Από τον Αθανάσιο Καρανικόλα
Το λεγόμενο νέο ελληνικό σινεμά δεν ανθεί μόνο μέσα, αλλά και έξω από την Ελλάδα. Ο Αθανάσιος Καρανικόλας είναι από τις νέες φωνές που ξεχωρίζουν στο καλλιτεχνικό στερέωμα της ομογένειας. Κι ας μην του αρέσουν, όπως μας είπε, οι ταμπέλες... Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, αλλά μόνιμος κάτοικος Βερολίνου, με γερές σπουδές φωτογραφίας, βίντεο και media art σε Νέα Υόρκη, Ντίσελντορφ και Πότσνταμ, σήμερα διδάσκει κινηματογράφο στην Ανωτάτη Σχολή Κινηματογράφου (HFF) του Πότσνταμ.
Το 7ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας (που συνεχίζεται ώς τις 27/10 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος), πραγματοποιεί αναδρομικό αφιέρωμα στο έργο του, στο πλαίσιο του τμήματος «Ελληνικό Σινεμά Τώρα!», το οποίο επιμελείται η Βένια Βέργου.
Ο σκηνοθέτης, που σήμερα θα δώσει μάστερκλας στο Ινστιτούτο Γκέτε, βρίσκεται στο post-production της νέας μεγάλου μήκους ταινίας του - της πρώτης που γύρισε στην Ελλάδα.
Ρίχνοντας μια ματιά στις προηγούμενές του, με τελευταία το «Echolot» (όπου μια παρέα νεαρών φίλων περνούν ένα Σαββατοκύριακο πενθώντας ένα φίλο που αυτοκτόνησε), παρατηρεί κάποιος ότι η Ελλάδα, με κάποιον τρόπο, είναι εκεί... Το βραβευμένο στη Θεσσαλονίκη φιλμ του «Ελλη Μάκρα» έχει για ηρωίδα μια κόρη Ελλήνων μεταναστών στη Γερμανία, ενώ στο πιο πρόσφατο ντοκιμαντέρ του «Khaima» παρακολουθεί εξακόσιους Αφγανούς πρόσφυγες σ' έναν καταυλισμό στην Πάτρα. Στις 12 Ιουλίου 2009 η ελληνική κυβέρνηση κατεδάφισε τον καταυλισμό, χωρίς καμία μέριμνα για το μέλλον τους, όπως αναφέρει.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr