Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Διερευνητική εκπαίδευση (IEEE TISP) – Μέθοδος έκφρασης και ελεύθερης σκέψης για τον μαθητή

Διερευνητική εκπαίδευση (IEEE TISP) – Μέ...

Τι είναι το IEEE

Τον Δεκέμβριο του 2015, πραγματοποιήθηκε το πρώτο Μεσογειακό IEEE TISP Workshop. Συμμετοχές καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από Βοσνία, Μάλτα, Κύπρο, Κροατία, Παλαιστίνη και φυσικά Ελλάδα. Θέμα του, η εναλλακτική προσέγγιση στη μάθηση, με μεθόδους περισσότερο μαθητοκεντρικές δίνοντας στον μαθητή τη δυνατότητα για ελεύθερη σκέψη χωρίς κανόνες και όρια.

Σε αυτό το συνέδριο οι καθηγητές έγιναν και πάλι μαθητές για λίγο, και βιώσαν μια διαφορετική προσέγγιση στην εκπαίδευση.

Δραγουμάνος Σταμάτης: Chair of IEEE Educational Activities – Greece Section / IEEE Academic Hellenic Ambassador

Περιγράψτε μας το IEEE TISP

Στ.Δραγουμάνος: Το TISP είναι στην ουσία ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών. Εκπαίδευσης, δηλαδή, των καθηγητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ώστε να εφαρμόσουν με τον καλύτερο τρόπο τα πλάνα μαθήματος που βρίσκονται στο tryengineering.com και είναι υλοποιήσεις της διερευνητικής μάθησης με χρήση αντικειμένων της καθημερινότητας όπως καλαμάκια, συνδετήρες κλπ.

Οι βασικοί στόχοι του προγράμματος TISP είναι:

-Ενίσχυση των συνεργασιών των εθελοντών με τους τοπικούς καθηγητές δευτεροβάθμιας

-Προώθηση της διερευνητικής μάθησης

-Ενίσχυση του επιπέδου τεχνικών γνώσεων των καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

-Ενθάρρυνση των μαθητών να ακολουθήσουν καριέρα μηχανικού

-Αύξηση του γενικού επιπέδου των τεχνικών γνώσεων των μαθητών καθ’ όλη την διάρκεια των σπουδών τους.

 

Γιατί διερευνητική και βιωματική μάθηση;

 

Στ.Δραγουμάνος: Στην σύγχρονη κοινωνία η ροή πληροφοριών γύρω μας και πιο ειδικά, γύρω από τους μαθητές είναι τεράστια. Ίσως είναι μεγαλύτερη από ότι ένας άνθρωπος μπορεί να διαχειριστεί. Σίγουρα όμως είναι μεγαλύτερη από ότι μπορεί ένας άνθρωπος να αποστηθίσει. Και δυστυχώς, ένα μεγάλο μέρος της είναι παραπλανητική, ημιτελής και πολλές φορές εντελώς λάθος.

 

Ταυτόχρονα, οι δεξιότητες που είναι απαραίτητες σε αυτό το περιβάλλον, είναι αρκετά διαφορετικές από αυτές που ήταν απαραίτητες πριν μερικά χρόνια. Σύμφωνα με μελέτη του CareerBuilder.com το 71% των ερωτηθέντων εργοδοτών απάντησαν ότι εκτιμούν περισσότερο την συναισθηματική νοημοσύνη από το I.Q.

 

Η βιωματική μάθηση, είναι ένας τρόπος μάθησης που ενισχύει ταυτόχρονα τις τεχνικές αλλά και τις ήπιες δεξιότητες του ατόμου. Δίνει την δυνατότητα να εξερευνήσει κάποιος την εγκυρότητα των πηγών του και να δοκιμάσει στην πράξη την εφαρμογή τους. Βασίζεται στην ομαδο-συνεργατική μάθηση και έτσι δίνεται η δυνατότητα στο άτομο να αναπτύξει κριτική σκέψη και δεξιότητες που θα τον βοηθήσουν στην μαθησιακή διαδικασία αλλά και στον εργασιακό του βίο. Και φυσικά όλα αυτά γίνονται με το πιο διασκεδαστικό τρόπο, αυτόν της δημιουργίας.

 

Πραγματοποιήθηκε ο σκοπός του συνεδρίου;

 

Στ.Δραγουμάνος: Οι βασικός σκοπός του συνεδρίου ήταν να γίνει γνωστή η μέθοδος της διερευνητικής μάθησης και τα εργαλεία που παρέχει το ΙΕΕΕ για αυτή σε καθηγητές δευτεροβάθμιας.

Μέσα από τις δραστηριότητες που διεξήχθησαν οι καθηγητές ήρθαν σε εκτενή επαφή με την μέθοδο και αναγνώρισαν τα οφέλη της διερευνητικής μάθησης και πιο συγκεκριμένα του TISP. Διαπίστωσαν ιδίοις όμμασι ότι δεν απαιτείται περισσότερος χρόνος και προσπάθεια από την μεριά του καθηγητή σε σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο μάθησης και τα αποτελέσματα είναι σαφώς πιο ποιοτικά.

Όμως πέραν τούτου, επιτεύχθηκαν και αρκετοί παράπλευροι στόχοι.

Δημιουργήθηκε ένα δίκτυο εθελοντών και καθηγητών το οποίο είναι ικανό να διοργανώσει TISP σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν και υπήρξε έντονη ανταλλαγή εμπειριών και πρακτικών μεταξύ των συμμετεχόντων από διαφορετικές χώρες. Πλέον διαφαίνεται ότι υπάρχει αρκετά αυξημένο ενδιαφέρον ώστε να γίνει προσπάθεια ένταξης των TISP στο επίσημο πρόγραμμα σπουδών.

Sohaib Qamar Sheikh: R8 Pre-University Activities Coordinator / Chair, 2016 IEEE EAB Pre-University Education Coordinating Committee

Σε τι είδους δραστηριότητες συμμετείχαν οι συμμετέχοντες του συνεδρίου;

S.Q.Sheikh: To IEEE Teacher In-Service Program παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη του IEEE να δείξουν την εφαρμογή της μηχανικής, της επιστήμης και των μαθηματικών, διαδίδοντας την εμπειρία τους στην αντιμετώπιση καθημερινών αληθινών προβλημάτων, με καθηγητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η εμπειρία τους διαδίδεται μέσα από σχέδια μαθημάτων τα οποία βασίζονται σε δραστηριότητες και είναι διαθέσιμα στο www.tryengineering.org. 120 σχέδια μαθήματος πιστοποιημένα από πολλούς φορείς εκπαίδευσης, είναι διαθέσιμα σε 9 γλώσσες.

Για το συνέδριο, επιλέξαμε τρία σχέδια μαθήματος, τα οποία είναι: 'Ship the Chip'. 'Tall Tower Challenge' and 'Measuring the Wind'

Ποια είναι τα οφέλη που προκύπτουν από αυτές τις δραστηριότητες;

S.Q.Sheikh: Τα σχέδια μαθήματος παρέχουν έναν πρακτικό τρόπο στους μαθητές, ώστε να ασχοληθούν με δραστηριότητες οι οποίες τους μαθαίνουν σχεδιασμό, ομαδικότητα, βασικές τεχνικές έννοιες και δημιουργικότητα. Αυτά τα σχέδια μαθήματος επιτρέπουν στους μαθητές να εξερευνήσουν τεχνικά θέματα και να δημιουργήσουν ένα μοντέλο εργασίας, παρέχοντας τους την ευκαιρία να συνδυάσουν επιστημονικά θέματα με χαρά και ασκήσεις, παρά με θεωρητικού τύπου μελέτες.

Ποια ήταν τα σχόλια που ακούστηκαν από τους συμμετέχοντες των άλλων χωρών;

S.Q.Sheikh: Η ανατροφοδότηση που είχαμε έως τώρα, είναι πολύ καλή. Μετά την ολοκλήρωση του συνεδρίου, λάβαμε αρκετές αναφορές για εκδηλώσεις που οργανώνονται στην Ελλάδα, την Κροατία και την Παλαιστίνη, με εκδηλώσεις για εκπαίδευση καθηγητών να είναι σχεδιασμένες σε αρκετές χώρες.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις