CULTURE

/

Συναυλία της ορχήστρας Πατρών στο Θέατρο Απόλλων

Κοινοποίηση
Tweet

Αφιέρωμα στον Μότσαρτ, τον Μέντελσον και το Θάνο Μικρούτσικο

Τα μουσικά χαρίσματα του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, ενός από τους κορυφαίους συνθέτες του κλασικισμού στο πρώτο μέρος, αλλά και του Γερμανού Φέλιξ Μέντελσον- Μπαρτόλντυ και του Θάνου Μικρούτσικού στο δεύτερο μέρος θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν οι φίλοι της κλασικής μουσικής την Τρίτη 22 Μαρτίου και ώρα 21.00 στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» στη συναυλία που θα δώσει η Ορχήστρα Πατρών υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού της Δημήτρη Μποτίνη. Έντονο θα είναι το πατρινό άρωμα, αφού εκτός του έργου του Θάνου Μικρούτσικου, θα εμφανιστεί ως σολίστ ο διακεκριμένος πιανίστας Τάσος Πάππας.

Η συναυλία πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Λέσχη Φίλων Κλασικής Μουσικής.

Αναλυτικά το πρόγραμμα της συναυλίας έχει ως εξής:

Α ΜΕΡΟΣ

-Wolfgang Amadeus Mozart : Συμφωνία αρ.1, KV 16

  1. Molto allegro

  2. Andante

  3. Presto

-Wolfgang Amadeus Mozart : Κοντσέρτο για πιάνο αρ.15 σε σι ύφεση μείζονα, KV  450

  1. Allegro

  2. Andante

  3. Allegro

Β ΜΕΡΟΣ

-Θάνος Μικρούτσικος : Slow motion

-Felix Mendelssohn-Bartholdy: Συμφωνία για έγχορδα αρ. 7 σε ρε  μείζονα

  1. Allegro molto

  2. Andante

  3. Allegro

Tάσος Πάππας

Άρχισε  τις μουσικές του σπουδές με την μητέρα του και αποφοίτησε από την τάξη της Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα, παίρνοντας δίπλωμα πιάνου με άριστα και Α’ βραβείο παμψηφεί.

Ως υπότροφος  του Βρετανικού Συμβουλίου, του Ροταριανού Ομίλου Αθηνών Βορρά και του ιδρύματος  «Τζίνα Μπαχάουερ», συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές κοντά στους V. Latrache και F. Wibaut, στη Royal Academy of Music στο Λονδίνο, από όπου αποφοίτησε με τα διπλώματα «L.R.A.M.» (Δίπλωμα διδασκαλίας πιάνου), και «Performance Diploma with Merit». (Δίπλωμα Σολίστ με διάκριση).Βραβεύθηκε σε διεθνείς διαγωνισμούς στην Ιταλία, την Αγγλία και την Αμερική όπου τιμήθηκε με το βραβείο «Michael Radick Memorial Fund» που τον οδήγησε στο ντεμπούτο του στο «Carnegie Hall» της Νέας Υόρκης, τον Νοέμβριο το 1996, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. Το «New York Concert Review Magazine», τον χαρακτηρίζει «Ειλικρινή μουσικό και αξιοθαύμαστο πιανίστα» (J. Goldsmith), ενώ οι εμφανίσεις του στο “Athenaeum Roman” στο Βουκουρέστι σχολιάστηκαν ως «το μουσικό γεγονός της χρονιάς». (P. Codreanu).

Ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια απέσπασαν τα ρεσιτάλ που έδωσε στην Ισπανία.  Η εφημερίδα (Diario de Pontevedra) σε άρθρο της με υπέρτιτλο «Δεξιοτεχνικό Ρεσιτάλ του πιανίστα Αναστασίου Πάππας» αναφέρει: «...Η εξαιρετικά λαμπερή και δεξιοτεχνική εμφάνισή του άφησε το κοινό άφωνο».

Έχει  συμπράξει με την «Κρατική Ορχήστρα Αθηνών», την «Καμεράτα, Ορχήστρα των  Φίλων της Μουσικής», την «Ορχήστρα  των Χρωμάτων»,τους «Σολίστ της  Πάτρας», την «Camerata Budapest», την «R.A.M. London Symphony Orchestra», την «George Enescu Philharmonic», την «Moldavia Philharmonic Cluj», την «Iash Philharmonic», την «Symfonieorkest Bellitoni», την «Orquestra do Norte» του Porto, την «London Sinfonietta», τους «London Soloists Chamber Orchestra» και την «Budapest Festival Orchestra». Ανάμεσα στους μαέστρους που έχει συνεργαστεί ξεχωρίζουν οι: Ivan Fischer, John Georgiades, Diego Masson, Paul Nadler, Saulius Sondeckis, Emil Simon, Alexandru Lascae, Adrian Sunshine, Steven Lipsitt, Αλέξανδρος Μυράτ, Δημήτρης Μποτίνης,  Θεόδωρος Αντωνίου.  Έχοντας μόνιμη παρουσία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, έχει παρουσιάσει κοντσέρτα του σύγχρονου πιανιστικού ρεπερτορίου αποσπώντας πάντα εξαιρετικές κριτικές. Για την ερμηνεία του στο κοντσέρτο του Khachaturian με την ορχήστρα των Χρωμάτων έγραψαν: «…Το περίφημο αυτό κοντσέρτο έδωσε την ευκαιρία στον ταλαντούχο νέο πιανίστα ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ ΠΑΠΠΑ, να δείξει τις εκπληκτικές ικανότητές του στην ερμηνεία του τόσο στρυφνού και δαιδαλώδους έργου. Λίγοι σολίστ μπορούν να αντιμετωπίσουν με τέτοιο τρόπο τους σκληρούς ανέμους που διαχέονται και κτυπούν τα δάχτυλα του πιανίστα.» (Περσεύς Αθηναίος - Ελεύθερη Ώρα)

Το 1998 και  το 1999 εμφανίστηκε στην πρεμιέρα του  «Διεθνούς Φεστιβάλ Πατρών» με την  «Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής», σε έργα Θάνου Μικρούτσικου και Alfred Schnittke ενώ το καλοκαίρι του 2000 εμφανίστηκε και πάλι με την Καμεράτα στο Φεστιβάλ της Λευκάδας ερμηνεύοντας κοντσέρτα Bach σε συναυλία αφιερωμένη στα 250 χρόνια από τον θάνατό του.

Αξίζει  να αναφερθεί ότι πραγματοποίησε την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής του κοντσέρτου του Alfred Schnittke με την Καμεράτα και γι’ αυτή τη συναυλία η Ελευθεροτυπία έγραψε: «Επιστρατεύοντας δίχως φειδώ κάθε τεχνικό τους εφόδιο και όλη τους την ευαισθησία, ο πιανίστας Αναστάσιος Πάππας και η Καμεράτα χάρισαν μια υποδειγματική ερμηνεία της οριακά πολυσυλλεκτικής και εσκεμμένα ζοφερής αυτής μουσικής».(Γιάννης Σβώλος). Έχει ηχογραφήσει για ραδιοφωνικούς σταθμούς όπως, το Τρίτο πρόγραμμα στην Ελλάδα, τον W.Q.X.R. στη Νέα Υόρκη, τον Classic FM στο Λονδίνο καθώς και για την Ελληνική και Αμερικάνικη τηλεόραση. Το Νοέμβριο του 1999 πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία περιοδεία στην Ολλανδία, Ρουμανία και Βέλγιο ερμηνεύοντας το τρίτο κοντσέρτο του Μπετόβεν με αποτέλεσμα την επανάκλησή του τον Απρίλιο του 2000 σε Άμστερνταμ, Χάγη και Ουτρέχτη για συναυλίες με Ολλανδικές Ορχήστρες. Τον Μάιο του ιδίου έτους πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στο «South bank Center» στο Λονδίνο με τους «London Soloists Chamber Orchestra» ερμηνεύοντας το πρώτο κοντσέρτο του Shostakovich και συνέπραξε με την “Orquestra do Norte” στο Πόρτο. Το Νοέμβριο του 2000 ερμήνευσε σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση το κοντσέρτο του Θ. Αντωνίου για πιάνο και ορχήστρα, γραμμένο και αφιερωμένο σε αυτόν, συμπράττοντας με την «London Sinfonietta» στον κύκλο "Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονης Μουσικής" του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Η εμφάνισή του με την «Budapest Festival Orchestra» στο Μέγαρο ερμηνεύοντας το τρίτο κοντσέρτο το Μπάρτοκ σημείωσε μεγάλη επιτυχία και έλαβε εξαιρετικές κριτικές. «…ο πιανίστας πρόσφερε ένα συναρπαστικό παίξιμο με ιλιγγιώδεις ταχύτητες, ακαριαία αντανακλαστικά και άριστα χρονισμένες κορυφώσεις.» (Γιάννης Σβώλος – Ελευθεροτυπία). «…Τα επίκτητα χαρίσματα του σολίστ (ρέουσα δεξιοτεχνία, ιριδίζουσα ηχητική, έμφυτη μουσικότητα, λεπτομέρειες φραζαρίσματος, αναπνοών, παύσεων και χρωματισμών, πρόδιδαν την ύπαρξη ενός ελκυστικότατα προσωπικού οράματος.» (Γιώργος Λεωτσάκος). Είναι καθηγητής πιάνου στο Δημοτικό Θέατρο.

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Culture