Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Σπίρτζης: Δημοπρατείται η Πατρών - Πύργου μέσα στον Αύγουστο - "Έπεσαν" οι υπογραφές

Σπίρτζης: Δημοπρατείται η Πατρών - Πύργο...

Το πρώτο τμήμα

Εντός του Αυγούστου αναμένεται η δημοπράτηση του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου της Πατρών - Πύργου. Όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στο «Κόκκινο» και τον Κώστα Αρβανίτη, υπογράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα από τον κ. Σταθάκη η έγκριση να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και προχωράει μέσα στο μήνα στη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος από τον Πύργο προς την Πάτρα.


ΟΛΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Αναφερόμενος στους αυτοκινητόδρομους, στα αεροδρόμια, στα τρένα, στο νομοσχέδιο για τα κανάλια, αλλά και τον ορυκτό πλούτο, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε πως σε κάθε περίπτωση στόχος είναι ένα διαφορετικό μοντέλο που θα υπερασπίζεται το δημόσιο συμφέρον, θα επικρατεί διαφάνεια και θα ακυρώνει την παντοκρατορία των ιδιωτικών μονοπωλίων.


Για τους αυτοκινητόδρομους:

«Το μοντέλο των παραχωρήσεων των αυτοκινητόδρομων είναι ένα αποτυχημένο μοντέλο και δε μπορεί να συνεχιστεί», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, συμπληρώνοντας: «Το μοντέλο αυτό δε συμβάλλει σε αυτό που εμείς θέλουμε να κάνουμε για την ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας».

«Δεν πρέπει να εγκαταλείψουμε τις παραχωρήσεις ως εργαλείο αλλά σε άλλη λογική και όχι εις βάρος των πολιτών», επισήμανε ο αν. Υπουργός.

Όπως είπε, είναι θεσμικές και δομικές οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Αυτούς τους πέντε μήνες έχει γίνει πολύ δουλειά, σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, αλλά δεν είναι εύκολο να γίνουν ορισμένες αλλαγές, που δεν έχουν γίνει εδώ και 40 χρόνια. «Αυτό είναι το δικό μας στοίχημα, να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν», είπε ο υπουργός.

 

Όπως εξήγησε ο κ. Σπίρτζης, υπάρχουν συμβάσεις αυτή τη στιγμή, με ρήτρες δισεκατομμυρίων, γι' αυτό το δημόσιο δε μπορεί να τις αναθεωρήσει μονομερώς. Είναι σε εξέλιξη λοιπόν μια επίπονη προσπάθεια, όπου το υπουργείο ψάχνει να βρει σε ποια σημεία μπορεί να στηριχθεί το δημόσιο συμφέρον. «Σε αυτές τις συμβάσεις τα σημεία αυτά είναι ελάχιστα, γιατί προστατεύουν το συμφέρον των τραπεζών και των εργολάβων και όχι το δημόσιο συμφέρον. Επιχειρούμε να αλλάξουμε τις συνήθειες στο δημόσιο τομέα και να πετύχουμε μια άλλη λογική σε συμφωνία με τους εμπλεκόμενους», είπε ο κ. Σπίρτζης.


Για την εθνική Πατρών-Πύργου, ο κ. Σπίρτζης έδωσε την είδηση ότι υπογράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα από τον κ. Σταθάκη η έγκριση να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και προχωράει μέσα στο μήνα στη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος από τον Πύργο προς την Πάτρα.

 

Διεκδικούμε και για τις 5 παραχωρήσεις την αναθεώρηση των συλλογικών συμβάσεων, στα παρακάτω σημεία, είπε ο κ. Σπίρτζης για τη διαπραγμάτευση που έχει ξεκινήσει με τους εργολάβους:

-να υπάρχει χιλιομετρική χρέωση

-ελεύθερη διέλευση στα όρια του καλλικρατικού δήμου

-ελεύθερη πρόσβαση σε ευπαθείς ομάδες, άτομα με αναπηρία

-ελεύθερη πρόσβαση ή χαμηλή όταν είναι στα όρια του καλλικρατικού δήμου η οικεία, αλλά εκτός δήμου η εργασία
-να σταματήσουν οι διώξεις εναντίον των πολιτών που δεν πλήρωναν τα διόδια

«Να προχωρήσουν τα έργα στη χώρα σε άλλη λογική από αυτή που ξέρουμε τα τελευταία 40 χρόνια, με άλλου είδους σχέση μεταξύ της κυβέρνησης και αυτών που εμπλέκονται στα έργα», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.

Για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων

Ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε ότι στη συμφωνία υπάρχει ρητή ρήτρα ότι η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων πρέπει να συνεχίσει με τον ίδιο διαγωνισμό, σύμφωνα με τον οποίο τα αεροδρόμια θα πάνε στη Fraport . «Η ελληνική κυβέρνηση θα υποχρεωθεί να κάνει κάποια πράγματα που προβλέπονται στη συμφωνία, δε σημαίνει ότι συμφωνούμε κιόλας» είπε ο αν. υπουργός, συμπληρώνοντας:  «Δεν είναι ιδιωτικοποίηση όταν πουλιέται ελληνικός δημόσιος πλούτος και δεν το αγοράζει ένας ιδιώτης αλλά το γερμανικό δημόσιο».

Επεσήμανε πάντως ότι τα περιθώρια διαπραγμάτευσης είναι πολύ στενά στην συγκεκριμένη περίπτωση, αφού υπάρχει ρήτρα να συνεχιστεί η ιδιωτικοποίηση με τον ίδιο διαγωνισμό, παρ' όλ 'αυτά το δημόσιο θα προσπαθήσει να προασπίσει τα συμφέροντά του κατά το δυνατόν.

«Στόχος της κυβέρνησης σε κάθε περίπτωση είναι λιγότερες ιδιωτικοποιήσεις και σε άλλη λογική», είπε ο κ. Σπίρτζης. 

Για τον σιδηρόδρομο:

Στόχος είναι η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου, με σχεδιασμό για την επόμενη δεκαετία.

Το έργο για να φτάσει το τρένο προς την Πάτρα έχει ήδη ξεκινήσει, έχει ήδη ανάδοχο, σημείωσε ο κ. Σπίρτζης. Αντίστοιχα, για το Λαύριο, στόχος της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει το έργο με πολύ γρήγορους ρυθμούς, για ολοκλήρωση μέσα στην επόμενη πενταετία.

Για το νομοσχέδιο για τα κανάλια:

Στόχος του νομοσχεδίου είναι να υπάρχουν πλέον μόνιμες άδειες και ξεκάθαρο τοπίο στα τηλεοπτικά κανάλια, είπε ο κ. Σπίρτζης και την ίδια στιγμή να έρθουν έσοδα για το ελληνικό δημόσιο.

 

«Δεν υπάρχει κανένας ρεβανσισμός προς τα κανάλια», ξεκαθάρισε ο αν. υπουργός. «Είναι ρεβανσισμός ότι πρέπει να έχουν άδεια ή το να γίνει μειοδοτικός διαγωνισμός ή να δουλεύουν στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας ή να μην υπάρχει ιδιωτικό μονοπώλιο; Όταν η DIGEA πήρε τα περιφερειακά κανάλια με μία μόνο προσφορά, είναι ρεβανσισμός να μπει μια τάξη;» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι για αυτά τα θέματα έχει ήδη προσωπικά ενημερώσει τον αρμόδιο εισαγγελέα.

 

Σχετικά με τις απολύσεις που έγιναν πρόσφατα στον Αντ1, αλλά και σε έργα όπως το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι οι κάτοχοι των τηλεοπτικών σταθμών και οι εργολάβοι των δημοσίων έργων επιδιώκουν με αυτόν τον τρόπο να πιέσουν την κυβέρνηση. «Πρέπει να είμαστε αποφασισμένοι για το τί θέλουμε να κάνουμε και να ξέρουμε ότι αυτό έχει κόστος», είπε ο κ. Σπίρτζης.

 

Για την αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου:

Χρειάζεται και σε αυτόν τον τομέα να έχουμε έναν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, κάτι στο οποίο πάσχουμε, είπε ο κ. Σπίρτζης, εκφράζοντας την προσωπική του γνώμη για το θέμα: «Πρέπει να αξιοποιήσουμε τον ορυκτό πλούτο της χώρας, αλλά δε μπορεί να γίνει οριζόντια, αλλά βάσει σχεδιασμού τι είδους παραγωγή θέλουμε, τι επιπτώσεις θα έχει, ώστε να πούμε αν θα προχωρήσουμε σε μια περιοχή ή όχι, λαμβάνοντας υπόψιν και την προστασία του περιβάλλοντος. Χωρίς δογματισμούς, με σχεδιασμό. Δεν πιστεύω στο χρυσό με τις συμβάσεις που υπάρχουν. Πρέπει να δούμε κάθε περίπτωση ξεχωριστά», σημείωσε ο αν. υπουργός.

Για το Ελληνικό:

Εκφράζοντας την προσωπική του άποψη και πάλι, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι είναι ένας αγώνας που δεν θα πάει χαμένος. «Για το Ελληνικό δεν ορίζεται σαφώς όπως στα αεροδρόμια ότι πρέπει να συνεχιστεί ο ίδιος διαγωνισμός, άρα υπάρχουν μεγάλα περιθώρια για την βελτίωση των όρων, είναι μαχητό», σημείωσε.



«Το ότι έχεις την κυβέρνηση δε σημαίνει ότι έχεις την εξουσία» είπε καταληκτικά ο κ. Σπίρτζης για τις δυσκολίες και τις τρικλοποδιές που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση από δομές που έχουν στηθεί εδώ και δεκαετίες μέσα στον κρατικό μηχανισμό.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ


Δυτ. Ελλάδα: Στο νέο ΕΣΠΑ το σύγχρονο τρένο της Πάτρας και η Πατρών - Πύργου - Οι στόχοι και τα οικονομικά προβλήματα

 

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις