Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Οι...συστάσεις του νέου αυτοκινητόδρομου της Πατρών - Αθηνών - Τα ...καμάρια του δρόμου και τα οικονομικά του...στοιχεία- ΦΩΤΟ

Οι...συστάσεις του νέου αυτοκινητόδρομου...

Ποια τμήματα έχουν παραδοθεί, ποια εκκρεμούν και το κόστος των διοδίων

Ο αυτοκινητόδρομος ήδη λειτουργεί κανονικά σε όλο το μήκος του εκτός από το τμήμα των σηράγγων της Παναγοπούλας, όπου και πραγματοποιήθηκε η τελετή των εγκαινίων. Από χθες το απόγευμα λοιπόν  ο οδηγός από την Αθήνα προς την Πάτρα  είναι πάνω σε ένα συνεχή αυτοκινητόδρομο, με εξαίρεση τα 4 σημεία που προβλέπεται να ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι τον Αύγουστο.

Τα 201,5χλμ του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού θα διανύονται σε περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά (ίσως λίγο περισσότερο μέχρι να ολοκληρωθούν πλήρως τα έργα).

Η Ολυμπία Οδός ήταν αναμφισβήτητα ο δυσκολότερος σε κατασκευή δρόμος γιατί κατασκευή και λειτουργία γίνονταν ταυτόχρονα και μόνο κατά οι Σήραγγες είχαν την “πολυτέλεια” να έχουν το εργοτάξιο τους απομονωμένο από την κυκλοφορία.

Οι εναλλαγές από εργοτάξιο σε δρόμο και από δρόμο σε εργοτάξιο είχαν ως αποτέλεσμα για το έργο να χρειαστεί να γίνει “συρραφή” για να είναι λειτουργικό. Για αυτό το λόγο μετά τον Φεβρουάριο που ο δρόμος έφτασε μέχρι το Ξυλόκαστρο, άρχισαν να δίδονται μικροτμήματα που το ένα μετά το άλλο, απελευθέρωναν περιοχές και αύξαναν το ποσοστό του έτοιμου αυτοκινητόδρομου.

Στο σύνολο της η Ολυμπία Οδός, από τα διόδια Ελευσίνας μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Μιντιλογλίου στο τέλος της Παράκαμψης Πάτρας διαθέτει:

6 ΣΕΑ, 12 Σήραγγες με 25,6χλμ (και στις 2 κατευθύνσεις), 29 Ανισόπεδους Κόμβους, 80 Γέφυρες, 38 Άνω Διαβάσεις, 204 Κάτω Διαβάσεις, 369 Οχετούς.

Το κόστος διοδίων για τον οδηγό από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα ανέρχεται σε 11,5 ευρώ, δηλαδή ένα κόστος που ανέρχεται σε περίπου 0,062 λεπτά/χιλιόμετρο.

Συνολικά ο οδηγός θα συναντά 5 σταθμούς διοδίων σε Ελευσίνα, Ισθμό, Κιάτο, Ελαιώνα (Αίγιο) και Ρίο.

 

Τα δύο “καμάρια” της Ολυμπίας Οδού είναι αδιαμφισβήτητα οι Σήραγγες Παναγοπούλας και ο Υπέρ-Κόμβος Ρίου. Η Σήραγγα Παναγοπούλας στην κατεύθυνση προς Αθήνα με 4χλμ μήκος είναι πλέον η τρίτη μεγαλύτερη οδική σήραγγα της χώρας πίσω από τη Μεγάλη Σήραγγα Τεμπών στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (6χλμ) και τη Σηραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό (4,5χλμ). Πέρα από τη Μεγάλη Σήραγγα Παναγοπούλας έχουμε 2 ακόμα στην κατεύθυνση προς Αθήνα με 548+581 μέτρα η κάθε μία και μία στην κατεύθυνση προς Πάτρα με 3,179χλμ.

Το σύμπλεγμα των σηράγγων της Παναγοπούλας είναι μια κατασκευαστική επιτυχία καθώς λόγω της ιδιαίτερης γεωμορφολογίας της περιοχής χρειάστηκαν ειδικές μελέτες για την κατασκευή τους.

Μια ακόμη ιδιαιτερότητα της περιοχής αυτής είναι ότι παράλληλα, πολύ κοντά και κάτω από τις σήραγγες του αυτοκινητοδρόμου κατασκευάζονται και οι σήραγγες του σιδηρόδρομου, κάνοντας το έργο τεχνικά ακόμη πιο δύσκολο.

Οι σήραγγες διαθέτουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας, πέντε πάρκινγκ ανά κατεύθυνση και 10 συνδετήριες σήραγγες (πέντε πεζών και πέντε οχημάτων).

Πολλά ήταν και τα έργα αντιστήριξης λόγω της συνεχόμενης επαφής του αυτοκινητόδρομου με τα βουνά της Βόρειας Πελοποννήσου και συνολικά κατασκευάστηκαν περισσότερα πό 400 τεχνικά έργα αντιστηρίξεων.

Το δεύτερο μεγαλύτερο τεχνικό έργο της Ολυμπίας Οδού είναι ο Υπέρ-Κόμβος Ρίου. Πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο κόμβο ο οποίος είναι ένα ιδιαιτέρως πολύπλοκο τεχνικό έργο.

Στην τελική του μορφή, που θα είναι μετά το καλοκαίρι θα εξυπηρετεί οκτώ διαφορετικές κατευθύνεις στις οποίες θα περιλαμβάνει τρεις άνω διαβάσεις, έξι κάτω διαβάσεις, δύο γεφυρώσεις του ποταμού Σέλεμνου και πολλαπλές ράμπες εισόδου- εξόδου.

Ο Υπέρ-Κόμβος Ρίου θα λειτουργήσει τώρα με τη σύνδεση προς Αντίρριο και Αθήνα και είναι απαραίτητος και για την εύρυθμη λειτουργία των έργων της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου και της Ιόνιας Οδού. Ειδικά στην περίπτωση της Ιόνιας Οδού, θα είναι ο συνδετήριος κόμβος που θα διοχετεύονται τα οχήματα από/προς τον αυτοκινητόδρομο.

 

Το 2008 όταν ξεκίνησε η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού η παραχώρηση παρέλαβε 33 θανατηφόρα ατυχήματα. Με πολύ επιτυχημένο τρόπο κατά τη διάρκεια της κατασκευής κατάφερε το 2016 να μειώσει τον αριθμό αυτό κατά 60% σε 13 θανατηφόρα ατυχήματα και ελπίδα όλων είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος που ξεκινά να λειτουργεί, να συμβάλει στην περαιτέρω μείωση αυτού του αριθμού.

Μετά την υπογραφή της Συμφωνίας της Μάλτας πριν από λίγες μέρες όπου συμμετέχει και η χώρα μας, στόχος είναι να μειωθούν μέχρι το 2030 κατά 50% τα θανατηφόρα τροχαία.

Η λειτουργία της Ολυμπίας Οδού και των άλλων αυτοκινητόδρομων δίνει βάσιμες ελπίδες ότι αυτό μπορεί να γίνει εφικτό.

Το όριο ταχύτητας στην Ολυμπία Οδό με την ολοκλήρωση των έργων είναι όπως και στο υπόλοιπο δίκτυο αυτοκινητόδρομων 130χλμ/ώρα εκτός από τμήματα που είτε έχουν ιδιαίτερη χάραξη είτε είναι σήραγγες, γέφυρες όπου η ταχύτητα αναγκαστικά θα είναι μικρότερη.

*με στοιχεία  από ypodomes.com

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις