Η NASA ανακάλυψε έναν μεγαλύτερο, παρόμοιο με τη Γη πλανήτη

Η NASA ανακάλυψε έναν μεγαλύτερο, παρόμο...

Kepler-452b, το όνομά του

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου ο πλανήτης βρίσκεται σε κατοικήσιμη ζώνη.

Αναλυτικά το δελτίο Τύπου για την ανακάλυψη του πλανήτη

Η αποστολή Kepler της NASA επιβεβαίωσε τον πρώτο πλανήτη κοντά στο μέγεθος της Γης σε κατοικήσιμη ζώνη, γύρω από ένα άστρο σαν τον Ήλιο. Αυτή η ανακάλυψη και η εισαγωγή άλλων 11 νέων μικρών υποψήφιων κατοικήσιμων πλανητών σημειώνουν ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία για την εξεύρεση μια άλλης «Γης».

Kepler-452b _system_comparison

Ο πλανήτης Kepler -452b που ανακαλύφθηκε πρόσφατα είναι ο μικρότερος πλανήτης που έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα σε τροχιά στην κατοικήσιμη ζώνη - η περιοχή γύρω από ένα άστρο όπου το υγρό νερό θα μπορούσε να συγκεντρωθεί πάνω στην επιφάνεια ενός πλανήτη σε τροχιά - ενός άστρου τύπου G2, όπως ο ήλιος μας.

Η επιβεβαίωση του Kepler-452b καθιστά το συνολικό αριθμό των επιβεβαιωμένων πλανητών σε 1.030. "Στην 20η επέτειο της ανακάλυψης, που αποδείχθηκαν κι άλλοι ήλιοι που υποδέχονται πλανήτες, ο εξωπλανήτης εξερευνητής Kepler έχει ανακαλύψει έναν πλανήτη και ένα αστέρι που μοιάζει περισσότερο με τη Γη και τον Ήλιο μας", δήλωσε ο John Grunsfeld, αναπληρωτής διοικητής της Διεύθυνσης Επιστημονικών Αποστολών της NASA, στα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού στην Ουάσινγκτον.

"Αυτό το συναρπαστικό αποτέλεσμα μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στην εξεύρεση μιας Γης 2.0". Ο πλανήτης Kepler-452b έχει 60% μεγαλύτερη διάμετρο από τη Γη και θεωρείται μια υπερ-Γη-μεγέθους πλανήτης.

Ενώ η μάζα και η σύνθεσή του δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, προηγούμενες έρευνες δείχνουν ότι οι πλανήτες στο μέγεθος του Kepler-452b έχουν μεγάλες πιθανότητες να είναι βραχώδεις. Ενώ του Kepler-452b είναι μεγαλύτερος από τη Γη, η τροχιά 385 ημερών του είναι μόνο το 5% μεγαλύτερη από της Γης.

Ο πλανήτης είναι 5% μακρύτερα από το μητρικό του άστρο Kepler -452 από ότι η Γη είναι από τον Ήλιο. Το Kepler -452 είναι 6 δισεκατομμυρίων ετών, 1,5 δισεκατομμύρια χρόνια μεγαλύτερος από τον ήλιο μας, έχει την ίδια θερμοκρασία, και είναι 20% φωτεινότερη και έχει διάμετρο 10% μεγαλύτερη.

"Μπορούμε να σκεφτούμε του Kepler-452b ως ένα παλαιότερο, μεγαλύτερο ξάδελφό της Γης, που μας παρέχει την ευκαιρία να κατανοήσουμε και να στοχαστούμε με βάση το εξελισσόμενο περιβάλλον της Γης" δήλωσε ο Jon Jenkins, υπεύθυνος του Kepler data analysis του ινστιτούτου Ames Research Center της ΝASA sto Moffett Field, California, ο οποίος ηγήθηκε της ομάδας που ανακάλυψε του Kepler-452b.

"Προκαλεί δές η σκέψη ότι αυτός ο πλανήτης έχει περάσει 6.000 εκατομμύρια χρόνια περισσότερα από την Γη στην κατοικήσιμη ζώνη του άστρου του. Αυτό από μόνο του σημαίνει πως υπάρχει σημαντική ευκαιρία να προκύψει ζωή, θα πρέπει να υπάρχουν όλα τα απαραίτητα συστατικά και οι προϋποθέσεις για τη ζωή σε αυτόν τον πλανήτη".

Για να βοηθήσει και να επιβεβαιώσει τη διαπίστωση και τον καλύτερη προσδιορισμό των ιδιοτήτων του συστήματος του Kepler-452, η ομάδα διεξήγαγε επίγειες παρατηρήσεις στο University of Texas at Austin's McDonald Observatory, στο Fred Lawrence Whipple Observatory το οοίο εδρεύει στο Mt. Hopkins της Arizona και στο W. M. Keck Observatory atop Mauna Kea στην Hawaii.

Αυτές οι μετρήσεις ήταν το κλειδί για τους ερευνητές να επιβεβαιώσουν το πλανητικό χαρακτήρα του Kepler -452b, για να περιορίσουν το μέγεθος και τη φωτεινότητα του άστρο του και να επιβεβαιώσουν το μέγεθος του πλανήτη και την τροχιά του.