Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Συγκίνηση για την κοίμηση του Μητροπολίτη Σιατίστης Παύλου – Είχε μιλήσει πολλές φορές και στην Πάτρα

Συγκίνηση για την κοίμηση του  Μητροπολί...

Στην εξόδιο ακολουθία στη Σιάτιστα θα παραστεί και ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος

Θλίψη και συγκίνηση και στην Πάτρα προξένησε η δυσάρεστη είδηση της εκδημίας ενός αυθεντικού Χριστιανού, όπως τον χαρακτήρισαν, του Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης κυρού Παύλου που έφυγε από τη ζωή την Κυριακή 13/1/2019 σε ηλικία 72 ετών (ήταν γεννημένος στην Χαλκίδα το 1947).

Το σκήνωμα του μακαριστού Μητροπολίτη, ενός ιεράρχη που είχε γλαφυρό και κατανοητό λόγο πάνω σε θέματα που αφορούσαν στον γάμο και τη νεότητα, τέθηκε σε λαϊκό προσκύνημα στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Χαλκίδας από την Δευτέρα 14 Ιανουαρίου το μεσημέρι και την Τρίτη 15/1 μεταφέρθηκε στην Μητρόπολη του, την Σιάτιστα όπου και θα ψαλεί η εξόδιος ακολουθία την Τετάρτη 16 Ιανουαρίου στις 12 το μεσημέρι στον Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Δημητρίου Σιατίστης, προεξάρχοντος του Μακαριοτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου ενώ θα παραστεί και ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος.

Η είδηση του θανάτου του Μητροπολίτη Σιατίστης και Σισανίου Παύλου σκόρπισε θλίψη σε όλο το ποίμνιο του τόσο της  επαρχίας του  όσο και στο πανελλήνιο.

Όπως ανέφερε στο thebest.gr ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ.κ. Χρύσανθος, ο εκλιπών ιεράρχης είχε έρθει αρκετές φορές στην Πάτρα να μιλήσει. Μία φορά είχε έρθει καλεσμένος σε ιερατικό συνέδριο στο πλαίσιο των Πρωτοκλητείων και μία άλλη μετά από πρόσκληση της Ενωμένης Ρωμηοσύνης στην αίθουσα της Διακιδείου σχολής του Λαού. Ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος είχε συμπορευτεί με τον μακαριστό κυρό Παύλο στην Ιερά Σύνοδο όταν ο Πατρών διατελούσε αρχιγραμματέας και ο κυρός Παύλος γραμματέας της Συνοδικής επιτροπής νεότητας.

Ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης ήταν ιδιαίτερα επικοινωνιακός και είχε στο ενεργητικό του πλήθος ομιλιών όπου έπαιρνε θέση σε θρησκευτικά, κοινωνικά και εθνικά θέματα. Είχε μία θαυμαστή ικανότητα να προσεγγίσει τους νέους ενώ σημαντικό ήταν και το φιλανθρωπικό του έργο στην ευρύτερη περιοχή στα 13 χρόνια παρά 2 μήνες ποιμαντορίας του στην Ιερά Μητροπόλη Σισανίου και Σιατίστης. Όπως μας είπε ο κ.κ. Χρύσανθος το έργο και τα γραπτά του ήσαν γνωστά όχι μόνο στο πανελλήνιο αλλά και στο εξωτερικό.

Τοποτηρητής της χηρευούσης Μητροπόλεως Σισανίου και Σιατίστης ορίσθηκε ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Καστορίας κ. Σεραφείμ.

Σε ανάρτηση του σάιτ pemptousia.gr, αναφέρονται τα εξής:

Το πρόσωπο του Επισκόπου είναι κεντρικό στην Εκκλησιαστική ζωή, ως εκ τούτου το στίγμα της παρουσίας του στην Εκκλησία και την κοινωνία είναι ιδιαίτερα εμφανές. Στις τοπικές εκκλησιαστικές κοινότητες, στις Μητροπόλεις, για πολλά χρόνια τα πρόσωπα και τα έργα των εκλιπόντων αρχιερέων του παρελθόντος αποτελούν θέμα συζήτησης κλήρου και λαού. Στην Μακεδονία, αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα, είχε αγαπηθεί ιδιαιτέρως ο μακαριστός μητροπολίτης Σιατίστης Αντώνιος (Κούμπος) ως μορφή ασκητική, λόγια και αγιασμένη. Αμέσως μετά την κοίμησή του αιωρούνταν ένα ανομολόγητο ερωτηματικό: ο επίσκοπος που θα ερχόταν στην θέση του θα συνέχιζε το έργο του; Θα ανταποκρινόταν στην πνευματική του παρακαταθήκη;

Το Άγιον Πνεύμα, ο Αγαθός Παράκλητος, ο οποίος σύμφωνα με τον Γέροντα Σωφρόνιο Σαχάρωφ: “ενεργεί ως μυστικός τις φίλος, μή θέλων να επιβαρύνει ημάς διά του αισθήματος της ευγνωμοσύνης” ανέδειξε διά της ψήφου της Ιεράς Συνόδου ως μητροπολίτη Σιατίστης τον τότε Αρχιμανδρίτη Παύλο Ιωάννου, καταγόμενο εκ Χαλκίδος. Για όσους τον γνώρισαν από κοντά κατά την επισκοπική του διακονία θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως “Ένας δεσπότης για τα δύσκολα”. Ήταν παρών όπου υπήρχε μεγάλη ανάγκη.

Στον ανθρώπινο πόνο στάθηκε προσέφερε παραμυθία με ειλικρινή συμπόνοια συνοδευόμενη με την δύναμη του Πνεύματος. Στα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα προσέφερε αυθεντικό εκκλησιαστικό λόγο, ο οποίος με πρωτοφανή ενάργεια προσελάμβανε την μεταβαλλόμενη κοινωνική πραγματικότητα. Στο συνέδριο “Εκκλησία και Αριστερά” τον Ιανουάριο του 2013 στην Θεσσαλονίκη εξέπληξε τους παρευρισκομένους με την ρωμαλέα τοποθέτησή του, η οποία συζητήθηκε για πολλές μέρες.

Τα ενδιαφέροντά του ήταν πάντοτε τα προβλήματα της κοινωνίας μέσα από το ζωοποιό βλέμμα του Χριστού και της Εκκλησίας: το μεταναστευτικό, η βία, η αγάπη προς τους εχθρούς, η δυναμική και η ευαισθησία της νεολαίας, η ελευθερία και η υπευθυνότητα του ανθρώπου, οι πολύτεκνες οικογένειες.

Για τον μακαριστό πια Σιατίστης Παύλο το κέντρο της πνευματικής ζωής ήταν η ταπείνωση και η αγάπη οι οποίες τρέφονται από το ασκητικό ήθος της Εκκλησίας.

Στην Πεμπτουσία τον γνωρίσαμε ως εξόχως Αγιόφιλο. Αγαπούσε πολύ τις σύγχρονες αγιασμένες μορφές της Ορθοδοξίας. Έδωσε πολλές ομιλίες και συνεντεύξεις ιδιαιτέρως για τον Άγιο Ιάκωβο Τσαλίκη, τον οποίον εκλάμβανε ως σημείο του Θεού στην γενεά μας, τον προκάτοχό του Σιατίστης Αντώνιο και πολλούς άλλους. Αγαπούσε ιδιαιτέρως τον μοναχισμό, τον οποίον στήριξε στην επαρχία του και διατηρούσε στενούς δεσμούς με τις μονές του Αγίου Όρους.

Ιδιαίτερη εντύπωση δημιουργούσε η τοποθέτησή του στα πολιτικά και εθνικά ζητήματα και ειδικά στα όσα διαδραματίσθηκαν τον τελευταίο χρόνο αναφορικά με το ιερό όνομα της Μακεδονίας. Οι θέσεις του ήταν πάντοτε ευγενείς, νηφάλιες, μετριοπαθείς, αλλά και σαφείς χωρίς να επιδέχονται παρερμηνείες. Στηλίτευε με λόγο καθαρό, πνευματικό και αυθεντικά πατριωτικό όλα τα κακώς κείμενα ανεξάρτητα από την πολιτική παράταξη ή ιδεολογία που τα προκαλούσε.

Έγραφε ο ίδιος “…εάν αφήναμε τους ιστορικούς και τους γλωσσολόγους θα είχαν λύσει το πρόβλημα σε ένα πρωϊνό. Δεν υπάρχει μακεδονική Εθνότητα, ουδέποτε υπήρξε Μακεδονικό κράτος, ουδέποτε υπήρξε μακεδονική γλώσσα.”

Όλη του η πνευματική συγκρότηση, το ιεροπρεπές παρουσιαστικό του, η προσωπικότητά του, το χαμόγελό του, η αγάπη του προκαλούσε αισθήματα ειρήνευσης και εμπιστοσύνης. Στους δύσκολους καιρούς που διατρέχει η ανθρώπινη κοινωνία και η Πατρίδα μας η απουσία του αφήνει δυσαναπλήρωτο κενό.

Ωστόσο εμείς “οι ζώντες οι περιλειπόμενοι” (Α΄ Θεσ. 4,15) πιστεύουμε ότι θα συνεχίσει εις τον Ουράνιο Θρόνο να ενισχύει την Εκκλησία του Χριστού και την Πατρίδα μας με τις προσευχές του. Αιωνία του η μνήμη!

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις