Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Κορωνοϊός Νάσος Νασόπουλος Πόλεμος στην Ουκρανία Θάνατος τριών παιδιών στην Πάτρα Πανελλήνιες 2022 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ
Γιώργος Κοτρώνης: Η πανδημία οδήγησε στο...

Γιώργος Κοτρώνης: Η πανδημία οδήγησε στον ψηφιακό ανασχηματισμό της εκπαίδευσης

Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Ο ιδιοκτήτης των "Εκπαιδευτηρίων Πάνου", μιλάει στην ειδική έκδοση του TheBest για την επόμενη μέρα στη Δυτική Ελλάδα

Η πανδημία έχει επιφέρει αλλαγές τόσο στην αγορά, όσο και στους περισσότερους τομείς της ζωής. Στον δικό σας τομέα άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο με την τηλεκπαίδευση. Πώς επηρέασε τον δικό σας εκπαιδευτικό οργανισμό;

Η εποχή που διανύουμε είναι μια εποχή που συντελούνται τεράστιες αλλαγές, φαινόμενο που θα συνεχίσει και στο μέλλον. Η δύναμη κάθε οργανισμού, αλλά και του ατόμου, βρίσκεται στη δυνατότητά του να αντιλαμβάνεται αυτές τις αλλαγές, να τις αξιολογεί και να προσαρμόζει τη λειτουργία και στοχοθεσία του. Η πανδημία πέρα από το κόστος σε ανθρώπινες ζωές και την επακόλουθη οικονομική αβεβαιότητα, επέφερε ταυτόχρονα σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που επικοινωνούμε, που εργαζόμαστε και που εκπαιδευόμαστε. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν αποτελεί καινοτομία της εποχής του κορωνοϊού. Ωστόσο, η υιοθέτηση της από την πλειονότητα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων λόγω της πανδημίας καθιστά απαραίτητη την ευκολία στην πρόσβαση και την αποτελεσματικότητα των νέων αυτών μέσων. Όσον αφορά τη λειτουργία των Εκπαιδευτηρίων η «σύγχρονη» τηλεκπαίδευση έγινε, κατά την εμφάνιση της πανδημίας, ένας νέος τρόπος διδασκαλίας, καθώς η «ασύγχρονη» προϋπήρχε και είχε ενσωματωθεί στη λειτουργία των σχολείων μας πολύ νωρίτερα. Με βάση την εμπειρία μας από την προηγούμενη σχολική χρονιά, προσαρμοστήκαμε άμεσα στις επιταγές των καιρών και καλύψαμε την ανάγκη των μαθητών μας για πλήρη πρόσβαση στην εκπαίδευση ακόμα και κάτω από αυτές τις ιδιάζουσες συνθήκες. Χρειάστηκε άπαντες να διαθέσουμε όλες μας τις δυνάμεις, ψυχικές, νοητικές και σωματικές ώστε να στηρίξουμε τους μαθητές μας στη δύσκολη και ιδιόμορφη αυτή περίοδο. Θεωρώ ότι όλα λειτούργησαν εξαιρετικά, κάτι που οφείλεται τόσο στους εκπαιδευτικούς μας, όσο και στο υπόλοιπο προσωπικό μας (γραμματείες, ΙΤ, κ.τ.λ.) των οποίων η συνδρομή στο έργο των εκπαιδευτικών ήταν καταλυτική.

Παρά τις δυσκολίες θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως ευκαιρία;

Όπως ανέφερα ο ρυθμός που συντελούνται οι αλλαγές είναι πολύ γρήγορος και αυτό που σήμερα αξιοποιήθηκε από ανάγκη, αύριο θα είναι μια αυτονόητη λειτουργία. Η πρόσβαση όλων μας, αλλά κυρίως των παιδιών μας σε αναγνωρισμένα πανεπιστήμια πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας τους θα είναι μια από τις επιλογές που θα έχουν για την εκπαίδευση ή την μετεκπαίδευσή τους. Δείτε μόνο πόσα διαδικτυακά σεμινάρια ή μεταπτυχιακά προγράμματα εξ αποστάσεως προσφέρονται ήδη παγκοσμίως. Συμπερασματικά θεωρώ ότι αν αφήσει κάτι θετικό αυτή η υγειονομική κρίση στον χώρο της εκπαίδευσης θα είναι ο ψηφιακός ανασχηματισμός της και η δραστική εξοικείωσή μας με τις νέες τεχνολογίες και με τον τρόπο που αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, καθώς και στον τομέα της Δια Βίου Μάθησης και Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης.

Τι θεωρείτε ότι πρέπει να κάνουν οι πληττόμενες επιχειρήσεις για να μείνουν όρθιες; Υπάρχουν κάποιες καλές πρακτικές;

Το ένστικτο της επιβίωσης οδηγεί ανθρώπους και επιχειρήσεις να ανακαλύψουν νέους τρόπους λειτουργίας. Η εξοικονόμηση πόρων είναι μια κουλτούρα που καλλιεργείται σε περιόδους κρίσης. Η δυναμική ωστόσο που αναπτύσσεται μέσω της λειτουργίας εξοικονόμησης θα αποτελέσει εφόδιο στο μέλλον που η οικονομία θα ανακάμψει και θα είναι βασικό στοιχείο όχι μόνο για την επιβίωσή τους αλλά και για την περαιτέρω ανάπτυξη τους.

Την επομένη της πανδημίας, σε ποιους κλάδους της οικονομίας πρέπει να δοθεί το βάρος της ανάπτυξης;

Θεωρώ ότι θα πρέπει να στηριχτούν τόσο οι εταιρίες του τουριστικού τομέα, όσο και οι εταιρίες του πρωτογενούς τομέα. Κυρίως όμως θα πρέπει να δουλέψουμε, ώστε, από τη συνεργασία των δύο αυτών πυλώνων της οικονομίας να προκύψουν υπεραξίες. Η ουσιαστική στήριξη της τοπικής παραγωγής (με όποια μορφή κι αν δοθεί) θα προσθέσει άμεσα θέσεις εργασίας που θα οδηγήσει στην έξοδο από την κρίση νωρίτερα. Απαιτείται, ωστόσο, εκσυγχρονισμός των τρόπων και μέσων παραγωγής, πράγμα που σημαίνει ότι ακρογωνιαίος λίθος αποτελεί η ενεργητική επένδυση στην εκπαίδευση. Επενδύοντας στην εκπαίδευση, με όλο το απελευθερωτικό φορτίο που αυτή φέρει, μπορούμε να αναπτύξουμε την ικανότητα και τα μέσα να προσαρμοζόμαστε στο ούτως ή άλλως συνεχόμενα μεταβαλλόμενο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον.

Η εταιρεία με μια ματιά

Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου, ιδρύθηκαν το 2007 και στη Ναύπακτο, σε υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις 5.000 τ.μ., με πρότυπες αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια, γήπεδα, πισίνα, τραπεζαρία και παιδότοπο. Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνονται μαθήματα και δράσεις, όπως η εκπαιδευτική ρομποτική, το εργαστήριο σεισμολογίας και το εργαστήριο μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ενώ οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να αποτελέσουν μέλη των εκπαιδευτηρίων από το νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr