BEST VIEW

/

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΙΔΙΝΗ: ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΔΑΜΕ ΤΗ «ΜΕΓΑΛΗ ΧΙΜΑΙΡΑ» (ΦΘΑΝΕΙ ΠΑΤΡΑ 30-31/5) ΣΑΣ ΒΕΒΑΙΩΝΟΥΜΕ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗΝ ΕΡΩΤΕΥΤΕΙΤΕ ΜΕΜΙΑΣ

Μπακοπούλου Άντυ
andy_bak@hotmail.com
Κοινοποίηση
Tweet

Femme fatale με γαλλική προφορά και απίστευτα ρούχα

Το κορυφαίο θεατρικό γεγονός του μήνα είναι ασυζητητί η άφιξη της πολύκροτης αθηναικής παράστασης «Η μεγάλη χίμαιρα» το διήμερο 30-31 Μαίου στο Συνεδριακό της πανεπιστημιούπολης. Το διαρκές sold out για μια τριετία, η «συγκομιδή» 100.000 θεατών και οι εγκωμιαστικές εντυπώσεις «από στόμα σε στόμα» αποτελούν εγγύηση για την καλλιτεχνική ποιότητα του θεάματος μαζί με τους εκλεκτούς, επώνυμους συντελεστές.  Βέβαια, όταν έχεις δει το έργο, ξέρεις πως πρωτίστως αυτό που σου «μένει» είναι η καθηλωτική πρωταγωνίστρια, που για το ρόλο της παράφορης γαλλίδας Μαρίνας Μπαρέ κατέκτησε το βραβείο Μερκούρη.

 

Γεννημένη στη Ρώμη, κόρη μιας ιταλίδας δημοσιογράφου και ενός επιφανούς έλληνα εικαστικού, η Αλεξάνδρα Αιδίνη συστήθηκε στην ουσία στο ευρύτερο κοινό μέσω αυτού ακριβώς του ρόλου. Είχε λάβει μέρος στην ταινία του διεθνούς Θόδωρου Αγγελόπουλου «Το λιβάδι που δακρύζει» αλλά ήταν ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθέτης της «Μεγάλης Χίμαιρας» στο θέατρο Πορεία και εγγονός του Δημήτρη Καραγάτση που την μετέτρεψε σε μια από τις περιζήτητες ηθοποιούς των ημερών μας. Και σας το βεβαιώνουμε: με το που βγαίνει στη σκηνή την «ερωτεύεσαι». Ψιλόλιγνη, σαν φινετσάτο «αερικό», με κοσμοπολίτικο «αέρα» που οφείλεται στη γεμάτη χάρη κίνησή της, στην πειστικότατη γαλλική προφορά αλλά και στην υπέροχη vintage γκαρνταρόμπα της σε κατακτάει αμέσως ως γεννημένη femme fatale.

 

H ηρωίδα της είναι μια γοητευτική γαλλίδα με αστική χάρη, η οποία λατρεύει τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και παντρεύεται από την αρχή της ιστορίας έναν ωραίο, ευγενικό και ιδεαλιστή πλοιοκτήτη, για χάρη του οποίου μετακομίζει στην Σύρο. Γίνεται μητέρα και πασχίζει να ενταχθεί στο νέο της κοινωνικό περιβάλλον, αλλά και να ανταποκριθεί στις δύσκολες συγκυρίες που ακολουθούν. Ομως αυτό που την κυριεύει είναι το απαγορευμένο πάθος για τον σέξι «αλήτη» διανοούμενο αδελφό του άντρα της, γεγονός που την οδηγεί στην καταστροφή. Στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Καραγάτση, η ένταξη μιας ξένης στην ελληνική πραγματικότητα σε συνδυασμό με τα οικογενειακά, παιδικά της τραύματα αλλά και τις ενοχικά σκοτεινές πλευρές του ερωτισμού της είναι στοιχεία καταλυτικά όπως είχε συμβεί και στο έργο του «Γιούγκερμαν». Οι ανεπίτρεπτες πτυχές του έρωτα και της σεξουαλικής επιθυμίας ξεδιπλώνονται ως αυτοκαταστροφική υπαρξιακή απελπισία. Γιατί όπως «χαζεύουμε» τη Μαρίνα της Αλεξάνδρας Αιδίνη την αποδεχόμαστε ως το πιο ζηλευτό, γυναικείο πρότυπο της σαγήνης και του κοσμοπολιτισμού. Αλλάζει τις τουαλέτες με τις γούνες, τα φτερά και τα κρόσσια σαν ντίβα των υψηλών σαλονιών αλλά διψάει να… «τσαλακωθεί» ρισκάροντας τα πάντα. Η παράσταση διαθέτει ένα πολύ ατμοσφαιρικό «παιχνίδι» θεάτρου και σινεμά με τη χρήση γιγαντοοθόνης και χαρακτηρίζεται ρομαντικό έπος από το σκηνοθέτη Δημήτρη Τάρλοου (ο οποίος κάνει μια μικρή εμφάνιση –έκπληξη ως Καραγάτσης με το πραγματικό του όνομα του μεγάλου πεζογράφου δηλαδή Δημήτρης Ροδόπουλος) Όπως έχει μάλιστα δηλώσει έψαχνε μια ηθοποιό που θα ενσαρκώσει τη σεξουαλική γυναικεία νεύρωση. Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη, ακριβώς λόγω της μικτής της καταγωγής και της καθολικής της παιδείας, διέθετε την εκλέπτυνση και γνώριζε πολύ καλά την καθολική ενοχή, οπότε είχε όλα τα εφόδια.

 

*Μη χάσετε την παράσταση! Η Αλεξάνδρα Αιδίνη συμπρωταγωνιστεί με τους Μάξιμο Μουμούρη, Δημήτρη Μοθωναίο, η θεατρική διασκευή είναι του Στρατή Πασχάλη και τα σκηνικά –κοστούμια της Ελένης Μανωλοπούλου. Εισιτήρια: Γωνιά του Βιβλίου, Discover  & Public

 

Διακεκριμένη 23€,

κανονικό 18€,

μειωμένο (φοιτητικό, μαθητικό, ανέργων, 65+) 15 ευρώ

εξώστης 12 €. Διάρκεια: 150 λεπτά, με διάλειμμα.

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Best View