Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Σπίρτζης: Τον Ιούνιο ή Ιούλιο οι διαγωνισμοί για την Πατρών - Πύργου

Σπίρτζης: Τον Ιούνιο ή Ιούλιο οι διαγωνι...

Υπερασπίζεται την πρόσφατη ακύρωση δημοπράτησης του έργου

Η δημιουργία ενός αναλογικού συστήματος χρέωσης, η μείωση της τιμής των διοδίων, η ένταξη ρήτρας ανάπτυξης στις συμβάσεις παραχώρησης, η ελεύθερη διέλευση για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες και η ειδική μεταχείριση των ενδοδημοτικών μετακινήσεων αποτελούν τους στόχους της επερχόμενης διαπραγμάτευσης με τους παραχωρησιούχους, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.

Όπως δήλωσε στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Εύβοιας των ΑΝΕΛ Νικολάου Μαυραγάνη, σε περίπου έναν μήνα θα κληθούν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων οι παραχωρησιούχοι με στόχο:

Τη δημιουργία του πρώτου πανελλαδικού, υβριδικού, αναλογικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους

Τη μείωση των διοδίων

Τη χρήση των δεικτών για την πορεία οικονομίας στη μεθοδολογία ορισμού της τιμής των διοδίων

Tη θέσπιση ατέλειας για συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες, όπως τα ΑμεΑ

Τη μείωση των σταθμών διοδίων που μπορεί να υπάρχουν στα όρια ενός δήμου

Τη θέσπιση αριθμού δωρεάν ή χαμηλού τιμήματος διελεύσεων για μόνιμους κατοίκους.

Όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης στη Βουλή, το υπουργείο συλλέγει στοιχεία για να πάει «αξιόπιστα και με τεχνοκρατική τεκμηρίωση» σε διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους.

Βέβαια, ο αναπληρωτής υπουργός κατέστησε σαφές ότι η χώρα είναι δεσμευμένη με τις συμβάσεις παραχώρησης και υπάρχει ο κίνδυνος καταβολής τεράστιων ποσών σε ρήτρες και αποζημιώσεις.

Παράλληλα, ωστόσο, έκανε μία δήλωση που μπορεί να «διαβαστεί» ποικιλοτρόπως. «Σε περίπτωση που δεν τελεσφορήσουν οι διαδικασίες», σημείωσε, «έχουμε και εμείς και εσείς και τα κινήματα να κάνουμε άλλου είδους ενέργειες».

Ο κ. Σπίρτζης ζήτησε «λίγη πίστωση χρόνου» και εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η διαπραγμάτευση θα πάει καλά, καθώς «και τα έργα σε αδιέξοδο, με το σύστημα που έχει επιλεγεί».

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «έχουμε χώρα σε αποκλεισμό», κατέκρινε το γεγονός ότι με την αναθεώρηση των συμβάσεων η τιμή των διοδίων ρυθμίζεται μόνο από τους παραχωρησιούχους και έκανε έκκληση «να τερματιστεί ο φαύλος κύκλος» της αύξησης των διοδίων που συνεπάγεται μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, «χωρίς να κινδυνεύσουν οι υπάρχουσες συμβάσεις».

Υπερασπίζεται την ακύρωση του έργου Πάτρα - Πύργος

Νωρίτερα, σε άλλη επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηλείας του ΠΑΣΟΚ, Γιάννη Κουτσούκου για το οδικό έργο Πάτρα - Πύργος, ο κ. Σπίρτζης υπερασπίστηκε την ακύρωση του προηγούμενου διαγωνισμού για το έργο και τη λογική της τμηματικής δημοπράτησης, η οποία, όπως υπογράμμισε, έρχεται να εξυπηρετήσει την ανάγκη υποστήριξης των μικρότερων εταιρειών του τεχνικού κλάδου.

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών τόνισε ότι τα νέα τεύχη θα είναι έτοιμα τους επόμενους δύο μήνες και οι διαγωνισμοί θα ξεκινήσουν στα τέλη Ιουνίου ή στις αρχές Ιουλίου και δεσμεύτηκε ότι δεν θα υπάρξει καμία καθυστέρηση σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, καθώς οι οικονομικές προσφορές θα ανοίξουν όταν εγκριθεί ο φάκελος του μεγάλου έργου από την ΕΕ, κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει τον Νοέμβριο.

Μάλιστα, κατήγγειλε την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά ότι ετοίμασε «ένα στημένο σκηνικό για τη νέα κυβέρνηση, που δεν επέτρεπε στους πρώτους μήνες της διακυβέρνησης» την εκτέλεση διαγωνισμών για έργα, μελέτες και προμήθειες, «πέραν των άλλων στημένων της διαπραγμάτευσης».

Όπως δήλωσε ο κ. Σπίρτζης, ο νόμος 4281 προέβλεπε την ύπαρξη ηλεκτρονικού συστήματος δημοπρατήσεων, καθώς και την έκδοση υπουργικών αποφάσεων και προεδρικών διαταγμάτων, που δεν έχουν εκδοθεί και τα οποία ούτως ή άλλως θα αναθεωρούνταν προκειμένου να εναρμονιστούν με τις νέες κοινοτικές οδηγίες.

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι ο ακυρωθείς διαγωνισμός του έργου Πάτρα - Πύργος διέθετε μελετητική ανωριμότητα, καθώς στα τεύχη δημοπράτησης αναφερόταν ότι οι τεχνικές μελέτες είχαν διαφορετικό καθεστώς έγκρισης, καθώς ορισμένες ήταν εγκεκριμένες, άλλες ήταν εγκεκριμένες με σχόλια του ανεξάρτητου μηχανικού, ενώ ορισμένες τελούσαν υπό έγκριση.

Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, οι οικονομικές προσφορές θα άνοιγαν στα τέλη Οκτωβρίου ή αρχές Νοεμβρίου, ενώ η ένταξη του έργου στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ) θα γινόταν υπό την προϋπόθεση ότι η διαδικασία δεν θα ολοκληρωνόταν προτού γίνει η οριστική έγκριση φακέλου μεγάλου έργου από την ΕΕ.

Όμως για να προχωρούσε αυτό, πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης, θα έπρεπε να συγκροτηθεί η επιτροπή του νέου ΕΣΠΑ, να τρέξουν οι διαδικασίες για το ποια έργα εντάσσονται οριστικά και με την ελπίδα ότι εάν δεν υπήρχε καμία άλλη καθυστέρηση να άνοιγαν οι οικονομικές προσφορές.

Σε σχέση με την κατάτμηση (ή τμηματική δημοπράτηση, όπως είπε ο ίδιος) του έργου, σημείωσε ότι «για εμάς η μάχη των συμφερόντων δεν είναι μάχη μεταξύ δύο εταιρειών, είναι μάχη μεταξύ των μεγάλων και των μικρομεσαίων», μιλώντας μάλιστα για μία «μάχη μεταξύ των ολιγαρχών και του ελληνικού λαού».

Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι από το υπουργείο Υποδομών και τους φορείς του υπάρχουν συμβασιοποιημένα έργα 18,5 δισ. ευρώ στα οποία θα έπρεπε να εργάζεται όλος ο τεχνικός κόσμος και να μην υπάρχει τόση κρίση στον κλάδο.

Έτσι, δικαιολόγησε τη θέση του για τμηματική δημοπράτηση, η οποία έχει στόχο να περάσουν τα έργα και σε μικρότερες εταιρείες. «Η ακύρωση δείχνει την ακύρωση της πολιτικής συσσώρευσης έργων και πλούτου σε λίγους που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια με συνέπεια» είπε ο κ. Σπίρτζης.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πατρών-Πύργου: Σε 3 μήνες η τμηματική δημοπράτηση - Διόδια στην Κάτω Αχαΐα - Τι θα γίνει με τη νότια χάραξη

 

Πηγή:in.gr

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις