Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Το μπακάλικο του Θανάση και η στήριξη της τοπικής αγοράς

Το μπακάλικο του Θανάση και η στήριξη τη...

Ας χρησιμοποιήσουμε τα ίδια "όπλα" με την Coca-Cola

Είπα σήμερα να ασχοληθώ με την αποθήκη του μαγαζιού μου, εν όψει του χειμώνα που έρχεται ώστε να δω τι έχω και τι χρειάζεται να παραγγείλω, υπολογίζοντας βέβαια την οικονομική κρίση που υπάρχει. Έφτιαξα λοιπόν μια λίστα προμηθειών και πήρα τηλέφωνο τους προμηθευτές μου.

Εδώ πρέπει να σας πω ότι προτεραιότητα δίνω στις επιχειρήσεις της περιοχής, γιατί έτσι το χρήμα κυκλοφορεί στην δική μας αγορά, και ένα μέρος από αυτό γυρίζει και σε μένα από τους πελάτες μου. Το να στηρίζω τις ντόπιες επιχειρήσεις δεν το κάνω μόνο για τις προμήθειες του μαγαζιού, αλλά και σε όλα τα ψώνια της οικογένειας.

Ακούω από πολλούς ότι τα ρούχα και τα παπούτσια τους άλλα και πολλά άλλα, ψωνίζουν από την Αθήνα. Δηλαδή δεν δίνουν χρήμα στην τοπική αγορά, αλλά έχουν την απαίτηση να παίρνουν χρήμα από την τοπική αγορά. Το θεωρώ απολύτως παράλογο και αντιαναπτυξιακό. Εκεί λοιπόν που σκεπτόμουν όλα αυτά, μπήκε στο μαγαζί μου ένας κύριος. Σηκώθηκα πρόθυμος να τον εξυπηρετήσω.

«Καλημέρα σας» μου λέει.

«Καλημέρα» λέω και εγώ.

Ήταν από μια διαφημιστική εταιρία και άρχισε να μου λέει για ένα διαφημιστικό πρόγραμμα φθηνό σχετικά, που θα προωθούσε την δουλειά μου.

- Ρε παιδάκι μου, εγώ τι να διαφημίσω, ένα μπακάλικο έχω, να προσθέσω και άλλα έξοδα?

- Κύριε, η διαφήμιση δεν είναι ένα περιττό έξοδο. Μα ειναι εργαλείο της κάθε δουλειάς.

Και γυρίζει και μου λέει «Την Coca-Cola την ξέρετε? Έχει ανάγκη η Coca-Cola να κάνει διαφήμιση? Και όμως, η Coca-Cola το 60% των έσοδο της το δαπανά στην διαφήμιση, επιστρέφοντας έτσι ένα μεγάλο ποσών στους καταναλωτές της και δίνοντας δουλειά σε παρά πολύ κόσμο.»

Τα έχασα, άκου 60% των εσόδων σε διαφήμιση.

Ο τύπος συνέχιζε «Δεν βλέπετε κύριε, ότι όλες οι αλυσίδες τροφίμων μας βομβαρδίζουν καθημερινά με διαφήμιση, με προσφορές – εκπτώσεις – δώρα! Γιατί το κάνουν? Για να πετούν τα λεφτά? Ασφαλώς όχι, απλός ξέρουν πολύ καλά ότι έτσι θα προκαλέσουν πελάτες. Ακόμα και σήμερα που ο καθένας μετρά πολύ τις αγορές του, ενημερώνεται, ψάχνει και αποφασίζει τι θέλει σύμφωνα με τις δυνατότητες του.»

Άρχισε σιγά-σιγά να με πείθει.

- Ωραία, του λέω και εγώ, τι διαφήμιση θα μπορούσα να κάνω για το μπακάλικο μου?

- Έχεις σίγουρα κάποια πράγματα που και καλή ποιότητα έχουν και σε πολύ καλή τιμή. Θα βάλουμε λοιπόν μια διαφήμιση που θα ενημερώσουμε τον κόσμο για αυτά τα πράγματα..

Σκεφτόμενος και αυτό που σας έλεγα προηγουμένως σχετικά με την στήριξη της ντόπιας αγοράς, των ρωτώ « Και δεν μου λες, μπορούμε στην διαφήμιση να βάλουμε και ότι τα προϊόντα μας είναι από την ντόπια αγορά, και ότι με αυτό το τρόπο στηρίζουμε την περιοχή μας?»

-Ασφαλώς, μου λέει, και είναι ένα πολύ καλό σύνθημα και έτσι πρέπει να σκεπτόμαστε όλοι μας. Αλλά μερικοί δεν το καταλαβαίνουν. Να, για παράδειγμα, πριν έρθω σε σένα μιλούσα με μια κυρία που έχει κατάστημα καλλυντικών. Με το που μπήκα και άρχισα να την ενημερώνω, με διέκοψε με την εξής φράση: «Καλά, κατάλαβα, ήρθες να πάρεις μεροκάματο από μένα.»

«Φυσικά» της απάντησα και εγώ με το ανάλογο ύφος. «Εσείς, δεν παίρνετε μεροκάματο από τους ντόπιους? Ασφαλώς και παίρνετε, αλλά προτιμάτε να δίνετε μεροκάματο σε ξένους. Για αυτό μην εκπλαγείτε αν σε λίγο θα πάψουν να σας δίνουν μεροκάματο οι ντόπιοι όπως και εσείς δεν δώσατε μεροκάματο σε μένα.»

Την χαιρέτισα ευγενικά φουρκισμένος όπως ήμουν και έφυγα μη περιμένοντας την απάντηση της.

Λοιπόν ξέρετε κάτι? Τον συμπάθησα γιατί κατάλαβα ότι δεν είμαι μόνο εγώ που έχω την άποψη ότι πρέπει να στηρίζουμε την ντόπια οικονομία και εν εκτάσει  την ελληνική οικονομία. Και όχι να γινόμαστε σαν τους ιθαγενείς της Αφρικής που έπαιρναν τις περιούσιες τους μοιράζοντας τους καθρεφτάκια και χάνδρες. Φαίνεται ότι πολλοί δεν έχουν καταλάβει τα συμφέροντα τους και ξεπουλιούνται για καθρεφτάκια και χάνδρες εισαγωγής.

Χαιρέτισα τον φίλο μου, γιατί γίναμε φίλοι στο τέλος, του ευχήθηκα καλή επιτυχία και κατάλαβα ότι στην δουλειά του καθενός υπάρχουν εργαλεία που δεν τους έχουμε δώσει σημασία. Εργαλεία που οι ξένοι τα ξέρουν και μας βομβαρδίζουν διαρκώς, κάνοντας μας πλύση εγκεφάλου.

Ε όχι λοιπόν, φτάνει, θα χρησιμοποιούμε και εμείς τα εργαλεία που έχουμε για να ενημερώνουμε τον κόσμο όπως κάνει η Coca-Cola και τόσοι άλλοι.

Θανασάκης

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις