Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Μύθοι και Αλήθειες σχετικά με τη διάνοιξη της οδού Κανακάρη Β΄ και την αντιδρόμηση της οδού Κορίνθου

Μύθοι και Αλήθειες σχετικά με τη διάνοιξ...

Του Φαρμακοποιού Δημήτρη Δημητρόπουλου

Ήδη βρισκόμαστε στο τελευταίο στάδιο της διάνοιξης της οδού Κανακάρη Β΄, με την έναρξη των τελευταίων εργασιών που αφορούν την ομαλοποίηση των υψομετρικών διαφορών για την ομαλή διέλευση των οχημάτων. Ένα μεγάλο έργο, ένα ρίσκο για την πόλη, μια αναστάτωση για τους κατοίκους θα είναι η αντιδρόμηση των οδών Κανακάρη και Κορίνθου, που θα αποτελέσει (όπως φαίνεται στα χαρτιά) την κυρία και πολλά υποσχόμενη οδό εξόδου από το κέντρο.

Βρισκόμενοι σε αυτό το τελικό στάδιο, μπαίνει το ερώτημα:

Η οδός Κανακάρη Β΄ μπορεί τελικά να επωμιστεί αυτό το μεγάλο φορτίο, ενώ υπολείπεται σε προδιαγραφές (π.χ. υπαρκτό και ωφέλιμο πλάτος), με την εικόνα που παρουσιάζει των μεγάλων υψομετρικών διαφορών, ή θα μας απογοητεύει από την αρχή της λειτουργίας της;

Καταρχάς έχουμε κάποια δεδομένα που χρίζουν τώρα προσοχή, όπως:

α) Με το που μπαίνει κάτοικος – επισκέπτης – όχημα προς την πόλη, μετά το τέλος της Εθνικής οδού θα βρίσκεται μπροστά στην επιλογή πέντε δρόμων, όλους με φορά προς την πόλη, με πρώτο και καλύτερο την οδό Κορίνθου. Οι υπόλοιποι είναι: Η οδός Κωνσταντινουπόλεως και μετά οδός Μαιζώνος, η οδός Έλληνος Στρατιώτου και μετά οδός Ρήγα Φεραίου, η οδός  Όθωνος Αμαλίας, και τέλος η Μικρή Περιμετρική.

Αναρωτιέμαι λοιπόν:

Γιατί ένα τροχοφόρο να πάρει την οδό Κωνσταντινουπόλεως προς Μαιζώνος, στις οποίες θα διακόπτεται η κυκλοφορία στην Πλατεία Όλγας μετά τη μελλοντική πεζοδρόμηση της Μαιζώνος;

Για τον ίδιο λόγο γιατί να πάρει την οδό Έλληνος Στρατιώτου προς Ρήγα Φεραίου;

Γιατί να πάει προς την Όθωνος Αμαλίας, εάν θέλει να σταματήσει στο κέντρο ή έστω να το διασχίσει πανοραμικά;

Για τους λόγους αυτούς θα προτιμήσει τον πιο σύντομο, ευθύ, φαρδύ δρόμο που επιπλέον περνάει από την κεντρική πλατεία, ο οποίος θα είναι η οδός Κορίνθου!

Τελικά οι προτάσεις για αποφυγή του περάσματος των τροχοφόρων μέσα από την πόλη, την αποφυγή της ηχορύπανσης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, την ποιότητα ζωής για τους κατοίκους του κέντρου κ.τ.λ. συνεχίζουν να ισχύουν;

Όταν σε όλες τις πόλεις της Ευρώπης μπαίνουν φραγμοί στη διέλευση των τροχοφόρων από το κέντρο, εμείς εδώ κάνουμε το αντίθετο, δηλαδή οδηγούμε όλα τα οχήματα να περάσουν από το κέντρο και την κεντρική πλατεία της πόλης μας, χωρίς καμία επιβάρυνση για αυτά. Τελικά γιατί κατασκευάσαμε την Μικρή Περιμετρική, και πολύ πριν την οδό Κανελλοπούλου ως είσοδο – έξοδο από την πόλη;

Την μεγάλη και φαρδιά οδό Κωνσταντινουπόλεως τι θα την κάνουμε; Θα την πεζοδρομήσουμε, θα την μετατρέπουμε σε ποδηλατόδρομο; Διότι μετά την αντιδρόμηση της οδού Κορίνθου, αυτή θα ερημώσει…

Για το θέμα της ηχορύπανσης, η οποία θα είναι πολύ αυξημένη στην οδό Κορίνθου, έχουν τοποθετηθεί οι οικολογικές οργανώσεις και το Δίκτυο Φορέων για την Προστασία για την Ηχορύπανση; Από τη μία μετατρέπουμε σε πεζόδρομο την οδό Μαιζώνος, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής για αυτό το κομμάτι της πόλης, και δίπλα ακριβώς δημιουργούμε μία οδό ταχείας κυκλοφορίας. Οξύμωρο σε όλη του την έκταση.

β) Μετά την μερική παράδοση του κόμβου Κουρτέση, τέθηκε θέμα από τους μόνιμους κατοίκους για τις θέσεις παρκινγκ που καταργήθηκαν. Τι θα γίνει λοιπόν με τις εκατοντάδες θέσεις παρκινγκ που θα καταργηθούν με την παράδοση και ολική κυκλοφορία της Κανακάρη Β’; Το ιστορικό κέντρο της πόλης δεν είναι μόνο για βόλτα και για αναψυχή, αλλά είναι και εμπορικό, όπου λειτουργούν εμπορικές επιχειρήσεις που προσφέρουν θέσεις εργασίας.

Μπορούμε δια μαγείας να αφανίσουμε όλα τα οχήματα και τις θέσεις πάρκινγκ από το κέντρο; Η εικόνα που παρουσιάζει εδώ και πολλά χρόνια η διασταύρωση των οδών Ερμού με την Καραϊσκάκη, σε τι συμπεράσματα μας οδηγεί;

Με τη μη αμφιδρόμηση της οδού Ερμού έως την οδό Κορίνθου, δεν καταργούμε μερικές θέσεις πάρκινγκ για την εξυπηρέτηση και διευκόλυνση των διερχόμενων οχημάτων, ενώ στην Κανακάρη Β΄ καταργούμε με μια κίνηση εκατοντάδες θέσεις πάρκινγκ.

Υπάρχει μελέτη για όλα αυτά τα ανωτέρω ή θα συνεχίσουμε το σφάλμα που έγινε παλιότερα όπου πριν την άνανδρη πολεοδόμηση και δόμηση δεν είχαν προβλεφθεί φαρδιοί δρόμοι για τις ανάγκες της πόλης, ούτε καμία κατασκευή πάρκινγκ;

Τώρα θα βασιστούμε στην ευαισθησία των κατοίκων του Αρκτικού Τομέα του Δήμου, εάν θα κατεβαίνουν στο κέντρο με όχημα ή με τα πόδια, λόγω παντελούς απουσίας πάρκινγκ στον χώρο αυτό;

Περαιτέρω, με τις υψομετρικές διαφορές που παρουσιάζει η οδός Κανακάρη Β΄ μετά την ολική παράδοση σε κυκλοφορία θα δημιουργηθεί μεγαλύτερη ηχορύπανση. Ένα ακόμη πρόβλημα για τους μόνιμους κατοίκους.

Τελικά μπορεί η πολλά υποσχόμενη διάνοιξη της Κανακάρη Β΄ να λύσει τα προβλήματα για τα οποία προγραμματίστηκε, ή θα επιφέρει περισσότερα στους μόνιμους κατοίκους (και στην πόλη γενικότερα), οι οποίοι δεν φέρουν καμία ευθύνη, αλλά μερικοί εξ αυτών θα βρεθούν με γκρεμό έξω από τα σπίτια τους;

Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε σε αυτή την τελική φάση του έργου;

Προτείνω:

α) Την συνέχιση της χρήσης της οδού Κανακάρη Β΄ ως εισόδου προς την πόλη (η προσωπική εμπειρία δική μου και άλλων είναι πως έτσι λειτουργεί καλύτερα). Με αυτό τον τρόπο τα προβλήματα που προξενούν οι πολλές υψομετρικές διαφορές θα είναι πολύ λιγότερα, λόγω κατηφόρας και όχι ανηφόρας. Υπάρχουν αρκετοί δρόμοι με φορά προς την πόλη, άρα δεν τίθεται κυκλοφοριακό ζήτημα. Εξυπακούεται πως θα πρέπει να αφαιρεθούν όσο το δυνατόν λιγότερες θέσεις πάρκινγκ από την οδό Κανακάρη, για την εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων.

β) Μετά την παράδοση σε κυκλοφορία της Μικρής Περιμετρικής να συλλεχτούν στατιστικά στοιχεία, για το πόσα οχήματα την χρησιμοποιούν, πόσοι έχουν ανάγκη να χρησιμοποιήσουν το κέντρο για διέλευση, πόσα οχήματα θα χρησιμοποιούν τις οδούς Κωνσταντινουπόλεως, Έλληνος Στρατιώτιου, Όθωνος Αμαλίας κ.τ.λ. Δηλαδή να καταγράψουμε γενικά την συμπεριφορά των οδηγών σε όλους τους δρόμους που προγραμματίζουμε να δεχτούν επιπλέον φορτία μετά την αντιδρόμηση της οδού Κορίνθου.

Για να συγκεντρωθούν τα παραπάνω αναφερόμενα στατιστικά στοιχεία απαιτείται ένας ελάχιστος χρόνος έξη με δώδεκα (6 με 12) μηνών, κατά τους οποίους δεν πρέπει να γίνει καμιά αλλαγή στην φορά των οχημάτων για τους οδούς Κανακάρη και Κορίνθου.

γ) Επαναφέρω την πρόταση που κατέθεσα πέρυσι: Για να λυθεί το κυκλοφοριακό και να μπορεί να πεζοδρομηθεί το σύνολο του κέντρου της πόλης απαιτείται η κατασκευή ενός μεγάλου υπόγειου Δημοτικού πάρκινγκ κάτω από το Δασύλλιο.

Η κατασκευή αυτή δε μπορεί να κωλύεται στο γεγονός πως η περιοχή ανήκει στο «ΠΕΠ 2.1: Περιοχή προστασίας περιαστικού πρασίνου Δασυλλίου – Βλατερού», όταν με την διάνοιξη της Κανακάρη Β΄ καταστράφηκε αρκετό πράσινο από την κατεδάφιση των πρανών του λόφου του Δασυλλίου. Το υπόγειο πάρκινγκ θα μπορούσε να έχει είσοδο – έξοδο προς την Μικρή Περιμετρική (στη θέση του Ρωμαϊκού Υδραγωγείου), και μόνο είσοδο από την οδό Κανακάρη (ή την οδό Καραϊσκάκη).

Περαιτέρω να γίνει προγραμματισμός για υπόγεια διάνοιξη της οδού Κανακάρη, ή καλύτερα υπόγεια διάνοιξη της οδού Καραϊσκάκη για τη σύνδεσή της με τη Μικρή Περιμετρική, πάνω από τα Σχολεία στο τέρμα της οδού Αγ. Σοφίας. Με αυτόν τον τρόπο η οδός Καραϊσκάκη θα μπορούσε να γίνει η νέα οδός για έξοδο από την πόλη.

Εάν θέλουμε κάποτε να καλείται η πόλης μας, η πόλη του μέλλοντος, πρέπει να προχωρήσουμε σε υποδομές που θα την κατατάξουν στις πρώτες θέσεις της χώρας μας.

Αξιότιμοι κ. κ. Εκπρόσωποι των Φορέων της πόλης,

Μπορούμε να οικοδομήσουμε την πόλη του μέλλοντος, μέσα από πολλά αναπτυξιακά Ευρωπαϊκά ή άλλα Προγράμματα που υπάρχουν.

Είμαι της άποψης πως μπορούμε όλοι μαζί να επωμιστούμε αυτό τον σπουδαίο αναπτυξιακό ρόλο για την πόλη,

Να προγραμματίσουμε ένα δημόσιο διάλογο για την αναγκαιότητα ή μη της αντιδρόμησης των οδών Κορίνθου και Κανακάρη Β΄,

Να αποφύγουμε ένα ακόμη σφάλμα, το οποίο θα κοστίσει αρκετά για το μέλλον της πόλης.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις