Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Η Μαρίνα της Πάτρας- Τα πολυτελή σκάφη, οι ερασιτεχνικές βάρκες, τα προβλήματα ασφάλειας και χωρητικότητας- Μέσα στο καλοκαίρι τα αγκυροβόλια για τα μέγα γιοτ

Η Μαρίνα της Πάτρας- Τα πολυτελή σκάφη, ...
Κοντογεωργοπούλου Γιώτα
[email protected]

Φιλοξενεί κατά 99% σκάφη Πατρινών, είτε εύπορων αστών είτε μικρές βάρκες για ψάρεμα και ρέμβη

Eϊναι ένα από τα ωραιότερα σημεία της Πάτρας για όσους θέλουν να περπατήσουν με φόντο ένα σκηνικό που θυμίζει κάτι από νησί, με τον τρόπο που πάντα σε παραπέμπει σε κάτι νησιώτικο ένα σκηνικό με αραγμένα ιστιοφόρα και γραφικές βάρκες. Η Μαρίνα της Πάτρας, αυτό το ...θαλασσινό τοπίο που ποζάρει για τα μάτια των περιπατητών με ολίγο αέρα ...χλιδής σε εποχές που η πολυτέλεια έχει αλλάξει όρους και νόημα, φιλοξενεί κατά 99% σκάφη Πατρινών, είτε εύπορων αστών που από χρόνια απολαμβάνουν το προνόμιο της ιδιοκτησίας ενός πλωτού μέσου, είτε μικρές βάρκες για ψάρεμα και ρέμβη, είτε μικρά σκάφη ανθρώπων που αγαπούν με πάθος τη θάλασσα και  έχουν επενδύσει  τις οικονομίες τους αναγνωρίζοντας ως προτεραιότητα το προνόμιο των ταξιδιών.

Στη  Μαρίνα της Πάτρας μάλιστα έχει συμβεί να ζει εντός του σκάφους Πατρινός που το είχε μετατρέψει σε μόνιμο τόπο διαμονής του και ο οποίος ακόμη και σήμερα επιμένει να κοιμάται σε αυτό.

"Γείτονές" του, επιχειρηματίες, μεγαλογιατροί, βιομήχανοι, γνωστοί δικηγόροι, αλλά και απλοί βαρκάρηδες που αντιπαραθέτουν την αγάπη στην "Μανταλένα" και το κουπί της, στα πιο ...ξέβαθα της Μαρίνας.

Ένας μικρόκοσμος, λίγα χιλιόμετρα πιο μακριά από ένα  υπό κατασκευή αγκυροβόλιο για μέγα γιοτ στη βόρεια λιμενολεκάνη του «παλιού» λιμανιού, το οποίο φιλοδοξεί να χαρίσει στην Πάτρα το προνόμιο της κρουαζιέρας.

Στο ενδιάμεσο, η ιδιοκτησιακή σύγχυση. Η Μαρίνα για τα μέγα γιοτ ανήκει στον ΟΛΠΑ. Η παλιά Μαρίνα της Πάτρας έχει περιέλθει στην δικαιοδοσία του Δήμου, μετά τη σύμβαση παραχώρησης του θαλασσίου μετώπου.

Η Μαρίνα η οποία επί χρόνια  ήταν απαξιωμένη, παραμελημένη και στερείτο βασικών υποδομών για την φιλοξενία των επισκεπτών, όπως σημεία ασφαλούς πρόσδεσης, τουαλέτες, wifi, ξενόγλωσσο προσωπικό ακόμα και ιστοσελίδα, είναι σήμερα  πολύ πιο οργανωμένη στο κομμάτι της  φιλοξενίας ενώ παρέχει ακόμα και την δυνατότητα ηλεκτρονικής κράτησης θέσης μέσω της ιστοσελίδας της.

Η πλειοψηφία των τουριστών που την επισκέπτονται  είναι Γάλλοι, Άγγλοι,  Γερμανοί και  Ιταλοί.

Είναι όμως αυτά αρκετά; Το thebest.gr "ψάρεψε" τους χρήστες της Μαρίνας και η ...ψαριά έβγαλε πλήθος προβλημάτων καθώς  η Μαρίνα έχει ξεπεραστεί από την εποχή της και αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες ιδίως των διερχόμενων σκαφών, αυτών δηλαδή που αφήνουν στην πόλη χρήμα και πάνω στα οποία θα μπορούσε να οικοδομηθεί ένα κομμάτι της ανάπτυξής της.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ

H Μαρίνα της Πάτρας είναι χωρητικότητας  περίπου 450 σκαφών. Έχει  τρεις λιμενολεκάνες βάθους 3.5 μέτρων από την κατώτατη ρηχία, οκτώ σταθερούς προβλήτες και τρεις πλωτούς.

Στη νότια λιμενολεκάνη υπάρχει ένα κρηπίδωμα και τρεις ξύλινες πλωτές προβλήτες μήκους 68μ. η κάθε μία, στη μεσαία λιμενολεκάνη έξι ξύλινες σταθερές προβλήτες με μήκος 44 μ. η κάθε μία και στη βόρεια λιμενολεκάνη δύο σταθερές προβλήτες.

Η μαρίνα προστατεύεται από κυματοθραύστη μήκους 620μ. δυτικά και 52μ. βόρεια.

Το επίπεδο υπηρεσιών ελλιμενισμού αφορά την παροχή στα σκάφη ηλεκτρικού ρεύματος, νερού και καυσίμων, wc  και  wi fi  ενώ  οι υπηρεσίες που προσφέρονται από ιδιωτικές εταιρίες αφορούν τον ανεφοδιασμό καυσίμων, τις μηχανικές επισκευές και συντηρήσεις, πλυντήριο ρούχων και  ενοικίαση αυτοκινήτων.

Καταστήματα Ναυτιλιακού εξοπλισμού, σούπερ μάρκετ, μπάρ, εστιατόρια και πιάτσα ταξί βρίσκονται σε κοντινή απόσταση. Αρτοποιείο και ένα μίνι μάρκετ βρίσκονται περίπου 30 μέτρα από τη Μαρίνα. Σε κοντική απόσταση σούπερ μάρκετ, τράπεζες και ταχυδρομείο.

ΣΤΙΓΜΑ ΜΑΡΙΝΑΣ

ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΜΗΚΟΣ: Β 380 15" 18.5""

ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΠΛΑΤΟΣ: A 210 44" 16""

 

ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΕΓΙΣΤΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΚΑΦΩΝ:     450

ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΟΥ ΘΑΛΑΜΗΓΩΝ(25-30+): 4

ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΟΥ ΣΚΑΦΩΝ ΩΣ 15 μ.: 440

ΜΕΓΙΣΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΟ ΜΗΚΟΣ ΣΚΑΦΟΥΣ: 25 μέτρα

ΜΕΓΙΣΤΟ ΒΥΘΙΣΜΑ: 2,80 μέτρα


ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Όπως λένε στο thebest.gr χρήστες της Μαρίνας, δεν είναι δυνατόν η Πάτρα, η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας η οποία βρίσκεται σε μια τόσο προνομιακή θέση, δίπλα στα Ιόνια που  αποτελούν σημείο αναφοράς του διεθνούς θαλάσσιου τουρισμού, αλλά και σε κοντινό σημείο με αρχαιολογικούς τόπους και θρησκευτικά μνημεία, να στερείται μιας σύγχρονης  Μαρίνας και να βολεύεται με μια Μαρίνα ξεπερασμένη από την εποχή της, η οποία πέραν των άλλων, αντιμετωπίζει και τεράστιο πρόβλημα χωρητικότητας, με αποτέλεσμα άλλες Μαρίνες, όπως αυτή της Λευκάδας ή του Ακτίου να κερδίζουν την μερίδα του λέοντος και να έλκουν την προσοχή ακόμη και των Πατρινών ιδιοκτητών σκαφών, που επιθυμούν ασφάλεια και παροχές που δεν μπορεί να έχει η Μαρίνα της Πάτρας.

Οι χρήστες θέτουν κυρίως θέμα χωρητικοτητας καθώς οι περισσποτερες θέσεις είναι κατειλημμένες από σκάφη Πατρινών που τα φυλάνε στη Μαρίνα καθόλη τη διάρκεια του χρόνου, έναντι π.χ. μισθώματος 1.500 ευρώ,  με αποτέλεσμα οι θέσεις για διερχόμενα σκάφη να είναι ελάχιστες και η Μαρίνα να μετατρέπεται σε υπόθεση της πόλης. Την ίδια ώρα, το 70% περίπου των σκαφών  είναι  βάρκες ερασιτεχνικού ενδιαφέροντος που καταλαμβάνουν μόνιμες θέσεις και τις  οποίες όπως λένε οι χρήστες σκαφών θα μπορούσαν οι ιδιοκτήτες τους να μεταφέρουν εύκολα σε αποθηκευτικό χώρο,  με ένα απλό τρέηλερ.

Αποτέλεσμα είναι η Πάτρα να χάνει τη μεγάλη πελατεία των σκαφών που την χρησιμοποιούν σαν στάση για πέρασμα  στα νησιά του Ιονίου, να χάνει έσοδα, καθώς οι βέρκες έχουν πολύ λιγότερο ενοίκιο, αλλά και να μην μπορεί να έλξει το ενδιαφέρον του μεγάλου κοινού της Αττικής παρά το γεγονός ότι συμφέρει τους χρήστες σκαφών είτε να παραλαμβάνουν τα σκάφη τους από την Πάτρα, είτε να κάνουν στάση για ανεφοδιασμό σε αυτή . Αυτό μάλιστα θα έχει πολλαπλάσια σημασία όταν ολοκληρωθεί η Ολυμπια Οδός και μικρύνει ο χρόνος μετακίνησης από ΑΘήνα- Πάτρα. Και το περασμα από την Πάτρα σημαίνει ότι οι συνήθως ανθηροί οικονομικοί κύκλοι που διαθέτουν σκάφος, θα κατέβουν έστω και για λίγο και θα αφήσουν χρήμα  στην αγορά της πόλης.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος που η Μαρίνα της τρίτης μεγαλύτερης πόλης στην Ελλάδα δεν είναι ανταγωνιστική.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα, είναι η ασφάλεια των σκαφών. "Όποιος το βάλει στόχο, μπορεί να μπει μέσα στο σκάφος σου, να πάρει τα τρόφιμα, ή ό,τι άλλο έχεις μέσα σε αυτό και να φύγει ανενόχλητος, ιδίως τις βραδινές ώρες" λέει στο thebest.gr ένας εκ των χρηστών της Μαρίνας και θυμίζει το πρόβλημα ασφάλειας που είχε  ανακύψει τον Απρίλιο του 2012 όταν είχαν βουλιάξει σκάφη εξαιτίας των ανέμων και οι ιδιοκτητες το έμαθαν τυχαία καθιώς δεν  ήταν κανείς εκεί για να τους ενημερώσει για την κατάσταση.

"Δεν πρόκειται για ένα ασφαλές καταφύγιο" συμπληρώνει.

Πρόβλημα εκτιμούν ότι υπάρχει και στον τρόπο ανεφοδιασμού καθώς χρειάζεται να περιμένεις ώρα το βυτίο αφού  δεν υπάρχει αποκλειστικός σταθμός βενζίνης σκαφών,  ούτε ευκολία στην προμήθεια ανταλλακτικών. Πονοκέφαλος και η προμήθεια νερού όλες τις ώρες της ημέρας.

Στα μειονεκτήματα της Μαρίνας και η έλλειψη βάθους που αποκλείει τα  μεγάλα σκάφη πάνω απο 15 μέτρα ή τους δυσκολεύει πολύ τον...ελλιμενισμό και αυξάνει τους κινδύνους καθώς δεν έχουν γίνει εργασίες εκβάθυνσης.

 

 

ΤΑ ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΑ ΓΙΑ ΜΕΓΑ ΓΙΟΤ

Την ίδια ώρα όπως λένε οι πληροφορίες του thebest.gr προχωράνε και εντός του καλοκαιριού θα είναι έτοιμα να λειτουργήσουν τα αγκυροβόλια για μέγα γιοτ στη βόρεια λιμενολεκάνη του παλιού λιμανιού, ισιοκτησίας ΟΛΠΑ.

Βεβαίως αυτό δεν συνέβη στις 15 Ιουνίου, οπότε και είχε πει ο κ. Πλατυκώστας ότι αναμενόταν να καταπλεύσει  το πρώτο Μέγα Γιότ εγκαινιάζοντας έτσι ένα νέο μοντέλο τουρισμού για την πόλη και το λιμάνι της Πάτρας. Η καθυστέρηση υπάρχει, αλλά το έργο θα ολοκληρωθεί άμεσα.

Το έργο είχε  προϋπολογισμό 410.000,00€ και τα χρήματα για την κατασκευή του προέρχονταν από πόρους του ΟΛΠΑ. Η μαρίνα για μέγα γιοτ θα εκτείνεται από το ύψος της Αγίου Νικολάου μέχρι το ντοκ 9 και θα παρέχεται δυνατότητα ελλιμενισμού 19 μεγάλων σκαφών ή περισσότερων μικρότερων.

Ο ΟΛΠΑ προχώρησε στην κίνηση αυτή καθώς εκτίμησε  ότι υπάρχουν υποστηρικτικές υποδομές σε υπηρεσίες και προϊόντα, υποδομές ασφάλειας σκαφών και ασφάλειας ISPS με σχέδιο ασφάλειας λιμενικών εγκαταστάσεων, και σχέδιο υποδοχής υγρών και στερεών αποβλήτων.

Η μαρίνα για τα μέγα γιοτ δεν σημαίνει ότι η υποδομή θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά και μόνο για σκάφη άνω των 40 μέτρων, αλλά και για μικρότερα από 20 μέτρα, τα οποία δεν μπορούν να δέσουν στη Μαρίνα.

Το Στρατηγικό & Επιχειρησιακό Σχέδιο του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ υλοποιείται με στόχο την είσοδο του σε νέες αγορές που βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα, την κερδοφορία και την συμβολή στην τοπική ανάπτυξη. Η σταδιακή και σχεδιασμένη δράση απαιτεί βήμα-βήμα την είσοδο στην αγορά του Yachting μέχρι την δημιουργία ολοκληρωμένων υποδομών και ισχυρού Brand-name.

Τα οφέλη από τα Mega-Yachts είναι περισσότερα από την κρουαζιέρα για την τοπική οικονομία και αφορά τόσο αγαθά , όσο και υπηρεσίες.

Η περιοχή μας αποτελεί ολοκληρωμένη αγορά σε ποιότητα και υπηρεσίες διαβίωσης, υποδομών υγείας και πολιτισμού, ευκαιρίες ελεύθερου χρόνου και ειδικών μορφών τουρισμού, προσκυνηματικό τουρισμό κ.λ.π.. Επίσης η αγορά τουYachting συμβάλλει στον θαλάσσιο τουρισμό και ειδικότερα στον περιορισμό του εποχικού χαρακτήρα. Ο χειμερινός θαλάσσιος τουρισμός (κρουαζιέρα-Yachting) εξυπηρετεί και συνδυάζεται με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Πόλης των Πατρών (προσκυνηματικός τουρισμός, καρναβάλι κ.λ.π.).

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις