Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Η Ελληνίδα που αποκάλυψε την απάτη δισεκατομμυρίων της Volkswagen

Η Ελληνίδα που αποκάλυψε την απάτη δισεκ...

Πως η Άννα Στεφανοπούλου ξεσκέπασε την γερμανική αυτοβιομηχανία

Η Άννα Στεφανοπούλου, μια Ελληνίδα επιστήμονας που ζει και εργάζεται στις ΗΠΑ, βρίσκεται πίσω από την αποκάλυψη της απάτης της γερμανικής βιομηχανίας Volkswagen. Μια απάτη δισεκατομμυρίων σε βάρος εκατομμυρίων καταναλωτών.

Η καθηγήτρια μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Michigan γνωστή για τις μελέτες της πάνω στους κινητήρες αυτοκινήτων, πήρε μέρος στην έρευνα για τις επιδόσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και παρατήρησε τις χαμηλές επιδόσεις στην ιπποδύναμη που παρουσίαζαν τα γερμανικά αυτοκίνητα όταν υποβάλλονταν σε ελέγχους για τις εκπομπές ρύπων.

«Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, θα έπρεπε να έχουμε ένα ολόκληρο χημικό εργοστάσιο στην εξάτμιση», δήλωσε.

«Οταν ήρθε η ανάλυση ήταν πασιφανές σε μένα τουλάχιστον ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Ηταν αντίθετα στους νόμους της φυσικής με την υπάρχουσα τεχνολογία οι συγκεκριμένοι κινητήρες να έδιναν τόση ισχύ με τόσο χαμηλή εκπομπή ρύπων. Αρα έπρεπε να αναζητήσουμε αλλού την αιτία της εμφάνισης των χαμηλών τιμών. Και αυτό κάναμε.

Βάλαμε ένα πρόγραμμα που «σκανάρισε» όλα τα υπάρχοντα προγράμματα του αυτοκινήτου και τα αποτελέσματα ήταν θετικά. Ενα πρόγραμμα ενεργοποιείτο μόνο όταν γινόταν η μέτρηση των τιμών των ρύπων. Και δεν έπρεπε να υπάρχει στο αυτοκίνητο. Ενημερώσαμε τις αρχές για τα υπόλοιπα» δήλωσε η Ελληνίδα καθηγήτρια μηχανολογίας που χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης στο Πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν.

Η ΕΡΑ, η υπηρεσία περιβάλλοντος των ΗΠΑ ενημέρωσε την VW αμέσως και η εταιρία υποσχέθηκε να διορθώσει άμεσα το πρόβλημα.

Πως λειτουργούσε το λογισμικό της απάτης

Το γερμανικό λογισμικό εστίαζε στο τιμόνι. Οταν αυτό ήταν εντελώς ακίνητο, όπως σε μία μέτρηση καυσαερίων, έμπαινε σε κατάσταση «χαμηλών εκπομπών». Αν το τιμόνι κινείτο, όπως σε φυσιολογικές συνθήκες κίνησης στο δρόμο, ο κινητήρας δούλευε σε πλήρη ισχύ εκπέμποντας έως και 40 φορές περισσότερους ρύπους.

Οι πρώτες συγκριτικές δοκιμές έγιναν το 2014. Το πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια εξέτασε δύο πετρελαιοκίνητα οχήματα, ένα της Volkswagen και ένα της BMW. Τα τεστ πέρασε μόνο το BMW. Ο κινητήρας του Volkswagen εστάλη στο Πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν και ερευνήθηκε από την Αννα Σταφανοπούλου, η οποία έλυσε τον γρίφο.

Η αποκάλυψη της απάτης που έγινε τη Δευτέρα αφορά σε 500.000 οχήματα στις ΗΠΑ αλλά και σε 11.000.000 παγκοσμίως έχει προκαλέσει παγκόσμιο σάλο. Από τότε η μετοχή της γερμανικής εταιρίας καταρρέει και μόλις την τετάρτη το απόγευμα ο διευθύνων σύμβουλός της αναγκάστηκε να παραιτηθεί.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις