ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Πάτρα: Στη Βουλή η παραπομπή στις καλένδες της ένταξης του εμπορικού λιμένα Πατρών στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014-2020

Κοινοποίηση
Tweet

Ερώτηση απο τον Βουλευτή Αχαϊας της ΔΗΜΑΡ Νίκο Τσούκαλη

Στις καλένδες παραπέμπεται η ένταξη του εμπορικού λιμένα Πατρών στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014-2020.

Ερώτηση προς τους κ.κ. Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Αιγαίου με θέμα: «Άμεση η ανάγκη ένταξης του εμπορικού τμήματος του λιμένα Πατρών στο Στρατηγικό Σχέδιο Επενδύσεων για τις Μεταφορές 2014-2025» κατέθεσε ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Αχαΐας κ. Νίκος Τσούκαλης. Επισημαίνει ότι επιβεβαιώνονται οι επιφυλάξεις που είχε διατυπώσει στην επίκαιρη ερώτηση που είχε κατατεθεί το Μάρτιο του 2014 σχετικά με την προοπτική μη ένταξης της χρηματοδότησης του εμπορικού τμήματος του λιμένα Πατρών στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014-2020.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

«Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Πάτρα, στην παρουσίαση του Στρατηγικού Σχεδίου Επενδύσεων για τις Μεταφορές 2014-2025 που έγινε από τον υπεύθυνο της μονάδας προγραμματισμού της διαχειριστικής αρχής ΕΔΑ προέκυψε ξεκάθαρα ότι το εμπορικό τμήμα του λιμένα Πατρών δεν περιλαμβάνεται στο στρατηγικό σχέδιο. Αυτό συνεπάγεται ότι η κατασκευή του εμπορικού Λιμένα Πατρών δεν πρόκειται να ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014-2020.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτησή μας το Μάρτιο του 2014 ο κ. Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων επιβεβαίωσε, εμμέσως πλην σαφώς, τις επιφυλάξεις μας για την προοπτική μη ένταξης του εμπορικού λιμένα Πατρών στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014-2020 και ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «για να εξεταστεί σήμερα η βιωσιμότητα του έργου του εμπορικού τμήματος -του οποίου το κόστος ανέρχεται στα 100 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς το μηχανολογικό εξοπλισμό- θα πρέπει να εκπονηθεί μελέτη βιωσιμότητάς του με βάση τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες δημοσιονομικές προβλέψεις από τη μια πλευρά και τη λειτουργία του λιμένα σε σχέση με τα άλλα λιμάνια, τον Αστακό και την Ηγουμενίτσα, καθώς και την πρόοδο των έργων υποδομής που σχετίζονται με τη σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος-Πάτρα-Λιμάνι και τις συνδέσεις του Λιμένα Αστακού, κλπ».

Ακολούθησε ανακοίνωση του Ο.Λ.ΠΑ. το Μάρτιο του 2014, όπου αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι η Διοίκηση του Ο.Λ.ΠΑ. από κοινού με το ΥΝΑ και το ΤΑΙΠΕΔ προχωρούν στην ένταξη του Εμπορευματικού Πολυχρηστικού λιμένα για χρηματοδότηση την περίοδο 2014-2020.

Επειδή οι τελευταίες εξελίξεις έρχονται να επιβεβαιώσουν τους φόβους μας για μη ένταξη χρηματοδότησης της κατασκευής του εμπορικού λιμένα Πατρών στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014-2020,

Επειδή η κατασκευή του εμπορικού λιμένα της Πάτρας αποτελεί σοβαρό έργο υποδομής για την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας,

Επειδή η σιδηροδρομική γραμμή θα φτάσει στο νέο λιμάνι, αλλά δεν θα υπάρχει εμπορικό τμήμα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την πόλη την οικονομία της, τις μεταφορές και την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί,

- Για ποιους λόγους η χρηματοδότηση κατασκευής του εμπορικού τμήματος του λιμένα Πατρών δεν εντάχθηκε στο Στρατηγικό Σχέδιο Επενδύσεων για τις Μεταφορές 2014-2025;

- Έχουν συνταχθεί από τις υπηρεσίες των Υπουργείων σας μελέτες βιωσιμότητας για την κατασκευή και λειτουργία του εμπορικού τμήματος του λιμένα Πατρών;

- Προτίθεστε να εντάξετε το εν λόγω έργο στο Στρατηγικό Σχέδιο Επενδύσεων για τις Μεταφορές 2014-2025, ώστε η χρηματοδότηση κατασκευής του εμπορικού λιμένα να ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014-2020;»

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις