ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Μηχανοδηγοί: "Καμπανάκι" για Προαστιακό και Οδοντωτό

Κοινοποίηση
Tweet

Έναν χρόνο μετά τα Τέμπη η ασφάλεια αποτελεί ερωτηματικό

Επιδημία παραβιάσεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας με υπερβάσεις ερυθρών σηματοδοτών εκ μέρους των μηχανοδηγών, αλλά και συχνών βλαβών των αμαξοστοιχιών και δεκάδων αφύλακτων διαβάσεων μαστίζει τον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπως προκύπτει από τα συμβάντα που αναφέρουν οι δύο βασικοί φορείς του σιδηροδρόμου στη χώρα.

Υπενθυμίζεται ότι μόνο το τελευταίο διάστημα, εκτός της παρολίγον σύγκρουσης στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) τις παραμονές των Χριστουγέννων, το φως βλέπουν και άλλα περιστατικά με το τελευταίο να έχει συμβεί μόλις το περασμένο Σάββατο όταν υπήρξε εκ νέου παραβίαση κόκκινου φωτοσήματος από την αμαξοστοιχία 2235 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αεροδρόμιο - Ανω Λιόσια.

Λίγες ημέρες νωρίτερα και όπως μετέδωσαν τοπικά μέσα ενημέρωσης φέρνοντας στο φως και εικόνες από κάμερες ασφαλείας, καταγράφηκε εκκωφαντικός θόρυβος και λάμψη τη στιγμή διέλευσης ενός τρένου από την περιοχή της οδού Καραγάτση στη Λάρισα. Το περιστατικό διερευνάται ώστε να διαπιστωθεί εάν υπήρξε ζήτημα με «ξεχασμένα» κλειδιά σε λάθος θέση.

Αυτά είναι μόνο ορισμένα από τα περιστατικά, τα οποία αναφέρονται καθημερινά από τον ΟΣΕ και τη Hellenic Train και τα οποία εντείνουν την ανασφάλεια του επιβατικού κοινού ναρκοθετώντας την προσπάθεια ανάκτησης της εμπιστοσύνης στο τρένο, για την οποία όλοι οι συναρμόδιοι φορείς έχουν δεσμευτεί. Ενα χρόνο μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών φαίνεται ότι η ασφαλής σιδηροδρομική κυκλοφορία εξακολουθεί να αποτελεί ζητούμενο παρόλο που τα δρομολόγια παραμένουν περιορισμένα.

Την ίδια στιγμή φαίνεται πως μαίνεται ένας υπόγειος «πόλεμος» μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train με τους φορείς να αποτυγχάνουν συνεχώς να ομονοήσουν προς την κατεύθυνση της ομαλοποίησης και της ασφάλειας κυκλοφορίας των τρένων με αποτέλεσμα να τροφοδοτείται διαρκώς ένα ψυχροπολεμικό κλίμα. Από την πλευρά του το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εμφανίζεται να μην έχει καταφέρει να επιβάλει την τάξη στο σιδηροδρομικό τοπίο, ενώ την ίδια στιγμή έχουν φουντώσει εκ νέου οι φήμες για τη σχέση μεταξύ Δημοσίου και της ιταλικής Hellenic Train. Για τις αναταράξεις μέσω των περιστατικών που είδαν το φως της δημοσιότητας σιδηροδρομικές πηγές τονίζουν ότι επαναφέρουν τη συζήτηση περί ενδεχόμενης αποεπένδυσης των Ιταλών από την Ελλάδα ή/και προσπάθειας επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης μεταξύ της σιδηροδρομικής εταιρίας και του Ελληνικού Δημοσίου.

Την ώρα, πάντως, που πληθαίνουν τα περιστατικά αστοχιών, παραβιάσεων και βλαβών, για τα οποία και ο ίδιος ο ΟΣΕ ενημερώνει με συνεχή υπομνήματα τους αρμοδίους, σύμφωνα με πληροφορίες,  ο ΟΣΕ έχει πάνω από ένα μήνα να συγκαλέσει συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου.

Συναγερμός στο υπουργείο
 Το ζήτημα του σιδηροδρόμου, πάντως, έχει σημάνει συναγερμό και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, η πολιτική ηγεσία ζήτησε από τις δύο εταιρείες, ΟΣΕ και Hellenic Train, να δεσμευτούν για τη συνεχή και στενή συνεργασία τους σε όλα τα ζητήματα που άπτονται της σιδηροδρομικής ασφάλειας και αφορούν στην υποχρέωση αυστηρής τήρησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, στο σύνολο του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκε και η τοποθέτηση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Συγκεκριμένα στη σύσκεψη αποφασίστηκε:

Η επιτάχυνση της διερεύνησης των περιστατικών που σχετίζονται με τη μη εφαρμογή του Κανονισμού από τη Hellenic Train.
Η από κοινού συνεργασία με τον ΟΣΕ, για την περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικότητας του ανθρώπινου δυναμικού σε ζητήματα που άπτονται της ασφάλειας.
Ειδικότερα, δρομολογούνται δράσεις που αφορούν στην

ενίσχυση του προσωπικού σε κρίσιμες για την ασφάλεια θέσεις (κυρίως σταθμάρχες και κλειδούχους),
επαναξιολόγηση σχετικών εσωτερικών κανονισμών των δύο εταιριών
επανεκπαιδεύσεις προσωπικού, κάτι το οποίο αφορά κυρίως μηχανοδηγούς και σταθμάρχες και γενικά ειδικότητες «πρώτης γραμμής», στις οποίες εντάσσεται και η συντήρηση του τροχαίου υλικού.
σύσταση – από τον ΟΣΕ – ειδικής ομάδας παρακολούθησης των ραδιοεπικοινωνιών μεταξύ του προσωπικού κίνησης και των Μηχανοδηγών ώστε να διασφαλίζεται η ορθή και βάσει πρωτοκόλλου επικοινωνία μεταξύ τους.

Παράλληλα, επισημάνθηκε η ανάγκη αποτελεσματικής επίβλεψης της εφαρμογής των μέτρων που έχουν ήδη ληφθεί, αλλά και προβλέπεται να ληφθούν, από τη ΡΑΣ.

Το υπουργείο επισημαίνει ότι «σε περίπτωση που εκ της διερεύνησης αναδειχθούν ευθύνες και σε πρόσωπα, τότε, θα αποδοθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις αρμοδίως, κάτι που έχει ζητηθεί από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, γραπτώς με επιστολή του, προς τους εμπλεκόμενους φορείς». 

Στη σύσκεψη υπό τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, συμμετείχαν η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, ο Διευθύνων Συμβούλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, η Προέδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), Ιωάννα Τσιαπαρίκου και οι κκ. Roberto Rinaudo, Country Manager και Γεώργιος Αναγνωστόπουλος, Διευθυντής Λειτουργίας της Hellenic Train.

Συνάντηση με τον υπουργό ζητούν οι μηχανοδηγοί
Από την πλευρά τους οι μηχανοδηγοί με ανακοίνωσή τους ζητούν άμεση συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου. Η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) αναφέρει πως το συμβάν των παραμονών των Χριστουγέννων δεν κατέληξε σε σοβαρό ατύχημα επιεδή λειτούργησε η τηλεδιοίκηση σχολιάζοντας την καθυστέρηση, με την οποία ανακοινώθηκε από τον ΟΣΕ: «Η ανακοίνωση της Διοίκησης του ΟΣΕ στις 6 Μαρτίου, ότι λειτούργησε η Τηλεδιοίκηση του ΣΚΑ και απεσώβησε δυνητικά σοβαρό ατύχημα στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, 3 μήνες μετά το συμβάν (γιατί άργησε τόσο η ανακοίνωση, μήπως γιατί την περίοδο εκείνη η Ελληνική Κοινωνία έβλεπε την «Εξεταστική» Επιτροπή των Τεμπών και την προσπάθεια της πλειοψηφίας να συγκαλύψει το έγκλημα και κάποιοι φοβήθηκαν ότι θα δεχόταν ένα καίριο πλήγμα;) απέδειξε το ορθόν των θέσεων του Σωματείου μας, το οποίο με εξώδικα, απεργίες, επιστολές και διαμαρτυρίες διεκδικούσε το αυτονόητο. Να λειτουργήσουν τα συστήματα ασφάλειας. Η ανακοίνωση του ΟΣΕ απέδειξε σε όλους ότι αν λειτουργούσε η Τηλεδιοίκηση Λάρισας, αυτή που τέθηκε εκτός τον Ιούλιο του 2019, σήμερα οι 57 συνάνθρωποι μας θα ζούσαν».

Το Σωματείο ζητά άμεσα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου, καθώς, όπως επισημαίνει:

Εδώ και 7 μήνες η κυκλοφορία των τρένων στον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη για μήκος διαδρομής 95 και πλέον χιλιομέτρων, γίνεται σε μονή γραμμή κυκλοφορίας χωρίς Φωτοσήματα και Τηλεδιοίκηση και παραμένει άγνωστη η ημερομηνία αποκατάστασης.
Εδώ και 7 μήνες ο Βόλος, η Καρδίτσα τα Τρίκαλα και η Καλαμπάκα παραμένουν χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση, με άγνωστο τον χρόνο αποκατάστασης.
Στον Προαστιακό Πάτρας τα τελευταία 2 χρόνια ο χρόνος διάνυσης της διαδρομής του, έχει σχεδόν διπλασιαστεί λόγω έλλειψης συντήρησης της υποδομής και συνεπακόλουθων μειώσεων ταχύτητας. Άγνωστο παραμένει το πότε θα αποκατασταθεί η υποδομή του.
Στον Προαστιακό Αθήνας προς Κιάτο δεν λειτουργούν τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα και παραμένει άγνωστη η ημερομηνία αποκατάστασης της κανονικότητας.
Η Θράκη δεν έχει δει τρένο μήνες τώρα γιατί 25 σιδηροδρομικές διαβάσεις παραμένουν μη λειτουργούσες και αφύλακτες. Άγνωστη η ημερομηνία αποκατάστασης
Η Φλώρινα δεν έχει δει τρένο εδώ και 1 χρόνο καθώς μετά την Έδεσσα δεν υπάρχει καμία δυνατότητα επικοινωνίας. Άγνωστη η ημερομηνία αποκατάστασης.
Ο Οδοντωτός στα Καλάβρυτα και το Τρενάκι του Πηλίου, μέσα που προσέλκυαν χιλιάδες επισκεπτών, παραμένουν κλειστά με άγνωστη ημερομηνία αποκατάστασης.
Στη γραμμή προς Σέρρες ο ΟΣΕ τοποθετεί φύλακες στις σιδηροδρομικές διαβάσεις μόνο όταν διέρχονται τρένα που μεταφέρουν εμπορεύματα, αφήνοντας τα επιβατικά τρένα εκτεθειμένα και αναγκάζοντας την Hellenic Train να τοποθετήσει εποχούμενους φύλακες! Το τρένο σταματά πριν τη διάβαση, ο φύλακας κατεβαίνει από αυτό, την εξασφαλίζει, το τρένο διέρχεται και περιμένει τον φύλακα να ξαναεπιβιβαστεί σε αυτό!
Η υποχρηματοδότηση κυριαρχεί καθώς στις σιδηροδρομικές εταιρείες οφείλονται, εκατοντάδες εκατομμύρια των Ευρώ από το 2021! Γιατί δεν καταβάλλονται οι οφειλές;
Οι επενδύσεις σε αναγκαίο τροχαίο υλικό έχουν παρεπεμφθεί στις καλένδες. Άγνωστο πότε (και αν) θα πραγματοποιηθούν.
Η υποστελέχωση στον ΟΣΕ γιγαντώνεται καθώς τα αποτελέσματα του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εργαζομένων σε καίριες ειδικότητες αγνοούνται.
Το πόρισμα του ERA για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο εκθέτει και αναδεικνύει τις πολλές ελλείψεις στην χώρα μας.

πηγη: ethnos.gr

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις