Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Αφού τα βανδαλίσαμε, τώρα πληρώνουμε τη λυπητερή! 70.000 ευρώ για την επισκευή των κοινόχρηστων ποδηλάτων της Πάτρας

Αφού τα βανδαλίσαμε, τώρα πληρώνουμε τη ...

Αραχνιάζουν στις αποθήκες! Το θλιβερό παγκόσμιο ρεκόρ της Πάτρας -ΦΩΤΟ

Αφού πρώτα βανδαλίσαμε κατά ποσοστό 70% τα κοινόχρηστα ποδήλατα (πρωτοφανές ακόμη και για την Ελλάδα όπου ο μέσος όρος σε αντίστοιχες ελληνικές πόλεις δεν ξεπερνά το 3%) ο Δήμος της Πάτρας καλείται τώρα να πληρώσει τη λυπητερή. Τo ποσό των 70.000 ευρώ για προμήθεια ανταλλακτικών για την επισκευή και συντήρηση των κοινοχρήστων ποδηλάτων και για τη συντήρηση και διαχείριση του συστήματος κοινοχρήστων ποδηλάτων ενέκρινε η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου της Πάτρας.

Στις αποθήκες αραχνιάζουν τα κοινόχρηστα ποδήλατα! Το θλιβερό παγκόσμιο ρεκόρ της Πάτρας -ΦΩΤΟ

 

Θυμίζουμε ότι λίγους μόλις μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας του φιλόδοξου προγράμματος από τον Δήμο και την Περιφέρεια, τα κοινόχρηστα ποδήλατα της Πάτρας βρίσκονται στοιβαγμένα σε αποθήκες.

Η αιτία της θλιβερής αυτής κατάστασης, όπως έχουμε γράψει στο thebest.gr, δεν είναι άλλη από την πρωτοφανή μανία ορισμένων κατά του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων.

Γεγονός που αποτελεί θλιβερό παγκόσμιο ρεκόρ της Πάτρας. Τόσο στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, αλλά κυρίως στο εξωτερικό, τα κοινόχρηστα ποδήλατα αποτελούν διαδεδομένη πρακτική. Στην Πάτρα το 70% του συστήματος υπέστη ζημιές, την ίδια στιγμή που στις υπόλοιπες πόλεις της Ελλάδας το ποσοστό είναι μόλις 3-4%.

Το σύστημα λειτούργησε, μετά από καιρό προσπαθειών της τότε ΑΔΕΠ του Δήμου Πατρέων και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, το Μάιο του 2016 με 11 σταθμούς σε διάφορα σημεία του κέντρου της πόλης και 70 ποδήλατα, για να τα χρησιμοποιούν εντελώς δωρεάν οι Πατρινοί στις μετακινήσεις τους.

Στην αρχή το μέτρο αγκαλιάστηκε από τους Πατρινούς. Εκατοντάδες άνθρωποι, λες και περίμεναν από καιρό, έσπευσαν στο Δήμο για να υποβάλλουν αίτηση για να κάνουν τη βόλτα τους με τα ποδήλατα.

Μέσα σε λίγες ημέρες πάνω από 1300 άτομα έσπευσαν να υποβάλλουν αίτηση, ενώ στις πρώτες 120 ημέρες λειτουργίας του συστήματος, κατά μέσο όρο 72 δημότες χρησιμοποιούσαν σε καθημερινή βάση τα ποδήλατα.

Αριθμός εντυπωσιακός εάν αναλογιστεί κανείς ότι αφενός, η Πάτρα δεν διαθέτει ποδηλατόδρομους στο κεντρικό πολεοδομικό ιστό της, αφετέρου δεν έχει καλλιεργηθεί από το σύνολο των οδηγών οχημάτων η κουλτούρα σεβασμού του ποδήλατου.

Το… ποδηλατικό θαύμα όμως, δεν κράτησε για πολύ. Απέναντι στους Πατρινούς που θέλουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής στην καθημερινότητά τους, βρέθηκαν αυτοί οι οποίοι, στα ποδήλατα δεν έβλεπαν παρά μόνο, σιδηρικά και ανταλλακτικά.

Έτσι βάλθηκαν να καταστρέψουν το σύστημα, για να βγάλουν λίγα ή πιο πολλά χρήματα από την παράνομη πώληση των ανταλλακτικών.

Στην αρχή δειλά – δειλά και στη συνέχεια, όταν προφανώς είδαν ότι υπάρχει μεν έγκλημα αλλά όχι τιμωρία, αποθρασύνθηκαν.

Πρώτα, άρχισαν να λείπουν οι σέλες, τα κουδούνια, τα καλάθια από τα ποδήλατα, κτλ. Μετά μπήκαν στο στόχαστρο οι σταθμοί φύλαξης των ποδηλάτων, με βανδαλισμούς στις κλειδαριές και στους ηλεκτρονικούς πίνακες ελέγχου των σταθμών.

Στόχος φυσικά τα ίδια τα ποδήλατα, τα οποία μπορούν να αποφέρουν μεγάλο κέρδος στους κλέφτες και στους κλεπταποδόχους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν στο Δήμο της Πάτρας από τον διαχειριστή του συστήματος, από τα 80 ποδήλατα του Δήμου (τα υπόλοιπα ανήκουν στην Περιφέρεια), έχουν κλαπεί και έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές τα 17, ενώ μικρότερες φθορές έχουν υποστεί άλλα 20! Παράλληλα, 52 κλειδαριές των σταθμών φύλαξης έχουν καταστραφεί, ενώ σχεδόν όλοι οι σταθμοί έχουν υποστεί ζημιές.

Αυτό στην ψυχρή γλώσσα των αριθμών, το 70% του συστήματος (σταθμοί και ποδήλατα), έχουν υποστεί ζημιές, όταν ο μέσος όρος σε αντίστοιχα συστήματα σε άλλες πόλεις της χώρας είναι 3-4%...

Η ανακοίνωση της Οικονομικής Επιτροπής

Έγκριση τεχνικών προδιαγραφών, καθορισμός, κατάρτιση και σύνταξη των όρων του Συνοπτικού Διαγωνισμού για την «Προμήθεια ανταλλακτικών για επισκευή και συντήρηση κοινοχρήστων ποδηλάτων του Δήμου Πατρέων και Υπηρεσία συντήρησης και διαχείρισης του συστήματος κοινοχρήστων ποδηλάτων [ΣΚΠ] του Δήμου Πατρέων», συνολικού προϋπολογισμού 69.936,00 € (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%) και 2. Έγκριση δαπάνης και ψήφιση της σχετικής πίστωσης ποσού 69.936,00 € (σύνολο δαπάνης με ΦΠΑ), για την εν λόγω Προμήθεια (εισηγητής: Π. Στάμος – Αντ/ρχος, Β. Σταμόπουλος, Χ. Θεοδωρόπουλος – Αρμ. Δ/ντές).

Ωστόσο, τα χρήματα δεν είναι ο μόνος παράγοντας αυτής της δύσκολης, όπως αποδείχθηκε, δυσεπίλυτης εξίσωσης.

Οι δυο άλλοι παράγοντες είναι η φύλαξη του συστήματος των κοινόχρηστων ποδηλάτων, ώστε να μην επαναληφθούν οι βανδαλισμοί και οι κλοπές, που εκθέτουν την πόλη και η διάταξη των 11 σταθμών στάθμευσης, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα πρέπει να αναδιοργανωθούν, ώστε να διασφαλίζεται καλύτερα η φύλαξή τους.

Μέχρι να λυθεί ο παραπάνω γρίφος, τα κοινόχρηστα ποδήλατα «αραχνιάζουν» στις αποθήκες του Δήμου, όπου φυλάσσονται από τη μήνι των ντόπιων βανδάλων.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις