Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

SPOTLIGHT

/

Πάτρα:Ο «Φίλιππος» στα Προσφυγικά μετρά 70 χρόνια λειτουργίας-Ένα από τα παλιότερα μπακάλικα-ΦΩΤΟ

Πάτρα:Ο «Φίλιππος» στα Προσφυγικά μετρά ...
Μακρυγένη Ελευθερία
[email protected]

Εμπρός πίσω στο…παντοπωλείο – Τι προτιμούν οι καταναλωτές

Mισή οκά φασόλια, λίγες αντζούγιες,  ένα βακαλάο. Ατάκα από παλιά ελληνική ταινία θα μπορούσε να πει κανείς, αλλά και σήμερα ακούγονται, με εξαίρεση την οκά. Μπορεί  οι μεγάλες αλυσίδες super market να έχουν κατακλύσει εδώ και δεκαετίες την αγορά, στην Πάτρα όμως υπάρχουν ακόμα τα παλιά παντοπωλεία, με τη δική τους πολύχρονη ιστορία που διατηρούν  ακόμα το άρωμα μιας άλλης εποχής, στην οποία εν μέρει αναγκαστικά ή μη επιστρέψαμε.

Τα ψώνια της ημέρας άνθισαν μπροστά στα ψώνια του μήνα τα χρόνια της κρίσης, ενώ η στροφή σε πιο παραδοσιακά είδη διατροφής είναι δεδομένη.

Στην οδό Ιωνίας , κοντά στη συμβολή της με τη Νικαίας, υπάρχει ο «Φίλιππος», ένα παντοπωλείο που μετρά ήδη 70 χρόνια λειτουργίας και το οποίο πλέον έχει περάσει στα χέρια της τρίτης γενιάς.

Της Ελευθερίας Μακρυγένη

Φωτογραφίες: Δημήτρης Χριστοδουλόπουλος

Ελιές, μπαχάρια, βότανα, ζωοτροφές , άλευρα, όσπρια, super foods, Tείδη φυτωρίου και άλλα απαραίτητα για ένα νοικοκυριό είναι στη διάθεση των πελατών, που το επιλέγουν για τις αγορές τους.

Ο Σταύρος και ο Φίλιππος Καλογερόπουλος, τα δύο αδέλφια που συνεχίζουν την επιχείρηση με τις σέσουλες ανά χείρας εξυπηρετούν τους πελάτες, με τους οποίους υπάρχει μια ζεστή, ανθρώπινη επαφή, μακριά από τις απρόσωπες αγορές των μεγάλων καταστημάτων ειδών διατροφής.

«Το κατάστημα είναι από τα πιο παλιά στην Πάτρα. Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1935. Πέρασε από τον παππού στον πατέρα κι από τον πατέρα σε μας. Έκλεισε για λίγο το 1940με τον πόλεμο και ξαναλειτούργησε το 1942. Τότε οι ανάγκες της εποχής ήταν μεγάλες σε ζωοτροφές, τις οποίες διέθετε, είχε ελάχιστα άλευρα, αλλαντικά. Εκείνα τα χρόνια πωλούσε χαρούπια, τριφύλλια. Θυμάμαι τον παππού μου που έλεγε ότι το χαρούπι ήταν είδος πολυτελείας, ήταν πολύ γλυκό κι έρχονταν μικρά παιδάκια, έπαιρναν το χαρούπι κι έφευγαν. Άλλες εποχές. Επιπλέον πωλούσε σπόρους, στάρια και καλαμπόκια. Φυσικά ρέγκους και βακαλάους, που τότε ήταν το φαγητό του φτωχού, ενώ τώρα είναι του πλούσιου. Κάποτε αυτά ήταν φθηνά. Τώρα ο μέσος Έλληνας δυσκολεύεται να πάρει βακαλάο. Πολλά έχουν αλλάξει» λέει στο thebest.gr o  Σταύρος Καλογερόπουλος.

Στο παντοπωλείο κυριαρχούν οι μυρωδιές, γιατί πολλά προϊόντα διατίθενται χύμα κι αυτό οδηγεί στο άρωμα μιας παλιότερης εποχής. Τότε που κοντά δεν ήταν μόνο οι στέγες , αλλά και οι καρδιές τους. Αυτό στο παντοπωλείο του Φίλιππου έχει διατηρηθεί μέχρι σήμερα. Θα πουν με τον πελάτη και δυο κουβέντες παραπάνω.

«Προσπαθούμε να έχουμε πολύ καλή επαφή κι εξυπηρέτηση με τον πελάτη. Δεν τον βλέπουμε σαν πελάτη, αλλά σαν φίλο. Έχουμε ανθρώπους που ψωνίζουνε χρόνια στο μαγαζί και πουλάμε πάντα προϊόντα καλής ποιότητας και θα προσπαθήσουμε να το πουλήσουμε όσο πιο χαμηλά γίνεται. Ο ένας βοηθάει τον  άλλο».

Στα χρόνια της οικονομικής ύφεσης ο κόσμος προτιμά το μπακάλικο της γειτονιάς του όπως διαπιστώνει ο κ. Καλογερόπουλος. «Δεν είναι απρόσωπο το μαγαζί. Για παράδειγμα στα βότανα. Η μητέρα μου είναι βοτανολόγος. Θα έρθει και θα πει, έχω συνάχι , τι να πάρω; Ενημερώνουμε και εξυπηρετούμε. Κι αυτό γίνεται και στα μπαχαρικά και σε όλα τα πράγματα. Δεν είναι ένα μαγαζί που ο άλλος θα έρθει να πάρει το προϊόν μόνος του Για παράδειγμα θα ρωτήσουν τις γυναίκες που εργάζονται εδώ για συνταγές μαγειρικής. Υπάρχει μια ωραία παλιά ατμόσφαιρα. Τους βοηθάμε».

Η μείωση του εισοδήματος άλλαξε και την καταναλωτική συμπεριφορά, ποιοτικά και ποσοτικά. Όπως αναφέρει  ο κ. Καλογερόπουλος πλέον ο κόσμος ψωνίζει τα απαραίτητα, ενώ επιλέγει να συμμετέχει περισσότερα στην Παρασκευή ειδών διατροφής, για λόγος οικονομίας και όχι μόνο.

Για παράδειγμα παρατηρεί ότι ολοένα και περισσότερες νοικοκυρές προμηθεύονται αλεύρι και ζυμώνουν μόνες τους το ψωμί για την οικογένεια, εξοικονομώντας χρήματα κι απολαμβάνοντας  παράλληλα ένα γευστικό και αγνό προϊόν αντίστοιχο των προτιμήσεών τους.

Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η αύξηση των ειδών φυτωρίου. Ακόμα κι όσοι δεν έχουν αυλή , αναφέρει ο Σταύρος  Καλογερόπουλος, φυτεύουν  σε γλάστρες ντομάτες και άλλα λαχανικά, όχι μόνο για οικονομία. Είναι μια επιλογή που συνδέεται με την ποιότητα στη διατροφή. Άλλωστε ο ς Καλογερόπουλος σπούδασε γεωπονική και μπορεί να τους συμβουλεύσει κατάλληλα

Ιδιαίτερη ζήτηση παρατηρείται και στα βότανα, είτε για αντιμετώπιση παθήσεων, είτε για καλλωπιστικούς λόγους όσον αφορά στις γυναίκες,  αλλά και στις υπερτροφές , γκραντμπερις, μπλούμπερις, τα δημητριακά, γιατί πια προσέχουν την υγεία τους, «κι επειδή πουλάμε χύμα είναι χαμηλότερες οι τιμές».

Αυτό που ο Σταύρος Καλογερόπουλος  απολαμβάνει στη δουλειά του στο παντοπωλείο, δεν είναι τόσο ότι χρησιμοποιεί τις γνώσεις του, αλλά η καθημερινή επαφή με τον κόσμο. Μου αρέσει η δουλειά μου κι ενημερώνομαι γύρω από αυτή»

 

Ο Σταύρος και ο Φίλιππος Καλογερόπουλος συνεχίζουν με παράδοση τη λειτουργία του παντοπωλείου σεβόμενοι τις συμβουλές που πήραν από τις προηγούμενες γενιές, δηλαδή το  «να είστε πάντα καθαροί , τίμιοι με τον πελάτη και αυτό που έχουμε σαν αρχή από τον πατέρας μας είναι να μιλάμε με τους  πελάτες, να είμαστε φίλοι».

Ο Σταύρος είναι αισιόδοξος για την πορεία και θα χαρεί ιδιαίτερα αν και τα παιδιά τους θελήσουν να πάρουν τη σκυτάλη και να συνεχίσουν.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Spotlight