ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Crash test: Προαστιακός Vs ΚΤΕΛ για τη διαδρομή Πάτρα-Κ. Αχαΐα

Κοινοποίηση
Tweet

Τιμές, δρομολόγια, χρόνος διαδρομής...

Την ώρα που η έναρξη των δρομολογίων στο Προαστιακό Πάτρα-Κ. Αχαΐας αναβάλλεται από μέσα σε μέρα και από βδομάδα σε βδομάδα, το thebest.gr επιχειρεί ένα crash test ανάμεσα στο τρένο και το λεωφορείο.

Ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους υπάρχουν αρκετές, το καθένα όμως, Προαστιακός και Υπεραστικός ΚΤΕΛ, έχουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το τρένο αναμένεται να κάνει την απόσταση Πάτρα (Άγιος Ανδρέας)-Κάτω Αχαΐας σε περίπου 38 λεπτά.

Τούτο σημαίνει ότι το τρένο θα είναι γρηγορότερο από το λεωφορείο για περίπου 10 λεπτά, ωστόσο πρέπει να συνυπολογιστεί ότι το ΚΤΕΛ ξεκινάει από το κέντρο της Πάτρας. Επίσης ο τερματικός σταθμός του λεωφορείου είναι μέσα στο κέντρο της Κ. Αχαΐας σε αντίθεση με τον Προαστιακό του οποίου ο σταθμός είναι αρκετά έξω από την πόλη, ακριβώς στην έξοδο της Εθνικής Οδού.

Αυτό θεωρείται ένα μειονέκτημα για το τρένο αφού όποιος το επιλέγει, θα πρέπει στην συνέχεια, είτε να περπατήσει μια σημαντική απόσταση, πάνω από ένα χιλιόμετρο σε ανηφορικό δρόμο, είτε να πάρει ταξί, το ελάχιστο κόστος του οποίου είναι 3 ευρώ, είτε να έχει παρκάρει το όχημά του στον σταθμό, οποίος όμως έχει περιορισμένο αριθμό θέσεων (περίπου 30+).

Μάλιστα όπως επισημαίνουν κάτοικοι της περιοχής, ο δρόμος από τον σταθμό του τρένου μέχρι το κέντρο της Κ. Αχαΐας, είναι εξαιρετικά επικίνδυνος για να περπατήσει κανείς αφού δεν έχει πεζοδρόμια και ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες είναι ιδιαίτερα πολυσύχναστος.

Ως προς τα δρομολόγια, τώρα στην αρχή, το τρένο έχει σαφώς λιγότερα μέσα στην ημέρα, ωστόσο οι ιθύνοντες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζουν ότι μέχρι το καλοκαίρι θα πυκνώσουν σημαντικά προκειμένου να καλύπτουν καλύτερα όλες τις ώρες της ημέρας. Από την πλευρά του, το ΚΤΕΛ, τις ώρες αιχμής (πρωί και μεσημέρι) έχει 2 και 3 δρομολόγια μέσα στην ώρα, άλλα εξπρές και τα περισσότερα με πολλές στάσεις και διαδρομή από την Παλαιά Εθνική Οδό.

 

Κάτι που μας φέρνει στις στάσεις. Ο Προαστιακός θα ξεκινάει από τον Σ. Σταθμό Αγίου Ανδρέα και θα καταλήγει στον ΣΣ Κάτω Αχαΐας, καλύπτοντας απόσταση 20,8 χλμ., με στάσεις σε: Ανθείας, Άγιο Γεώργιο (Ιτιές), Παραλία Πατρών-25ης Μαρτίου, Τσαούση-Μιντιλόγλι, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Αλισσό και Κάτω Αχαΐα.

Από την πλευρά του το λεωφορείο ουσιαστικά σταματάει σε προκαθορισμένα σημεία, όπου περιμένει κόσμος. Ανάλογα λοιπόν με το που θα βρεθούν υποψήφιοι επιβάτες, σταματάει σε αρκετά σημεία, προς την Αχαΐα μέχρι τα Τσουκαλέικα και στην επιστροφή μέχρι τα Βραχνέικα.

Η τιμή του εισιτηρίου είναι ένας ακόμα παράγοντας που έχει συζητηθεί έντονα από τις ανακοινώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μετά.  

Το κόμιστρο με το λεωφορείο για τη διαδρομή Πάτρα-Κ. Αχαΐα κοστίζει 2,20 ευρώ, υπάρχουν εκπτώσεις για διάφορες κατηγορίες πολιτών όπως π.χ. οι πολύτεκνοι που πληρώνουν μισό και οι φοιτητές που έχουν έκπτωση 25%. Επίσης έχει μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών που φθάνει τα 45 ευρώ.

Εν συντομία το τρένο για ολόκληρη τη διαδρομή (Πάτρα- Κ. Αχαΐα) θα κοστίζει επίσης 2,20, ενώ αν κάποιος κάνει τη μισή διαδρομή (Πάτρα-Τσουκαλέικα) θα πληρώνει 1,40.

Αναλυτικά για την τιμολόγηση των εισιτηρίων εφαρμόζεται το εξής ζωνικό σύστημα:

 

Α ζώνη: Άγιος Βασίλειος-Άγιος Ανδρέας (η υπάρχουσα προαστιακή γραμμή Πάτρας)

Περιλαμβάνονται οι σταθμοί: Άγιος Βασίλειος-Ακταίο-Ρίο-Καστελόκαμπος-Μοραΐτικα-Αγυία-Παναχαϊκή-Πάτρα-Άγιος Ανδρέας.

Β ζώνη: Πάτρα/Άγιος Ανδρέας-Τσουκαλέικα (νέα προαστιακή γραμμή)

Περιλαμβάνονται οι σταθμοί: (Πάτρα/Άγιος Ανδρέας)-Ανθείας-Ιτιές-Παραλία Πατρών-Τσαούση/Μινδιλόγλι-Βραχνέικα-Τσουκαλέικα.

Γ ζώνη: Τσουκαλέικα-Κάτω Αχαϊά (νέα προαστιακή γραμμή)

Περιλαμβάνονται οι σταθμοί: (Τσουκαλέικα)-Καμίνια-Αλυσσός-Κάτω Αχαϊά.

Τιμές εισιτηρίων:

Για τις μετακινήσεις εντός ζώνης (Α ή Β ή Γ): €1,40 κανονική τιμή/€1 με έκπτωση

Για τις μετακινήσεις εντός 2 ζωνών (Α, Β ή Β, Γ): €2,20 κανονική τιμή, €1,50 με έκπτωση

Για τις μετακινήσεις και στις 3 ζώνες (Α, Β, Γ): €3 κανονική τιμή, €2 με έκπτωση

Όπως προκύπτει και από τα παραπάνω ο Προαστιακός έχει ένα ακόμα θετικό καθώς κανείς θα μπορεί να ξεκινάει από την μία πλευρά της Πάτρας (Ρίο κτλ.) και με μια αλλαγή τρένου στον Άγιο Ανδρέα μπορεί να φτάνει με 3 ευρώ μέχρι την Κάτω Αχαΐα. Φυσικά στα θετικά καταγράφεται και η μεγαλύτερη άνεση που προσφέρει στο ταξίδι, αφού ο επιβάτης μπορεί να σηκώνεται, να περπατάει κτλ.

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις