Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Ολυμπιακοί Αγώνες Κορωνοϊός 200 Χρόνια Από Την Ελληνική Επανάσταση Νάσος Νασόπουλος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ
Γρηγόρης Τάσιος: Τα ξενοδοχεία έχουν μια...

Γρηγόρης Τάσιος: Τα ξενοδοχεία έχουν μια πελώρια «μαύρη τρύπα» ρευστότητας

Συνέντευξη του Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων στο thebest.gr

TOURISM RESTART

/

Καθώς η τουριστική σεζόν έχει αρχίσει να πλησιάζει στο μέσον της, το thebest.gr απευθύνθηκε στον πλ'εον αρμόδιο για έναν πρώτο απολογισμό, στον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Ξενοδόχων Γρηγόρη Τάσιο.

Υπάρχουν οι προϋποθέσεις για ένα δυναμικό come back; Ποιο είναι το προσδόκιμο αποτέλεσμα, το καλό σενάριο αν μπορούμε να το πούμε έτσι και τι είναι αυτό που απεύχεστε;

Το καλό σενάριο είναι από τον Ιούλιο και τουλάχιστον μέχρι και τον Οκτώβριο να έχουμε ικανοποιητικές ροές από παραδοσιακές και νέες αγορές, χωρίς εκπλήξεις στα επιδημιολογικά δεδομένα. Είναι άλλη μια σεζόν Covid και το μεγάλο ζητούμενο είναι η υγεία και ασφάλεια όλων. Αυτό που απευχόμαστε ασφαλώς είναι να υπάρξει πισωγύρισμα είτε στα επιδημιολογικά δεδομένα της χώρας μας είτε σε αυτά των χωρών προέλευσης. Αυτό που είναι στο δικό μας χέρι είναι να συνεχιστεί το εμβολιαστικό πρόγραμμα, να επιδείξουμε όλοι υψηλό αίσθημα ευθύνης και να έχουμε πράσινο χρώμα στον παγκόσμιο επιδημιολογικό χάρτη. Είναι μια μεγάλη συλλογική προσπάθεια, στην οποία όλοι πρέπει να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας θωρακίζοντας την υγεία μας αλλά και την οικονομία μας που έχει υποστεί μεγάλα πλήγματα. Όσο καλύτερα πάει η σεζόν τόσο πιο σημαντική θα είναι η συμβολή της στην ανάκαμψη όχι μόνο του κλάδου αλλά του συνόλου σχεδόν της πραγματικής οικονομίας και των τοπικών κοινωνιών που εξαρτώνται άμεσα από τον τουρισμό.

 

Όσο καλύτερα πάει η σεζόν τόσο πιο σημαντική θα είναι η συμβολή της στην ανάκαμψη όχι μόνο του κλάδου αλλά του συνόλου σχεδόν της πραγματικής οικονομίας και των τοπικών κοινωνιών που εξαρτώνται άμεσα από τον τουρισμό

Πόσο μεγάλη και τι είδους στήριξη χρειάζεται πλέον ο τουριστικός κλάδος ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει στη στασιμότητα τόσων μηνών;

Με τις απώλειες της προηγούμενης χρονιάς να φτάνουν στο -78% και με μηδενικές προκαταβολές κρατήσεων, τα ξενοδοχεία έχουν μια πελώρια «μαύρη τρύπα» ρευστότητας. Χρειάζονται μέτρα στήριξης για να αντέξουμε, για να κάνουμε μια επιτυχή επανεκκίνηση και να προσβλέπουμε με περισσότερη αισιοδοξία στο 2022. Η ΠΟΞ έχει καταθέσει τεκμηριωμένες προτάσεις όπως κάνει συνεχώς από την αρχή αυτής της περιπέτειας και ευελπιστούμε να συναντήσουν «ευήκοα ώτα» στην κυβέρνηση. Προτάσεις όπως η μείωση του ΦΠΑ στη διαμονή έως τέλος του 2021,  η απαλλαγή των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων από τον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ, η παράταση της περιόδου αποπληρωμής των δανείων που έχουν χορηγηθεί μέσω του ΕΤΕΑΝ. Πολύ σημαντικό αυτή την ώρα είναι επίσης κατά την εφαρμογή του μέτρου της επιδότησης παγίων δαπανών να μην συνυπολογιστεί το επιστρεπτέο μέρος της επιστρεπτέας προκαταβολής, το οποίο άλλωστε αποτελεί δάνειο. Σε ότι αφορά δε την διασφάλιση των θέσεων εργασίας προτείνουμε την παράταση του μέτρου των αναστολών των συμβάσεων εργασίας έως τις 31- 10-2021 για τις εποχικές επιχειρήσεις και έως την 31-12-2021 για τις συνεχούς λειτουργίας επιχειρήσεις. Επιπλέον, την παράταση του προγράμματος ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ έως το τέλος του 2021 (για εποχικής και συνεχούς λειτουργίας επιχειρήσεις) με επιδότηση του συνόλου των εργοδοτικών εισφορών.
 
Μεταξύ άλλων η πανδημία έχει φέρει αλλαγές και στον τρόπο που γίνονται οι κρατήσεις. Πλέον οι περισσότερες είναι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Πώς επηρεάζει αυτή η πρακτική τους ξενοδόχους;

Έχετε πολύ δίκιο στην παρατήρησή σας καθώς μιλάμε για κρατήσεις “last second”. Αυτό όπως καταλαβαίνετε έχει μηδενίσει τις προκαταβολές κρατήσεων που είναι και η πρώτη σοβαρή συνέπεια. Από κει κι έπειτα υπάρχει πάντα ένας μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ των χωρών της Μεσογείου για μια τουριστική πίτα που προφανώς θα είναι μικρότερη από τις χρονιές της τουριστικής κανονικότητας. Το στοίχημα είναι να είμαστε ανταγωνιστικοί και “value for money” για τις υπηρεσίες που παρέχουμε και να αξιοποιήσουμε όσο περισσότερο μπορούμε τη διαπιστωμένη ζήτηση που υπάρχει για την Ελλάδα μετατρέποντάς την σε ξενοδοχειακές πληρότητες.

Υπάρχει ετοιμότητα στη χώρα για τον εντοπισμό ταξιδιωτών υψηλού ρίσκου με βάση και την εμπειρία που είχαμε από πέρυσι; Είναι εφικτή η τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων;

Ασφαλώς και είναι. Έχουμε πλέον στη φαρέτρα μας «όπλα» που δεν είχαμε πέρυσι, με πιο σημαντικό το Πράσινο Ψηφιακό Πιστοποιητικό για τους πολίτες της Ε.Ε. Για τρίτες χώρες ζητάμε αρνητικό PCR 72 ωρών ή πιστοποιητικό εμβολιασμού ή απόδειξη ότι έχουν αναρρώσει από Covid. Με τα «όπλα» αυτά μπορούμε να έχουμε γρήγορη και φιλική εξυπηρέτηση στις πύλες εισόδου της χώρας τόσο στα χερσαία σύνορα όσο και στα αεροδρόμια ώστε να μην ξαναδούμε σκηνές ταλαιπωρίας που δυσφημούν τη χώρα μας. Εφόσον οι επισκέπτες έχουν ό,τι ζητάμε δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο, παρά μόνο  δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε επισκέπτες από χώρες με επιβαρυμένα επιδημιολογικά δεδομένα. Το ζήτημα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για τα χερσαία σύνορα και ειδικά μετά τα μέσα Ιουνίου και έπειτα, όταν θα αυξάνονται οι τουριστικές ροές από Βαλκανικές χώρες. Δεν έχουμε την πολυτέλεια σε μια σεζόν όπως αυτή, να αποθαρρύνουμε επισκέπτες να έρθουν στη χώρα μας φοβούμενοι πως θα ταλαιπωρηθούν σε ατέλειωτες ουρές. 

Από ποιες χώρες αναμένεται να προέλθει φέτος η μεγαλύτερη εισροή τουριστών και ποιες χώρες που μας τροφοδοτούν παραδοσιακά με τουρισμό θα πρέπει να ξεχάσουμε για το 2021;

Είναι νωρίς ακόμη για να έχουμε τις απαντήσεις δεδομένου του «last second» χαρακτήρα της σεζόν. Το κρίσιμο είναι να βελτιωθούν τα επιδημιολογικά δεδομένα μας, να βγούμε από το «κόκκινο» και να πάμε στο «πράσινο» ώστε να αρχίσει η ροή τουριστών από τις δυτικές αγορές. Πρέπει να προσπαθήσουμε να μην… ξεχάσουμε κανέναν. 
 
Πότε αναμένουμε το μεγαλύτερο τουριστικό κύμα;

Αν πάνε όλα καλά, ελπίζουμε ο Αύγουστος να επιβεβαιώσει τον χαρακτήρα του, ως «βασιλιάς» του ελληνικού τουρισμού. Είναι δύσκολο όμως να κάνουμε προβλέψεις όταν τα δεδομένα αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη. 
 
Πώς είναι το επενδυτικό περιβάλλον στον τουρισμό και πόσα περιθώρια υπάρχουν για τη στήριξη νέων επενδυτικών σχεδίων;

Το μέλλον θα κερδηθεί από την επένδυση στον θεματικό εμπλουτισμό και την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος μας τόσο σε επίπεδο υποδομών όσο και υπηρεσιών, με κύρια χαρακτηριστικά τη βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος, τις ψηφιακές καινοτομίες και την τουριστική εκπαίδευση. Είναι ιστορική ευκαιρία, αξιοποιώντας και τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης,  να κινηθούμε γρήγορα προς αυτή την κατεύθυνση, συμβάλλοντας σε μια πιο παραγωγική οικονομία και σε μια καλύτερη Ελλάδα.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr