Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

ARM: Ετσι θα είναι το μέλλον στο mobile gaming

ARM: Ετσι θα είναι το μέλλον στο mobile gaming

Αυξάνονται κάθε μέρα οι mobile gamers

Η εξέλιξη των κινητών συσκευών με τη συνεχώς αυξανόμενη διαθέσιμη υπολογιστική ισχύ τους έχει ανάγει το κομμάτι του mobile gaming σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον επιχειρηματικό πεδίο δράσης για τις εταιρείες. Σύμφωνα με την εταιρεία Gartner, τα παιχνίδια για κινητές συσκευές είχαν αξία 9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2012, 13 δισεκατομμύρια δολάρια το 2013 και θα φτάσουν στα 17 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος του 2014.

Για το ζήτημα αυτό παραχώρησε συνέντευξη ο Ed Plowman, υπεύθυνος του τμήματος λύσεων αρχιτεκτονικής της ARM, η οποία διαθέτει το 95% της σημερινής αγοράς smartphone και, φυσικά, παίζει ένα σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του hardware.
Σύμφωνα με τον Plowman, «Φτάσαμε στο σημείο που είμαστε στο ίδιο επίπεδο με το PS3 και το Xbox 360, αλλά βρισκόμαστε ακόμα τρία με τέσσερα χρόνια πίσω στον κύκλο εξέλιξης όσον αφορά το hardware».

Η αιτία αυτής της δυσκολίας είναι τόσο με ο περιορισμός στην κατανάλωση ενέργειας, όσο και η δυνατότητα απαγωγής θερμότητας στις μικρότερες συσκευές. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το να βρούμε πως να μεταφέρουμε τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται στις high-end πλατφόρμες παιχνιδιών στο hardware των κινητών συσκευών χωρίς να εκτινάξουμε τα ενεργειακά αποθέματα είναι μία πραγματική πρόκληση. Παραδοσιακά, με τον τρόπο που έχουν αναπτυχθεί τα παιχνίδια για τις πιο απαιτητικές αγορές υπάρχουν πολλές τεχνικές brute-force, συνεπώς παρότι οι επιδόσεις είναι ζήτημα ακόμα και για κάποιον που δουλεύει στα high-end PC, έχει διαφορετικό νόημα για εμάς».


Για τη γενικότερη βελτίωση των επιδόσεων στις κινητές GPU, ο Plowman εξήγησε ότι η ARM εργάζεται σε πολλούς τομείς από τους οποίους μπορεί να βελτιστοποιήσει την απόδοση. «Όταν ξεκινήσαμε να εξερευνούμε το που πάνε τα περιεχόμενα και που ασκείται η μεγαλύτερη πίεση στο εσωτερικό των συστημάτων των mobile συσκευών, βρήκαμε ότι οι εργασίες για τα textures (εικόνες) ήταν σημαντικά δαπανηρές, οπότε αναπτύξαμε το ASTC (Adaptive Scalabel Texture Compession)», ανέφερε ο Ed ως προς την αντικατάσταση της τεχνολογία DirectX Texture Compession που χρησιμοποιείται στα PC, αναδεικνύοντας την προσέγγιση της εταιρείας. Επιπλέον, ανέλυσε τα οφέλη της τεχνολογίας tile-based rendering που επιτρέπει τον ταχύτερο σχεδιασμό γραφικών στην οθόνη, επιλύοντας τους περιορισμούς στο εύρος δεδομένων που υπάρχουν στις κινητές συσκευές.

Όσον αφορά στην ερώτηση για το αν όλα αυτά αφορούν μόνο τις high-end συσκευές, ο Plowman απάντησε ότι «Ο στόχος είναι η ενοποίηση μεταξύ των προϊόντων, προσφέροντας μία λύση για κάθε κομμάτι της αγοράς με την κατά το δυνατόν μεγαλύτερη ομοιομορφία [...]. Η ομοιομορφία μεταξύ όλων κάνει τη μετάβαση ευκολότερη». Ερωτώμενος, δε, για το αν το cloud gaming είναι μία βιώσιμη εναλλακτική, ανέφερε: «Η εμπειρία θα ήταν μεταβλητή επειδή όπως έχουν δομηθεί τα διάφορα δίκτυα, τα δίκτυα μεγάλων παρόχων έχουν δομηθεί για χρήση περιορισμένου χρόνου από διάφορους χρήστες.» Επιπλέον, «εξαιτίας του τρόπου που λειτουργούν τα κοινά video codes, οι συνθετικές εικόνες δε λειτουργούν καλά, καθώς έχουν σχεδιαστεί να εναρμονίζονται με φυσικές εικόνες ενώ με περισσότερα τυχαία στοιχεία, οι πληροφορίες που συνδυάζονται στο ίδιο block με μικρές διαφοροποιήσεις οδηγούν σε "σκουπίδια"».

Το στέλεχος της ARM έδωσε το στίγμα του μέλλοντος για τις mobile GPUs, μιλώντας για τη «δυνατότητα να αξιοποιήσουμε τις επιδόσεις της GPU για άλλα πράγματα, όπως επεξεργασία δεδομένων βίντεο και εικόνας, τεχνολογία σταθεροποίησης, χαρτογράφηση 3D χρησιμοποιώντας δεδομένα κάμερας, καλύτερο εντοπισμό προσώπου και τη δυνατότητα να εμφανίζουμε χάρτες 3D στον πραγματικό κόσμο». Ανέφερε, επίσης, τις πανοπτικές κάμερες και την άνοδο της ανάλυσης 4K ως τις αναπόφευκτες τάσεις της κινητής τεχνολογίας, ενώ εξέφρασε την έκπληξή του για το γεγονός ότι δεν έχει επιτύχει μέχρι στιγμή μία χαμηλού κόστος κονσόλα με Android. 

Τέλος, ως ένα εκ των ιδρυτικών στελεχών του Khronos Group που αφορά στη διάδοση των προτύπων παράλληλου υπολογισμού και γραφικών, ξεκαθάρισε την άποψή του ότι το Open GL ES και τα ανοικτά πρότυπα βοηθούν στην εξισορρόπηση του πεδίου και ωθούν τους πάντες μπροστά. Επιπλέον, υπογράμμισε την υποστήριξη της ARM στο Khronos, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «η ARM είναι απόλυτα υπέρ της προτυποποίησης».

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις