Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Γιατί και πως «κόλλησε» η ανάπλαση του παλαιού Αρσακείου της Πάτρας – Το κτίριο καταρρέει μέρα με την μέρα

Γιατί και πως «κόλλησε» η ανάπλαση του π...
Βγενόπουλος Φάνης

Στα "χέρια" της Αποκεντρωμένης Διοίκησης η υπόθεση

Σε ρυθμό… ενστάσεων βρίσκεται το έργο της ανάπλασης του παλαιού Αρσακείου στην Πάτρα, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η έναρξη των εργασιών. Το εμβληματικό κτίριο, ιδιοκτησίας του Δήμου Πατρέων, παραμένει για πάνω από 15 χρόνια στα αζήτητα – μετά την μεταφορά των εγκαταστάσεων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας στο Πλατάνι – με συνέπεια να είναι ορατή η φθορά του χρόνου δια γυμνού οφθαλμού.

Στόχος του Δήμου Πατρέων είναι στο κτίριο που βρίσκεται στο οικοδομικό τετράγωνο, Μαιζώνος, Παρθενάκου, Κορίνθου και Γκότση, να μεταφερθούν οι δημοτικές υπηρεσίες. Για το σκοπό αυτό ξεκίνησε από πέρσι τις διαδικασίες για την ανάδειξη εργολάβου, μετά από διαγωνισμό, του έργου «Αποκατάσταση και ενεργειακή αναβάθμιση δημοτικού κτιρίου πρώην Αρσακείου Πατρών» προϋπολογισμού 4.000.000 ευρώ (με ΦΠΑ).

Ο μειοδοτικός διαγωνισμός έγινε στις 31 Οκτωβρίου του 2017 και αναδείχθηκε ανάδοχος εταιρεία που προσέφερε μέση έκπτωση 53,99%, επί του προϋπολογισμού.

Τον Ιανουάριο του 2018 η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Πατρέων, ενέκρινε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού και ο εργολάβος με τη μεγαλύτερη έκπτωση πήρε το έργο της ανακατασκευής του παλαιού Αρσακείου. Η απόφαση ανάδειξης του εργολάβου, όπως συμβαίνει, εγκρίθηκε στις 27 Μαρτίου του 2018 και από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και όλα έδειχναν ότι το έργο θα ξεκινούσε

Με δεδομένο ότι οι μελέτες του έργου ανάπλασης είναι έτοιμες από την Διεύθυνση Αρχιτεκτονικού Έργου του Δήμου Πατρέων, τότε οι δημοτικοί παράγοντες, ευελπιστούσαν ότι στους αμέσως επόμενους μήνες το έργο επρόκειτο να ξεκινήσει, με ορίζοντα ολοκλήρωσης των εργασιών το αργότερο σε ενάμιση χρόνο.

Ωστόσο, οι διαδικασίες «κόλλησαν» μετά την ένσταση που υπέβαλε η δεύτερη εταιρεία που συμμετείχε στον διαγωνισμό και η οποία, όπως διαβάζουμε στη «Διαύγεια» προσέφερε μέση έκπτωση 51,67%.

Η ένσταση αυτή, εξετάστηκε από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Πατρέων και απορρίφθηκε, μετά και από το σκεπτικό που παρουσίασε στη συνεδρίαση στις 16 Απριλίου 2018, η Διεύθυνση Αρχιτεκτονικού Έργου του Δήμου Πατρέων.

Η προσφεύγουσα εταιρεία, μετά την απορριπτική απόφαση, προσέφυγε στον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων, η απόφαση του οποίου αναμένεται.

Αν αναμονή λοιπόν της απόφασης της προσφυγής, έχουν «παγώσει» όλες οι διαδικασίες για την έναρξη των εργασιών.

Μάλιστα, η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Πατρέων, κατά την πρόσφατη συνεδρίασή της, στις 5 Ιουνίου του 2018, αποφάσισε ομόφωνα την παράταση ισχύος των προσφορών κατά τρεις μήνες δηλαδή μέχρι τις 19/7/2018.

Όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης «Επειδή έως σήμερα δεν κατέστη δυνατή η ολοκλήρωση της διαδικασίας και το αρχικό διάστημα ισχύος των προσφορών έληξε στις 19/4/2018 και για τις εγγυητικές επιστολές συμμετοχής στις 18/5/2018 σύμφωνα με την διακήρυξη του έργου, η Προϊσταμένη Αρχή, κατόπιν της υπ’ αριθμ. 25429/4-4-18 πρόσκλησή της, κάλεσε τους συμμετέχοντες να παρατείνουν την ισχύ των προσφορών και εγγυητικών τους κατά τρεις μήνες δηλαδή έως την 19/7/2018». Στην πρόσκληση της Επιτροπής ανταποκρίθηκαν τέσσερις εταιρείες.

 

 

Τι θα γίνει στο παλαιό Αρσάκειο

Σύμφωνα με τη μελέτη των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου οι υπηρεσίες θα στεγαστούν στο πρώην Αρσάκειο ως εξής:

Το αρχείο της Πολεοδομίας, η αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και η Διεύθυνση Προσόδων στο ημιυπόγειο.

Η Διεύθυνση Έργων στο ισόγειο.

Η Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού στον πρώτο όροφο, όπου θα υπάρχει και αίθουσα εκδηλώσεων.

Οι Διευθύνσεις Οικονομικής Διαχείρισης, Διοίκησης και Προμηθειών στον δεύτερο όροφο.

Να σημειωθεί ότι τα γραφεία του δημάρχου Πατρέων και τον Αντιδημάρχων θα παραμείνουν στο σημερινό δημαρχείο.

Η επαναλειτουργία του κτιρίου θα κλείσει ένα «αστικό κενό» στο κέντρο της πόλης και παράλληλα θα βοηθήσει τον Δήμο να εξοικονομεί περίπου 16.000 ευρώ μηνιαίως από μισθώσεις κτιρίων για τις υπηρεσίες του.

Παράλληλα, θα συμβάλει σημαντικά στη διευκόλυνση εξυπηρέτησης των πολιτών μέσω της συγκέντρωσης των δημοτικών υπηρεσιών σε ένα σημείο.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις