Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Τουριστική ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα με...

ΑΡΘΡΟ

Τουριστική ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα με σύγχρονα μέσα και νέο πνεύμα

Άρθρο του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη στο thebest.gr

TOURISM RESTART
/

Από την πρώτη στιγμή εκδήλωσης της πανδημίας η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στάθηκε δίπλα στις δομές υγείας, στην κοινωνία, αλλά και στην επιχειρηματική κοινότητα με οικονομικούς πόρους και δράσεις.

Ο τουρισμός, μεταξύ των τομέων οικονομικής δράσης της περιοχής μας και μάλιστα μεταξύ αυτών που μπορούν να αναπτυχθούν πολύ πιο έντονα το επόμενο διάστημα, ήταν και παραμένει βασική μας προτεραιότητα.

Για τον λόγο αυτό, βρισκόμαστε δίπλα στις τουριστικές επιχειρήσεις για να αναζητήσουμε λύσεις και να στηρίξουμε με τις δράσεις μας την επιχειρηματικότητα, τους επαγγελματίες και τους εργαζόμενους του κλάδου. Να αναζητήσουμε διεξόδους που θα αμβλύνουν τις αρνητικές επιπτώσεις, αξιολογώντας τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Στο πλαίσιο αυτό δίνουμε βαρύτητα στην εξωστρέφεια με στόχο να κάνουμε γνωστή τη Δυτική Ελλάδα ως διακριτό τουριστικό προορισμό. Ενδεικτικά αναφέρω το αφιέρωμα που φιλοξένησε η ομογενειακή εφημερίδα «Εθνικός Κήρυκας» της Αμερικής προβάλλοντας σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος στην Αχαΐα, την Αιτωλοακαρνανία και την Ηλεία, στην ένθετη περιοδική έκδοση με τίτλο «Gateway to Greece». Παράλληλα προβάλλουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής με στόχο να γίνει γνωστή η Δυτική Ελλάδα σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι του εσωτερικού τουρισμού.

Η απόφασή μας να τριπλασιάσουμε τους πόρους για την τουριστική προβολή της Δυτικής Ελλάδας, προφανώς αποδεικνύει τη βαρύτητα που αποδίδουμε στον τουρισμό και ιδιαίτερα στον τουρισμό της «νέας εποχής», δηλαδή σε έναν τουρισμό που εκλαμβάνεται ως ολοκληρωμένη εμπειρία και απευθύνεται σε επισκέπτες ποιότητας από το εξωτερικό που θα έχουν τη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών, από τον κλασικό θερινό τουρισμό μέχρι τον ποδηλατικό ή τον προσκυνηματικό τουρισμό.

Επιπλέον όμως, πιστεύουμε ακράδαντα πως η Δυτική Ελλάδα μπορεί να αντλήσει ένα πολύ μεγάλο μέρος του εσωτερικού τουρισμού. Μπορεί να γίνει ένας κορυφαίος προορισμός για τους Έλληνες. Γιατί μπορούν να φτάσουν εδώ με άνεση και με ασφάλεια. Γιατί μπορούν να έχουν πολλές και ποικίλες επιλογές τοπίων και τιμών. Γιατί είμαστε μία περιοχή φιλική στους ανθρώπους, στα παιδιά, στα ζώα. Και μία περιοχή που  ξέρει ότι η τουριστική ανάπτυξη πρέπει να συμβαδίζει με την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.

Έτσι, έχουμε προσαρμόσει το Σχέδιο Δράσης Τουριστικής Προβολής, διαμορφώνοντας μια ολοκληρωμένη προσέγγιση προώθησης του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, μέσω του σχεδιασμού συγκεκριμένης επικοινωνιακής στρατηγικής χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα εργαλεία marketing τα οποία συνδράμουν στη δημιουργία μιας ιδιαίτερης τουριστικής ταυτότητας και ανάδειξης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ευρύτερης περιοχής.

Το σχέδιο μας έρχεται ως συνέχεια των δράσεων που υλοποιήθηκαν το προηγούμενο έτος και οι βασικοί του άξονες είναι οι εξής:

 «Άνοιγμα» στις αγορές των Βαλκανίων και της βόρειας Ευρώπης.

 Ψηφιακές διαφημιστικές εκστρατείες με στόχευση την αγορά της Ελλάδας και του εξωτερικού.

 Υλοποίηση εικονικών ταξιδιών εξοικείωσης σε τουριστικούς επαγγελματίες του εξωτερικού.

 Ψηφιοποίηση και προβολή του πολιτιστικού προϊόντος και του μοναδικού οικοσυστήματος της Περιφέρειας.

 Δημιουργία συνεργατικής διαδικτυακής πλατφόρμας Golden Visa Support που θα καταστήσει την Περιφέρεια ως μέσο αναφοράς ιδανικού τόπου διαμονής και επενδύσεων.

Επίσης αξιοποιούμε τα σύγχρονα εργαλεία και μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το «Promoting Area Attractiveness through Hiking and Introducing a Different Touristic Approach» - P.A.T.H., εφοδιάζουμε την Δυτική Ελλάδα με εφαρμογές χρήσιμες στον επισκέπτη.  Μέσω του προγράμματος δημιουργούμε θεματικές διαδρομές και έναν ψηφιακός «ξεναγός». Χρησιμοποιώντας σημάνσεις QR code, για δραστικούς χάρτες και εφαρμογές κάθε επισκέπτης ξεχωριστά μπορεί να περιηγηθεί στις επιλεγμένες διαδρομές (self-¬guidingtourism). Το υλικό πρόκειται να ενισχυθεί από την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης πολυμεσικής διαδικτυακής πλατφόρμας που θα επιτρέπει στους τελικούς χρήστες να προγραμματίσουν την επίσκεψή τους ανάλογα με τις ανάγκες τους, να αποκτούν πρόσβαση σε άγνωστες πληροφορίες σχετικά με τις διαδρομές, αλλά και να καταγράφουν την προσωπική τους εμπειρία.

Και βέβαια, δεν σταματάμε να αναζητούμε νέους δρόμους, θέλοντας να αναδείξουμε την περιοχή μας ως ένα σύνολο εμπειριών που «αγγίζει» όλες τις αισθήσεις.

 

* Η κεντρική φωτογραφία του Πατρινού ηλιοβασιλέματος είναι του Χάρη Πομώνη

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr