ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

"Φως στο τούνελ" ή νέες καθυστερήσεις στην Πατρών-Πύργου;

Κοινοποίηση
Tweet

Βρισκόμαστε προ εξελίξεων διαρρέει το υπουργείο Υποδομών

Στο απόλυτο σκοτάδι συνεχίζουν να παραμένουν οι Φορείς αλλά και συνολικά οι τοπικές κοινωνίες Αχαΐας και Ηλείας για το μέλλον της κατασκευής του κλειστού αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Πύργου. Οι πληροφορίες μάλιστα που φτάνουν το τελευταίο διάστημα στα δημοσιογραφικά γραφεία είναι εντελώς αντικρουόμενες.

Η πλευρά του υπουργείου Υποδομών αφήνει να διαρρεύσει ότι η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την λύση των εργολαβιών που έχουν συναφθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση κι έχουν ξεκινήσει να δουλεύουν ουσιαστικά από το προηγούμενο καλοκαίρι, είναι σε πολύ καλό δρόμο. Οι ίδιοι κύκλοι αφήνουν να εννοηθεί ότι η ανάληψη του έργου από την κοινοπραξία που είχε κατασκευάσει και την Ολυμπία Οδό (Κορίνθου-Πατρών), πρέπει να θεωρείται δεδομένη και πως σχετικά σύντομα, ακόμα κι εντός του μηνός, θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις-ανακοινώσεις.

Σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση κινούνται άλλες πληροφορίες από παράγοντες του κατασκευαστικού κλάδου, οι οποίοι μιλώντας στο thebest.gr αναφέρουν ότι η υπόθεση με την Ε.Ε. έχει ακόμα αρκετό δρόμο μπροστά της. Εκτιμούν δε ότι θα περάσει τουλάχιστον ένα δίμηνο ακόμα μέχρι οι Ευρωπαίοι επιτελείς να μελετήσουν τον σχετικό φάκελο και να καταλήξουν σε οριστικές αποφάσεις για το κατά πόσο υπάρχει νομική φόρμουλα διάλυση των 5 εργολαβιών και ανάθεση του έργο στην Ολυμπία Οδό.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ακόμα και αν δρομολογηθεί αυτό το σενάριο, κάτι που επιδιώκει ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής, η υπόθεση δεν θα τελειώσει εκεί. Και τούτο γιατί οι κατασκευαστικές εταιρείες που έχουν υπογράψει τις 5 από τις 8 εργολαβίες του έργου δεν θα παραιτηθούν έτσι εύκολα. Θα ζητήσουν αποζημιώσεις και θα προσφύγουν ακόμα και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, κάτι για το οποίο ήδη απειλεί ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, εργολάβος που έχει αναλάβει 2 από τις υπογεγραμμένες εργολαβίες.

Στο μεταξύ οι εγκατεστημένοι εργολάβοι είδαn τις προηγούμενες ημέρες το «χρώμα του χρήματος» από το Υπουργείο το οποίο ουσιαστικά υποχρεώθηκε να κάνεις κάποιες πρώτες πληρωμές για τους μικρούς, όπως λέγονται, λογαριασμούς που σχετίζονται με πιστοποιημένες εργασίες που έχουν ήδη εκτελέσει. Το Υπουργείο, πληροφορούμαστε, ουσιαστικά δεν είχε άλλη επιλογή καθώς εάν περάσουν οι προβλεπόμενες εκ του νόμου προθεσμίες από την τέλεση αυτών των εργασιών οι εργολάβοι μπορούν να ακολουθήσουν την δικαστική οδό και να διεκδικήσουν τόκους για την καθυστέρηση πληρωμής.

Ωστόσο ο κ. Καραμανλής συνεχίζει να κρατάει «άμυνα» αναφορικά με τις προκαταβολές που προβλέπονται με την υπογραφή των συμβάσεων. Τα χρήματα αυτά δεν έχουν δοθεί στους κατασκευαστές καθώς η κυβέρνηση από τις πρώτες ημέρες που ανέλαβε την εξουσία ήταν, κατά πως φαίνεται, αποφασισμένη να αλλάξει ρότα στον τρόπο κατασκευής της Πατρών-Πύργου. Ως εκ τούτου και οι εργολάβοι όλοι αυτό το διάστημα εκτελούν περιορισμένης έκτασης εργασίες μιας και δεν έχουν στη διάθεσή τους τα απαιτούμενα κονδύλια για να πληρώνουν το σύνολο των εργαζομένων ή να προχωρούν στις προμήθειες υλικών κ.α. προκειμένου να εκτελούνται τα έργα με βάση τα συμφωνηθέντα χρονοδιαγράμματα.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρεία GD Infrastrutture, συμφερόντων Εμφιετζόγλου αυτό το διάστημα στο κομμάτι Σαγαίκα-Κάτω Αχαΐα εκτελεί τεχνικά έργα σε γέφυρες καθώς και χωματουργικές εργασίες ενώ στο κομμάτι ΒΙΠΕ Πατρών-Μιντιλόγλι πραγματοποιεί εκσκαφές σε μέρη που απαιτείται για να μην δημιουργηθούν προβλήματα σε σπίτια από οχετό που βρίσκεται στο σημείο.  

Θυμίζουμε ότι οι εργολαβίες για τις οποίες έχουν πέσει υπογραφές είναι οι: Κυλλήνη-Βάρδα: Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με έκπτωση 50,39%, Βάρδα-Σαγαίικα: Κ/Ξ Ξανθάκης-Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%, Σαγαίικα-Κάτω Αχαγιά: GD Infrastrutture με έκπτωση 53,40%, Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας: Ιντερκάτ με έκπτωση 50,99% και ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι: GD Infrastrutture με έκπτωση 52,40%.

Τρεις ακόμα εργολαβίες είναι ουσιαστικά πλήρως εγκαταλελειμμένες από τη νέα κυβέρνηση καθώς δεν έτρεξε τις διαδικασίες κλήση του επόμενους μειοδότη για τις δύο προβληματικές του ομίλου «Καλογρίτσα», ενώ μπλοκαρισμένη είναι στο Συμβούλιο της Επικρατείας άλλη μια με ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ μετά από προσφυγή της Cyfield. Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι για το έργο είχαν δεσμευτεί 293εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, προβλεπόταν να έχει παραδοθεί το αργότερο μέχρι το 2023 και θα γινόταν χωρίς διόδια.

Εκτός από τις δύο "προβληματικές" εργολαβίες "Καλογρίτσα" έχουμε και άλλη μία, με ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ η οποία είναι μπλοκαρισμένη στο ΣτΕ από την Cyfield. Aν προστεθεί και αυτή, περίπου το 40% του έργου είναι μπλοκαρισμένο και όσο περνά ο καιρός και οι 5 εργολαβίες θα ωριμάζουν κατασκευαστικά τόσο αυτές οι 3 θα απομακρύνονται από τον στόχο να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στον επιθυμητό χρόνο.

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις