ΣΙΝΕΜΑ

/

Δείτε ποιές ταινίες και ηθοποιούς ψήφισαν ως καλύτερους για το 2020 οι κριτικοί Λος Άντζελες και Ν. Υόρκης

Κοινοποίηση
Tweet

Ανάμεσα στους διακριθέντες που ενδεχομένως να φτάσει και στα Όσκαρ είναι και ο Έλληνας μοντέρ Γιώργος Λαμπρινός για το "The Father"

Έχουν αρχίσει οι βραβεύσεις από τις ενώσεις κριτικών της Αμερικής που προσπαθούν να ξεκαθαρίσουν το θολό τοπίο του 2020, στο δρόμο προς τα Όσκαρ που θα απονεμηθούν στις 25 Απριλίου του 2021. Μετά τους κριτικούς της Βοστόνης που ψήφισαν ως καλύτερη ταινία τον Χρυσό Λέοντα του Φεστιβάλ Βενετίας, «Nomadland» της Κλόι Ζάο με την Φράνσις Μακ Ντόρμαντ και της Ένωσης Κριτικών της Νέας Υόρκης που προτίμησαν το «First Cow» της Κέλι Ράιχαρντ δίνοντας στην Κλόι Ζάο το βραβείο της σκηνοθεσίας, ήρθε η Ένωση Κριτικών του Λος Άντζελες που μπερδεύει μάλλον τα πράγματα ψηφίζοντας ως καλύτερη ταινία του 2020 το «Small Axe» του Στιβ ΜακΚουίν.

Το «Small Axe» του Στιβ ΜακΚουίν, όπως γράφει το flix.gr, αποτελούμενο από 5 ταινίες, επίσημα ωστόσο καταχωρημένο ως μίνι-σειρά έχει εμφανιστεί ήδη σε διάφορες λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς, συνήθως για κάποιο μεμονωμένο τίτλο. Εδώ για 1η φορά, η μίνι-σειρά αντιμετωπίζεται ως ένα όλο και ως ταινία, πράγμα που δεν ισχύει για τα Όσκαρ, όπου το πρότζεκτ δεν έχει υποβληθεί καθόλου. Το βραβείο της Ένωσης Κριτικών του Λος Αντζελες βρίσκεται διαχρονικά πάντως μέσα στις τελικές υποψήφιες ταινίες για Όσκαρ (πέρυσι είχε ψηφίσει προς έκπληξη πολλών τα «Παράσιτα» του Νοτιοκορεάτη Μπονγκ Τζουν-χο που αναδείχθηκαν και οι μεγάλοι νικητές των Όσκαρ).

Ανάμεσα στα βραβεία των κριτικών του Λος Άντζελες ξεχωρίζει φυσικά αυτό για το καλύτερο μοντάζ στον Έλληνα Γιώργο Λαμπρινό για το «The Father» του Φλόριαν Ζέλερ με τον Άντονι Χόπκινς, ακόμη μια διάκριση για τον σπουδαίο Έλληνα μοντέρ, μόνιμο κάτοικο Παρισιού, που έχει ήδη βραβευθεί με το Σεζάρ καλύτερου μοντάζ για το «Μετά το Χωρισμό» του Ξαβιέ Λεγκράν το 2019 και με το Βραβείο Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα.

Αναλυτικά τα βραβεία της Ένωσης του Λος Άντζελες:

Καλύτερη Ταινία: «Small Axe» του Στιβ ΜακΚουίν (δεύτερη επιλογή: «Nomadland» της Κλόι Ζάο)

Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία: «Ένα Ψηλό Κορίτσι» του Καντεμίρ Μπαλάγκοφ (δεύτερη επιλογή: «Martin Eden» του Πιέτρο Μαρτσέλο)

Βραβείο New Generation: «The 40-Year-Old Version» της Ράντα Μπλανκ

Καλύτερο Ντοκιμαντέρ: «Time» (δεύτερη επιλογή: «Collective»)

Καλύτερο Animation: «Wolfwalkers» (δεύτερη επιλογή: «Soul»)

Καλύτερη Σκηνοθεσία: Κλόι Ζάο για το «Nomadland» (δεύτερη επιλογή: Στιβ ΜακΚουίν για το «Smal Axe»)

Καλύτερο Σενάριο: Εμεραλντ Φένελ για το «Promising Young Woman» (δεύτερη επιλογή: Ελάιζα Χίτμαν για το «Never Rarely Sometimes Always»)

Καλύτερη Ηθοποιός: Κάρεϊ Μάλιγκαν για το «Promising Young Woman» (δεύτερη επιλογή: Βαϊόλα Ντέιβις για το «Ma Rainey's Black Bottom»)

Καλύτερος Ηθοποιός: Τσάντγουικ Μπόουζμαν για το «Ma Rainey's Black Bottom» (δεύτερη επιλογή: Ριζ Αχμεντ για το «Sound of Metal»)

Καλύτερος Β' Γυναικείος Ρόλος: Γιουν Γιου-τζουνγκ για το ανεξάρτητο φιλμ «Minari» (δεύτερη επιλογή: Αμάντα Σέιφριντ για το «Mank»)

Καλύτερος Β' Ανδρικός Ρόλος: Γκλιν Τέρμαν για το «Ma Rainey's Black Bottom» (δεύτερη επιλογή: Πολ Ράσι για το «Sound of Metal»)

Καλύτερη Φωτογραφία: Σάμπιερ Κίρσνερ για το «Small Axe» (δεύτερη επιλογή: Τζόσουα Τζέιμς Ρίτσαρντς για το «Nomadland»)

Καλύτερο Μοντάζ: Γιώργος Λαμπρινός για το «The Father» (δεύτερη επιλογή: Γκάμπριελ Ρόουντς για το «Time»)

Καλύτερη Μουσική: Τρεντ Ρέζνορ και Ατικους Ρος για το «Soul» (δεύτερη επιλογή: Μίκα Λέβι για το «Lovers Rock»)

Καλύτερα Σκηνικά: Ντόναλντ Γκρέιαμ Μπερτ για το «Mank» (δεύτερη επιλογή: Σεργκέι Ιβάνοφ για το «Ενα Ψηλό Κορίτσι»)

Douglas Edwards Experimental Film Prize: «Her Socialist Smile» του Τζον Τζιανβίτο

*Η Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης (NYFCC), σωματείο που στο παρελθόν με τα βραβεία του έχει φέρει πραγματικά τομές στην Οσκαρική κούρσα, έκανε τη διαφορά σε αυτή την περίεργη χρονιά που ζούμε. Αντίθετα με την Ακαδημία των Όσκαρ), την Ένωση Ξένων Ανταποκριτών (Χρυσές Σφαίρες) και όλα τα υπόλοιπα σωματεία, οι Νεοϋορκέζοι κριτικοί δεν έδωσαν παράταση στις ταινίες και ψήφισαν πριν λίγες μέρες τα βραβεία τους, υπολογίζοντας μόνο όσες ταινίες κατάφεραν να κάνουν την πρεμιέρα τους μέσα στο 2020 (μέχρι δηλαδή και τις 31/12).

Συνολικά 50 κριτικοί που ζουν κι εργάζονται στην Νέα Υόρκη (και σε έντυπα όπως τα πολύ έγκυρα Variety, Time Magazine και Vanity Fair) αποτελούν την Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης. Πέρυσι, το μεγάλο βραβείο της NYFCC είχε απονεμηθεί στον «Ιρλανδό» του Μάρτιν Σκορσέζε, ενώ είχαν δώσει το Βραβείο Σκηνοθεσίας στους αδελφούς Σάφντι για το «Uncut Gems», το οποίο δεν μπόρεσε να φτάσει έως τα Όσκαρ.

Φέτος, βγαίνουν και πάλι μπροστά, κάνοντας προτάσεις: επιλέγοντας την Κέλι Ράιχαρντ και το «First Cow» ως την καλύτερη ταινία και την Κλόι Ζάο («Nomadland») για το Βραβείο Σκηνοθεσίας, ωστόσο δεν βράβευσαν την Φράνσις ΜακΝτόρμαντ στον Α' Γυναικείο ρόλο, προτιμώντας την Σίντνεϊ Φλάνιγκαν, την πιτσιρίκα του «Never Rarely Sometimes Always», το οποίο απέσπασε και το Βραβείο Σεναρίου! Ο αείμνηστος Τσάντγουικ Μπόουζμαν για το «Da 5 Bloods» του Σπάικ Λι και η Μαρία Μπακαλόβα για το «Borat Subsequent Moviefilm» διακρίθηκαν από τους Κριτικούς της Ν. Υόρκης στον Β' Ανδρικό και Β' Γυναικείο, αντίστοιχα, και φαίνεται να σιγουρεύουν τη θέση τους στην οσκαρική κούρσα.

Αναλυτικά τα βραβεία της Ένωσης των Κριτικών Νέας Υόρκης, έχουν ως εξής:

Kαλύτερης Ταινίας: «First Cow» της Κέλι Ράιχαρντ

Σκηνοθεσίας: Κλόι Ζάο, «Nomadland»

Σεναρίου: Eλάιζα Χίτμαν, «Never Rarely Sometimes Always»

Α' Γυναικείου: Σίντνεϊ Φλάνιγκαν, «Never Rarely Sometimes Always» της Eλάιζα Χίτμαν

Α' Ανδρικού: Ντίλροϊ Λίντο, «Da 5 Bloods» του Σπάικ Λι

Β' Γυναικείου: Μαρία Μπακαλόβα, «Borat Subsequent Moviefilm» του Τζέισον Γουόλινερ

Β' Ανδρικού: Τσάντγουικ Μπόουζμαν, «Da 5 Bloods» του Σπάικ Λι

Διεύθυνσης Φωτογραφίας: Σάμπιερ Κίρχνερ, «Small Axe» (για το σύνολο των 5 ταινιών) του Στιβ ΜακΚουίν

Καλύτερου Ντοκιμαντέρ: «Τime» της Γκάρετ Μπράντλεϊ

Ξενόγλωσσης Ταινίας: «Bacurau» των Χουλιάνο Ντορνέγιες & Κλεμπέρ Μεντόνσα Φίλιο (Βραζιλία)

Καλύτερου animation: «Wolfwalkers» των Τομ Μουρ και Ρος Στιούαρτ

Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη: Ράντα Μπλανκ, «The 40-Year-Old Version».

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Culture