ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής Αχαΐας: Υπάρχει δυσαρμονία ανάμεσα στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών και τις δράσεις προηγμένων χωρών

Κοινοποίηση
Tweet

Εκπρόσωποί της βρέθηκαν σήμερα στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Την Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2014 στη 1:00μ.μ., στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος (Π.Δ.Ε. Δ.Ε.) πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας του τοπικού παραρτήματος της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π. Αχαΐας) για τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση της διδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου της Πληροφορικής.

Η Διοικούσα Επιτροπή της Π.Ε.ΚΑ.Π. Αχαΐας, σε συνεργασία με τον υπεύθυνο ΚΕ-ΠΛΗΝΕΤ Αχαΐας και αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών Πληροφορικής από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο) συναντήθηκαν με τον υπεύθυνο Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ. Ελλάδος κ. Μπαρή (ο οποίος αναπλήρωνε τον Περιφερειακό Διευθυντή κ. Παναγιωτόπουλο που απουσίαζε) και του παρέδωσαν 9-σέλιδο αναλυτικό Υπόμνημα της Π.Ε.ΚΑ.Π. για τις στρεβλώσεις που παρατηρούνται στη διδασκαλία της Πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο της εποικοδομητικής συζήτησης που ακολούθησε, παρουσιάστηκαν οι θέσεις της Επιστημονικής Ένωσης των Καθηγητών Πληροφορικής για τις προϋποθέσεις ολοκληρωμένης και ποιοτικής ανάπτυξης της πληροφορικής παιδείας στη χώρα μας.

Αναδείχτηκε η δυσαρμονία ανάμεσα στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών και τις δράσεις προηγμένων χωρών που εστιάζουν στην καινοτομία με άξονα την επιστήμη της Πληροφορικής (π.χ. https://code.org, https://csedweek.org, https://csedweek.org/leaderboards) και στη διαρκή υποβάθμιση της Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα.

Για την ολοκληρωμένη και ποιοτική διδασκαλία της Πληροφορικής προτάθηκε η ένταξη δίωρου υποχρεωτικού μαθήματος Πληροφορικής από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο, χωρίς διακοπή, που θα ξεκινά εστιάζοντας σε  δεξιότητες χρήσης υπολογιστών, θα προχωρά σε μεγαλύτερες ηλικίες καλλιεργώντας την  υπολογιστική σκέψη και τις ικανότητες επίλυσης προβλημάτων και θα ολοκληρώνει εμβαθύνοντας σταδιακά στις θεμελιώδεις έννοιες και μεθοδολογίες της επιστήμης της  Πληροφορικής.

Επίσης, μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα σχολικών μονάδων της Αχαΐας,  αναδείχθηκαν μια σειρά από προβλήματα που δυσχεραίνουν το έργο των καθηγητών Πληροφορικής.

Τα σημαντικότερα θέματα κωδικοποιήθηκαν με τη μορφή αιτημάτων:

•    Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα στη Γ τάξη Γενικού Λυκείου

•    Αυτόνομος κύκλος επιλογής Πληροφορικής στην Α’ τάξη ΕΠΑΛ

•    Χαρακτηρισμός ως εργαστηριακών όλων των μαθημάτων Πληροφορικής σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

•    Εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος σπουδών σε όλα τα Γυμνάσια

•    Αναγνώριση 3ωρης εργαστηριακής απασχόλησης στους υπεύθυνους εργαστηρίων σε Δημοτικό, Γυμνάσιο, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και θέσπιση κοινού κανονισμού εργαστηρίου Πληροφορικής

•    Αναβάθμιση εξοπλισμού εργαστηρίων Πληροφορικής

•    Εφαρμογή ολοκληρωμένου σχεδίου με διαφάνεια, όσον αφορά τις μετατάξεις, διαθέσεις και αποσπάσεις των Καθηγητών Πληροφορικής

Οι πλήρεις θέσεις και τα αιτήματα της Π.Ε.ΚΑ.Π. καταγράφονται αναλυτικά στο υπόμνημα (αρ. πρωτ. 15 / 12-2-2014), το οποίο παραδόθηκε στον κ. Μπαρή.

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις