Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Δια θαλάσσης έρχεται στην Πάτρα το φυσικό αέριο- Ένα Υπουργείο και τέλος με την παράδοση του θαλασσίου μετώπου

Δια θαλάσσης έρχεται στην Πάτρα το φυσικ...

Σε υγροποιημένη μορφή το αέριο

Το… δρόμο του προς το λιμάνι της Πάτρας βρίσκει το φυσικό αέριο σε υγροποιημένη μορφή, αρχικά για ναυτιλιακή χρήση με προοπτική όμως να αξιοποιηθεί τόσο στη βιομηχανία όσο και στα σπίτια. Ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών συμμετέχει σε ένα διακρατικό πρόγραμμα στο οποίο εντάσσονται εκτός από την Ελλάδας, η Ιταλία και η Κύπρος, που σκοπό έχει να εγκατασταθούν μονάδες υποδοχής υγροποιημένου φυσικού αερίου κατ’ αρχήν για ναυτιλιακό καύσιμο.

Το πρόγραμμα είναι κατ’ εξοχήν ελληνοκεντρικό καθώς συμμετέχουν 4 λιμάνια από την χώρα μας (Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Πειραιάς, Ηράκλειο) ένα από την Ιταλία (Βενετία) και ένα της Κύπρου (Λεμεσός).

«Φιλοδοξούμε από τα 4 ελληνικά λιμάνια να είμαστε αυτό που θα φθάσει πρώτο να κόψει το νήμα. Το θέλει και η ΔΕΠΑ με την έννοια ότι η Πάτρα είναι τερματικό λιμάνι για τον διάδρομο της Αδριατικής και αυτό της δίνει ένα πλεονέκτημα. Χωροθετούμε το σημείο που θα γίνουν οι εγκαταστάσεις. Η παραλαβή θα γίνεται σε μια εξέδρα που θα είναι μέσα στο λιμάνι μας και από εκεί και πέρα θα υπάρχουν σωληνώσεις οι οποίες θα φέρνουν το υγροποιημένο φυσικό αέριο σε κάποιες δεξαμενές αποθήκευσης.

Μιλάμε για αέριο που είναι ψυγμένος στους -160 βαθμούς υπό μικρή πίεση, είναι μια απολύτως ασφαλής εγκατάσταση και το πρόγραμμα ωριμάζει τις μελέτες και τις αδειοδοτήσεις που πρέπει να γίνουν ώστε να πάμε στο αμέσως επόμενο πρόγραμμα που είναι το κατασκευαστικό. Έχει πολύ μεγάλη σημασία να έρθει το φυσικό αέριο στη Δυτική Ελλάδα γιατί το στερείται από χρόνια», υπογραμμίζει μιλώντας για το θέμα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές.

Το φυσικό αέριο είναι μια σχετικά καθαρή μορφή ενέργειας και φτηνή σε σχέση με τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα. Η Δυτική Ελλάδα θα μπει έτσι στον ενεργειακό χάρτη του φυσικού αερίου, με σχετικά φθηνότερο και καθαρότερο για το περιβάλλον, καύσιμο κατ’ αρχή για ναυτιλιακή χρήση αλλά η υποδομή σχεδιάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι επεκτάσιμη κι έτσι να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον για βιομηχανική αλλά και αστική-οικιακή χρήση.

Αυτό εφόσον γίνουν βέβαια τα απαραίτητα δίκτυα. Υπό αυτή την έννοια το λιμάνι αναδεικνύεται σε αναπτυξιακό πόλο και η φιλοδοξάι του ΟΛΠΑ αποτελεί εντός της πενταετίας να είναι ολοκληρωμένη η μονάδα και να τεθεί σε λειτουργία.

«Η υποδομή αυτή σχεδιάζεται να γίνει στο νότιο άκρο του νέου λιμανιού, η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου με τα επιχειρησιακά της κριτήρια και την εμπειρία της την θεωρεί ιδανική αυτή τη θέση και επομένως ίσως αυτός είναι ο λόγος που την προωθεί. Εφόσον ολοκληρωθούν οι αδειοδοτήσεις υποβάλλεται ο κατασκευαστικός φάκελος και πρέπει να δούμε σε πιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα θα μπει. Σύντομα θα είναι η ΔΕΠΑ στην Πάτρα για να συναντηθεί με τους φορείς της πόλης και αυτοί από την πλευρά τους να επισημάνουν την μεγάλη σημασία του εγχειρήματος αυτού» σημειώνει σχετικά ο κ. Κοντοές.

Όπως εξηγεί ο επικεφαλής του ΟΛΠΑ είναι πλέον διεθνής τάση η αντικατάσταση των συμβατικών καυσίμων με φυσικό αέριο, στην κατεύθυνση πιο φιλικών προς των περιβάλλον επιλογών, αλλά και πιο οικονομικών λύσεων για τα πλοία.

«Η εμπορική ναυτιλία μας κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, επομένως είναι μια αγορά που φαίνεται να ανοίγει. Μια αγορά τέτοια προς το LNG με μονάδα στην Πάτρα αντιλαμβάνεστε ότι ανοίγει νέες δραστηριότητες, επομένως θέσεις εργασίας, φθηνό καύσιμο για την βιομηχανία, άρα καλύτερη ανταγωνιστικότητα. Νομίζω ότι είναι μια σοβαρή αναπτυξιακή πρωτοβουλία που αναδεικνύει το λιμάνι σε πόλο ανάπτυξης και του δίνει πιο σημαντικό ρόλο», εκτιμά ο κ. Κοντοές.

Παράλληλα δηλώνει αισιόδοξος ότι μπορεί στην πορεία το φυσικό αέριο να περάσει στη βιομηχανία και στην οικιακή χρήση καθώς η μονάδα, όπως σχεδιάζεται, είναι επεκτάσιμη είτε με αύξηση του όγκου των δεξαμενών είτε με πολύ συχνότερη επίσκεψη των πλοίων που θα τροφοδοτούν την μονάδα.

ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ

Παράλληλα ο κ. Κοντοές μίλησε και για τη διαδικασία οριστικής παράδοσης στην πόλη των 270 στρεμμάτων του παλαιού λιμανιού της πόλης μια διαδικασία που ουσιαστικά έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι και στόχος της κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν.  «Το Υπουργείο Οικονομικών έχει απαντήσει θετικά και έτσι απομένει μόνο εκείνο του Τουρισμού. Η τρίμηνη προθεσμία λήγει στις 25 Ιανουαρίου.

Εμείς είτε απαντήσει το Υπουργείο Τουρισμού είτε όχι στέλνουμε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση όλο τον φάκελο προκειμένου να δοθεί η έγκριση για τη νέα χερσαία ζώνη λιμένα και αμέσως μετά δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Από την στιγμή που θα πάρει ΦΕΚ οι χώροι έχουν απελευθερωθεί, έχουν επανέλθει στο Υπουργείο Οικονομικών και καλείται πλέον από το Υπουργείο ο Δήμος να υπογράψει μια σύμβαση οριστικής παραχώρησης», εξηγεί ο επικεφαλής του ΟΛΠΑ.

Μέσω αυτής της διαδικασίας οι χώροι των 270 στρεμμάτων απελευθερώνονται από κάθε δέσμευση που υπήρχε με το λιμάνι και βεβαίως από κάθε επιρροή του ΤΑΙΠΕΔ. «Επομένως πλέον τα πράγματα μπορούν να τρέξουν πολύ γρήγορα. Είναι δουλειά του Υπουργείου Οικονομικών και του Δήμου. Το λιμάνι ότι ήταν να κάνει το έκανε και νομίζω ότι αποδίδονται 270 στρέμματα για να τα εντάξει ο Δήμος στον πολεοδομικό του σχεδιασμό και να αλλάξει το πρόσωπο της πόλης προς τη θάλασσα», κατέληξε ο κ. Κοντοές.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις