ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Αναθέρμανση για το νέο εμπορικό λιμάνι της Πάτρας- Οι ενέργειες του υπουργού Ναυτιλίας και η πίεση του Επιμελητηρίου Αχαΐας

Κοινοποίηση
Tweet

Δρομολογούνται εξελίξεις

Έντονη κινητικότητα παρατηρείται το τελευταίο διάστημα αναφορικά με την προοπτική δημιουργίας του εμπορικού κομματιού του νέου λιμανιού της Πάτρας, το οποίο μετά τα λάθη των προηγούμενων ετών και την μη ένταξή του στο ευρωπαϊκό σχέδιο λιμένων φαίνεται πως έρχεται και πάλι στο προσκήνιο. Βέβαια το δεδομένο της μη ένταξής του στο προαναφερθέν σχέδιο δυσκολεύει τις όποιες κινήσεις και χειρισμού όμως τόσο οι τοπικοί φορείς (Επιμελητήριο Αχαΐας) όσο και η κυβέρνηση βλέπουν το όλο θέμα «ζεστά» και δείχνουν πρόθυμοι να το «ξεπαγώσουν» και να δημιουργήσουν προοπτικές κατασκευής τους.

Αυτό φάνηκε περίτρανα και από τις δηλώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα ο οποίο κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Πάτρα έκανε ρητή αναφορά στο εμπορικό κομμάτι του νέου λιμανιού της Πάτρας, χωρίς βέβαια να παραλείψει ότι έχει χαθεί χρόνος. Όπως εξήγησε ο κ. Δρίτσας έπρεπε να είναι ενταγμένη η προοπτική του νέου εμπορικού λιμανιού στο στρατηγικό πλαίσιο επενδύσεων μεταφορών 2014 - 2015, αλλά για κάποιους λόγους, που έκριναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αυτό πάγωσε.

Πάντως η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας δεν φαίνεται να μένει με σταυρωμένα τα χέρια καθώς σύμφωνα με τον Υπουργού έχει ήδη ξεκινήσει συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών στο οποίο έχει μεταφερθεί το μήνυμα να ενταχθεί το νέο εμπορικό λιμάνι στο νέο στρατηγικό πλαίσιο επενδύσεων μεταφορών και να κριθεί επιλέξιμο.

Σύμφωνα με τον κ. Δρίτσα το επόμενο στάδιο είναι κατάρτιση μελέτης σκοπιμότητας και όπως σημείωσε, «πρέπει να περιγράψουμε τεκμηριωμένα την νέα προοπτική του νέου εμπορικού λιμανιού». Μάλιστα, έκανε ειδική μνεία «στην πολύ μεγάλη σημασία που έχει η μεταφορά και η διανομή φυσικού αεριού, η επιτάχυνση των σιδηροδρομικών υποδομών και η συνολική αξιολόγηση των οδικών αξόνων».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται εδώ και κάποιους μήνες και το Επιμελητήριο Αχαΐας το οποίο συζήτησε στο Διοικητικό του Συμβούλιο το θέμα το εμπορικού λιμανιού μετά από έρευνα που έκανε επί ένα χρόνο. Το Επιμελητήριο συγκέντρωσε στοιχεία από πολλές και μεγάλες μεταποιητικές βιομηχανίες κι εκτιμά ότι αν γίνει αυτό το έργο, θα προσφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη για το σύνολο της πόλης.

Επίσης θεωρείται ότι με το νέο τμήμα του Εμπορικού Λιμανιού η Πάτρα θα γίνει ελκυστική ως πόλη, για επενδύσεις. Τα οφέλη θα είναι και σε επίπεδο εργασίας και σε επίπεδο προστιθέμενης εργασίας και εισοδήματος, αλλά και θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού.
Παρακάτω παρατίθεται ένα κομμάτι της εισήγησης του Προέδρου του Επιμελητηρίου Αχαΐας, κ. Πλάτωνα Μαρλαφέκα κατά την συνεδρίαση του Δ.Σ.  για Εμπορικό Λιμάνι Πάτρας»:

«Θέλω να επισημάνω πως το εμπορικό λιμάνι, θεωρείται από τον Επιχειρηματικό κόσμο, θέμα κυρίαρχης προτεραιότητας και προϋπόθεση για την οικονομική ανάκαμψη της περιοχής μας.

Και να σημειώσω πως το εμπορικό λιμάνι της Πάτρας με οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, είναι ένα έργο που θα αναμορφώσει παραγωγικά και οικονομικά την περιοχή της Δυτικής Ελλάδος.

Το λιμάνι της Πάτρας ανήκει στα Διευρωπαϊκά δίκτυα, και έχει τριπλό χαρακτήρα (επιβατηγό-εμπορικό-τουριστικό), το δε εμπορικό είναι πολυχρηστικό που σημαίνει, πως  θα εξυπηρετεί

-πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού και υγρού φορτίου
-πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containers), και
-πλοία RO-RO για μεταφορά ασυνόδευτων φορτίων και containers.

Σήμερα στο παλιό λιμάνι που υλοποιείται αυτή η δραστηριότητα, εκφορτώνονται ετησίως περίπου 300. 000 τόνοι πρώτων υλών που προορίζονται κυρίως για βιομηχανίες της ΒΙΠΕ Πατρών. Με στοιχεία δε πρόσφατα έχουμε το πρώτο εννιάμηνο 2014 εκφόρτωση 350.000 τόνων.

Όσον αφορά το τμήμα που αφορά την διακίνηση και φόρτωση-εκφόρτωση containers, αναφέρω ότι σήμερα οι εξαγωγικές επιχειρήσεις-βιομηχανίες από την Δυτική Ελλάδα

-εξάγουν τα προϊόντα τους από το λιμάνι του Πειραιά με πάνω από 8000-10000 containers ετησίως.

-επίσης εισάγουν πρώτες ύλες με πάνω από 4000 containers ετησίως.

Με πολύ μεγάλο κόστος χερσαίας μεταφοράς.

Το μεταφορικό κόστος αποτελεί σημαντικό στοιχείο του συνολικού κόστους και επηρεάζει άμεσα  την ανταγωνιστικότητα. Υπάρχουν δε προϊόντα που είναι χαμηλής αξίας ανά μονάδα η άλλα που είναι ελαφριά στα οποία το μεταφορικό κόστος είναι κυρίαρχο.

Τα στοιχεία συνηγορούν πως  το έργο της μεταφοράς θα διπλασιασθεί, από την εξυπηρέτηση επιχειρήσεων που βρίσκονται σε περιοχές εντός και εκτός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.

Υπάρχουν καταγεγραμμένα στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει στο Επιμελητήριό μας από επιχειρήσεις που αναδεικνύουν πως αν γίνει το εμπορικό λιμάνι,

-θα μεταφέρουν στην περιοχή μας τις παραγωγικές τους μονάδες, πολλές επιχειρήσεις

-θα επαναφέρουν στην περιοχή παραγωγικές μονάδες που έχουν μεταφερθεί σε άλλες
περιοχές λόγω της μη ύπαρξης Εμπορικού λιμανιού.

-θα διπλασιάσουν την  παραγωγή τους ήδη λειτουργούσες μονάδες.

Από τα ανωτέρω εκτεθέντα προκύπτει πως ένα και μόνο έργο

-θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας μόνο στην ΒΙΠΕ τουλάχιστον κατά 50% και όχι μόνο.

-θα δημιουργήσει τις συνθήκες για την ίδρυση και λειτουργία νέων επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων και

-θα κάνει ελκυστική την περιοχή μας για προσέλκυση νέων επενδύσεων στην μεταποιητική δραστηριότητα.

Τέλος έχει υπολογισθεί ότι μόνο αυτό το έργο θα προκαλέσει την ανάγκη για χωροθέτηση επέκτασης της ΒΙΠΕ Πατρών.»

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις