Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

"Το Ποτάμι":"Να βγάλουμε τα εμπόδια από το δρόμο της τουριστικής ανάπτυξης"

"Το Ποτάμι":"Να βγάλουμε ...

Επαφές Θεοδωράκη στη Θεσσαλονίκη

Συναντήσεις με στελέχη του τουρισμού, επιχειρηματίες αλλά και εργαζόμενους είχε στη Θεσσαλονίκη ο Σταύρος Θεοδωράκης στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού Philoxenia.

“Η δύναμη του τουρισμού μπορεί να βγάλει τη χώρα από την κρίση αρκεί το κράτος να βγάλει τα εμπόδια από το δρόμο της τουριστικής ανάπτυξης”. Αυτό είπε, μεταξύ άλλων, ο Σταύρος Θεοδωράκης μιλώντας σε δημοσιογράφους από διάφορες τουριστικές περιοχές της χώρας που βρέθηκαν την Παραασκευή το βράδυ στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο στα εγκαίνια της έκθεσης Philoxenia.

Αναλυτικότερα οι δηλώσεις του Σταύρου Θεοδωράκη:

"Οι δυνάμεις που έχει η Ελλάδα για να βγει μπροστά δεν είναι πολλές αλλά είναι συγκεκριμένες και κυρίαρχη είναι ο τουρισμός. Πρέπει με κάθε τρόπο να ενισχύσουμε τις δημιουργικές δυνάμεις του τουρισμού. Είμαι εδώ για να πω σε αυτούς τους ανθρώπους που προσπαθούν ότι εμείς είμαστε μαζί τους. Γιατί η Ελλάδα δεν θα βγει από τα μνημόνια με δανεικά, θα βγει με τη δική της δύναμη.

Συνάντησα ανθρώπους του τουρισμού, εργαζόμενους και επιχειρηματίες. Τα νούμερα είναι καλά αλλά τα νούμερα δεν λένε όλη την αλήθεια. Η χώρα μας προσελκύει κόσμο, αυξάνονται οι αφίξεις, έχουμε πιο πολλούς τουρίστες που μας επισκέπτονται αλλά πρέπει να κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια ώστε να αφήνουν και περισσότερα λεφτά. Η Ελλάδα δεν θα γίνει ποτέ, και δεν πρέπει να γίνει, φτηνή τουριστική χώρα. Ούτε οι μισθοί μας, ούτε οι ομορφιές μας το επιτρέπουν. Άρα πρέπει με μια μεγάλη προσπάθεια κυβέρνησης, εργαζομένων και επιχειρηματιών να έχουμε ένα καλύτερο τουριστικό προϊόν για να μπορούμε να παίρνουμε περισσότερα από τους τουρίστες. Αυτός είναι ο μεγάλος στόχος. Ο στόχος ο πρώτος επιτεύχθη, του αριθμού των τουριστών. Ο δεύτερος στόχος που πρέπει να επιτευχθεί είναι η ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού".

Ο Σταύρος Θεοδωράκης στις συναντήσεις του στη Θεσσαλονίκη συνοδευόταν από στελέχη του Ποταμιού ανάμεσα στα οποίο ο αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης Σπύρος Πέγκας, ο Παύλος Σιλβιστόπουλος, περιφερειακός συντονιστής του Κινήματος στη Μακεδονία, ο Νίκος Νυφούδης, πολιτικός υπεύθυνος του Τομέα Εξαγωγών.

Δείτε το βίντεο και φωτογραφίες στο link που ακολουθεί:

http://topotami.gr/na-vgaloume-ta-empodia-apo-to-dromo-tis-touristikis-anaptixis/




Ακολουθούν οι προτάσεις μας για τον τουρισμό

Το Ποτάμι για του τουρισμό

Οι παθογένειες του υφισταμένου μοντέλου

Το ελληνικό τουριστικό μοντέλο χαρακτηρίζεται από ανυπαρξία σχεδιασμού και οργάνωσης της ανάπτυξης. Προστασία του περιβάλλοντος, χωροταξία, φέρουσα ικανότητα παραμένουν άγνωστοι όροι.

Κυρίαρχο στοιχείο του τουριστικού προϊόντος αποτελεί η τριπλή συγκέντρωση:
α. θεματική, γύρω από το κυρίαρχο προϊόν «ήλιος και θάλασσα», β. γεωγραφική, κατά μήκος της παράκτιας ζώνης και γ. χρονική, στους θερινούς μήνες.

Σε μια διεθνή τουριστική αγορά που χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, με ταξιδιώτες ολοένα και πιο ενημερωμένους και απαιτητικούς, με τις σύγχρονες τεχνολογίες σε ρόλο όλο και πιο καθοριστικό, είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαίο να χαράξουμε μια εθνική στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό. Η προβολή και προώθηση ή το branding στα οποία εμμένουμε αποκλειστικά έως σήμερα προϋποθέτουν την ύπαρξη στρατηγικού σχεδιασμού τους στόχους του οποίου θα εξυπηρετούν

Το στοίχημα

Η εθνική στρατηγική για τον τουρισμό πρέπει να αποτελέσει προϊόν ευρείας πολιτικής και κοινωνικής συναίνεσης που θα διασφαλίζει την μακροπρόθεσμη υλοποίηση των στόχων της δηλαδή την κάλυψη των ουσιαστικών δομικών ελλείψεων ως προς τις υποδομές, την ποιότητα των υπηρεσιών, το θεσμικό πλαίσιο, την διαφοροποίηση του προϊόντος, τις συνέργειες με τις λοιπές οικονομικές δραστηριότητες κτλ.

Εθνική στρατηγική για τον τουρισμό:

Η εποχικότητα και η συγκέντρωση της τουριστικής δραστηριότητας που πλήττουν τις επιχειρήσεις του κλάδου και τις τοπικές οικονομίες.

Οι νομοθετικές παρεμβάσεις σε θεσμικό επίπεδο δεν αποτελούν πανάκεια, αλλά έπονται του εθνικού τουριστικού σχεδιασμού.

Η διαφοροποίηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος προϋποθέτει την καλή γνώση και καταγραφή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και της φέρουσας ικανότητας κάθε περιοχής της χώρας

Η διαφοροποίηση του εθνικού τουριστικού προϊόντος θα πρέπει να αποτελεί βασικό στόχο της στρατηγικής για τον τουρισμό.

Η υλοποίηση, όμως, του στόχου αυτού απαιτεί σχεδιασμό και εφαρμογή σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.

Διασύνδεση τουρισμού με άλλους τομείς. Η ολοκληρωμένη προσέγγιση της τουριστικής ανάπτυξης, προϋποθέτει τη διασύνδεση του τουρισμού με άλλους κρίσιμους τομείς για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας: τη γεωργία και αγροτική ανάπτυξη, την αλιεία, τις μεταφορές, τον πολιτισμό, το περιβάλλον και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Διασύνδεση τουρισμού και γεωργίας. Η συνέργεια τουρισμού και γεωργίας θα πρέπει να αποτελέσει βασικό στόχο της εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό και να τύχει ουσιαστικής θεσμικής και οικονομικής υποστήριξης από την πολιτεία.

Τουρισμός και πολιτισμός. Οι δύο αυτοί τομείς εξακολουθούν να έχουν σχέση ανταγωνισμού και όχι συνέργειας, ενώ για μία σειρά λόγων που έχουν κατά κύριο λόγο σχέση με αναχρονιστικές αντιλήψεις, ιδεοληψίες, γραφειοκρατία, η αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς δεν έχει απελευθερώσει, μέχρι σήμερα, την πλήρη δυναμική της.

Γαλάζια Ανάπτυξη. Ο παράκτιος τουρισµός σε συνδυασµό µε τον θαλάσσιο τουρισµό µπορεί να συµβάλει καθοριστικά στη διαφοροποίηση του εθνικού τουριστικού προϊόντος με την προϋπόθεση ότι στο πλαίσιο της γαλάζιας ανάπτυξης, οι εθνικές, περιφερειακές και τοπικές αρχές της χώρας θα δημιουργήσουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη (συστήματα θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού και ολοκληρωμένης διαχείρισης των παράκτιων ζωνών, αναβάθμιση των υποδομών, πρόσβαση σε επαγγελματικές δεξιότητες, διάχυση πληροφοριών και βέλτιστων πρακτικών και βεβαίως εξασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης).

Επένδυση στον ανθρώπινο παράγοντα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η τουριστική δραστηριότητα ισοδυναμεί με την προσφορά μίας υπηρεσίας και συνεπώς ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί τον πυρήνα της άσκησής της. Επένδυση στον ανθρώπινο παράγοντα σημαίνει τρία πράγματα: 1ον αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και της πολιτικής κατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού τόσο σε επίπεδο συνολικής θεσμικής αναδιοργάνωσης που να υποστηρίζει τους στόχους της εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό, όσο και ανανέωσης των προγραμμάτων σπουδών με την ενσωμάτωση αντικειμένων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες που προκύπτουν από τη χάραξη της στρατηγικής, όσο και από τις απαιτήσεις της εποχής, με ιδιαίτερη έμφαση στις νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο 2ον υποστήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων για την ανάδειξη των ποιοτικών στοιχείων των υπηρεσιών που προσφέρουν, την κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού και τη συγκροτημένη εφαρμογή πολιτικής ανθρώπινων πόρων 3ον επένδυση στην ίδια την κοινωνία, μέσα από εξειδικευμένες δράσεις σε τοπικό επίπεδο με στόχο την ευαισθητοποίηση των τοπικών φορέων και την καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης.

Τόνωση του εγχώριου τουρισμού. Ο εγχώριος τουρισµός, παρά τη σχετικά µικρή προστιθέµενη αξία του σε σχέση µε τον εισερχόµενο τουρισµό συµβάλλει στην ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη τόσο σε χωρικό όσο και σε χρονικό επίπεδο, καταπολεμώντας φαινόμενα όπως η συγκέντρωση και η εποχικότητα και διασφαλίζοντας τη στήριξη των επιχειρήσεων του κλάδου. Τόσο η διαφοροποίηση του εθνικού μας προϊόντος, όσο και η ενίσχυση των προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού και η δημιουργία νέων στοχευμένων προγραμμάτων (π.χ. για νέους)

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις