Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Οι Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί

Οι Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί

Του Σπύρου Ψαρρά

Τις 112.000 άγγιξαν οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών που διεκδίκησαν  μία από  τις 20.000 θέσεις αναπληρωτών και ωρομισθίων που θα διατεθούν για κάλυψη για το τρέχον σχολικό έτος.

Η αναλογία αναπληρωτών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας κυμαίνεται στο 9%.  Στην Ειδική Εκπαίδευση η αναλογία των αναπληρωτών ανεβαίνει στο 245%!

Το υπουργείο Παιδείας τεχνηέντως εφαρμόζοντας την πολιτική του  «διαίρει και βασίλευε» δημιουργεί συμβασιούχους εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων πχ. πλήρους ωραρίου ΕΣΠΑ, πλήρους ωραρίου από τον κρατικό προϋπολογισμό, μειωμένου ωραρίου, ωρομίσθιους, προκαλώντας  τη δημιουργία ομάδων αδιόριστων εκπαιδευτικών.

Η πολιτική αυτή των ελαστικών μορφών εργασίας επεκτείνεται ραγδαία σε όλο το Δημόσιο με στόχο την άρση της μονιμότητας και την κατάργηση κάθε κεκτημένου εργασιακού δικαιώματος. Έχουμε πια «μόνιμους συμβασιούχους».

Στην εκπαίδευση την τελευταία 9ετία, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί χιλιάδες εκπαιδευτικοί, οι διορισμοί είναι σχεδόν μηδενικοί. Η κατάσταση των  κενών θεωρείται από τους κυβερνώντες πια μια κανονικότητα. Φροντίζουν μάλιστα κάθε χρόνο να δημιουργούν τεχνητές «υπεραριθμίες» σε εκπαιδευτικό προσωπικό μειώνοντας τα ωρολόγια προγράμματα, μειώνοντας τα μαθήματα που διδάσκονται, αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών στην τάξη, κλείνοντας η συγχωνεύοντας σχολεία, εκτοπίζοντας ολόκληρες ειδικότητες εκτός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και εφευρίσκοντας  ευφάνταστα νομοθετήματα με στόχο εκτός των άλλων  την μείωση σε εκπαιδευτικό προσωπικό και άρα και τη μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών.

Παρόλα αυτά τα τεχνάσματα  κάθε σχολική χρονιά ξεκινά με τα σχολεία υποστελεχωμένα από εκπαιδευτικό δυναμικό και τους μαθητές να αναζητούν καθηγητές.

Ας δούμε όμως τι βιώνουν οι  χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που βρίσκονται αντιμέτωποι κάθε χρόνο με τις απολύσεις και την εργασιακή ανασφάλεια.

Ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός αισθάνεται ανασφαλής και αναλώσιμος. Περνά το καλοκαίρι με το άγχος της υποβολής της αίτησης για πρόσληψη και μετρώντας μόρια. Αν έχει τους όρους και τις προϋποθέσεις παίρνει επίδομα ανεργίας. Έχει τη βαλίτσα του έτοιμη και όταν διορισθεί περιπλανιέται ανά την Ελλάδα, την μία χρονιά εδώ την άλλη αλλού. Δεν έχει τη δυνατότητα  να οργανώσει την προσωπική του ζωή. Δεν έχει καν τα ίδια εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα με τους μόνιμους συναδέλφους του (πχ άδειες ασθενείας, λοχείας, κανονικές). Ακόμα και μία απουσία 15 ημερών από την υπηρεσία του μπορεί να τον θέσει εκτός εργασίας. Ο πενιχρός μισθός δεν φτάνει να καλύψει ούτε τα βασικά έξοδα διαβίωσης( ενοίκιο, σίτιση, μετακινήσεις).

Μέχρι να γνωρίσει το νέο του σχολείο και τους νέους μαθητές του και να τον γνωρίσουν και αυτοί  λήγει η σύμβαση του και τους αποχαιρετά. Περνούν τα χρόνια και μαζί με αυτά η διάθεση και η ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο και επαγγελματική αποκατάσταση.

Οι αναπληρωτές καλύπτουν οργανικές θέσεις και ουσιαστικά αναπληρώνουν τον ίδιο τους τον εαυτό. Ειδικά σε ευαίσθητους εκπαιδευτικούς τομείς, όπως η ειδική αγωγή, το 80% των εκπαιδευτικών είναι αναπληρωτές.

Ο μόνος τρόπος για να αναδειχθούν τα προβλήματα και να διεκδικηθούν τα αιτήματα που αφορούν στους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς είναι η συσπείρωση και η ενεργή συμμετοχή στα σωματεία ( ΕΛΜΕ).

Τα   αιτήματα που τους αφορούν επίκαιρα παρά ποτέ είναι : Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών τώρα στην γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή . Αυξήσεις στους μισθούς , επιστροφή του κλεμμένου εργασιακού χρόνου 2016-17. Δωδεκάμηνες συμβάσεις εργασίας για όλους τους αναπληρωτές. Έγκαιρη καταβολή του μισθού. Επίδομα ανεργίας και πλήρη υγειονομική κάλυψη για το διάστημα της ανεργίας. Να καταργηθεί ο νόμος 3848/10. Κανένας αναπληρωτής εκπαιδευτικός δεν περισσεύει. Δωρεάν σίτιση και στέγαση των αναπληρωτών στα νησιά του αιγαίου με ευθύνη του κράτους και δωρεάν σίτιση όλων των αναπληρωτών στις λέσχες αξιωματικών. Σεβασμός στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων. Κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου για το ασφαλιστικό επαναφορά των συντάξεων με αναδιανεμητικό σύστημα. Εξίσωση των αδειών (ασθενείας, λοχείας ,ανατροφής ,κανονικής ) με τους μόνιμους συναδέλφους. Δυνατότητα αμοιβαίας μετάθεσης, καθώς και μετακίνησης για σοβαρούς λόγους υγείας. Καμία συγχώνευση σχολικών μονάδων. Κανένα κλείσιμο Τμημάτων. 20 μαθητές ανά τμήμα 10 μαθητές στα εργαστήρια. Δραστική μείωση των μαθητών σε τμήματα με παιδία με ειδικές ανάγκες .Καμία συρρίκνωση στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών.

Κλείνοντας θα ήθελα να θυμίσω στην Πολιτεία τα παρακάτω ρητά :

«Αυτοί που δίνουν καλή εκπαίδευση στα παιδιά, πρέπει να τιμώνται περισσότερο από εκείνους που τα γέννησαν, γιατί οι γονείς τους έδωσαν μόνο τη ζωή, οι παιδαγωγοί όμως την ικανότητα να ζουν καλά».  Αριστοτέλης.

Και:

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο.» Αδαμάντιος Κοραής.

 

*Ο Σπύρος Ψαρράς είναι πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ Αχαϊας

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις