Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΣΙΝΕΜΑ

/

Την "Ερωτική Επιθυμία" προβάλλει η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας στις 17/1/2022

Την "Ερωτική Επιθυμία" προβάλλ...

Το πρόγραμμα του Β' Κύκλου προβολών θα συνεχιστεί έως και τις 11 Απριλίου 2022 με εξαιρετικές ταινίες κυρίως πρόσφατης παραγωγής

Με μία εξαιρετική ταινία ξεκινά ο Β! Κύκλος της τρέχουσας περιόδου 2021-2022, της Κινηματογραφικής Λέσχης Πάτρας, τη Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2022 και αυτή είναι η «Ερωτική Επιθυμία – In The Mood for Love– FA YEUNG NIN WAH» σε σενάριο και σκηνοθεσία του Γουόνγκ Καρ Γουάι.

Η ταινία "Ερωτική επιθυμία" θα προβληθεί σε νέα κόπια από επανέκδοση, την Δευτέρα 17/1 στην αίθουσα 7 των Odeon Veso Mare στις 19.00 και στις 21.30.

Παίζουν οι Τόνι Λιούνγκ και Μάγκι Τσενγκ.

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κρίστοφερ Ντόιλ, Μαρκ Λι Πινγκ Μπιν.

Μοντάζ: Γουίλιαμ Τσανγκ.

Μουσική: Μάικλ Γκαλάσο, Σιγκέρου Ουμπεγιάσι

Χώρα:  Χονγκ Κονγκ, Κίνα (Έγχρωμη)

Διάρκεια: 98 λεπτά.  

Διακρίσεις:  46 Βραβεία και 51 Υποψηφιότητες

BAFTA Awards 2001, Υποψήφιο Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας

Argentinean Film Critics Association Awards 2002, Βραβείο Silver Condor καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Asia-Pacific Film Festival 2000, 2 Βραβεία, Φωτογραφίας και Μοντάζ.

British Independent Film Awards 2001, Βραβείο Καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Cannes Film Festival 2000, 2 Βραβεία, Καλύτερος ηθοποιός, Τεχνικό βραβείο.

Chinese Film Media Awards 2001, 3 Βραβεία, Ηθοποιού (άνδρας),Ηθοποιού (γυν.), Φωτογραφίας.

Chlotrudis Awards 2002, 2 Βραβεία, Ταινίας, Φωτογραφίας.

Cinema Writers Circle Awards, Spain 2002, Βραβείο καλύτερης ξένης ταινίας,

César Awards, France 2001, Βραβείο Καλύτερης ξένης ταινίας.

Durban International Film Festival 2001, Βραβείο Καλύτερης γυν. Ηθοποιού.

European Film Awards 2000, Βραβείο Διεθνούς ταινίας.

Faro Island Film Festival 2000, 2 Βραβεία Κοινού, στην Ταινία, στον Ηθοποιό. 

Fotogramas de Plata 2002, Βραβείο Καλύτερης Ξένης ταινίας.

German Film Awards 2001, Βραβείο Καλύτερης Ξένης ταινίας.

Golden Bauhinia Awards 2001, Βραβείο Φωτογραφίας.

Golden Horse Film Festival 2000, 3 Βραβεία, Ηθοποιός (γυν.), Φωτογραφία, Κοστούμια-Μακιγιάζ.  

Grand Prix de l'UCC 2001, Μέγα Βραβείο.

Hong Kong Film Awards 2001, 5 Βραβεία, Ηθοπoιός(άνδρ.), Ηθοποιός (γυν.), Μοντάζ, Σκηνοθεσία, Κοστούμια-Μακιγιάζ.

Hong Kong Film Critics Society Awards 2001, 2 Βραβεία, Σκηνοθεσίας και Merit.

Montréal Festival of New Cinema 2000, Βραβείο ταινίας μυθοπλασίας.

National Society of Film Critics Awards, USA 2002, 2 Βραβεία, Φωτογραφίας και ξενόγλωσσης ταινίας.

New York Film Critics Circle Awards 2001, 2 Βραβεία, Φωτογραφίας και Ξενόγλωσσης ταινίας.

Νew York Film Critics, Online 2001, Βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας

SESC Film Festival, Brazil 2002, 5 Βραβεία, Κοινού: Ξενόγλωσσης ταινίας, Σκηνοθεσίας, Ηθοποιού (γυν.) Κριτών: Ξενόγλωσσης ταινίας και Σκηνοθεσίας.

Turkish Film Critics Association (SIYAD) Awards 2002, Βραβείο Καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Uruguayan Film Critics Association 2001, Βραβείο Καλύτερης ταινίας.

Valdivia International Film Festival 2001, Βραβείο Καλύτερης ταινίας.

Village Voice Film Poll 2001, Βραβείο Φωτογραφίας.

Το κινηματογραφικό ποίημα του Γουόνγκ Καρ-Γουάι. Σε επανέκδοση με νέες ψηφιακές κόπιες.

Ένα αψεγάδιαστο πορτρέτο της θλίψης και της λαχτάρας του έρωτα, το οποίο εξυμνεί όπως καμία άλλη ταινία τις εμμονές που το συνοδεύουν, τη λυτρωτική επίδραση του συναισθηματικού συγχρονισμού και εντέλει τους ψιθύρους αγάπης που θάβονται στο στέρνο δύο αγαπημένων.

Ένα σημαντικό κομμάτι του πόνου που συνοδεύει κάθε μεγάλο χωρισμό αφιερώνεται στο πικρό συναίσθημα της ανεπάρκειας. Της ανασφάλειας, δηλαδή, πως ο εαυτός υπήρξε λιγοστός απέναντι σε ένα πρόσωπο αγαπημένο, στο βλέμμα του οποίου, όμως, δεν αντανακλάται πια το γνώριμο συναίσθημα του πόθου. Η αποξένωση που φέρνει λίγο πριν και μετά τον αποχωρισμό η αγάπη, αλλά και o αιφνιδιαστικός τρόπος με τον οποίο μπορεί να γεννηθεί αμέσως μια νέα, αποθεώνονται στη βραδυφλεγώς ορμητική «Ερωτική Επιθυμία», μέσα από την τυχαία γνωριμία μιας γυναίκας (Μάγκι Τσενγκ) και ενός άντρα (Τόνι Λουνγκ) στο Χονγκ Κονγκ του 1962.

Γείτονες σε διπλανά διαμερίσματα ενός μικροσκοπικού ορόφου, οι δυο τους αποκτούν μια τρυφερή φιλία, η οποία αλλάζει υφή όταν συνειδητοποιήσουν πως οι σύζυγοί τους έχουν σχέση μεταξύ τους. Θα μοιραστούν έτσι και τα πρώτα σκιρτήματα ενός φρέσκου έρωτα, ο οποίος βρίσκεται εγκλωβισμένος εν τη γενέσει. Ο συντηρητισμός της εποχής, ο οποίος αποθαρρύνει τις κοινωνικές συναναστροφές εάν δεν πρόκειται για παντρεμένο ζεύγος, βρίσκει πάτημα στις προσωπικές αναστολές των ηρώων, οι οποίοι υπό το φόβο της έκθεσης επιλέγουν μια μαρτυρική αυτοσυγκράτηση. Εκείνη αποτυπώνεται στη συμπεριφορά και το ντύσιμό τους (τα μαγευτικά όσο και πνιγηρά φορέματα της Τσενγκ την καλύπτουν ως το λαιμό), μέχρι και στην κινησιολογία της κάμερας, η οποία δεν τολμά να μπει στα δωμάτιά τους. Στέκεται στους ασφυκτικούς δια¬δρόμους σαν να κρυφοκοιτάζει, σαν να είναι και εκείνη μία από τους ενοίκους.

Έτσι το επίμονο απωθημένο του ανολοκλήρωτου πυρακτώνει την οθόνη, ωστόσο, δεν είναι μόνο τα «ρομερικών» αποχρώσεων ηθικά διλήμματα που συγκρατούν τους ήρωες. Όσο η ερωτική επιθυμία δεν πραγματώνεται, δεν αποκαθηλώνεται και η αψεγάδιαστη εντύπωση που έχουν ο ένας για τον άλλο οι δυνάμει εραστές. Αυτό τους διαχωρίζει από το έτερο παράνομο ζευγάρι. Έτσι, ψηλαφώντας αυτήν τη μαζοχιστική δυστοκία, ο Γουόνγκ Καρ-Βάι εξυμνεί τις εμμονές του έρωτα, τη λυτρωτική επίδραση του συναισθηματικού συγχρονισμού και εντέλει τους ψιθύρους αγάπης που θάβονται στο στέρνο δύο αγαπημένων. - Γιάννης Καντέας-Παπαδόπουλος

Χονγκ Κονγκ, 1962. Το μεγάλο ρεύμα που θέλει νέους ανθρώπους να δραπετεύουν από την Κομμουνιστική Σαγκάη στο δυτικοκρατούμενο Χονγκ Κονγκ για μια καινούργια ζωή, δημιουργεί μία απότομη πληθυσμιακή αύξηση: νεοφερμένοι κάτοικοι καταλήγουν να νοικιάζουν ένα δωμάτιο στα διαμερίσματα ντόπιων οικογενειών, πολυκατοικίες μετατρέπονται σε πολύβουες κοινότητες. Κάπως έτσι, ο κύριος Γουάν, ένας νεαρός δημοσιογράφος, και η κυρία Τσαν, μία όμορφη γραμματέας σε ναυτιλιακή εταιρία, παντρεμένοι και οι δυο, μετακομίζουν σε διπλανά διαμερίσματα. Τυχαίες συναντήσεις στους διαδρόμους, ευγενικές καλημέρες στις εξώπορτες, σιωπηλές καληνύχτες στις σκάλες του μαγειρείου της γειτονιάς, όπου καταφεύγουν τα βαριεστημένα βράδια που η γυναίκα του κυρίου Γουάν θα αργήσει και πάλι στη δουλειά κι ο άντρας της κυρίας Τσαν έχει φύγει για ένα ακόμα επαγγελματικό ταξίδι.

Σύντομα θα ανακαλύψουν ότι όλα αυτά είναι μία πρόφαση: οι σύζυγοί τους έχουν γίνει εραστές. Οι τυχαίες συναντήσεις θα μετατραπούν σε ανάγκη συντροφικότητας. Τρώνε μαζί, μοιράζονται την προδοσία, προσπαθούν να φανταστούν πώς άρχισαν όλα, καταλήγουν, κάθε βράδυ, να αποχαιρετιούνται στην εξώπορτα της πολυκατοικίας και να ανεβαίνουν ξεχωριστά. Μη δώσουν αφορμή για σχόλια. Αλλωστε, κουβαλούν μία άλλη ηθική: «δε θα γίνουν ποτέ σαν εκείνους». Δε θα γίνουν ποτέ εραστές. Θα παραμείνουν ανομολόγητα ερωτευμένοι. Γιατί η επιθυμία έχει τον τρόπο να βρίσκει το δρόμο από τα βουβά βλέμματα στην καρδιά. Και να τη ραγίζει.

Κι ο Γουόνγκ Καρ-Γουάι έχει τον τρόπο να ραγίσει και τις δικές μας. Κατασκευάζοντας ένα κινηματογραφικό ποίημα, απαράμιλλης ονειρικής ομορφιάς, για να μιλήσει για τον έρωτα, την απώλεια, την αβάσταχτη μοναχικότητα σε μια πυκνοκατοικημένη μητρόπολη. Την σπαραχτική μοναξιά σε έναν προδομένο γάμο. Η αφήγησή του ελειπτική, εύθραυστη, παίζει συνεχώς με την αλήθεια και τη φαντασίωση, την πραγματικότητα και το μυθιστόρημα (οι δυο ερωτευμένοι δουλεύουν μαζί το βιβλίο του κύριου Γουάν, ή κάνουν πρόβα σκηνές που αντιμετωπίζουν τους μοιχούς συντρόφους τους). Τη ζωή και το σινεμά. Η ερωτική τους ιστορία εξελίσσεται στα όρια της αβεβαιότητας, φιλτράρεται μέσα από την υποκειμενική μνήμη, αποστάζεται από τη θλίψη -αλλά και την εξιδανίκευση- του ανικανοποίητου. Την ανεξίτηλη ουλή όσων παραμένουν ανείπωτα.

Γιατί κανείς δεν θα μιλήσει. Μόνο το ίδιο το σινεμά. Ο Καρ-Γουάι θα στήσει κάδρα που οι στενοί, κοινόχρηστοι διάδρομοι, τα πνιγερά δωμάτια και τα υπόγεια καπηλειά αντηχούν τον εγκλωβισμό των ηρώων του. Η δημόσια ζωή τους και ο κρυφός, καταπιεσμένος τους εαυτός, επικοινωνούνται συνεχώς από διχοτομημένα πλάνα - στέκονται πλάτη με πλάτη σε τοίχους ή κλειστές πόρτες που τους χωρίζουν, κοιτούν μελαγχολικά έξω από παράθυρα που τους κρατούν αδιέξοδα μόνους. Μέσα από μοτίβα slow motion επανάληψης, ο Καρ-Γουάι υπνωτίζει τη δράση, συλλαμβάνοντας μία μονότονη καθημερινότητα - μία καθημερινότητα που μόνο ο έρωτας μπορεί λυτρωτικά να διαταράξει (για αυτό και κάθε φορά που συναντιούνται, η ταχύτητα στο φιλμ ανεπαίσθητα αλλάζει). Η κάμερα άλλοτε λειτουργεί ως ένας ακόμα αδιάκριτος γείτονας που κοιτά από την κλειδαρότρυπα και κρυφακούει τηλεφωνήματα, άλλοτε παραμένει απόμακρη για να συλλάβει με βάθος πεδίου τις μαγικές στιγμές στη νυχτερινή βροχή, τον περισσότερο φιλμικό χρόνο όμως παραμένει στα πρόσωπά τους. Στα μάτια, τα χείλη, το δέρμα - όλα νοτισμένα από προσμονή. Δύο μόνο κοντινά σε δάχτυλα που ενώνονται, χέρια που χωρίζουν. Μία μόνο κλεφτή ματιά στο κεφάλι της που θα αφεθεί μελαγχολικά στον ώμο του, μέσα σ' ένα ταξί.

Αψεγάδιαση ομορφιά πλημμυρίζει την ταινία.

...

Τα πλάνα αρχείου με τα οποία ολοκληρώνεται η ταινία δεν είναι τυχαία. Η πολιτική αλληγορία για την ανεκπλήρωτη υπόσχεση της Δύσης που κουβαλούσε το Χονγκ Κονγκ στα 60ς, πλαισιώνει κοινωνικά και την ερωτική επιθυμία που δεν μετουσιώνεται. Ολα είναι παροδικά, σ' ένα κυριολεκτικό και συμβολικό τράνζιτ. Ολοι μετακομίζουν, όλοι αποχωρούν. Κι όμως, το σύντομο δεν ήταν εφήμερο. Το μοναχικό συντροφεύτηκε. Η καρδιά χτύπησε και το θυμάται. Το μυστικό κρατήθηκε αγνό, αμόλυντο, ολόκληρο - στα ιερά ερείπια της Ιστορίας. Κι αφήνει ερείπια κι εμάς, κάθε φορά, με το που πέφτουν οι τίτλοι τέλους. - Πόλυ Λυκούργου

Wong Kar-wai

Σεναριογράφος, Σκηνοθέτης και Παραγωγός, γεννήθηκε το 1956 στη Σανγκάη, Κίνα. Κινηματογραφεί στο Χονγκ Κονγκ και είναι διεθνώς αναγνωρισμένος δημιουργός, για το μοναδικό στυλ και συναίσθημα στη δουλειά του.

Φιλμογραφία:  Tong Wars (TV Series) (announced), Blossoms (TV Series) (rumored) (completed), 2013 The Grandmaster, 2012 Déjà Vu (Short), 2012 Déjà Vu: The Making of (Video documentary short), 2011/II Mask (Short), 2007 Lancôme: Hypnôse Parfum Femme (TV Short), 2007 Lancôme: Hypnôse Parfum Homme (TV Short), 2007 Midnight Poison (TV Short), 2007 There's Only One Sun (Short), 2007 Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et que le film commence (segment "I Travelled 9000 km To Give It To You"), 2007 Οι νύχτες μου μακριά σου, 2005 Dior: Capture Totale (Video short), 2004 Eros (segment "The Hand"), 2004 2046, 2003 The Hire (Short) (segment "The Follow"), 2002 La rencontre (TV Short), 2002 Six Days (Video short), 2001 @ in the Mood for Love (Video documentary), 2001 Dans la ville (TV Short), 2001 Η παρακολούθηση (Short) (as WKW), 2000 Hua yang de nian hua (Short), 2000 Un matin partout dans le monde (TV Short), 2000 Ερωτική επιθυμία, 1998 Motorola (Short), 1997 Ευτυχισμένοι μαζί, 1996 wkw/tk/1996@7'55''hk.net (Short), 1995 Έκπτωτοι Άγγελοι, 1994 Ο περιπλανώμενος ξιφομάχος, 1994 Chungking Express, 1993 The King of Ads, Part 2 (Documentary) (segment director), 1990 Οι Άγριες Μέρες Μας, 1988 Καθώς κυλούν τα δακρυά μας.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΤΟΥ Β’ ΚΥΚΛΟΥ

Το Πρόγραμμα Προβολών της Κινηματογραφικής Λέσχης Πάτρας στα Odeon Veso Mare για το Β! Κύκλο της τρέχουσας περιόδου 2021-22, δηλαδή από τον Ιανουάριο μέχρι το Πάσχα, αποτελείται από 13 εξαιρετικές ταινίες (μαζί με μία ταινία της οποίας η προβολή μετατοπίστηκε από τον Α! Κύκλο & τις 3.1.2022 στον Β! Κύκλο στις 24.2.2022) τις οποίες προτείνουμε να τις δούμε όλες, τηρώντας βέβαια όλα τα μέτρα και την προσοχή ώστε να παραμένουμε ασφαλείς και υγιείς, αναφέρει η ανακοίνωση της Κινηματογραφικής Λέσχης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2021-2022 - B! ΚΥΚΛΟΣ

1.            17.1.2022             Ερωτική επιθυμία            Γουόνγκ Καρ Γουάι         2000       Χονγκ Κονγκ

2.            24.1.2022             200 Μέτρα          Αμίν Ναϊφέ        2020       Παλαιστίνη

3.            31.1.2022             Μετά την αγάπη              Αλέμ Καν             2020       Ηνωμένο Βασίλειο

                                Β! ΟΜΑΔΑ                         

4.            7.2.2022               Quo Vadis, Aida?              Τζασμίλα Ζμπάνιτς          2020       Βοσνία-Ερζεγοβίνη

5.            14.2.2022             Μικρή μαμά                      Σελίν Σιαμά        2021       Γαλλία

6.            21.2.2022             Αντίο, ηλίθιοι                    Αλμπέρ Ντιποντέλ          2020       Γαλλία

6a.          24.2.2022             Τα σκυλιά δεν φοράνε παντελόναι                                        

7.            28.2.2022             Παπίσα                                Mounia Meddour            2019       Γαλλία

                                Γ! ΟΜΑΔΑ                          

8.            7.3.2022               Ατυχές πήδημα ή παλαβό πορνό              Ράντου Ζούντε 2021       Ρουμανία  

9.            14.3.2022             Ιστορίες της τύχης και της φαντασίας    Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι          2021       Ιαπωνία

10.          21.3.2022             Το ταξίδι              Αμάντα Κέρνελ                2020       Σουηδία

11.          28.3.2022             Εγκλωβισμένος                 Γιαρόν Σανί        2019       Ισραήλ

12.          4.4.2022               Εξόριστος            Βισάρ Μορίνα  2020       Γερμανία

13.          11.4.2022             Φυσικό Φως       Ντένες Νάζι       2021       Ουγγαρία.

Ο αριθμός των προβολών κάθε Δευτέρα στο “Odeon Veso Mare” θα είναι δύο τις ώρες 19.00 και 21.30.

ΚΑΡΤΕΣ ΜΕΛΟΥΣ Β! ΚΥΚΛΟΥ - ΤΙΜΕΣ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ

Φοιτητική (13 ταινίες, 14 μαζί με τη μεταφορά)  35,0 €

Κανονική (13 ταινίες, 14 μαζί με τη μεταφορά) 40,0 €

ΤIMH ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ/ ΠΡΟΒΟΛΗ    6,0 €.

 Προσφέρεται η δυνατότητα απόκτησης κάρτας μικρής για 3-6 ταινίες ως εξής:  

 ΚΑΡΤΑ ΜΙΚΡΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ

Α! Ομάδα - 3 πρώτες ταινίες Ιανουαρίου  (Νο. 1-3)  μηνιαία συνδρομή 13 ευρώ

Β! Ομάδα - 4 (5) επόμενες ταινίες Φεβρουαρίου  (Νο. 4-7)  μηνιαία συνδρομή 15 ευρώ

Γ! Ομάδα - 6 τελευταίες ταινίες Μάρτη-Απρίλη (Νο.8-13) μηνιαία συνδρομή 20 ευρώ.

Στην Β! Ομάδα περιλαμβάνεται και η ταινία «Τα σκυλιά δε φοράνε παντελόνια» η οποία μεταφέρθηκε από τον Α! Κύκλο στον Β! Κύκλο και θα προβληθεί την Πέμπτη 24.2.2022 τις ίδιες ώρες.  Την ταινία μπορούν να παρακολουθήσουν οι  κάρτες διάρκειας ως εξής:

-ετήσια κάρτα (άσπρη κάρτα),

-6μηνη κάρτα Α! κύκλου (η κόκκινη κάρτα θα ισχύσει για αυτή την ταινία μόνο),

-μηνιαία κάρτα Γ! Ομάδας Α! Κύκλου (η πράσινη κάρτα θα ισχύσει για αυτή την ταινία μόνο),

- νέα κάρτα διάρκειας Β! Κύκλου και

-νέα μηνιαία κάρτα για τη Β! Ομάδα του Β! Κύκλου.  

Προσερχόμαστε με μάσκα. Στην είσοδο ελέγχεται: η κάρτα διάρκειας ή το εισιτήριο, το πιστ/κό εμβολιασμού/νόσησης ή rapid test και ταυτοπροσωπία (ταυτότητα, διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης).

*Εκ των υποστηρικτών επικοινωνίας των προβολών της Κινηματογραφικής Λέσχης είναι και το thebest.gr.

Σκηνή από το φιλμ "200 Μέτρα" ...

Σκηνή από το φιλμ "200 Μέτρα" από την Παλαιστίνη.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture