Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

ΕΤΣΙ θα φτάσει το τρένο μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας- ΔΕΙΤΕ το σενάριο που προκρίνεται

ΕΤΣΙ θα φτάσει το τρένο μέχρι το νέο λιμ...
Χριστακόπουλος Θάνος

Προχωράει η μελέτη

Στο υπό δημοπράτηση σιδηροδρομικό έργο από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο εντάσσεται, σύμφωνα με πληροφορίες του thebest.gr και ο σχεδιασμός για την μελέτη υπογειοποίησης της γραμμής μέχρι και το νέο λιμάνι της Πάτρας. Ο ανάδοχος που θα αναλάβει το κομμάτι από το Ρίο μέχρι τον Άγ. Διονύσιο προβλέπεται παραδώσει τη μελέτη και για το υπόλοιπο κομμάτι στην συντομότερη δυνατή προθεσμία και αμέσως μετά, εφόσον εξασφαλιστεί και η απαιτούμενη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το έργο θα δημοπρατηθεί.

Αυτό, σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα μπορούσε να γίνει μέχρι τα τέλη του 2019, αρχές του 2020 κι εντός, περίπου τριετίας από την έναρξη των εργασιών να ολοκληρωθεί η υποδομή. Ο σχεδιασμός του αρμόδιου Υπουργείου περιλαμβάνει την πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι τον Άγιο Ανδρέα ενώ για από εκεί και πέρα έως το νέο λιμάνι φαίνεται να προκρίνεται η επίγεια διέλευση με παρεμβάσεις στην υφιστάμενη γραμμή.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το δεύτερο συνέρια για επίγεια διέλευση μέσα από το Νότιο Πάρκο εγκαταλείπεται. Η γραμμή λοιπόν προβλέπεται να περάσει υπόγεια από την Ακτή Δυμαίων, να αναδυθεί στο ύψος του σημερινού σταθμού του Αγίου Διονυσίου και από εκεί να φτάσει έσω τις Εγκαταστάσεις της Πειραϊκής Πατραϊκής.

Ο σχεδιασμός του Οργανισμού Λιμένος Πατρών για την Π.Π. αναφέρει τη δημιουργία ενός μικρομεσαίου διαμετακομιστικού κέντρου από όπου στην συνέχεια η γραμμή, επίγεια, θα διασχίζει την Ακτή Δυμαίων και θα μπαίνει στο νέο λιμάνι της Πάτρας. Στην παρούσα φάση δεν φαίνεται να προκρίνεται η ιδέα υπέργειας διέλευσης του τρένου αφού εκτιμάται ότι τα τρένα που θα διέρχονται από εκεί θα είναι λίγα, 4-5, και δεν θα δημιουργούν μεγάλο πρόβλημα στην κυκλοφορία.

Από τον Άγ. Ανδρέα και μέχρι την Π.Π. εκτιμά ότι η γραμμή θα γίνει μονή κανονικού εύρους εντός του υφιστάμενου ορίου απαλλοτρίωσης του ΟΣΕ. Στο τμήμα αυτό υπάρχουν και διατηρούνται αρκετές ισόπεδες οδικές διαβάσεις. Είναι απαραίτητη η δημιουργία μιας στάσης σε κατάλληλα επιλεγμένη θέση στο ύψος του επιβατικού λιμένα με πρόβλεψη έργων σύνδεσης και εξυπηρέτησης με τον Νέο λιμάνι (κατασκευή πεζογέφυρας πάνω από την παραλιακή λεωφόρο κ.λ.π.).

Στο τμήμα αυτό υπάρχει η δυνατότητα διακλάδωσης γραμμής για τραμ προς τις νότιες συνοικίες της Πάτρας, το Παμπελοποννησιακό Στάδιο και το ΤΕΙ. Ο αρχικός προϋπολογισμός αυτού του σεναρίου ανέρχεται σε 226 εκ.€..

Ως προς το Εμπορικό τμήματα του νέου λιμανιού της Πάτρας, το οποίο συνδέεται άμεσα με την σιδηροδρομική γραμμή, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Πάτρα ενημέρωσε τον πρόεδρος του ΟΛΠΑ Νίκο Κοντοέ, ότι υπάρχουν σε εξέλιξη συζητήσει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την χρηματοδότηση και την κατασκευή του.

Σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται είτε να υποβληθεί ως αυτοτελές έργο, είτε ως φάκελος ενός μεγάλου έργου μαζί με την σιδηροδρομική γραμμή. Το σίγουρο είναι ότι εκ μέρους του κ. Σπίρτζη εκφράστηκε η πολιτική βούληση της κυβέρνησης το έργο να προχωρήσει το συντομότερο δυνατό.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις