CULTURE

/

Πάτρα: Μέλη και φίλοι της Πολυφωνικής θα παρακολουθήσουν τον "Κουρέα της Σεβίλλης"

Κοινοποίηση
Tweet

Όλες οι λεπτομέρειες

Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών της προγραμμάτων, για τα μέλη και φίλους της όπερας της πόλης μας, η ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗ, προετοιμάζει μετακίνηση για την Αθήνα, το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου,  προκειμένου να παρακολουθήσουν τη διάσημη όπερα του Gioachino Rossini: ‘’Ο Κουρέας της Σεβίλλης’’.

Πρόκειται για μία όπερα με εύθυμη διάθεση, σπιρτάδα και μουσικούς αυτοσχεδιασμούς, πλημμυρισμένη από ωραίες μελωδίες και άριες. Ακόμα και όσοι δεν έχουν σχέση με την όπερα, έχουν σιγοτραγουδήσει, τουλάχιστον τη μουσική εισαγωγή του έργου και την καβατίνα του Φίγκαρο. Ο Κουρέας της Σεβίλλης, είναι κωμωδία σε δύο πράξεις. Η υπόθεση περιγράφει τα τεχνάσματα που χρησιμοποιεί ο κόμης Αλμαβίβα για να καταφέρει να παντρευτεί την αγαπημένου Ροζίνα, την οποία όμως επιθυμεί να παντρευτεί και ο κηδεμόνας της, γιατρός Μπάρτολο. Η ομορφη Ροζίνα, είναι ‘’φυλακισμένη’’ στο σπίτι του κηδεμόνα της. Ο κόμης Αλμαβίβα, γνωρίζει τον πανέξυπνο, κεφάτο και ευρηματικό κουρέα, Φίγκαρο, ο οποίος μπαινοβγαίνει χωρίς δυσκολία στο σπίτι του γιατρού και ο οποίος αναλαμβάνει βάση σχεδίου να φέρει τον κόμη κοντά στη Ροζίνα.

Εκείνος λοιπόν, μεταμφιέζεται σε μεθυσμένο στρατιώτη και σε δάσκαλο μουσικής για να μπαίνει στο σπίτι του γιατρού Μπάρτολο, με την προσδοκία να δει τη Ροζίνα και να της μιλήσει για την αγάπη του και για τα σχέδια του να την παντρευτεί. Ο Μπάρτολο όμως, όταν διαισθάνεται ότι η Ροζίνα πολιορκείται από άλλον, κάνει τα πάντα για να την παντρευτεί όσο πιο γρήγορα γίνεται. Βάζει πολλά εμπόδια στο ερωτευμένο ζευγάρι, δημιουργούνται κωμικές καταστάσεις και παρεξηγήσεις.

Τελικά όμως ο ‘’έρως θα θριαμβεύσει’’ και ο κόμης Αλμαβίβα, με συμπαραστάτη το Φίγκαρο, παγιδεύει το γιατρό Μπάρτολο και παντρεύεται την αγαπημένη του Ροζίνα.

Η παράσταση του ‘’Κουρέα της Σεβίλλης’’ είναι μία νέα Παραγωγή και Συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με το Δημοτικό Θέατρο της Μπολόνιας Ιταλίας [Teatro Comunale di Bologna]. Μουσική διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης- Κωνσταντίνος Δημηνάκης. Σκηνοθεσία: Φραντζέσκο Μικέλι. Σκηνικά: Νικολά Μποβάι. Κοστούμια: Τζανλούκα Φαλάσκι. Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος.

Ο Αντόνιο Τζοακίνο Ροσσίνι, γεννήθηκε στο Πέζαρο το 1792. Το 1806, ως μαθητής συνέθεσε το πρώτο του λυρικό έργο. Το 1812 η όπερα του ‘’Η Λυδία λίθος’’, δόθηκε στη Σκάλα του Μιλάνου, ενώ το 1813, με το σοβαρό ‘’Ταγκρέδο’’ και την κωμική ‘’Ιταλίδα στο Αλγέρι’’ καθιερώθηκε επίσης εκτός ιταλικών πόλεων. Το 1814 ανέλαβε τη διεύθυνση και των δύο Θεάτρων της Νάπολης, για τα οποία συνέθεσε μερικά από τα σημαντικότερα έργα του. Πολλά από αυτά γράφτηκαν για το ταλέντο της τραγουδίστριας Ιζαμπέλλας Κολμπράν, την οποία ο Ροσσίνι νυμφεύτηκε το 1822.

Ξεχωρίζουν: ‘’Οθέλλος’’, ‘’Αρμίντα’’, ‘’ο Μωυσής στην Αίγυπτο’’, ‘’Ερμιόνη’’, ‘’Η κυρά της λίμνης’’, ‘’Ο Μωάμεθ Β’’ και η ‘’Τσελμίρα’’. Ταυτόχρονα συνέθετε για άλλες πόλεις της Ιταλίας αριστουργήματα, όπως: ‘’Ο Κουρέας της Σεβίλλης’’, ‘’Η Σταχτοπούτα’’, ‘’Η κλέφτρα κίσσα’’ και ‘’Σεμίραμις’’. Το 1822 επισκέφθηκε τη Βιέννη, όπου συνάντησε το Μπετόβεν. Ακολούθησε το Λονδίνο και τελικά το Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε το 1824.

Το 1829 παρουσίασε τον ‘’Γουλιέλμο Τέλλο’’, την τελευταία του όπερα. Απογοητευμένος από την εξέλιξη της φωνητικής τέχνης, τα υπόλοιπα 39 χρόνια της ζωής του, συνέθετε μονάχα τραγούδια και έργα εκκλησιαστικής μουσικής. Από το 1855 ήταν μόνιμα εγκατεστημένος στο Παρίσι, όπου πέθανε το 1868. Το 1887 η σορός του μεταφέρθηκε στη Φλωρεντία.

Δηλώσεις συμμετοχής και πληροφορίες για τη μετακίνηση [€ 55.- για τα μέλη του Οργανισμού και  € 60.- για τα μη μέλη, συμπεριλαμβανομένων του κόστους της μετακίνησης- αυθημερόν- και του εισιτηρίου], στα γραφεία της ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ, καθημερινά πρωί και απόγευμα [Γραμματεία, κα Παπασταύρου, τηλ. 2610 279.679 και 2610 222.248, Ε-mail: choir@polyphonikipatras.gr]

 

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Culture