αχαΐας που συμμετείχαν στη σύσκεψη που συγκάλεσε ο Δήμαρχος Πατρέων Γιάννης Δημαράς για το κυκλοφοριακό ζήτημα. Οι βουλευτές ενημερώθηκαν για το αίτημα συνέχισης του προγράμματος ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ που έχει ήδη τεθεί με επιστολή προς τον Υπουργό Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλ. Διακυβέρνησης κ. Γιάννη Ραγκούση, με νέους όρους και χρηματοδότηση για το νέο Δήμο Πατρέων με 40 ευρώ ανά κάτοικο το χρόνο και τόνισαν πως θεωρούν απόλυτα δίκαιη τη διεκδίκηση αυτή, στην οποία θα προσπαθήσουν να συμβάλλουν με τις παρεμβάσεις τους προς το Υπουργείο και τις ενέργειές τους στο Κοινοβούλιο.

Έγινε επίσης ενημέρωση για την φιλοσοφία με την οποία ο Δήμος αντιμετωπίζει το σχεδιασμό για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, φιλοσοφία που βασίζεται στην αποτροπή της χρήσης του Ι.Χ. στους δρόμους της πόλης.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι βουλευτές Κώστας Σπηλιόπουλος, Θανάσης Παπαδόπουλος, Μαρία Κυριακοπούλου, Νίκος Νικολόπουλος, Νίκος Τσούκαλης, καθώς και ο εκπρόσωπος του βουλευτή Αλέξανδρου Χρυσανθακόπουλου.

Ακολουθεί το υπόμνημα που παραδόθηκε από τον Δήμαρχο στους βουλευτές για το θέμα της αστικής συγκοινωνίας.

«Οι Καλλικρατικοί Δήμοι έχουν μεν κανονιστική αρμοδιότητα - αν και εκκρεμούν πολλές εφαρμοστικές εγκύκλιοι - (τιμολογιακή πολιτική, δρομολόγια, συχνότητες, κλπ.),  όχι όμως και την υποχρέωση στήριξης της βιωσιμότητας των φορέων που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο (ούτε καν το κόστος της κοινωνικής πολιτικής τους – π.χ. αποζημίωση για τα μειωμένα εισιτήρια, φοιτητικά, μαθητικά, πολυτεκνικά, κλπ.). Δεν είναι δηλαδή ακόμα και τώρα ξεκάθαρο το ζήτημα της συμμετοχής του δημόσιου τομέα και των ΟΤΑ στο κόστος των συγκοινωνιών.

Στην Ευρώπη συναντώνται τρία βασικά μοντέλα συμμετοχής διαχείρισης των αστικών συγκοινωνιών: (α) αμιγώς δημοτικοί οργανισμοί, (β) μικτοί οργανισμοί, και, (γ) αμιγώς ιδιωτικοί φορείς. Και στις τρεις περιπτώσεις την ευθύνη του σχεδιασμού και της εποπτείας έχουν οι Δήμοι. Πουθενά όμως το κόστος δεν καλύπτεται αποκλειστικά από τα εισιτήρια, αλλά επιμερίζεται μεταξύ των Δήμων του Δημοσίου και των χρηστών.

Στην Ελλάδα έχει διαμορφωθεί μία κατάσταση που χαρακτηρίζεται από την απουσία κρατικής χρηματοδότησης των συγκοινωνιών των πόλεων της περιφέρειας άρα και της Πάτρας, σε αντίθεση με το καθεστώς επιδοτήσεων που - πολύ σωστά - ισχύει για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη. Οφείλουμε όμως να επισημάνουμε ότι, το καθεστώς αυτό συνιστά παραβίαση της συνταγματικής επιταγής περί ίσης  μεταχείρισης των πολιτών, καθώς και βασικών κανόνων που απορρέουν από την εφαρμογή των κοινοτικών πολιτικών.

Η ενίσχυση των περιφερειακών πόλεων με ένα μέρος των εξοικονομούμενων από τον περιορισμό των ελλειμμάτων των φορέων της πρωτεύουσας, προκειμένου να αποκτήσουν και οι περιφερειακές πόλεις ικανοποιητική συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, αποτελεί ελάχιστη αποκατάσταση ίσης μεταχείρισης των πολιτών της περιφέρειας.

Ο Δήμος Πατρέων συμμετείχε σε πρόγραμμα επιδότησης άγονων γραμμών (ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ -ΥΜΕ / ΚΕΔΚΕ, 1/2009 – 2/2010) που ήταν το πρώτο βήμα για την ενίσχυση των Αστικών Συγκοινωνιών της περιφέρειας από το κράτος (40 εκ. €) παρόλο που ήταν θεσμικά «μετέωρο» και οικονομικά ανεπαρκές.

Η Δημοτική Αρχή και μετά την λήξη του προγράμματος συνεχίζει να  εφαρμόζει πολιτική επιδότησης των εισιτηρίων των Λεωφορειακών Γραμμών (γραμμές 10, και 11). Όμως η επέκταση της επιδότησης στο σύνολο των λεωφορειακών γραμμών δεν είναι δυνατή λόγω της κακής κατάστασης των οικονομικών του Δήμου.

Ζητάμε λοιπόν την συνέχιση του προγράμματος ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ με επιστολή που έχει αποσταλεί στον Υπουργό Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλ. Διακυβέρνησης κ. Γιάννη Ραγκούση. Η συνέχιση του προγράμματος, με νέους όρους και την χρηματοδότηση του με ποσόν που ανέρχεται σε 40€/κάτοικο ανά έτος, αποτελεί ζωτική ανάγκη για τον νέο Καλλικρατικό Δήμο Πατρέων.

Η χρηματοδότησή είναι αναγκαίος όρος για τη βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, ώστε να καταστεί δυνατή η εφαρμογή πολιτικών περιορισμού του ιδιωτικού αυτοκινήτου, για τις οποίες ομονοούν επί της αρχής όλες οι παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου.

Παράλληλα η Δημοτική Αρχή έχει ξεκινήσει όλες τις διαδικασίες για την οργάνωση των υπηρεσιών του  με την δημιουργία γραφείου Κυκλοφοριακού & Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού, την σταδιακή στελέχωσή του και την αξιοποίηση της διαθέσιμης τεχνογνωσίας. Επιπλέον στο τεχνικό του πρόγραμμα έχει εντάξει την εκπόνηση μελετών όπως αυτή της αναδιοργάνωσης των λεωφορειακών γραμμών αλλά και την υλοποίηση  δράσεων έτσι ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση του «κυκλοφοριακού».

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις