Επισημάνθηκε ως κύρια αιτία της καθυστέρησης, η κατάτμηση του έργου
Το μεγάλο θέμα της Πατρών – Πύργου τέθηκε για μία ακόμη φορά στο Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου Ηλείας ενώ την ίδια ώρα οι εξελίξεις τρέχουν για το ζήτημα με τον αρμόδιο Υπουργό Χρήστο Σπίρτζη να λέει την Τρίτη 25/9 στη Βουλή πως αποκλείστηκε από τη δεύτερη και την τρίτη εργολαβία του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος η κοινοπραξία του «Τοξότη», απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηλείας του ΚΙΝΑΛ, Γιάννη Κουτσούκου.
Στην εισήγηση του ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηλείας, αναφέρθηκε σε όλα τα τελευταία γεγονότα, που συνεχίζουν να «τροφοδοτούν» την «εγκληματική» όπως τονίστηκε, καθυστέρηση εκκίνησης του έργου, εκφράζοντας τους έντονους προβληματισμούς του, ότι ακόμα και αν ξεκινήσει το έργο, κινδυνεύει να μην ολοκληρωθεί ποτέ με κύρια αιτία την κατάτμηση του έργου.
Κατά την διάρκεια του συμβουλίου έγιναν τοποθετήσεις των μελών και συγκεκριμένα αναφέρθηκαν τα εξής για την οδό Πάτρα – Πύργος:
Είναι πανθομολογούμενο πως η κατάτμηση του έργου έχει επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα, εκφράζοντας και έναν επιπλέον φόβο, ότι ακόμα και αν ξεκινήσει, δεν θα προλάβει να ολοκληρωθεί το 2022 όταν θα ολοκληρώνεται λογικά το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Πρέπει να υπάρξει μια κεντρική εισήγηση από τον Πρόεδρο, που να συμπεριλαμβάνει όλες τις πτυχές του προβλήματος, και να παρουσιαστεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Επίσης να υπάρξει ενεργοποίηση και για τον οδικό άξονα Πύργος – Τσακώνα.
Είχαμε επισημάνει από την αρχή την πλήρη διαφωνία μας με αυτή την επιλογή και είχαμε προβλέψει με μαθηματική ακρίβεια το αποτέλεσμα της.
Υπάρχουν ευθύνες και αυτές θα πρέπει να αναζητηθούν ευθέως χωρίς περιστροφές. Αυτές ανήκουν στον υπουργό κ. Σπρίτζη, στους βουλευτές εκείνους που ανέχθηκαν αυτή τη επιλογή, αλλά και στην Περιφέρεια που δεν διαχειρίστηκε το ζήτημα ως όφειλε. Υπάρχουν φρικτές ευθύνες, κάθε μέρα σκοτώνονται άνθρωποι. Όλα και όλοι κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Ζητήθηκε το Επιμελητήριο να εκφράσει με κάθε τρόπο την άρνηση του σε αυτό το αρνητικό δεδομένο. Ο Δρόμος δεν θα τελειώσει ποτέ εάν δεν διασφαλιστεί ότι όλες οι εργολαβίες θα ξεκινήσουν και θα τελειώσουν μαζί.
Προτάθηκε η καθολική παρουσία του Δ.Σ., με αντίστοιχη παρέμβαση στο Περιφερειακό Συμβούλιο που θα διεξαχθεί την Πέμπτη και έχει το θέμα του οδικού άξονα (Πάτρα-Βούναργο) στην ημερήσια διάταξη. Επίσης προτάθηκε οι Βουλευτές, οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Ηλείας οι δήμαρχοι ,αλλά και άλλοι υπεύθυνοι φορέων στο νομό, ενωμένοι όλοι να αντιδράσουμε ενάντια σε αυτή την επιλογή της Κυβέρνησης, για τους συνεχιζόμενους λανθασμένους χειρισμούς, που οδηγούν στη σκανδαλώδη καθυστέρηση, αν όχι ματαίωση του έργου.
Με βάσει τα ανωτέρω, το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου αποφάσισε σε σχέση με το κεφαλαιώδες αυτό ζήτημα για το Νομό Ηλείας τα εξής:
«Η πολυαναμενόμενη όσο και πολύπαθη υλοποίηση του οδικού άξονα (Πάτρα -Βούναργο), για άλλη μια φορά υπό το καθεστώς της πολιτικής αβελτηρίας των ιθυνόντων, τόσο σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης και αρμοδίου υπουργείου, όσο και σε επίπεδο Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, της οποίας η ευθύνη εκ του αποτελέσματος για πολλοστή φορά καταδεικνύεται ως κορυφαία, οδηγεί σε νέα καθυστέρηση την εκκίνηση του έργου, με ορατό τον κίνδυνο γενικότερης εμπλοκής του, καθώς τα προβλήματα που ελλοχεύουν από αυτή την καθυστέρηση, καθιστούν την υλοποίησή του, ιδιαιτέρως δυσχερή.
Είναι κοινός τόπος ότι η υλοποίηση του δρόμου, θα έχει καταλυτική συμβολή στην οικονομία του τόπου μας, όσο οτιδήποτε άλλο, διότι είναι προϋπόθεση για την δημιουργία άλλων υποδομών, καθώς και για την ανάπτυξη επενδυτικών- επιχειρηματικών σχεδίων. Η ολοκλήρωση του θα συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας , αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας με αλματώδη τρόπο, δημιουργώντας οικονομικά οφέλη σε εθνικό επίπεδο.
Με δεδομένη την ύψιστη σημασία του θέματος, αποφασίσαμε να παραβρεθεί σύσσωμο το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου στο Περιφερειακό Συμβούλιο στην Πάτρα την Πέμπτη 26-9-2018, όπου να καταθέσουμε εμπεριστατωμένα τον θυμό και την αγανάκτηση μας, για τις πρόσφατες εξελίξεις σε σχέση με το έργο, όσο και τους συνολικότερους φόβους μας για την έγκαιρη ολοκλήρωση του.
Επίσης το Επιμελητήριο θα αναπτύξει το επόμενο διάστημα, μια πλατιά διαβούλευση με τους φορείς του Νομού μας ,αλλά και με την κοινωνία μέσω των επικοινωνιακών διαύλων που υπάρχουν, ώστε να μεγαλώσει και να ενταθεί το «μέτωπο» ενάντια στον «καθησυχασμό» της Πολιτείας.
Το έργο και στην περίπτωση που ολοκληρωθεί, παραμένει ατελές και μη λειτουργικό δεδομένου ότι εκκρεμεί η παράκαμψη Πύργου και η σύνδεση με την Αρχαία Ολυμπία ως αρχικά σχεδιάσθηκε.
Στο μεταξύ όπως προείπαμε, αποκλείστηκε από τη δεύτερη και την τρίτη εργολαβία του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος η κοινοπραξία του «Τοξότη», όπως αποκάλυψε στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηλείας του ΚΙΝΑΛ, Γιάννη Κουτσούκου.
Ο κ. Σπίρτζης σύμφωνα με ανάρτηση του patrisnews.com, τόνισε ότι οι αιτιολογήσεις δεν κρίθηκαν επαρκείς από την επιτροπή διαγωνισμού και ήδη έχουν ζητήσει από την εταιρεία με τη δεύτερη καλύτερη προσφορά να προσκομίσει δικαιολογητικά για την υψηλή έκπτωση.
«Τα τμήματα 1, 4, 5, 6, 7, 8, οδεύουν στην ολοκλήρωσή τους. Στόχος των υπηρεσιών είναι να ολοκληρώσουν τη δεύτερη και την τρίτη σε 20 μέρες. Από την ενημέρωση που έχω, δεν εγκρίθηκαν οι αιτιολογήσεις του πρώτο μειοδότη και έχει κληθεί για αιτιολόγηση ο δεύτερος. Αν δεν ανταποκριθεί θα πάμε στον επόμενο», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών, επισημαίνοντας ότι ο πολιτικός στόχος του υπουργείου επιτεύχθηκε.
Ο κ. Κουτσούκος εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στον Υπουργό, αποδίδοντάς του ολοκληρωτισμό για τον αποκλεισμό του από τη σύσκεψη με τους αιρετούς της Ηλείας την περασμένη εβδομάδα στην Αθήνα, στην οποία συμμετείχαν οι κυβερνητικοί βουλευτές.
«Μαύρα μάτια κάναμε για να σας δούμε από τον Φλεβάρη. Μας αποκλείσατε από τη σύσκεψη στις 17 Σεπτεμβρίου και επικαλεστήκατε ως αιτιολογία ότι εμείς είμαστε της αντιπολίτευσης και κάνουμε κοινοβουλευτικό έλεγχο, λες και οι βουλευτές της συμπολίτευσης δεν κάνουν. Είστε ο μακροβιότερος μνημονιακός υπουργός και έχετε την ευθύνη της κατάτμησης και της αναβολής δημοπρασίας», είπε ο κ. Κουτσούκος ζητώντας εκ νέου σαφές χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του έργου.
Ο κ. Σπίρτζης υπεραμύνθηκε των επιλογών του, λέγοντας ότι αν ακύρωνε τη δημοπράτηση του έργου το 2015, δεν θα κατασκευαζόταν ο αυτοκινητόδρομος. Ο κ. Κουτσούκος επισήμανε ότι αμφισβητεί ευθέως ότι το έργο θα γίνει με βάση τα όσα λέει ο κ. Σπίρτζης και του απέδωσε παγίδευση του Πρωθυπουργού σε ανέφικτες εξαγγελίες.
Ο Υπουργός εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του λέγοντας χαρακτηριστικά πως «με θίξατε επί προσωπικού, κάτι που εγώ δεν έκανα ποτέ. Διολίσθηση είναι αυτό που ζήσαμε επί τριάμισι χρόνια να λέτε ότι δεν κάνουμε τον διαγωνισμό όπως έπρεπε». Απαντώντας στις αιτιάσεις για την καθυστέρηση και την κατάτμηση του έργου ο κ. Σπίρτζης είπε «δεν είναι κατάτμηση και για αυτό εγκρίθηκε από την ΕΕ. Θα ξεκινήσουν όλες μαζί οι εργολαβίες. Δεν περιμέναμε ότι θα κάνουμε 4 μήνες για την έγκριση χρηματοδότησης και ότι αιτιολόγηση των εκπτώσεων θα γινόταν από την επιτροπή με τόσο προσεκτική δουλειά».
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr