Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Αυτό είναι το αντιρρυπαντικό σκάφος του Κεντρικού Λιμεναρχείου της Πάτρας, που πήγε στον Σαρωνικό – ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ

Αυτό είναι το αντιρρυπαντικό σκάφος του ...
Μακρυγένη Ελευθερία
[email protected]

Το thebest.gr ανέβηκε στο σκάφος

Το αντιρρυπαντικό του Κεντρικού Λιμεναρχείου της Πάτρας  είναι ένα κατάλληλα εξοπλισμένο σκάφος, το οποίο αντιμετωπίζει τις ρυπάνσεις που προκαλούνται στις θάλασσες της ευρύτερης περιοχής και όχι μόνο. Η πιο πρόσφατη επιχείρησή του ήταν στο Σαρωνικό, μετά τη ρύπανση που προκλήθηκε τον Σεπτέμβριο. Εξαμελές πλήρωμα συνέδραμε με το σκάφος στην απορρύπανση των ακτών της  Γλυφάδας και άλλων περιοχών.

Το thebest.gr ανέβηκε στο σκάφος και o Δημήτρης Ζήσης, ο κυβερνήτης και το μέλος του πληρώματος Κώστας Κανελλόπουλος , μας μετέφεραν τα όσα είδαν στον Σαρωνικό αλλά και μας έδωσαν μια «γεύση» από τη λειτουργία των συστημάτων του σκάφους.

Και οι δύο μαζί με άλλους τέσσερις συναδέλφους τους επιχείρησαν από τις 14 μέχρι τις 28 Σεπτεμβρίου και μάζεψαν πάνω από 25 κυβικά πετρελαίου.

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΑΡΩΝΙΚΟ

«Στις παραλίες μάζευαν με τα φτυάρια το μαζούτ. Η ρύπανση ήταν μεγάλης μορφής και για την Ελλάδα νομίζω ήταν κάτι πρωτόγνωρο. Εγώ δεν έχω ξανασυναντήσει άλλη τόσο μεγάλη ρύπανση. Ταλαιπωρηθήκαμε επιχειρησιακά, για την καταπολέμηση της ρύπανσης, αποκτήσαμε ωστόσο μεγάλη εμπειρία πάνω στον συγκεκριμένο τομέα. Η δυσκολία της επιχείρησης ήταν ότι εργαζόμασταν πολλές ώρες συνεχόμενα. Κάθε μέρα βγαίναμε στις 7 το πρωί  και τελειώναμε μετά τις 7 το απόγευμα. Από την ανατολή μέχρι τη δύση του ηλίου για πάνω επί δύο εβδομάδες. Εμείς επιχειρούσαμε ανάλογα με το πού εντόπιζαν ρυπάνσεις. Ο συντονιστής μας έστελνε. Πειραϊκή, όρμος Φαλήρου, Άλιμος και Γλυφάδα. Η επιχείρηση γινόταν σε απόσταση μέχρι και δύο  τρία μέτρα από την ακτή, ανάλογα το βύθισμα. Το σκάφος έχει ενάμιση μέτρο βύθισμα. Εμείς όταν αποδεσμευτήκαμε στην επιφάνεια της θάλασσας δεν υπήρχε τίποτα. Αν έχει μείνει κάτι στο βυθό δεν μπορώ να το γνωρίζω»,  λέει ο κ. Ζήσης.

 

Από αριστερά, Κώστας Κανελλόπουλος και Δημήτρης Ζήσης

Από αριστερά, Κώστας Κανελλόπουλος και Δ...

Από αριστερά, Κώστας Κανελλόπουλος και Δημήτρης Ζήσης

Το σκάφος κατασκευάστηκε το 2005 και το Λιμεναρχείο το παρέλαβε το 2007. «Είναι η τελευταία σειρά αντιρρυπαντικών που έχει παραλάβει το Λιμενικό», προσθέτει.

ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ

Tα συστήματα που διαθέτει το σκάφος είναι αρκετά, μας ενημερώνει ο Κώστας Κανελλόπουλος. Ένα από αυτό το mop. Ελαιόφυλλα κατεβαίνουν στη θάλασσα, περιστρέφονται , συλλέγουν το μαζούτ και γίνεται αποστράγγιση σε δεξαμενές του πλοίου. Αυτό χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον στον Σαρωνικό. Το σκάφος έχει δυνατότητα να συλλέξει 28 τόνους καταλοίπων πετρελαιοειδών. Οι δεξαμενές βρίσκονται αριστερά και δεξιά του πλοίου και διαθέτουν θερμότητα ώστε να μην στερεοποιηθούν τα κατάλοιπα

Ένα άλλο σύστημα καθαρισμού είναι τα ψεκαστικά χημικών διασκορπιστικά. Σε δεξαμενή τοποθετούνται χημικά και τα οποία διασκορπίζονται στη θάλασσα ώστε να διαλυθεί η ρύπανση. Αυτό δεν χρησιμοποιήθηκε στον Σαρωνικό. «Δεν είναι κατάλληλο για το μαζούτ, η ρύπανση χρειάζεται να είναι πιο ελαφριά και φυσικά τα χημικά να είναι οικολογικά» εξηγεί ο κ. Κανελλόπουλος.

Επίσης υπάρχει το γνωστό πλωτό φράγμα, το οποίο «σταματά» την εξάπλωση της ρύπανσης, που κατά κόρον χρησιμοποιήθηκαν στις παραλίες του Σαρωνικού.«Είναι πολύ σημαντικό όπου γίνει η ρύπανση να πέσει το πλωτό φράγμα ώστε να μην εξαπλωθούν τα πετρελαιοειδή».

Tο σκίμερ, χρησιμοποιείται επίσης, σε μεγάλες ρυπάνσεις  με πετρελαιοειδή και ελαιοειδή κατάλοιπα. Το γερανάκι το ρίχνει στη θάλασσα, τα περισυλλέγει και τα μεταφέρει τα κατάλοιπα.

Επίσης υπάρχει το καλάθι που μαζεύει σκουπίδια ενώ το σκάφος διαθέτει πετσέτες, λουκάνικα και άλλο εξοπλισμό που απορροφούν τη ρύπανση.

Ευτυχώς το σκάφος δεν έχει χρειαστεί να επέμβει σε πολλές περιπτώσεις στην Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή. «Σε μεγάλη ρύπανση επιπέδου Σαρωνικού δεν έχει χρειαστεί να επέμβουμε» λέει ο κ. Ζήσης.

Ωστόσο το πλήρωμα με το σκάφος συμμετέχει σε ασκήσεις εντός κι εκτός Ελλάδας. Στο πλαίσιο αυτό έχει φτάσει μέχρι τους Αγίους Σαράντα, στην Αλβανία, το 2008.

«Το αντικείμενό μας είναι εξιδεικευμένο και χρειάζεται να αρέσει  σε κάποιον αυτή η δουλειά και παράλληλα να έχει γνώσεις σχετικά με την απορρύπανση στις θάλασσες όπως και να γνωρίζει τα συστήματα του σκάφους»  υπογραμμίζει ο Κώστας Κανελλόπουλος.

Το σκάφος και οι άλλοι «κρίκοι» του Κεντρικού Λιμεναρχείου της Πάτρας για την αντιρρύπανση

Ο Κεντρικό Λιμενάρχης Πατρών Δημήτρης Κυριακουλόπουλος τονίζει: «Το σκάφος είναι ένα υπερσύγχρονο εργαλείο που διαθέτει το Κεντρικό Λιμεναρχείο της Πάτρας για την αντιμετώπιση ρυπάνσεων. Αυτό είναι ένας κρίκος της αλυσίδας μέτρων και μέσων που διαθέτουμε για να αντιμετωπίσουμε τη θαλάσσια ρύπανση. Εκτός από αυτό το σκάφος υπάρχει και σταθμός του Λιμεναρχείου το οποίο έχει υλικά και μέσα για να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερα περιστατικά. Τα μέσα είναι τα σκίμερ,τα πλωτά φράγματα και ειδικά απορροφητικά υλικά, όπως οι περούκες, Τα λουκάνικα και οι πετσέτες.  Πέρα από αυτά υπάρχει ένα σχέδιο αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης όπου οι παράκτιες εγκαταστάσεις οφείλουν από τον νόμο να έχουν και αυτές υλικά απορρύπανσης και μέσα. Ανάλογα με το πού βρίσκεται η ρύπανση ενεργοποιούμε και αυτά τα περιφερειακά κέντρα. Μάλιστα ανά τακτά χρονικά διαστήματα διεξάγουμε και κοινές ασκήσεις αντιρρύπανσης.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις