Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Δρόμοι ανάπτυξης για Πάτρα κι Αχαΐα- Τα θετικά των νέων αυτοκινητοδρόμων είναι ΕΔΩ- Έρευνα του thebest.gr

Δρόμοι ανάπτυξης για Πάτρα κι Αχαΐα- Τα ...
Χριστακόπουλος Θάνος

Μιλούν παράγοντες της αγοράς και πολιτικά πρόσωπα

Σε δρόμους ανάπτυξης για την Αχαΐα, την Αιτωλοακαρνανία και την ευρύτερη περιοχή (Λευκάδα κ.α.) εξελίσσονται ήδη οι δύο μεγάλοι οδικοί άξονες που παραδόθηκαν στην κυκλοφορία το 2017 μετά από πολλά χρόνια καθυστερήσεων και παλινωδιών. Όπως δείχνει το ρεπορτάζ του thebest.gr Ολυμπία και Ιόνια Οδός συνδέονται με την ανάκαμψη σε διάφορου τομείς της τοπικής οικονομίας.

Ειδικότερα η Ολυμπία Οδός μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο έχει φέρει χαμόγελα αισιοδοξίας στην Πάτρα και συνολικότερα στην Αχαΐα σε τομείς όπως είναι, πρωτίστως, ο τουρισμός, αλλά δευτερευόντως οι μεταφορές, το εμπόριο, η αγορά ακινήτων κ.α..

Η μεγάλη αύξηση που παρατηρείται τον φετινό χειμώνα στους επισκέπτες των Καλαβρύτων, η σημαντική άνοδος στην κίνηση του λιμανιού της Πάτρας, το ανεβασμένο ενδιαφέρον για την αγορά ακινήτων, κυρίως, στην Αιγιάλεια, οφείλονται σε έναν μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι πλέον οι αποστάσεις με την Αθήνα έχουν εκμηδενιστεί.

Φυσικά δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε και τον παράγοντα τροχαία ατυχήματα, με τους καινούργιους αυτοκινητόδρομους να έχουν αλλάξει παντελώς το σκηνικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πρόσφατη έξοδος για τις Εορτές των Χριστουγέννων ήταν αναίμακτη, κάτι που θα φάνταζε ως ψέμα μερικά χρόνια νωρίτερα. Παράλληλα αυτό το στοιχεί αποδεικνύει, πόσο απαραίτητο είναι να ολοκληρωθεί και το κομμάτι της Πατρών-Πύργου το οποίο οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν «κόψει» αφήνοντας τον αυτοκινητόδρομο μόνο κατ’ όνομα «Ολυμπία Οδό».

ΧΑΡΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΣΤΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ

Ίσως η πιο άμεση κι εμφανής θετική επίπτωση της Ολυμπίας Οδού να ήταν στην κίνηση που παρατηρείται πριν από τα Χριστούγεννα στα Καλάβρυτα. Στην κυριολεξία το χιονοδρομικό κέντρο έσπαγε το ένα ρεκόρ επισκεψιμότητας μετά το άλλο με τους επισκέπτες να ξεπερνούν τις 60.000 μέσα σε περίπου 15 μέρες.

Ειδική ανήμερα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά τα εισιτήρια που κόπηκαν στο Χιονοδρομικό άγγιζαν τις 10.000, ενώ η πόλη των Καλαβρύτων έσφυζε από ζωή με όλα τα μαγαζιά να είναι γεμάτα από κόσμο. Όπως επισημαίνουν παράγοντες της τοπικής αγοράς των Καλαβρύτων τα νούμερα αυτά θυμίζουν περιόδους προ κρίσης. Τα ενθαρρυντικά αυτά σημάδια επιβεβαιώνει μιλώντας στο thebest.gr, και ο Δήμαρχος Καλαβρύτων, Γιώργος Λαζουράς. Όπως εκτιμά ο Δήμαρχος ένα μέρος αυτής της αλματώδους αύξησης οφείλεται και στην Ολυμπία Οδό.

«Είναι βέβαιο ότι έχει βοηθήσει σημαντικά. Η ώρα του ταξιδιού από την Αθήνα έχει μειωθεί πολλή, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και ο παράγοντας ασφάλειας τον οποίο συνυπολογίζουν βάσιμα οι επισκέπτες μας. Ωστόσο είναι ακόμα ζητούμενο ο δρόμος Πούντας-Καλαβρύτων. Είναι ένα πάγιο αίτημά μας να βελτιωθεί αυτό το κομμάτι, αποτελεί ένα ζήτημα το οποίο προτίθεμαι θα θέσω και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό όταν θα επισκεφθεί στην Αχαΐα για το Αναπτυξιακό Συνέδριο», τονίζει μεταξύ άλλων ο κ. Λαζουράς.

ΕΛΠΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Την ίδια ώρα οι ελπίδες και οι προσδοκίες που έχει δημιουργήσει ο νέος οδικό άξονας γενικότερα στον τομέα τουρισμός στην Αχαΐα, αλλά και σε Αιτωλοακαρνανία, νησιά κ.α., είναι πολύ μεγάλες. Τα πρώτα πολύ θετικά μηνύματα ελήφθησαν ήδη από το καλοκαίρι του 2017 με την αύξηση του εγχώριου τουρισμού να είναι αξιοσημείωτη. Η Λευκάδα για παράδειγμα αλλά και άλλα νησιά του Ιονίου (Ζάκυνθος, Κέρκυρα κ.α.) βούλιαξαν από κόσμο με τους δρόμους να παίζουν το ρόλο τους. Αυτό υπογραμμίζει και ο επιχειρηματίας και πρώην πρόεδρος των ξενοδόχων Αχαΐας, Νίκος Παπαλέξης.

«Το γεγονός ότι η πρόσβαση πλέον στην περιοχή μας είναι πολύ πιο εύκολη και γίνεται με πλήρη ασφάλειας σε 2-2,5 ώρες έχει βοηθήσει. Ωστόσο η συνεισφορά των δρόμων στον εισερχόμενο τουρισμό είναι μειωμένη, καθώς εκεί μεγαλύτερο ρόλο παίζουν τα αεροδρόμια. Πάντως ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει παίξει ρόλο στην επισκεψιμότητα από Αθήνα κυρίως προς τα Ολύμπια. Φυσικά στα Καλάβρυτα η διαφορά είναι αξιοσημείωτη, ενώ φέτος θεωρούμε ότι θα υπάρξει μεγάλη κίνηση και στην Πάτρα τις ημέρες του Καρναβαλιού. Ήδη η βελτίωση του δρόμου έχει συμβάλει στο να υπάρχει μεγάλος αριθμός κρατήσεων για το Καρναβάλι, με τα περισσότερα ξενοδοχεία να έχουν γεμίσει ήδη», τονίζει ο κ. Παπαλέξης.

ΑΝΟΙΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ

Καλά όμως είναι τα μαντάτα που φέρνει η Ολυμπία Οδός και για το λιμάνι της Πάτρας. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η επιβατική κίνηση του λιμανιού έχει ήδη αυξηθεί κατά 12% ενώ, αύξηση έως 3% υπάρχει και στην μεταφορά φορτίων. «Η ολοκλήρωση του έργου της Ολυμπίας ήδη αποτυπώνεται στους δείκτες του λιμανιού, παρά το γεγονός ότι είναι μικρό το χρονικό διάστημα από την παράδοσή του.

Εμείς μέρος της αύξησης στην κίνηση στο λιμάνι μας την αποδίδουμε τη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου, το υπόλοιπο οφείλεται στην γενικότερη κίνηση που υπάρχει στην χώρα, όσο βελτιώνονται και οι άλλοι δείκτες», δηλώνει στο thebest.gr, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΑΚΙΝΗΤΑ

Η εκμηδένιση της απόσταση από την Αθήνα έχει προκαλέσει εξαιρετικό ενδιαφέρον για επένδυση σε οικόπεδα κι εξοχικά στην Αχαΐα, κυρίως στην περιοχή της Αιγιάλειας. Στον τομέα αυτό υπάρχει μεγάλη κινητικότητα, ωστόσο η οικονομική συγκυρία και οι μεγάλοι φόροι που βαραίνουν τα ακίνητα δεν επιτρέπουν στην αγορά να εκτοξευθεί. Αν στα παραπάνω προσθέσει κανείς και τις μέδουσες που ταλαιπώρησαν πέρυσι τις παραλίες της Αχαΐας μπορεί να αντιληφθεί γιατί οι μεγάλες προοπτικές που δημιούργησε η Ολυμπία Οδό δεν μπορούν πλήρως να «εξαργυρωθούν».

Αυτό υπογραμμίζει, μιλώντας στο thebest.gr και η πρόεδρος των ιδιοκτητών ακίνητων Αχαΐας Κυριακή Αθανασιάδη: «Όταν έγινε ο δρόμος δημιουργήθηκε η ελπίδα ότι θα αυξηθεί σημαντικά η κινητικότητα στην αγορά ακινήτων. Δυστυχώς όμως ένα «κούκος δεν φέρνει την «Άνοιξη». Είναι σίγουρα ενθαρρυντικό ότι πλέον η πρωτεύουσα είναι πιο κοντά όμως αυτό δεν αρκεί για να γίνουν επενδύσει σε ακίνητα. Απαιτείται ελάφρυνση της άδικης φορολογίας που έχει φορτωθεί πάνω στα ακίνητα.

Αυτό θα επέτρεπε η θετική συγκυρία του δρόμου να βγει σε καλό για την περιοχή μας. Διαφορετικά όμως θα έχουμε τα ίδια που συνέβησαν παλαιοτέρα στα Καλάβρυτα με κόσμο να επενδύει σε ακίνητα που τώρα ψάχνει να «σκοτώσει» για να απαλλαγεί από τον ΕΝΦΙΑ και τα άλλα χάρατσια», υπογραμμίζει η κυρία Αθανασιάδη.

Σε άλλους τομείς της οικονομίας όπως το εμπόριο και εν γένει η επιχειρηματικότητα δεν υπάρχουν ακόμα χειροπιαστές αποδείξεις για το κατά πόσο έχουν βοηθήσει οι καινούργιοι αυτοκινητόδρομοι. Το thebest.gr επικοινώνησε με παράγοντες του Επιμελητηρίου Αχαΐας οι οποίοι μας ανέφεραν ότι σίγουρα οι σύγχρονες υποδομές ωφελούν την ανάπτυξη της περιοχής, και σίγουρα κάποια επαγγέλματα θα διευκολυνθούν και θα βοηθηθούν, ωστόσο άλλες τομείς όπως το λιανικό εμπόριο ενδέχεται να επηρεαστούν αρνητικά.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις